printlogo


کد خبر: 280611تاریخ: 1403/1/28 00:00
اخبار

چامیزو: باکو رشوه داد نگرفتم
فرانک چامیزو اتهامی جدی علیه آذربایجانی‌ها مطرح و اعلام کرد به او برای شکست مقابل بایراموف پیشنهاد رشوه داده شده بود. رقابت‌های کشتی آزاد کسب سهمیه المپیک در قاره اروپا با معرفی ۱۲ چهره راه‌یافته به المپیک به پایان رسید. در مهم‌ترین دیدار برگزارشده مرحله نیمه‌نهایی در وزن ۷۴ کیلوگرم فرانک چامیزو، دارنده مدال‌های برنز المپیک و ۲ طلا و یک نقره جهان از ایتالیا مقابل بایراموف از آذربایجان تن به شکست داد و از رسیدن به سهمیه المپیک بازماند. سایت wrestdag نوشت: چامیزو بعد از این مبارزه در شرایطی که نتوانست شکست را بپذیرد، یک اتهام جدی مطرح و ادعا کرد فدراسیون کشتی آذربایجان به او پیشنهاد رشوه ۳۰۰ هزار دلاری برای شکست در این دیدار داده است. نکته حائز اهمیت این است که اتحادیه جهانی کشتی پیش از این تحقیقات خود را درباره داوری این مسابقه آغاز کرده بود و انتظار می‌رود در روزهای آینده تصمیم‌گیری شود. چامیزو یا باید ادعای خود را ثابت کند یا آن را بی‌اساس اعلام کند. این اتحادیه اعلام کرد تحقیقات کامل و مستقلی انجام خواهد شد و موضوع این مبارزه کشتی توسط ۲ کمیسیون ویژه مورد بررسی خواهد گرفت. فدراسیون کشتی آذربایجان نیز با رد این اتهامات در بیانیه‌ای اعلام کرد علیه این اظهارنظر اقدام قانونی و به طور رسمی با اتحادیه جهانی کشتی برای حل این موضوع همکاری خواهد کرد.
***
رویانیان: حمله ایران، تاریخی و ماندگار بود
مدیرعامل اسبق پرسپولیس گفت: حمله ایران ابهت و ادعاهای پوشالی آمریکا و اسرائیل را فروریخت. محمد رویانیان در گفت‌وگو با ایسنا، درباره‌ حمله موشکی ایران به رژیم اشغالگر قدس در پاسخ به تجاوز این رژیم به کنسولگری ایران در سوریه و شهادت جمعی از سرداران سپاه بیان کرد: تنبیهی که در ۲ روز گذشته توسط ایران انجام شد، یک کار تاریخی و ماندگار بود و باعث شد معادلات جهانی تغییر یابد و این یک پیروزی بزرگ بود. وی ادامه داد: این تاریخ‌سازی در ۶۰ سال گذشته بی‌سابقه بود. ابهت و اقتدار پوشالی و ادعاهای بزرگ آمریکا و اسرائیل و کشورهای غربی همه شکست خورد. جهان به ایران اعتماد کرد که قدرت‌های پوشالی ضربه‌پذیر هستند.
***
الله‌مراد زرینی: قید مدال طلا را زدیم تا به رژیم صهیونیستی سیلی بزنیم
ملی‌پوش پیشین و پیشکسوت کشتی‌ ایران از استقامت کشتی‌گیران ایرانی در برابر رژیم صهیونیستی سخن گفت. الله‌مراد زرینی درباره ماهیت رژیم صهیونیستی گفت: مردان غیور ما در سپاه پاسداران درسی بزرگ به رژیم صهیونیستی دادند تا دیگر از حد خود فراتر نرود. این رژیم به نوعی عمل کرده که اندکی وجدان برای محکوم کردن آن‌ توسط هر شخص کافی است. در سال‌هایی که ما درگیر جنگ تحمیلی بودیم، من عضو تیم‌ ملی بودم. در آن شرایط اکثر مسابقات تحریم می‌شد. وی افزود: من اهل کرمانشاه هستم. بسیاری از دوستان من در ۸ سال جنگ تحمیلی در آنجا شهید شدند. از جمله آنها می‌توان به شهید محمود شهبازی و عباس رضایی اشاره کرد. من و دوستانم برای اینکه به جبهه برویم علاقه‌مند بودیم. با این حال سردار ایوانی جلودار ما می‌شد، چرا که باور داشت ما کار خود را در قالب افتخارآفرینی برای کشورمان انجام می‌دهیم و نیازی به دخیل شدن مستقیم ما در جنگ نیست. زرینی که در برنامه «سلام تهران» صحبت می‌کرد، اضافه کرد: در مسابقات جهانی ۱۹۸۳ که در کی‌یف برگزار شد، ما تیم بسیار خوبی داشتیم و آماده شرکت بودیم. زمانی که متوجه شدیم در آنجا تیم کشتی رژیم صهیونیستی نیز حضور دارد، ما برگشتیم و در مسابقات شرکت نکردیم. با این کار به آنها ضربه وارد کردیم، چرا که غیبت تیم ایران، سطح مسابقات را پایین آورد. در واقع ما قید مدال طلا را زدیم تا این سیلی را به رژیم صهیونیستی بزنیم. وی در ادامه گفت: جوانان این مرز و بوم باید در جریان باشند که از همان ابتدا تلاش ما مبنی بر حفظ غرور ملی بوده است. ما باید قدر شهدایی که خود را فدای این نظام کرده‌اند بدانیم و راه آنها را ادامه دهیم. در همین راستا می‌توانیم برای کشور خود افتخارآفرینی کنیم. زرینی درباره هدف قرار گرفتن اسرائیل نیز اظهار کرد: در پی اقدام سپاه پاسداران، من به عنوان فردی از مردم احساس غرور کردم. هیجان من برای این موضوع به قدری بود که نتوانستم چشم روی هم بگذارم و آن شب به کل بیدار بودم. ما شاهد وحشتی بارز بودیم که این رژیم را فرا گرفته بود. وی همچنین گفت: هر کسی که ذره‌ای انصاف داشته باشد و به شرایط غزه نگاه کند، می‌بیند نتانیاهو چگونه نسل‌کشی کرده است.

Page Generated in 0/0053 sec