printlogo


کد خبر: 280625تاریخ: 1403/1/28 00:00
اخبار

تعبیر قابل تأمل علامه جوادی آملی در ستایش انتقام 
از رژیم صهیونیستی هم فتح قریب بود، هم فتح مبین
آیت‌الله العظمی جوادی‌آملی در پیامی در پی عملیات مقتدرانه «وعده صادق» بیان کرد: فتوحاتی که قرآن وعده می‌دهد، بخشی از آنها به وسیله این عزیزان ما و این بزرگواران ما و این سرداران ما و این ارتشی‌ها و سپاهیان گرانقدر ما انجام شد که حشر همه آنها با خاندان عصمت و طهارت باشد، این طلیعه فتح است. قرآن فرمود فتح قریب داریم، فتح مبین داریم، اما «إِذَا جَاءَ نَصْرُ‌الله وَالْفَتْحُ»؛ اسرائیل جنایتکار باید بداند اینها فتح قریب است از یک سو، فتح مبین است از سوی دیگر، این دو، طلیعه امر را وعده می‌دهد اما فتح مطلق که نه به قرب متصف است نه به معین بودن متصف است، فتح مطلق است، فتحی است خانمان‌برانداز، فتحی است که اسرائیل را ریشه‌کن می‌کند و غزه و امثال غزه را نجات می‌دهد و مقاومت را می‌پروراند و شهدای مقاومت را با شهدای کربلا محشور می‌کند، آن فتح مطلق است. این عزیزان با دقت نظامی از یک سو، با بررسی همه جوانب امنیتی از سوی دیگر، با هشدارهای قبلی از سوی سوم، با بیان کردن اینکه دیگر بار صهیونیست به فکر جرم و جنایت نسبت به جامعه اسلامی عموما و غزه و امثال غزه بویژه و نظام پربرکت و مقتدر جمهوری اسلامی بالاخص نیفتد، این کارها را دیشب انجام دادند: «بنازیم دستی که انگور چید/ مریزاد پایی که در هم فشرد». اگر این می‌ است، این شراب طهور است، انگور را همین عزیزان چیدند، با دست اینها فشرده شد، با آن شراب طهور جامعه لذت می‌برد و غزه عزیز یک شبی را به آسایش و آسودگی به سر می‌برد.
***
ارسال ۳ لایحه از سوی دولت به مجلس
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید‌ابراهیم‌رئیسی، رئیس‌جمهور در نامه‌ای لایحه «اصلاح قانون عضویت دولت جمهوری اسلامی ایران در سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی مصوب 26/1/1365 با اصلاحات و الحاقات بعدی آن» را که به پیشنهاد معاونت حقوقی رئیس‌جمهور در جلسه ۱۸ بهمن ۱۴۰۲ هیات وزیران به تصویب رسیده بود برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد، همچنین رئیس‌جمهور «لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به موافقتنامه اروپایی مربوط به کار خدمه وسایل نقلیه شاغل در حمل‌و‌نقل جاده‌ای بین‌المللی (اِی‌ای‌تی‌آر)» را که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی، در جلسه ۹ اسفند ۱۴۰۲ هیات وزیران به تصویب رسیده است، برای انجام تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد. لایحه «تصویب معاهده (کنوانسیون) سازمان بین‌المللی علائم کمک ناوبری دریایی» که به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در جلسه 29 بهمن 1402 به تصویب هیات وزیران رسیده بود نیز برای انجام تشریفات قانونی توسط رئیس‌جمهور به مجلس شورای اسلامی ارسال شد.
***
اجتماع دانشگاهیان سراسر کشور در حمایت از عملیات «وعده صادق»
جمعی از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور ظهر دیروز در حمایت از عملیات وعده صادق و پاسخ کوبنده سپاه پاسداران به شرارت‌های صهیونیست‌ها در محوطه دانشگاه‌های خود تجمع و حمایت خود را از این عملیات اعلام کردند. 
به گزارش فارس، این تجمع در دانشگاه‌های شهید بهشتی، الزهرا، علم و صنعت  و تهران برگزار شد. سایر دانشگاه‌ها نیز روز یکشنبه تجمعات پرشوری در حمایت از این عملیات برگزار کرده بودند. 
***
هرگونه تعدی به منافع، مرزها و امنیت کشور پاسخ توفانی دارد
امیر سیدعبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه‌آفرینی‌های نیروی زمینی قهرمان در پیامی تاکید کرد: امروز پیشینه و اقدامات درخشان دفاعی ارتش و نیروهای مسلح به بازدارندگی مقتدرانه و درون‌زای نظام اسلامی منتج شده و پیام اقتدار ایران به گونه‌ای مخابره شده است که جهان می‌داند وعده صادق نیروهای مسلح ایران به هرگونه تعدی به منافع، مرزها و امنیت نظام اسلامی، پاسخ توفانی و یکپارچه است و آنچه در عملیات شکوهمند اخیر در جواب قاطع به تجاوز آشکار دشمن پلید و غاصب صهیونیستی به ثمر رسید و دل ملت‌ها بویژه مردم مقاوم فلسطین و غزه مظلوم را شاد کرد، تنها گوشه‌ای از ظرفیت و اراده مستحکم نیروهای مسلح است که با محوریت نیروی هوافضای سپاه و هم‌افزایی ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دوستان نظام را شاد و دشمنان بشریت را مأیوس کرد.
***
حمایت مجلس خبرگان از تنبیه اسرائیل توسط سپاه
در پی عملیات غرورآفرین سپاه پاسداران در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی، مجلس خبرگان رهبری در پیامی ضمن هشدار به این رژیم نامشروع از تحقق وعده صادق جمهوری اسلامی ایران حمایت و قدردانی کرد. در متن پیام مجلس خبرگان رهبری آمده است: این اقدام ارزشمند و وعده صادق در وهله نخست استفاده از حق قانونی دفاع مشروع جمهوری اسلامی در تنبیه متجاوز بود اما در واقع روح تازه‌ای در جبهه مقاومت و تحقق آزادی قدس شریف دمید و این درس را به رژیم نامشروع اسرائیل و حامیان آن داد که در صورت تکرار اقدامات تروریستی و خرابکارانه خود علیه شخصیت‌ها و منافع جمهوری اسلامی با پاسخی سخت‌تر مواجه خواهند شد.

Page Generated in 0/0042 sec