printlogo


کد خبر: 280635تاریخ: 1403/1/28 00:00
افشای جنایت هولناک رژیم صهیونیستی در بیمارستان شفا
شهدای غزه به فریاد آمدند

شبکه الجزیره تصاویری را از گور جمعی کشف‌شده در نزدیکی مجتمع پزشکی شفا در غزه منتشر کرد که در آن شماری از مردم فلسطین توسط نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده‌اند.
نیروهای امداد و نجات در غزه پس از آواربرداری اطراف بیمارستان شفا در غزه متوجه شدند ارتش جنایتکار صهیونیست در جریان یورش اخیر به این بیمارستان، افراد زیادی از آوارگان و کادر بیمارستان را اعدام میدانی کرده و به شهادت رسانده و اجساد آنان را زیر تپه‌های خاکی در این منطقه مدفون کرده است.
رسانه‌های فلسطینی سه‌شنبه گذشته گزارش دادند تیم‌های پزشکی پس از پایان جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در بیمارستان الشفای شهر غزه، ۳۸۱ جسد در اطراف این بیمارستان کشف کردند.
این رسانه‌ها همچنین اعلام کردند تیم‌های امدادی ۳۰ جسد تجزیه شده را نیز در مناطق مختلف خان‌یونس در جنوب نوار غزه کشف کردند. ارتش رژیم صهیونیستی دوشنبه هفته گذشته از داخل بیمارستان «شفا» و مناطق اطراف آن عقب‌نشینی کرد.
نظامیان این رژیم طی ۲ هفته اشغال این بیمارستان، ویرانی بسیار گسترده و فاجعه انسانی هولناکی برجا گذاشتند. آنها همچنین بخش گسترده‌ای از ساختمان‌های بیمارستان و منازل اطراف آن را به آتش کشیدند.
«اسماعیل الثوابته» مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه در واکنش به جنایت جدید صهیونیست‌ها وکشف این گور جمعی اعلام کرد رژیم اشغالگر، ۴۰۰ فلسطینی را در مجتمع بیمارستانی شفا به شهادت رساند که امروز توانستیم پیکرهای چند نفر از آنان را از زیر آوار خارج کنیم.
الثوابته افزود: در میان پیکرهای کشف شده، پیکر شماری از بیماران بستری شده در بیمارستان شفا به چشم می‌خورد که از زیر آوار در محوطه این بیمارستان خارج شده است. مدیر دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه تأکید کرد: همراه برخی پیکرها، لوازم پزشکی مورد استفاده بیماران نیز کشف شده است.
در همین حال جنبش مقاومت اسلامی روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به کشف گور جمعی در محوطه بیمارستان الشفای غزه، تاکید کرد این جنایت نشان‌دهنده بی‌حد و مرزی فاشیست بودن رژیم صهیونیستی است.
به گزارش خبرگزاری شهاب، در بیانیه جنبش حماس آمده است: صحنه‌های هولناک گور دسته‌جمعی جدیدی که امروز در یکی از حیاط‌های مجتمع پزشکی الشفا کشف شد، حاوی تعدادی اجساد متلاشی شده شهداست که اشغالگران قبل از عقب‌نشینی از مجتمع، آنها را با بولدوزرهای نظامی خود در زیر خاک دفن کردند.
در ادامه این بیانیه آمده است: این فاشیسم منفور صهیونیستی که با سوءاستفاده از سکوت شرم‌آور بین‌المللی به نقض قوانین بین‌المللی و جنگ تمام عیار و نسل‌کشی در غزه ادامه می‌دهد، بی‌حد و مرز است.
حماس تاکید کرد: این مجموعه بی‌پایان از جنایات کشف شده در مجتمع پزشکی الشفا و اطراف آن از جمله گورهای دسته جمعی، آثار اعدام، صدها جسد زیر آوار و ویرانی عظیم، توسط جامعه بین‌المللی و نهادهای سیاسی، بشردوستانه و قضایی آن به رهبری دیوان بین‌المللی دادگستری و دیوان کیفری بین‌المللی به عنوان جنایات جنگی شناخته شده است.
حماس در ادامه خواستار بازخواست رژیم صهیونیستی به خاطر این جنایات از سوی جامعه بین‌المللی و نهادهای حقوقی بین‌المللی شد.

Page Generated in 0/0069 sec