printlogo


کد خبر: 280660تاریخ: 1403/1/29 00:00
معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:
بیش از ۵ هزار مرکز درمانی غیرمجاز تعطیل شد

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان تشدید نظارت بر مداخله افراد غیرحرفه‌ای بر امور درمان گفت: سال گذشته بیش از ۵ هزار مرکز غیرمجاز مداخله‌گر در امر درمان تعطیل شد. سعید کریمی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: امسال نظارت‌های جدی در زمینه مقابله با مداخله افراد فاقد صلاحیت و غیرپزشک در امور پزشکی تشدید می‌شود و این کار مستلزم همکاری بین‌بخشی از جمله ادارات نظارت بر امور درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی، قوه‌قضائیه، نظام پزشکی، پزشکی قانونی، سازمان تعزیرات حکومتی، پلیس و سایر نهادهای مرتبط است. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر قوانین برخورد با پزشک‌نماها و جریمه 5 میلیون تومانی آنها بازدارنده نیست، اظهار داشت: باید قوانین بازدارنده باشد زیرا در غیر این صورت ایجاد این مراکز رشد قارچ‌گونه خواهد داشت. 
به هموطنان عزیز توصیه می‌شود قبل از انجام امور پزشکی بویژه اعمال زیبایی با مراجعه به سایت نظام پزشکی از صلاحیت فرد ارائه‌دهنده خدمت اطمینان حاصل کنند. 
کریمی تصریح کرد: در سایت نظام پزشکی با جست‌وجوی نام پزشک می‌توان به پزشک بودن یا نبودن فرد ارائه‌دهنده خدمت و تخصص پزشکان مطابق با مدرک تحصیلی آنها پی برد. در این صورت مردم می‌توانند پزشکان معتبر را از پزشک‌نماها متمایز کنند. وی ادامه داد: مراجعان برای اطمینان از خدمات مراکز پزشکی باید در بدو ورود به هر مرکز خدمات پزشکی به مجوز اشتغال اعم از پروانه طبابت، پروانه بهره‌برداری و پروانه مسؤول فنی مرکز دقت کنند و همه فعالان حوزه درمان نیز موظفند مجوز اشتغال اعم از پروانه طبابت، پروانه بهره‌برداری مرکز و پروانه مسؤول فنی را در معرض دید مراجعه‌کنندگان قرار دهند و مردم نیز باید در بدو ورود به هر مرکز تشخیصی درمانی به این مجوزها توجه داشته باشند.

Page Generated in 0/0051 sec