printlogo


کد خبر: 280670تاریخ: 1403/1/29 00:00
تیم کشتی فرنگی ایران با 4 مدال طلا، 3 نقره و 2 برنز قهرمان آسیا شد
قهرمانی قاطعانه

مهدی تقوی: با کسب چهارمین و آخرین مدال طلا توسط محمدهادی ساروی، تیم‌ ملی کشتی فرنگی ایران با ۴ طلا، ۳ نقره و ۲ برنز بر سکوی نخست آسیا ایستاد. در پایان رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، محمدهادی ساروی نماینده وزن ۹۷ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، در فینال مقابل ماتسیف از قزاقستان با نتیجه قاطع ۹ بر صفر به برتری رسید و چهارمین و آخرین مدال طلای ایران در این رقابت‌ها را بر گردن آویخت. به این ترتیب، تیم ‌ملی کشتی فرنگی ایران در پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا با ۴ مدال طلای سعید اسماعیلی در ۶۷، ناصر علیزاده در ۸۷، محمد هادی ساروی در ۹۷ و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم، ۳ مدال نقره پویا دادمرز در ۵۵، محمدرضا رستمی در ۷۲ و رسول گرمسیری در وزن ۸۲ کیلوگرم و ۲ مدال برنز امیررضا ده‌بزرگی در ۶۰ و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم، قاطعانه بر سکوی نخست آسیا ایستاد و با 200 امتیاز و اختلاف زیاد نسبت به قرقیزستان و ژاپن از عنوان قهرمانی خود دفاع کرد.
* نتایج 5 وزن روز دوم
۴ فرنگی‌کار ایران در ۵ وزن دوم رقابت‌های قهرمانی آسیا با شکست رقیبان خود راهی فینال شدند اما امیررضا ده‌بزرگی با شکست برابر قهرمان جهان از رسیدن به فینال بازماند.
در ادامه رقابت‌های ۵ وزن دوم و پایانی کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، سعید اسماعیلی در ۶۷، محمدرضا رستمی در ۷۲، رسول گرمسیری در ۸۲ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم راهی دیدار فینال شدند اما امیررضا ده‌بزرگی در وزن ۶۰ کیلوگرم از رسیدن به فینال بازماند.
فرنگی‌کار وزن ۶۰ کیلوگرم ایران با پیروزی در دیدار رده‌بندی، به مدال برنز رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت. امیررضا ده‌بزرگی موفق شد با پیروزی مقابل کشتی‌گیر ازبکستان، به مدال برنز این رقابت‌ها دست یابد. فرنگی‌‌کار وزن ۶۰ کیلوگرم ایران، در دیدار رده‌بندی مقابل بایراموف از ازبکستان قرار گرفت که در همان وقت اول مقتدرانه با نتیجه ۹ بر صفر حریف خود را شکست داد تا با کسب مدال برنز، به کار خود در این رقابت‌ها پایان دهد. 
* اسماعیلی رقیب گرایی برای المپیک شد
فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم ایران با پیروزی در دیدار فینال، به مدال طلای رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت. در ادامه رقابت‌های ۵ وزن دوم و پایانی کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ به میزبانی بیشکک قرقیزستان، سعید اسماعیلی موفق شد با پیروزی ۳ بر یک مقابل کشتی‌گیری از قرقیزستان، به مدال طلای این رقابت‌ها دست یابد. فرنگی‌کار وزن ۶۷ کیلوگرم ایران، در مبارزه فینال این وزن موفق شد با نتیجه ۳ بر یک برابر «بیشکیف» نماینده کشور میزبان به پیروزی برسد و نخستین مدال طلای تیم‌ ملی کشتی فرنگی ایران در ۵ وزن دوم  این رقابت‌ها را کسب کند. او در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر لی‌لی از چین را مغلوب کرد، در دور بعد مقابل فیروز میرزارجب‌اف از تاجیکستان روی تشک رفت و پس از پایان زمان مبارزه با امتیاز عالی ۸ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. اسماعیلی در نیمه‌نهایی نیز با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر مقابل روشن آتدایف از ترکمنستان به برتری رسید و راهی فینال شد.
در وزن ۷۲ کیلوگرم محمدرضا رستمی پس از استراحت در دور نخست مقابل لنگ از چین با نتیجه 5 بر ۳ به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی در نیمه‌نهایی نیز برابر عادل‌خان ساتایف از قزاقستان با امتیاز عالی ۱۰ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد و در این مسابقه به حریف ژاپنی باخت و به مدال نقره قناعت کرد.
در وزن ۸۲ کیلوگرم رسول گرمسیری پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر صفر سیجین یانگ از کره‌جنوبی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه‌نهایی رفت. گرمسیری در نیمه‌نهایی مقابل بکزات اورونکو از قرقیزستان * در یک کشتی سخت و دشوار با نمایشی زیبا به برتری ۷ - ۷
رسید و راهی فینال شد که متاسفانه او هم در فینال شکست خورد اما در وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدهادی ساروی، دارنده مدال‌های طلای جهان و برنز المپیک، در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل بالتومانخ از مغولستان در یک دقیقه و ۴۸ ثانیه با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. ساروی در نیمه‌نهایی نیز برابر جئونگیل وون از کره‌جنوبی با امتیاز عالی ۸ بر صفر به برتری رسید تا چهارمین فینالیست ایران در ۵ وزن دوم این رقابت‌ها باشد. ساروی در فینال طلا گرفت تا با این مدال ایران قهرمان آسیا شود.
تیم ملی کشتی فرنگی ایران در ۵ وزن نخست این رقابت‌ها، توسط ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم صاحب ۲ مدال طلای آسیا شد، پویا دادمرز نماینده وزن ۵۵ کیلوگرم ایران به مدال نقره رسید و ایمان محمدی در وزن ۶۳ کیلوگرم نیز صاحب مدال برنز شد. امیر عبدی در وزن ۷۷ کیلوگرم از رسیدن به مدال بازماند.
* هت‌تریک «تانک بختیاری»
نماینده پرافتخار سنگین‌وزن کشتی فرنگی ایران به سومین مدال طلای خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا دست یافت. در آخرین مبارزه رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ در بیشکک قرقیزستان، امین میرزازاده، نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم ایران و دارنده مدال‌های طلا و نقره جهان، طلای بازی‌های آسیایی و ۲ مدال طلای قهرمانی آسیا، در دیدار فینال مقابل کیم مین سئوک از کره‌جنوبی روی تشک رفت و در پایان با نتیجه قاطع ۵ بر صفر به برتری رسید و برای سومین مرتبه صاحب مدال طلای آسیا شد. چهره پرافتخار کشتی‌ ایران ملقب به تانک بختیاری، پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس با نتیجه ۸ بر صفر اسلام جان رحمت اف از ازبکستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه‌نهایی رفت. وی در مرحله نیمه‌نهایی نیز مقابل ارلان ماناتبکوف از قرقیزستان در مدت‌زمان یک دقیقه و ۴۴ ثانیه با امتیاز عالی ۹ بر صفر به برتری رسید و راهی فینال شد. تیم‌ ملی کشتی فرنگی ایران در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست قهرمانی آسیا صاحب ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز شد.

Page Generated in 0/0061 sec