printlogo


کد خبر: 280691تاریخ: 1403/1/30 00:00
اخبار

پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی
رهبر حکیم انقلاب اسلامی در پیامی قهرمانی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان را تبریک گفتند. در پی قهرمانی تیم‌های کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای در پیامی از جوانان کشتی‌گیر قهرمان صمیمانه تشکر کردند. متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحیم
از جوانان قهرمان کشتی فرنگی و مدال‌آوران کشتی آزاد که با توانایی و اراده‌ خود دل‌های مردم را شاد کردند، صمیمانه متشکرم.
سیدعلی خامنه‌ای
29 فروردین 1403
***
بانوی داور تکواندو به قضاوت در المپیک دعوت شد
بعد از مرجان تیموری، یک داور زن ایرانی دیگر برای قضاوت در مسابقات تکواندوی بازی‌های المپیک به پاریس دعوت شد. فدراسیون جهانی تکواندو با ارسال نامه‌ای معصومه باقری، داور بین‌المللی تکواندوی کشورمان را برای قضاوت در بازی‌های المپیک به پاریس دعوت کرد. این برای نخستین بار است که فدراسیون تکواندوی ایران داور زن ایرانی را در بین داوران بازی‌های المپیک دارد. پیش‌تر مرجان تیموری برای قضاوت در بازی‌های پارالمپیک توسط این اتحادیه دعوت شده بود. باقری پس از آنکه از سوی فدراسیون جهانی به کمپ تمرینی انتخابی المپیک دعوت شد، در معتبرترین تورنمنت‌ها از جمله قهرمانی جهان و گرندپری‌ها قضاوت‌های کم‌اشتباه داشت و در نهایت در لیست نهایی داوران بازی‌های المپیک قرار گرفت. بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس طی روزهای 5 تا ۲۰ مردادماه سال جاری به میزبانی فرانسه برگزار می‌شود.
***
ژاوی: شرم‌آور است
سرمربی بارسلونا بعد از شکست سنگین تیمش برابر پاری‌سن‌ژرمن و حذف شاگردانش از لیگ قهرمانان اروپا به انتقاد شدید از داوری پرداخت. به نوشته مارکا، ژاوی هرناندس در نشست خبری بعد از بازی به انتقاد از عملکرد داور پرداخت و اخراج آرائوخو را اغراق‌آمیز دانست. او گفت: بسیار عصبانی‌ام. تا زمانی که 11 ‌نفره بودیم بسیار منظم و سازمان‌یافته بازی کردیم اما اخراج آرائوخو همه چیز را به هم ریخت. به نظرم این اخراج اغراق‌آمیز بود. بازی ‌کردن با ۱۰ بازیکن آن هم در لیگ قهرمانان اروپا بسیار سخت است. به نظرم داور می‌توانست تصمیم دیگری بگیرد. به داور بازی گفتم تصمیم بسیار بدی گرفت. یک تصمیم کابوس‌وار که باعث شد بازی کاملا خراب شود. سرمربی آبی‌و‌اناری‌ها ادامه داد: این شرم‌آور است که فصل ما به خاطر تصمیم داور تمام شود. دوست داشتیم با 11 نفر بازی کنیم و در این صورت قطعا این نتیجه رقم نمی‌خورد. این اخراج کاملا غیرضروری بود. دوست ندارم درباره داوری صحبت کنم با این حال مجبور به حرف‌ زدن هستم و نباید ساکت باشم. ژاوی در پایان گفت: بارسلونا بار دیگر تلاش خواهد کرد. ما فصل بسیار خوبی در لیگ قهرمانان اروپا داشتیم. به نظرم عملکردمان در این رقابت‌ها خوب بود و بدشانسی باعث شد راهی دور بعد نشویم.
***
طارمی جزو 10 لژیونر برتر هفته آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا با تمجید از ستاره تیم‌ ملی ایران، او را «ناجی» نامید.
 «طارمی ناجی پورتو شد»، این گزارش روز چهارشنبه کنفدراسیون فوتبال آسیا در تمجید از ستاره تیم‌ ملی ایران در لیگ پرتغال است. طارمی به عنوان گران‌ترین فوتبالیست ایران با قیمت 10 میلیون یورو، تقریبا با ارزش تیم‌های بزرگ کشورمان مثل سپاهان و تراکتور با 11 میلیون یورو برابری می‌کند. طارمی هفته جاری بعد از بیش از 4 ماه موفق به گلزنی مجدد برای پورتو در لیگ پرتغال شد. ستاره ایرانی بعد از اتفاقات زمستان گذشته و توافق با اینتر به لیست سیاه پورتو وارد شد. طارمی در 2 ماه گذشته در بسیاری از بازی‌ها از لیست خط خورد یا نیمکت‌نشین بود. در بازی شنبه گذشته هم به عنوان یار ذخیره نیمه دوم وارد زمین شد و گل تساوی 2 - 2 را دقیقه 82 مقابل فامالیسائو به ثمر رساند تا اژدها از باخت فرار کند. سایت AFC گزارش داد طارمی بعد از مدت‌ها دوری دوباره برای پورتو به میدان رفت و «در یک زمان کوتاه دوباره توانایی‌هایش را نشان داد» تا تیم پرتغالی از شکست فرار کند. کنفدراسیون فوتبال آسیا لیستی از بهترین لژیونرهای هفته این قاره در لیگ‌های اروپایی ارائه کرد که «مهدی طارمی جزو 10 لژیونر برتر هفته آسیا» قرار گرفت.
***
آخرین وضعیت یامگا برای بازگشت به میادین
پزشک تیم فوتبال استقلال ابراز امیدواری کرد مدافع - هافبک فرانسوی آبی‌پوشان بتواند فصل آینده برای این تیم بازی کند. به نقل از تسنیم، محمدعلی زارع، پزشک تیم فوتبال استقلال درباره آخرین وضعیت یامگا گفت: یامگا دوران بدنسازی‌اش را پشت سر می‌گذارد و در تمرینات نیز کار با توپش را انجام می‌دهد. او در حال حاضر کارهای درمانی چشمش را دنبال می‌کند و منتظر اظهارنظر نهایی پزشک متخصص او هستیم. یامگا 3-2 ماه پیش جراحی کرد و باید ۶ ماه از آن می‌گذشت تا پزشک متخصص نظر خود را بدهد. وی درباره اینکه چقدر امیدوار است یامگا فصل آینده امکان بازی کردن داشته باشد، گفت: خیلی امیدواریم، چرا امید نداشته باشیم؟ منتظر پایان دوران درمان یامگا هستیم تا پزشک نظر خودش را بدهد. یامگا این فصل نمی‌تواند برای استقلال بازی کند ولی خیلی امیدواریم برای فصل آینده در خدمت تیم باشد.

Page Generated in 0/0053 sec