printlogo


کد خبر: 280711تاریخ: 1403/1/30 00:00
وجود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی در ایران

در ایران حدود ۱۳ هزار بیمار هموفیلی وجود دارد، این بیماری یک اختلال خونریزی دهنده است که ۱۳ فاکتور انعقاد خون دارد. به گزارش کانون هموفیلی ایران، مدیر کانون هموفیلی ایران با اشاره به 29 فروردین روز جهانی هموفیلی، اظهار داشت: بیماری هموفیلی حدود ۱۷ نوع دارد که در نوع فاکتورهای این بیماری فاکتورهای ۸ و ۹ مهم‌ترین فاکتور به شمار می‌آیند. دکتر سعید برپروشان به مهم‌ترین عامل موثر در ابتلا به بیماری هموفیلی اشاره و بیان کرد: هموفیلی یک اختلال ژنتیکی نادر است که بر توانایی بدن برای تشکیل لخته خون تأثیر می‌گذارد و منجر به خونریزی بیش‌ازحد می‌شود. این بیماری معمولا ارثی است و از مادر به فرزند منتقل می‌شود. با این وجود تامین دسترسی عادلانه به درمان و دارو از مهم‌ترین مطالبات جامعه هموفیلی ایران بویژه در شهرستان‌های مختلف کشور است. 
مدیر کانون هموفیلی ایران گفت: زنان نسبت به بیماری هموفیلی بیشتر در معرض خطر هستند و باید بسیار مراقب خود باشند. وی با تاکید بر حمایت از بیماران هموفیلی گفت: سازمان غذا و دارو و دولت باید در برابر این موضوع احساس مسؤولیت کرده و عدالت در توزیع دارو را ایجاد کنند تا بتوان به حل مشکلات بیماران هموفیلی امیدوار شد. برپروشان همچنین به تاثیر کمک از طرف خیرین اشاره کرد و افزود: برای ادامه کار درمانگاه نیاز به حمایت داریم و در حال مذاکره با بخش خصوصی و مسؤولان هستیم که واحد مسؤولیت اجتماعی زرین رویا به منظور کمک به بهداشت زنان هموفیلی از اهدای ۵۰۰ هزار پد بهداشتی بانوان تا پایان سال به کانون هموفیلی ایران خبر داد، همچنین به مناسبت روز جهانی هموفیلی، 
۴۲ هزار پد بهداشتی بانوان را به بیماران هموفیلی اهدا کرد که این اقدام‌ها می‌تواند در حمایت از بیماران هموفیلی موثر باشند.

Page Generated in 0/0058 sec