printlogo


کد خبر: 280765تاریخ: 1403/2/1 00:00
دست پر برای‌ سمنان
* افتتاح ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی نهضت ملی، واگذاری ۱۱۵۸ قطعه زمین و تکمیل طرح آبرسانی گرمسار در سفر رئیسی به سمنان

گروه اقتصادی: سمنان مقصد چهاردهمین سفر رئیسی و دولت سیزدهم در دور دوم سفرهای استانی بود. بهره‌برداری از طرح توسعه نیروگاه برق 366 مگاواتی، بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و افتتاح نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی در کنار واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی و ‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در استان سمنان از اصلی‌ترین برنامه‌های اجراشده در این سفر بود.
به گزارش «وطن امروز»، سیدابراهیم رئیسی در چهاردهمین مقصد دور دوم سفرهای استانی دولت مردمی، پنجشنبه هفته گذشته با استقبال نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه سمنان، استاندار و جمعی از مقامات محلی وارد مرکز این استان شد. پیگیری روند اجرای مصوبات سفر دور اول دولت سیزدهم، دیدارهای عمومی با مردم سمنان و افتتاح چند طرح و پروژه در دستور کار این سفر بود.
* طرح توسعه نیروگاه برق سمنان به بهره‌برداری رسید
رئیسی در بدو ورود به این استان ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نیروگاه سیکل ترکیبی شهید باکری سمنان، فاز دوم این نیروگاه به ظرفیت 366 مگاوات را افتتاح کرد. نیروگاه شهید باکری سمنان یکی از نیروگاه‌های پیشرو در تامین برق صنایع و از نوع سیکل ترکیبی با ظرفیت تولید 324 مگاوات شامل 2 واحد گازی 162 مگاواتی است که فاز دوم آن به ظرفیت 366 مگاوات با حضور رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسید و ظرفیت نیروگاه را به 690 مگاوات رساند. فاز دوم نیروگاه گازی سمنان در قالب تامین تجهیزات، انجام طراحی، مهندسی، نصب و راه‌اندازی ۲ واحد توربین ژنراتور گاز کلاس E پیشرفته به ظرفیت نامی 366 مگاوات در شرایط ایزو با سرمایه‌گذاری 90 میلیون یورویی اجرایی شد. این طرح جزو طرح‌های پیشران اقتصادی کشور و در راستای رفع ناترازی‌های بخش انرژی است که با همت دولت مردمی در کمتر از یک سال به بهره‌برداری رسید.
* ایجاد 4 هزار و 500 فرصت شغلی برای مردم استان
رئیس‌جمهور در ادامه برنامه‌های سفر خود در مراسم جشن احیای بیش از 200 واحد صد درصد راکد استان سمنان که در دولت مردمی به چرخه تولید بازگشته‌اند، حضور یافت. با بازگشت این تعداد واحدهای راکد به چرخه تولید در استان سمنان در بخش‌های صنعتی و معدنی، کشاورزی، صنایع غذایی و تبدیلی و خدمات بازرگانی با اعتباری بالغ بر 101 میلیارد ریال، برای بیش از 4 هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد شده است، همچنین با 201 واحد تولیدی احیا شده در استان سمنان، تعداد کل واحدهای تولیدی احیاشده در دولت مردمی به عدد 8 هزار و 315 رسید. رئیس‌جمهور همچنین در حاشیه این مراسم از غرفه برخی شرکت‌های تازه احیاشده که در محل کارخانه کاشی‌سازی 7 آسمان برپا شده بود، بازدید کرد.
* بهره‌برداری از طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار و نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی
رئیسی در ادامه برنامه‌های سفر دوم دولت مردمی به استان سمنان، طرح تکمیل آبرسانی به شهرستان گرمسار را به بهره‌برداری رساند. اجرای 23 کیلومتر لوله فولادی به قطر 800 میلی متر با ظرفیت 630 لیتر بر ثانیه جهت تامین 20.5 میلیون مترمکعب آب شرب و صنعت شهرستان‌های گرمسار، آرادان و شهر ایوانکی از ویژگی‌های این طرح است، همچنین احداث ایستگاه پمپاژ به شهر جدید ایوانکی با ایجاد 3 کیلومتر خط انتقال و احداث مخزن پمپاژ، احداث مخزن 100 متر مکعبی روستای ایج، تامین آب شرب روستای ارمیان با احداث خط انتقال آب به طول 18 کیلومتر و احداث مخزن 1000 مترمکعبی راه‌بند مهدی‌شهر از دیگر طرح‌های صنعت آب و فاضلاب در استان سمنان است که با حضور رئیس‌جمهور افتتاح شد و باعث ارتقای قابل توجه کیفیت و پایداری آب مصرفی این بخش‌ها خواهد شد؛ همچنین با حضور دکتر رئیسی 33 مگاوات برق از محل نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی وارد مدار شد و به این ترتیب ظرفیت تولید برق نیروگاهی استان سمنان به هزار و 100 مگاوات افزایش یافت.
* واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی و ‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در استان سمنان
همچنین مراسم واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی و ‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت برای استان سمنان با حضور رئیس‌جمهور به صورت متمرکز در شاهرود برگزار شد.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور شامگاه پنجشنبه در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان، واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی، همچنین زمین‌های مرتبط با اجرای طرح جوانی جمعیت را به شهروندان متقاضی و دارای شرایط واگذار کرد.
این واگذاری‌ها شامل ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی و ‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت بود.
این زمین‌ها به صورت قواره‌های ۲۰۰ متری برای ساخت خانه‌های یک طبقه حیاط‌دار است و به کسانی تعلق می‌گیرد که فرزند سوم یا بیشتر آنها در سال ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد.
همچنین خانه‌های واگذارشده در قالب طرح‌های نهضت ملی مسکن، مقاوم‌سازی خانه‌های روستایی و بازآفرینی شهری ساخته شده است.
* امروز در جای‌جای ایران ساخت مسکن مشاهده می‌شود
رئیس‌جمهور تامین مسکن برای خانواده‌ها بویژه جوانان را از اولویت‌های اساسی و جدی دولت سیزدهم دانست و گفت: امروز نهضت ساخت مسکن شکل گرفته و در جای‌جای ایران ساخت مسکن مشاهده می‌شود.
سیدابراهیم رئیسی شامگاه پنجشنبه در جشن واگذاری ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن و ‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین طرح جوانی جمعیت در شاهرود در قالب برنامه‌های سفر دولت سیزدهم به استان سمنان بیان کرد: قانون جوانی جمعیت یعنی قانون تشویق‌کننده برای تشکیل خانواده و ترجمان قانون جمعیت حمایت برای تشکیل و توسعه خانواده و فرزندآوری است.
وی با بیان اینکه دولت سیزدهم خودش را برای حمایت از خانواده موظف می‌داند، گفت: دولت فقط در سخن حمایت نمی‌کند. وعده داده بودم که باید از جوانان حمایت کنیم تا تشکیل خانواده دهند. هم برای تحقق این وعده، هم برای عملی کردن قانون و در عین حال برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مرتبط، پیگیر تحقق این وعده هستیم.
رئیس دولت سیزدهم، زمین و مسکن را نخستین مشکل جوانان برای تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: وقتی به جوانان می‌گوییم چرا ازدواج نمی‌کنید، می‌گویند خانه نداریم. زمانی که افتخار خادمی آستان قدس رضوی را داشتم نیز پیگیر این دغدغه جوانان بودم و ساخت ۵۰۰ واحد را برای جوانان آغاز کردیم که این روند هنوز هم ادامه دارد.
رئیسی اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم بنا گذاشتیم این نیاز را برآورده کنیم. امروز در کشور نهضت ساخت مسکن شکل گرفته و در جای‌جای ایران ساخت مسکن مشاهده می‌شود. هم قانون حکم می‌کند به طور متوسط سالی یک میلیون مسکن بسازیم و هم نیاز کشور است.
وی ادامه داد: امروز افتخار داریم و خرسندیم که در شهرستان شاهرود ۲ هزار و ۵۸ واحد مسکونی را تحویل متقاضیان می‌دهیم، البته در استان سمنان ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است. ‌هزار و ۱۵۸ قطعه زمین ۲۰۰ متری هم به متقاضیان تحویل داده شد.
* واحدهای مسکونی تحویل شده به متقاضیان سمنان از ۴۰۱۵ واحد عبور کرد
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به واحدهای تحویل شده نهضت ملی مسکن در سفر رئیس‌جمهور به استان سمنان گفت: با افتتاح‌های امروز بیش از ۴۰۱۵ واحد تحویل متقاضیان شد.
مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در صفحه شخصی خود نوشت: امروز با حضور رئیس‌جمهور محترم در استان سمنان ۲۰۵۸ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن افتتاح و به ۱۱۵۸ متقاضی در طرح جوانی جمعیت زمین تقدیم شد.
بذرپاش یادآور شد: با افتتاح‌های امروز بیش از ۴۰۱۵ واحد نهضت ملی مسکن تحویل متقاضیان و به حدود ۲۵۰۰ متقاضی جوانی جمعیت در این استان نیز زمین تقدیم شد.
* ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی آغاز شده است
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: از تامین ۴ میلیون واحد مسکن هدف‌گذاری‌شده، عملیات اجرایی ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد آغاز شده است.
روح‌الله اکبری در حاشیه مراسم آغاز عملیات آماده‌سازی سایت ۲۰۵ هکتاری سمنان که پنجشنبه ۳۰ فروردین همزمان با سفر رئیس‌جمهوری به این استان برگزار شد، در جمع خبرنگاران بیان کرد: عملیات ساخت ۲ میلیون و ۵۱۸ هزار واحد مسکونی در کشور آغاز شده و در مراحل مختلف ساخت قرار دارد که ۵۰۰ هزار واحد آن تحویل متقاضیان شده است.
وی با بیان اینکه این طرح‌ها در قالب مسکن شهری و روستایی است، افزود: بخشی از طرح‌های نهضت ملی مسکن که حدود ۲۰۰ هزار واحد را شامل می‌شود در حوزه شهری به صورت خودمالکی و با حمایت دولت در دست احداث است.
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۲۶۰ هزار واحد مسکونی نیز در بافت فرسوده در دست احداث است، گفت: بخشی دیگر تعهد دولت، در حوزه بهسازی و نوسازی روستایی قرار دارد که تاکنون عملیات احداث ۴۹۰ هزار واحد مسکونی آغاز شده است.
وی با بیان اینکه برای واگذاری اراضی به منظور ساخت مسکن در روستاها تا کنون ۴۰۰ هزار قطعه زمین شناسایی شده، اظهار کرد: از این تعداد واگذاری ۸۰ هزار قطعه به متقاضیان انجام شده است.
دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات ساخت در حوزه شهری در اراضی دولتی با اجاره ۹۹ ساله به متقاضیان عرضه می شود که ۴۰۰ هزار قطعه زمین در قالب گروه ساخت، ساخت انفرادی و طرح جوانی جمعیت به متقاضیان تحویل شده است.

Page Generated in 0/0438 sec