printlogo


کد خبر: 280811تاریخ: 1403/2/2 00:00
گردن‌کشی و مسخره کردن حکم کمیته انضباطی توسط دروازه‌بان استقلال
حکمی که بازدارنده نبود

مهدی تقوی: در حالی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال بعد از حرکت عجیب و دور از عرف دروازه‌بان استقلال در اراک، او را به یک جلسه محرومیت از بازی به صورت تعلیقی و جریمه 300 میلیون تومانی محکوم کرد، در عین ناباوری شاهد گردن‌کشی مجدد این بازیکن بودیم
به طوری که علاوه بر انجام مصاحبه، طعنه تندی را متوجه کمیته انضباطی کرد. این امر نشان می‌دهد جرایم کمیته انضباطی به جای اینکه بازدارنده باشد، مورد سخره برخی بازیکنان قرار می‌گیرد. در تازه‌ترین اظهارنظر انجام شده، سیدحسین حسینی، کاپیتان استقلال که به دلیل نقص اصول کلی رفتار و بدرفتاری نسبت به مقام رسمی مسابقه (پلیس برگزار‌کننده بازی استقلال - آلومینیوم در اراک) با جریمه ۳۰۰ میلیونی و یک جلسه محرومیت تعلیقی مواجه شده بود، جمعه شب در تازه‌ترین اظهارنظر گفت: جریمه‌ام فدای سر آن هوادار خانم! 
وقتی جرایم در نظر گرفته‌شده برای بازیکنان بازدارنده نیست، شأن مراجعی مانند کمیته انضباطی و فدراسیون فوتبال براحتی زیر سوال می‌رود و به نوعی به سخره گرفته می‌شود. در این باره در هیچ جای فوتبال دنیا شاهد نیستیم جریمه در نظر گرفته‌شده برای بازیکنان بازدارنده نباشد و بازیکنان پس از آن گردن‌کشی کنند. وقتی پای جرایم تعلیقی برای بازیکن به میان می‌آید و باشگاه مربوط به جای توجیه بازیکن، براحتی و بدون کمترین هزینه با آن مواجه می‌شود، این اتفاقات دور از انتظار نخواهد بود؛ اتفاقی که می‌تواند شأن کمیته‌های انضباطی و اخلاقی را براحتی زیر سوال ببرد و به نوعی، دیگر باشگاه‌ها و بازیکنان تره هم برای آن خرد نکنند. پیش‌تر شاهد کاهش محرومیت و به نوعی بخشش برخی بازیکنان تیم‌های مختلف بوده‌ایم که مشخص می‌کند کوتاه آمدن در موارد قانونی، زمینه‌ساز افزایش بی‌قانونی خواهد شد. پیش‌تر در این مورد هشدار داده بودیم اگر کمیته انضباطی و اخلاق نسبت به چنین مواردی محکم و بازدارنده ظاهر نشوند، هرگز شاهد اصلاح رفتار بازیکنان نخواهیم بود. یک هفته از اتفاقات اراک نگذشته بود که مصاحبه حسینی نشان داد وی به هیچ عنوان تأدیب نشده است و با افتخار از حرکتی که انجام داده است حرف می‌زند.
* دروازه‌بان استقلال محروم شد؟
سیدحسین حسینی بعد از اتفاقات حاشیه‌ای دیدار آلومینیوم اراک و استقلال از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به یک جلسه محرومیت تعلیقی و 300 میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شد اما او جمعه شب بعد از پیروزی 3 بر 2 استقلال مقابل شمس‌آذر قزوین علیه رای کمیته انضباطی مصاحبه کرد. این در حالی است که در عرف انضباطی فوتبال وقتی بازیکنی نخستین خلاف انضباطی را بعد از محرومیت تعلیقی انجام دهد، باید به صورت خودکار محرومیتش اجرایی شود، بنابراین احتمال می‌رود حسینی در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر و دیدار با تراکتور تبریز محروم شود، زیرا علیه رای کمیته انضباطی موضع‌گیری کرده و آن را به سخره گرفته است. البته باید دید کمیته انضباطی در این باره چه حکمی می‌دهد. این کمیته باید خارج از حساسیت بازی‌های باقیمانده و بدون ترس از نگاه جانبدارانه وارد عرصه شود و با قاطعیت از  فدراسیون فوتبال دفاع کند.

Page Generated in 0/0045 sec