printlogo


کد خبر: 280869تاریخ: 1403/2/4 00:00
غزه قربانی هولوکاست

«محمد سالم» عکاس خبرگزاری رویترز برای این عکس که در بیمارستان ناصر خان‌یونس در جنوب نوارغزه ثبت کرده، برنده جایزه عکس سال ورلدپرس‌فوتو ۲۰۲۴ شد. این عکس هنگامی گرفته شد که خانواده‌های فلسطینی در این بیمارستان به دنبال اقوام خود می‌گشتند که بر اثر بمباران اسرائیل مجروح یا شهید شده بودند. این عکس «ایناس ابومعمر» ۳۶ ساله را نشان می‌دهد که جسد کفن‌پوش دختر ۵ ساله‌ برادرش، سالی را در آغوش گرفته است.
***
کشف گورهای جمعی در محوطه‌ بیمارستان ناصر در خان‌یونس 
شبکه فلسطینی «القدس» گزارش داد یک گور ‌جمعی دیگر در محوطه بیمارستان ناصر کشف شد. طبق این گزارش در این گور جمعی پیکر ۷۳ شهید فلسطینی کشف شده است.
این شبکه اعلام کرد تاکنون پیکرهای ۲۸۳ شهید در گورهای جمعی در خان‌یونس کشف شده است.
سازمان دفاع شهری نوارغزه نیز اعلام کرد 3 گور دسته‌جمعی در بیمارستان ناصر وجود دارد و تعداد شهدا صدها نفر تخمین ‌زده می‌شود.
اعضای تیم‌های امدادی اعلام کردند بیشترین تعداد شهدا مربوط به زنان و کودکان است و نیروهای اشغالگر عامدانه قبل از عقب‌نشینی از خان‌یونس ده‌ها جسد قربانیان فلسطینی را به صورت جمعی دفن و آنها را پنهان کرده بودند.
خبرنگارانی که برای بازدید از بیمارستان ناصر و گورهای جمعی کشف‌شده به این بیمارستان رفته بودند گزارش دادند صحنه‌هایی که در اینجا دیده می‌شود بسیار هولناک و غیرانسانی است، بویژه برای خانواده‌های شهدایی که قربانی جنایات نظامیان صهیونیست در این بیمارستان شده و در گور ‌جمعی دفن شده‌اند.

Page Generated in 0/0050 sec