printlogo


کد خبر: 280870تاریخ: 1403/2/4 00:00
اخبار

برخورد با گردانندگان ۵ صفحه اینستاگرامی هنجارشکن
فرمانده انتظامی غرب استان تهران از شناسایی و برخورد با گردانندگان 5 صفحه اینستاگرامی هنجارشکن غرب استان خبر داد. سردار کیومرث عزیزی اظهار کرد: با رصد مأموران پلیس امنیت عمومی در فضای مجازی، اطلاعاتی از فعالیت چند صفحه درباره انتشار تصاویر نامناسب و هنجارشکن به دست آمد و بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت. فرمانده انتظامی غرب استان تهران افزود: در این راستا مأموران پلیس امنیت عمومی، 5 صفحه اینستاگرامی با مجموع مخاطبان زیاد را مورد شناسایی قرار داده و با پاکسازی و مسدودسازی صفحات اعلامی، با گرداننده آنها نیز برخورد قانونی به عمل‌ آمد. این مقام ارشد انتظامی اضافه کرد: پلیس به صورت مستمر، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی و فضای مجازی را مورد رصد قرار می‌دهد و در صورت بروز هرگونه جرائم در این فضا، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد، لذا به افراد فعال در فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه با رعایت ضوابط و قوانین کشوری و رعایت هنجارهای اجتماعی فعالیت کنند.
***
خانه نخبگان راه‌اندازی می‌شود
قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان از راه‌اندازی خانه نخبگان به عنوان بستری برای شناسایی کنشگران علمی متناظر با نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور خبر داد. نشست هم‌اندیشی جمعی از نخبگان با سیدسلمان سیدافقهی، قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان و سیدمحمدهادی سبحانیان، معاون وزیر و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور روز گذشته برگزار شد. در ابتدای این نشست، سیدافقهی بر لزوم توجه جدی به جذب نخبگان علوم انسانی تاکید کرد و گفت: بنیاد ملی نخبگان نسبت به معرفی نیرو‌های توانمند به سازمان اداری استخدامی کشور آمادگی کاملی دارد. قائم‌مقام بنیاد ملی نخبگان در ادامه از راه‌اندازی خانه نخبگان به عنوان بستری برای شناسایی کنشگران علمی متناظر با نیاز دستگاه‌های اجرایی کشور شامل وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت صمت و وزارت نفت خبر داد. سیدافقهی با بیان اینکه تعریف بنیاد از فرد نخبه نسبت به گذشته تغییر کرده است، گفت: در دوره جدید فعالیت‌های بنیاد، نخبه صرفا نخبگان آکادمیک را شامل نمی‌شود، بلکه نخبگان مدیریتی، اجرایی، مهارتی و... نیز در این خانواده به شمار می‌آیند. سیدافقهی با اشاره به فرآیند طولانی گزینش در پروسه جذب نخبگان گفت: در فراخوان جذب نخبگان در سال ۱۴۰۱ از میان ۷ هزار نفر حدود هزار و ۳۰۰ نفر در گزینش علمی بنیاد و کانون ارزیابی مورد پذیرش قرار گرفتند و به دستگاه‌ها معرفی شدند و طبق آخرین آمار، از میان این نفرات ۱۸۹ نفر در دستگاه‌ها مشغول به کار شده‌اند.
***
برگزاری برخط جلسه هیأت اجرایی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت
جلسه هماهنگی هیات اجرایی دبیرخانه دائمی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت با ستادهای استانی این رویداد ملی به صورت برخط برگزار و بر لزوم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی استان با هدف تقویت ابعاد رسانه‌ای و تبلیغاتی این رویداد مهم ملی تاکید شد. محمدحسین علی‌پور، دبیرکل دومین جایزه ملی جوانی جمعیت گفت: در سال نخست برگزاری این رویداد نوپا به‌رغم تلاش‌های انجام شده، شاهد رشد نسبی این رویداد در سطح ملی بودیم و بنا داریم در سال جاری و در آستانه اهدای دومین دوره این رخداد بزرگ ملی، سطح کیفی این جایزه را ارتقا بخشیم. وی افزود: امسال 2 روش کشف‌محور و تقاضامحور را بنای کار خود قرار داده‌ایم و به دستگاه‌های متولی امر جوانی جمعیت و استان‌های کشور اعلام کرده‌ایم و روش واحدی را به عنوان دستورالعمل برای استان‌ها ارسال کرده‌ایم که نظم و انضباط امور کمک شایانی کرده است. علی‌پور با بیان اینکه 3 موضوع به عنوان هیات اجرایی این جایزه بسیار حائز اهمیت است، گفت: درگیر کردن استان‌ها به منظور استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های ایجاد شده در استان‌های سراسر کشور، موضوع‌محور بودن این رویداد و اقدامات دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها و نیروهای مسلح از اهمیت برخوردار است. جلال غفاری قدیر، دبیر اجرایی این رویداد نیز گفت: هدف ما در برگزاری این رویداد، بسط و اشاعه فرهنگ توالد و جمعیت‌آوری است. همه باید همچون یک دست واحد جهت برگزاری مطلوب و خداپسندانه این رویداد همکاری مجدانه‌ای داشته باشیم.

Page Generated in 0/0068 sec