printlogo


کد خبر: 280877تاریخ: 1403/2/4 00:00
افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰ درصد

مرکز آمار ایران اعلام کرد در اسفند ۱۴۰۲، درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در 12 ماه منتهی به این ماه نسبت به دوره مشابه سال قبل 29.9 درصد بوده که در مقایسه با بهمن‌ سال گذشته (30.4 درصد) 0.5 درصد کاهش داشته است.
به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در 12 ماه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ نسبت به دوره مشابه سال قبل 29.9 درصد افزایش داشته است.
در این ماه بیشترین تورم سالانه با 69.5 درصد مربوط به گروه «ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر» و کمترین تورم سالانه با 17.5 درصد مربوط به گروه «ساخت کاغذ و محصولات کاغذی» است.
* شاخص قیمت کل
اسفند ۱۴۰۲ شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت 1101.2 بوده که نسبت به ماه قبل خود (تورم ماهانه) 1.7 درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبلش (تورم نقطه به نقطه) 24.6 درصد افزایش و در 12 ماه منتهی به اسفند نسبت به دوره مشابه سال قبل (تورم سالانه) 29.9 درصد افزایش داشته است.
اسفند ۱۴۰۲ درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه قبل (تورم ماهانه) 1.7 درصد بوده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (1.3 درصد) 0.4 واحد درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در اسفند ۱۴۰۲ نسبت به ماه قبل 1.7 درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین تورم ماهانه با 4.7 درصد مربوط به گروه «ساخت تجهیزات برقی» و کمترین تورم ماهانه با 0.1 درصد مربوط به گروه «ساخت کاغذ و محصولات کاغذی» بوده است. همچنین در این ماه گروه «ساخت فرآورده‌های توتون و تنباکو» با تورم صفر درصد مواجه بوده است.
* وضعیت تورم نقطه به نقطه
اسفند ۱۴۰۲ درصد تغییرات شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 24.6 درصد بوده که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل (22.6 درصد) 2 درصد افزایش داشته است. به عبارتی، میانگین قیمت دریافتی توسط تولیدکنندگان محصولات صنعتی به ازای تولید کالاهای خود در داخل کشور، در اسفند ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل، 24.6 درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین تورم نقطه به نقطه با 55.8 درصد مربوط به گروه «ساخت ماشین‌آلات و تجهیزات طبقه‌بندی نشده در جای دیگر» و کمترین تورم نقطه به نقطه با 4.7 درصد مربوط به گروه «ساخت فلزات پایه» است.

Page Generated in 0/0301 sec