printlogo


کد خبر: 280906تاریخ: 1403/2/5 00:00
تعیین ‌تکلیف ۲ وزن کشتی فرنگی برای المپیک در مجارستان
رقابت گرایی با پدیده

کادر فنی تیم‌ ملی کشتی فرنگی شرایط انتخاب ملی‌پوشان ۲ وزن المپیکی و یک وزن غیرالمپیکی را اعلام کرد. پس از برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا و گزینشی قاره آسیا، کادر فنی تیم‌ ملی کشتی فرنگی بر اساس چرخه انتخابی تیم‌ ملی، تصمیمات خود برای مشخص شدن ملی‌پوشان اوزان ۶۰ و ۶۷ کیلوگرم برای حضور در المپیک پاریس و ملی‌پوش وزن ۸۲ کیلوگرم برای حضور در رقابت‌های اوزان غیرالمپیکی در وزن ۸۲ کیلوگرم را به شرح زیر اعلام کرد:
۶۰ کیلوگرم
با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ملی برای انتخاب ملی‌پوش ایران در المپیک پاریس، رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهد بود و آقایان امیررضا ده‌بزرگی و مهدی محسن‌نژاد به این مسابقات اعزام می‌شوند.
۶۷ کیلوگرم
با توجه به چرخه انتخابی تیم ملی، مرحله نهایی انتخابی تیم‌ ملی برای انتخاب ملی‌پوش ایران در المپیک پاریس، رقابت‌های رنکینگ مجارستان خواهد بود و آقایان محمدرضا گرایی و سعید اسماعیلی به این مسابقات اعزام می‌شوند.
۸۲ کیلوگرم
با توجه به عملکرد نامناسب محمدعلی گرایی در مسابقات جهانی سال‌های اخیر در وزن ۷۷ کیلوگرم و همچنین حضور نیافتن او در چرخه انتخابی تیم‌ ملی به دلیل محرومیت، مقرر شد با توجه به عملکرد ضعیف کشتی‌گیران وزن ۸۲ کیلوگرم، در چارچوب اختیارات کادر فنی، به آقای گرایی شانس مجددی در این وزن داده شود تا با نفر برتر رقابت‌های جام تختی به رقابت‌های رنکینگ مجارستان اعزام شود. پس از رقابت‌های رنکینگ مجارستان، ارزیابی فنی کادر فنی از عملکرد نفرات فوق، انجام پذیرفته و پس از آن درباره ملی‌پوشان این اوزان تصمیم‌گیری خواهد شد.
* مصاف گرایی و پدیده کشتی ایران در بوداپست
دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک و سعید اسماعیلی پدیده کشتی فرنگی ایران برای رسیدن به المپیک پاریس عازم تورنمنت مجارستان می‌شوند. محمدرضا گرایی، دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک برای دومین حضور پیاپی در المپیک باید از سد پدیده کشتی فرنگی ایران عبور کند. سعید اسماعیلی، ستاره ۲۰ ساله کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان، چند روز پیش در مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا نیز با اقتدار بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد. کادر فنی تیم‌ ملی برای انتخاب دشوار خود در وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب نماینده اعزامی ایران به المپیک پاریس، قصد دارد گرایی و اسماعیلی را به تورنمنت رنکینگ مجارستان که خرداد امسال در بوداپست برگزار می‌شود،‌ اعزام کند تا در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده یا مبارزه رودررو، نسبت به انتخاب ملی‌پوش اعزامی ایران به المپیک از میان گرایی و اسماعیلی اقدام کند. توانایی‌های فنی اسماعیلی در حدی است که برخی کارشناسان و تصمیم‌گیران فنی او را فنی‌ترین فرنگی‌کار ایران بعد از دوران طلایی حمید سوریان می‌دانند. از سوی دیگر گرایی نیز هر چند طی یکی دو سال اخیر از دوران اوج خود فاصله گرفته و با مشکل کاهش وزن نیز روبه‌رو است اما نمی‌توان به سادگی از کنار شایستگی و تجربه او گذشت.

Page Generated in 0/0051 sec