printlogo


کد خبر: 280955تاریخ: 1403/2/6 00:00
وعده صادق، پاسخ کاذب
رسوای جهانم، از حرف تا عمل

اگر شما هم مثل اسرائیل در پی بازگرداندن آبروی ازدست‌رفته خود هستید، این بخش را از دست ندهید. در این مطلب خواهید آموخت که کِی باید وا بدهید.
 
با خودتان به صلح برسید
هر چند ممکن است جنگ را بیشتر بپسندید ولی با خودتان صلح کنید. بپذیرید که طبیعتا زور شما تا اندازه مشخصی جواب می‌دهد؛ مثلا تا حد بیمارستان‌ها و کودکستان‌ها و خانه‌ها و.... پس به زورآزمایی با همان‌ها ادامه دهید و با خودتان نجنگید.
شل کنید!
هر چقدر خودتان را سفت‌تر بگیرید، جای پاسخ هوشمندانه ریزپرنده‌ای‌تان بیشتر درد می‌گیرد. تازه ممکن است آمپول دشمن در بدن‌تان بشکند و قوز بالاقوز بشود. پس زورتان را برای همان مورد قبلی نگه دارید.
هر سخن، جایی و...!
بلوف الکی نزنید و با واقعیت کنار بیایید. حالا مثلا چند تا موشک و پهپاد پیش‌پاافتاده پیش پای‌تان افتاده و چند تا شلوار، شست‌وشولازم شده و چند جو آبروی نمانده‌تان از بین رفته باشد؛ مهم این است که تشخیص بدهید کی باید سکوت کنید و کی باید چیزی بگویید؛ حالا با هر لحنی که دوست دارید. مثلا می‌توانید با عصبانیت هرچه‌تمام‌تر و با رگ‌های بیرون‌زده فریاد بکشید: «غلط کردم.»
هر نکته مکانی دارد
در انتخاب وسایلی که برای انتقام استفاده می‌کنید، دقیق باشید. مثلا توجه داشته باشید که هرگز برای انتقام، از ریزپرنده‌هایی استفاده نکنید که دیگران در فیلمبرداری حنابندان و جشن‌تولدهای خود به کار می‌گیرند؛ مگر اینکه بخواهید برای انتقام، از دشمن خود عکس‌های بدون ژست و کاملا طبیعی بگیرید.
وقتی گذشت هست، چرا انتقام؟
حتما شنیده‌اید که بعضی‌ها وقتی به گوش راست‌شان سیلی بخورد، سمت چپ صورت‌شان را هم جلو می‌آورند. این شیوه برای کنار آمدن با خود، بهترین راه است. به جای فشار آوردن به مغزتان برای انتقام، جای باقیِ سوراخ‌سنبه‌ها یا مثلا پایگاه‌های‌تان را رک و روراست برای دشمن خود ایمیل کنید و حسن نیت‌تان را نشان بدهید. ممکن است این حسن نیت، دل دشمنان را نسبت به شما نرم کند. ممکن هم هست نکند؛ به هر حال ریسک است دیگر!
از خودتان انتظار بیش از حد نداشته باشید
انتظارات خود را معقول کنید و به خودتان فشار بیش از حد نیاورید. پژوهش‌های بالینی نشان می‌دهد فشار بیش از حد به خود، عوارض بد زیادی از جمله نشت کردن درونیات و نابودی زودتر از موعد پیش‌بینی‌شده را در 
پی دارد.
از ضایع ‌شدن بپرهیزید
اگر بر اثر اقدامی، قبل از رسانه‌ای و ضایع‌شدن عمومی، حس ضایع‌شدن به شما دست داد، بدانید باختید، بدم باختید! همان پژوهش‌های قبلی حاکی از آن است که حس ضایع شدن از خودِ ضایع شدن نابودکننده‌تر است.
سینه‌خیز رفتن را تمرین کنید
این روش برای حل مشکل قبلی، بسیار کارگشاست. تسلط بر مهارت سینه‌خیز رفتن، باعث می‌شود در صورت پخش‌شدن روی زمین، مثل خرابکاری کلاغ، عرصه‌ای برای  تخلیه عصبانیت کلامی مردم نباشید و با حرکت، خود را به جایی دور از دیدرس دیگران برسانید.
رو به آینه برای دشمن فرضی شکلک دربیاورید
این روش باعث می‌شود زمان کمتری را صرف فکر کردن به انتقام و اجرای طرح‌های انتقامی هوشمندانه کنید. در نتیجه کمی از گزند مسخره‌کنندگان در امان و به همان اندازه قبلی مسخره خواهید ماند. به علاوه، این کار شما را در بازیگری قوی‌تر می‌کند تا اگر از اینجا بیرون‌تان کردند، جای دیگری برای رفتن داشته باشید.
از تکنیک ننه‌من‌غریبم استفاده کنید
برای خود، ننه‌ای بتراشید که در وقت لازم بتوانید به پشتیبانی او ابراز غریبی کنید. هر چه ننه تراشیده‌شده قدرتمندتر و آزادی‌خواه‌تر باشد، احتمال موفقیت شما در جلب توجه عمومی بالاتر خواهد رفت. ضمن توجه به این نکته که فحش هم نوعی توجه است، در مورد این تکنیک و میزان ابراز خود، حتما به نکته بعدی دقت کنید.
وابستگی‌های خود را کاهش دهید
حتما شنیده‌اید که «سن یک عدد است»؛ اما این مال جای دیگری است. شما به اندازه سن‌تان رفتار کنید. در نظر بگیرید که مثلا اگر ۷۵ سال‌تان باشد و بعد از کتک خوردن بپرید بغل مادرتان، چقدر مایه خنده و شادی دیگران خواهید شد. البته کسی حق قضاوت شما را ندارد اما توصیه می‌کنیم حداقل یک پدری چیزی پیدا کنید که گاهی هم بپرید بغل او.

 


Page Generated in 0/0074 sec