printlogo


کد خبر: 281003تاریخ: 1403/2/8 00:00
بررسی عملکرد لژیونرهای فوتبال ایران در هفته گذشته
۲ جام برای ملی‌پوشان

در بین لژیونرهای فوتبال ایران، محمدامین حزباوی در تیم «السد» و علیرضا جهانبخش در تیم «فاینورد» توانستند جام قهرمانی را بالای سر ببرند و مهدی طارمی هم به روزهای خوبش در پورتو بازگشت. لژیونرهای فوتبال ایران در هفته‌های رو به پایان فصل، عملکردهای متفاوتی از خود به نمایش گذاشتند که در میان آنها محمدامین حزباوی و علیرضا جهانبخش موفق شدند جام قهرمانی را بالای سر ببرند. تیم‌های فوتبال السد و الشمال در هفته بیست‌ویکم رقابت‌های لیگ ستارگان قطر به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با نتیجه ۴ بر صفر به سود السد به پایان رسید تا این تیم قهرمان لیگ فوتبال قطر شود. امید ابراهیمی بازیکن الشمال هم در دقیقه ۳۶ با خطا روی بازیکن حریف با کارت قرمز داور جریمه و از زمین اخراج شد. تیم فوتبال السد به دنبال این پیروزی موفق شد جام قهرمانی لیگ ستارگان قطر را بالای سر ببرد. السد در این فصل به لطف حضور «امین حزباوی» توانسته است خط دفاع مستحکمی داشته باشد و با دریافت تنها ۱۷ گل خورده بهترین عملکرد دفاعی را در فصل جاری داشته است. به این ترتیب این مدافع ۲۰ ساله در نخستین تجربه خود به عنوان لژیونر موفق شد به مقام قهرمانی برسد. حزباوی که نخستین فصل حضورش را در السد سپری می‌کند در این فصل در ۱۹ بازی برای تیمش به میدان رفت.
* مهدی طارمی و بازگشت به روزهای شیرین
در هفته سی‌ام رقابت‌های لیگ برتر پرتغال تیم پورتو میهمان کاساپیا بود و در پایان با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید. مهدی طارمی که اخیرا به ترکیب اصلی پورتو بازگشته و هفته گذشته عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته بود، در این بازی هم حضور موثری داشت. طارمی در این بازی از ابتدا در ترکیب ثابت تیمش حضور داشت و ۸۵ دقیقه بازی کرد و موفق شد پاس گل دوم تیمش را ارسال کند. او در ۲ بازی قبل هم برای پورتو گل‌ زده بود و دوباره به فرم خوب فصل گذشته بازگشته است. بازی‌های موثر طارمی برای پورتو موجب شد مورد تمجید رسانه‌های این تیم هم قرار بگیرد و صفحه رسمی باشگاه پورتو به او لقب «شاهزاده پارسی» داد.
* علیرضا جهانبخش و قهرمانی در جام حذفی هلند
تیم فوتبال فاینورد برابر نایمخن فینال جام حذفی فوتبال هلند را برگزار کرد که این دیدار با وجود حاشیه‌هایی که از سوی تماشاگران به همراه داشت با پیروزی یک بر صفر فاینورد به پایان رسید. پایکسائو (۵۹) تک گل این دیدار را به ثمر رساند و همچنین علیرضا جهانبخش نیز از دقیقه ۸۷ برای فاینورد بازی کرد تا در آخرین روزهای حضورش در این باشگاه، قهرمانی در جام حذفی هلند را جشن بگیرد.

Page Generated in 0/0055 sec