printlogo


کد خبر: 281006تاریخ: 1403/2/8 00:00
اخبار

کاهش ۱۴ درصدی جان‌باختگان حوادث رانندگی در سفرهای نوروزی
رئیس پلیس راهور فراجا از کاهش ۱۴.۳ درصدی جان‌باختگان تصادفات جاده‌ای در سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد. سردار سیدتیمور حسینی با اشاره به عملکرد مناسب دستگاه‌های مسؤول در طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ اظهار داشت: اتفاقات خوبی در اجرای طرح نوروزی افتاد و برنامه‌ریزی دقیقی از طرف همه سازمان‌هایی که سهم، نقش و مسؤولیت داشتند از جمله همکاران مجموعه سازمان راهداری، هلال احمر، اورژانس، امداد خودروها و پلیس راهور انجام شد و ما توانستیم اتفاقات خوبی را در ایام نوروز رقم بزنیم. وی گفت: یکی از اتفاقات خوب و قابل توجه طرح ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ کاهش 14.3 درصدی جان‌باختگان در تصادفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته بود. رئیس پلیس راهور فراجا تصریح کرد: البته مجموع تصادفات شهری و جاده‌ای 9.4 درصد کاهش دارد ولی در تصادفات جاده‌ای شرایط نسبتا خوبی را داشتیم که با برنامه‌ریزی و حضور مناسب همه دستگاه‌های اجرایی توانستیم در سال ۱۴۰۳ شاهد شرایط مناسب‌تری نسبت به سال گذشته باشیم. سردار حسینی تاکید کرد: شرط اول و آخر موفقیت این است که ما بتوانیم مشارکت مردم را داشته باشیم و در این راستا برای اینکه به درستی موضوع نظم و انضباط ترافیکی را مستقر کنیم باید اقدامات خود را در قالب اقدامات سلبی به شکل تنبیه و مجازات متخلف و اقدامات ایجابی از طریق آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتباط مستمر و تنگاتنگ با رسانه داشته باشیم.
***
جذب معلم در مدارس اوتیسم از طریق آزمون استخدامی
رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی با بیان اینکه جذب معلم در مدارس خاص اوتیسم از بین دانشجویان رشته کودکان استثنایی دانشگاه فرهنگیان انجام می‌شود، گفت: بخش دیگر نیز از طریق آزمون استخدامی و از میان فارغ‌التحصیلان رشته‌های روانشناسی با گرایش کودکان استثنایی جذب می‌شوند. حجت‌الله الماسی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مدارس خاص اوتیسم جزو گروه مدارس آموزش‌و‌پرورش استثنایی هستند، افزود: گروه‌های مختلف در سازمان استثنایی شامل کم‌توان ذهنی، ناشنوا، نابینا، معلول جسمی حرکتی هستند که اوتیسم جزو یکی از این گروه‌هاست. وی با بیان اینکه در مدارس اوتیسم اختصاصا دانش‌آموزان با اختلالات طیف اوتیسم تحصیل می‌کنند، افزود: پایه‌های تحصیلی آنها از پیش‌دبستانی تا متوسطه دوم و کار و دانش ویژه است؛ الگوی آموزشی در این مدارس از پیش‌‌دبستانی تا پایان دوره ابتدایی عموما با آموزش انفرادی که در دنیا رایج است انجام می‌شود و کمتر کار گروهی و فعالیت گروهی انجام می‌شود. رئیس سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی تعداد دانش‌آموزان با اختلالات اوتیسم در کشور را که در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند حدود ۳۵۰۰ نفر عنوان و اظهار کرد: حدود ۳۵۰ نفر طیف اوتیسم با شدت کم یا خفیف در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند.
***
ضرورت تسهیل شرایط زندگی برای افزایش فرزندآوری
به گفته کارشناسان، شرایط زندگی باید به گونه‌ای باشد که اذهان نسبت به فرزندآوری ترغیب شود. به گزارش روابط عمومی دومین جایزه ملی جوانی جمعیت، فرهاد بشارتی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون عنوان کرد: در سال‌های اخیر جمعیت به سمت میانسالی سوق یافته است و این شاید از جهتی خوب باشد اما منفی هم محسوب می‌شود. وی با تأکید بر اینکه مردم فرزندآوری در ذهن‌شان سخت شده و به نوعی ایده‌آل‌گرا شده‌اند، گفت: کاهش جمعیت نسل جوان در بلندمدت اثرات منفی خود را می‌گذارد. شرایط باید به گونه‌ای باشد که اذهان نسبت به فرزندآوری سهل‌گیرتر شوند. بشارتی در ادامه افزود: مردم نسبت به فرزندآوری باید خوش‌بین شوند، چرا که جامعه اگر به سمت کهنسالی سوق پیدا کند، آسیب‌هایش زیاد است. جامعه جوان پویا است و می‌تواند آینده کشور را بسازد، اگر نه در آینده باید به فکر این باشیم که چه کسانی و چطور از سالمندان نگهداری کنند و چه کسانی به فکر ساختن مملکت باشند. این هنرمند شناخته‌شده اظهار داشت: الان مدتی است که در آثار تلویزیونی شاهد انعکاس توجه به فرزندآوری هستیم منتها فقط با تبلیغات کار پیش نمی‌رود، ‌اثرش باید در جامعه دیده شود و در کنارش تبلیغات هم انجام شود؛ هنرمند هم در این زمینه نقش موثری دارد. دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم‌نهاد، دستگاهای اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری با شعار سهم من از جوانی ایران برگزار خواهد شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند.
***
رونمایی از کیوسک‌های دیجیتال پایش سلامت
«کیوسک‌های دیجیتال پایش سلامت» همزمان با هفته سلامت، توسط همراه اول رونمایی و در تعدادی از مراکز بهداشت شهر تهران نصب شد. اپراتور اول برای نخستین بار در کشور از طرح «استندهای دیجیتال پایش سلامت» رونمایی و در اجرای آزمایشی، تعدادی از آنها را در مراکز بهداشت شهر تهران نصب کرد. این استندها که در حال حاضر در 5 نقطه تهران شامل ساختمان معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و مراکز جامع سلامت شهری شهید جعفری، چیذر، ارشاد و حکیمیه نصب شده‌اند، مجهز به ابزارهای دیجیتالی برای پایش و سنجش داده‌های «فشار خون»، «نوار قلب»، «ضربان قلب»، «آهنگ ریه»، «قند خون»، «دمای بدن»، «اکسیژن خون»، «وزن»، «شاخص توده بدنی» و «آنالیز بدن» هستند. برنامه «پایش هوشمند سلامت» افراد را قادر می‌سازد تا به‌ طور منظم علائم حیاتی و معیارهای سلامت خود را به روشی راحت و در دسترس بررسی کنند تا ضمن تشخیص مشکلات بالقوه مرتبط با سلامت خود در مراحل اولیه، امکان مداخله و درمان به‌موقع را داشته باشند.

Page Generated in 0/0037 sec