printlogo


کد خبر: 41902تاریخ: 1389/2/30 00:00
جاسوس فرانسوی و خطر ستون پنجم!

هنوز 3 روز از خروج کلوتید ریس (تبعه فرانسوی که در وقایع پس از انتخابات بازداشت شده بود) از کشور نمی‌گذرد که در فرانسه جریانات و رسانه‌های مخالف دولت، با جاسوس خواندن کلوتید‌ریس، انتقادات شدیدی را علیه سارکوزی مطرح کردند. از این‌رو واگویی نکاتی قابل تامل به نظر می‌رسد:

1 – خانم «کلوتید ریس» در تابستان سال گذشته در وقایع پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری بازداشت شد و پس از یک‌ماه و نیم بازداشت با قید ضمانت آزاد شد اما پس از آن به وی اجازه خروج از ایران داده نشد. وی در دومین جلسه دادگاه ویژه رسیدگی به متهمان وقایع پس از انتخابات اخیر گفته بود: «بنده یک گزارش درباره دانشگاه، برخورد پلیس و تظاهرات‌ به رابط بخش فرهنگی سفارت فرانسه دادم... . امروز می‌فهمم که اشتباه کرده‌ام و از این کار پشیمانم... از کشور، مردم و دادگاه ایران می‌خواهم که مرا ببخشند و امیدوارم مورد عفو قرار گیرم».

2 – پس از دادگاه‌های متهمان وقایع پس از انتخابات اخیر، میرحسین موسوی و اصلاح‌طلبان رادیکال به اعتراض و مخالفت با دادگاه‌ها روی آوردند. به‌رغم آنکه کلوتید ریس به جرم خود اعتراف کرده و در مصاحبه‌هایی متعدد از رفتار مطلوب مسؤولان ذی‌ربط ابراز رضایت کرده بود، فرقه فتنه درصدد تطهیر و مظلوم‌نمایی وی و نیز متهم کردن مسؤولان به شکنجه بودند. در اخبار رسانه‌های فرقه فتنه از وی به عنوان معلم 24 ساله نامبرده شد و برگزاری دادگاه برای یک تبعه خارجی به عنوان ننگ دیپلماتیک عنوان شد. میرحسین موسوی در بیانیه شماره 10 خود که در اعتراض به دادگاه‌ها صادر شده بود، ضمن توهین به نظام اسلامی، عنوان کرد: «از دادگاهی که همه چیزش تقلبی است انتظار دارند عدم وقوع تقلب در انتخابات را اثبات کند... تکیه بر گزارش خبرنگارانی که نامشان را هم کسی نشنیده است و با استناد به اعتراف‌هایی که رنگ شکنجه‌های قرون وسطایی از آن هویداست، انتظار دارند ملت را به چه چیز قانع کنند؟‌»

3 - علاوه بر اعترافات خود متهم مبنی‌بر وقوع جرم، مسؤولان سابق سرویس اطلاعاتی- امنیتی فرانسه که جزو مخالفان دولت سارکوزی به شمار می‌آیند، کلوتید ریس را جاسوس فرانسوی دانستند. 2 روز پیش روزنامه فرانسوی فیگارو، به نقل از معاون سابق سازمان جاسوسی فرانسه اعلام کرد که کلوتید ‌ریس به عنوان جاسوس فرانسه در امور داخلی و برنامه هسته‌ای ایران فعالیت می‌کرد. این روزنامه به نقل از«پیر سیرامی» معاون سابق دستگاه اطلاعاتی فرانسه با افشای جاسوسی «کلوتید ریس»، شهروند فرانسوی بازداشت شده در حوادث سال گذشته تهران، نوشت که وی در راستای جمع‌آوری اطلاعات از ایران درباره مسائل مربوط به سیاست داخلی و مسائل مرتبط با فعالیت‌های هسته‌ای ایران کار می‌کرد و شماره‌ای ثبت شده در سازمان جاسوسی فرانسه در بخش خارجی داشته است. گفتنی است که رسانه‌های فرانسوی معتقدند «کلوتید ریس» با «علی وکیلی‌راد» تبعه ایرانی دربند فرانسه، معاوضه شده است. بنابراین در صورت صحت این مساله، اهمیت کلوتید ریس برای سرویس جاسوسی فرانسه بخوبی آشکار می‌شود. (گفتنی است وکیلی‌راد از سال 1992 به اتهام مشارکت در قتل شاپور بختیار، آخرین نخست‌وزیر شاه مخلوع در زندان‌های فرانسه بوده است که چندی پیش آزاد شد و آقای قشقاوی آن را بی‌ارتباط با آزادی کلوتید ریس دانست!)

4 – و اما نکته دیگر آنکه؛ در تاریخ غرب، ژنرال « فرانسیسکو فرانکو» رهبر دیکتاتوراسپانیا بود که بعد از 1939 به حکومت رسید. وی قبل از رسیدن به حکومت، زمانی که با ارتش خود به سوی مادرید پایتخت اسپانیا حرکت می‌کرد، یکی از فرماندهان ارتش وی خطاب به کمونیست‌هایی که در شهر مسلط بودند این پیام را فرستاد: «من با 4 ستون سرباز و تجهیزات از شرق و غرب و شمال و جنوب به سوی مادرید پیش می‌آیم ولی شما فقط روی این 4 ستون حساب نکنید بلکه ستون دیگری به نام «ستون پنجم» هم داریم که در مادرید و حتی در میان جمع شما هستند که دانسته یا ندانسته برای ما فعالیت می‌کنند. شاید هم با ما موافق نباشند ولی چون با عقیده و نظریه شما صد در صد مخالف هستند بنابر این اعمالشان غیر‌مستقیم به نفع ما تمام می‌شود. اگر از 4 ستون اعزامی واهمه ندارید از این «ستون پنجم» بترسید که در تمام امور و شؤون شما نفوذ دارند و راه ورود 4 ستون را به داخل شهر هموار می‌کنند».

وجود ستون پنجم پدیده‌ای نیست که در کشورهای غربی تازگی داشته باشد بویژه آنکه در شبکه جاسوسی بریتانیا و فراماسونری،‌ ستون پنجم به عنوان یک ابزار سیاسی همواره مورد استفاده بوده است. تاریخ معاصر ایران گویای این نکته است که در برخی ادوار تاریخی گذشته، عناصری خودباخته و بی‌قید، بازیچه دست جریانات خارجی چون انگلیس و روسیه شده و به عنوان ستون پنجم و راپورتچی و جاسوس در خدمت بیگانگان قرار گرفته‌اند. از این‌رو به نظر می‌آید نه‌تنها فرانسه و انگلیس در ایران جاسوس دارند، بلكه از ستون پنجم هم بهره مي‌گيرند. برخی عناصر فرقه فتنه که روزی از کلوتید ریس حمایت می‌کردند و امروز دم خروس آنها هویدا شده است در زمره سرویس‌های جاسوسی غرب می‌گنجند....


Page Generated in 0/0169 sec