printlogo


کد خبر: 41989تاریخ: 1389/2/30 00:00
یک لحظه تا مرگ

جوان 22 ساله که به دلیل مشکلات خانوادگی و مصرف قرص‌های روانگردان قصد داشت خود را از پشت بام برج بلندی به زمین پرتاب کند با حضور بموقع پلیس کرج و مشاوران و مددکاران اجتماعی از مرگ حتمی نجات یافت. سرهنگ مهدی یارندی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تهران گفت: در پی تماس تلفنی شهروندی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مبنی بر اینکه فردی به دلایل نامعلوم قصد خودکشی دارد و درصدد پرتاب کردن خود از پشت بام برج یادمان واقع در میدان آزادگان کرج است، بلافاصله گشت‌های انتظامی، فرمانده یگان امداد کرج و کارشناسان و مشاوران معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تهران در محل مورد نظر حضور یافتند. یارندی افزود: ماموران پس از حضور در موقعیت متوجه شدند که فرد جوانی حدوداً 22 ساله روی لبه دیوار پشت بام برج یادمان در حالت نیمه عریان ایستاده و با پرتاب خود بر زمین قصد خودکشی دارد که با مشاهده این صحنه بلافاصله فرمانده یگان امداد شهرستان کرج به همراه کارشناسان مرکز مشاوره معاونت اجتماعی استان تهران به پشت بام و چند قدمی فرد مورد نظر رفتند. وی ادامه داد: کارشناسان پس از نزدیک شدن به فرد مذکور متوجه شدند که وی اقدام به خودزنی و از ناحیه شکم، بازو، ران و پا خود را مجروح کرده است، بنابراین سریعاً با وی به صحبت و گفت‌وگو پرداختند اما پسر جوان با چاقویی که در دست داشت مأموران را تهدید می‌کرد که چنانچه نزدیک‌تر شوند یا رگ گردن خود را خواهد زد و یا خود را به پایین پرتاب خواهد کرد. یارندی گفت: پس از مشاوره و گفت‌وگوی نزدیک به 30 دقیقه کارشناسان مرکز مشاوره و فرمانده یگان امداد کرج با پسر جوان سرانجام وی آرامش خود را به دست آورد و درخواست یک نخ سیگار کرد که در حین تحویل دادن سیگار به وی مأموران توانستند او را غافلگیر و خلع سلاح کنند. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تهران افزود: پس از نجات و انتقال فرد مورد نظر به مقر پلیس مشخص شد که وی اعتیاد به مواد مخدر و قرص‌های روانگردان دارد و روز حادثه نیز قبل از اینکه تصمیم به خودکشی بگيرد، مواد مخدر مصرف کرده بود به همین خاطر در حالت توهم به سر می‌برده است.

 

بازداشت مادر و پسر دزد در بوشهر

مادر و پسری که با استفاده از اعتماد افراد و همسایه‌های قدیمی و تعارف فالوده مسموم اقدام به دزدی می‌کردند، بازداشت شدند. سرهنگ کارآگاه دوم هوشمند شریفی، رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان بوشهر در تشریح جزئیات این خبر گفت: خانمی به پلیس آگاهی مراجعه کرد و گفت: یک زن و مرد که قبلاً همسایه آنها بودند با ورود به خانه‌شان و تعارف فالوده آلوده به مواد بیهوش کننده اقدام به سرقت یک دستگاه لپ‌‌تاپ و مقداری طلاجات کرده و متواری شده‌اند. وی افزود: با ادعای این خانم، پلیس تحقیقات خود را آغاز کرد تا اینکه فردی دیگر به پلیس مراجعه کرده و گفت: در یکی از خیابان‌های بوشهر با شخصی آشنا شدم که پس از جلب اعتماد وی و چند مرحله
رفت و آمد به خانه‌اش با ظرف فالوده حاوی مواد بیهوشی پس از بیهوش کردن خودش و مادرش اقدام به سرقت یک میلیون تومان وجه نقد و یک دستگاه آبمیوه‌گیری کرده است. سرهنگ شریفی اضافه کرد: پلیس با تشکیل یک تیم عملیاتی با انجام تحقیقات گسترده به فردی به نام «ن» 30 ساله و فرد دیگری به نام «م» 31 ساله مظنون مي‌شود که سریعاً اقدام به دستگیری آنها می‌کند. وی در ادامه گفت: در بازجويي‌های به عمل آمده، متهمان اعتراف کردند که روش سرقت آنها به اين شكل بوده که با شناسایی سوژه و جلب اعتمادشان هنگام رفت و آمد به منزلشان در فرصت مناسب با خوراندن فالوده‌های مسموم اقدام به سرقت می‌کردند. رئیس پلیس آگاهی فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه به هیچ‌وجه افراد ناشناس و غریبه را به عنوان میهمان در منزل خود دعوت نکنید، تصریح کرد: شهروندان از پذیرش موادغذایی و آشامیدنی از افرادی که آنها را نمی‌شناسند و به آنها اعتماد ندارند خودداری کنند و موارد مشکوک را به پلیس گزارش دهند.


Page Generated in 0/0062 sec