|
ارسال به دوستان
منتقدان سینما و روزنامهنگاران فرهنگی با انتخاب «شنای پروانه»، «روزصفر» و«لباس شخصی» فیلم اولیها را در صدر نشاندند
رأی به سینمای قصهگو و قهرمانمحور
گروه فرهنگ و هنر: «مجمع نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب» طبق رسم چندسال اخیر خود با برگزاری یک نظرسنجی از میان منتقدان و روزنامهنگاران فرهنگی دست به انتخاب آثار برتر جشنواره سیوهشتم فیلم فجر زده است. نظرسنجی جالبی که نتایج آن قابل توجه و تامل است. به گزارش «وطن امروز»، بر اساس آنچه از این نظرسنجی به دست آمده، فیلمهای «شنای پروانه»، «روز صفر»، «لباس شخصی»، «خروج»، «خورشید» و «پوست» به ترتیب 6 اثر برتر مجمع منتقدان و نویسندگان سینمای انقلاب هستند؛ آرای جالب توجهی که حامل پیامهای مهمی است.
اولین و بارزترین نکته در ارتباط با 3 فیلم اول انتخاب شده از سوی منتقدان و نویسندگان سینمای انقلاب، فیلماولی بودن آنهاست؛ اتفاقی بیسابقه که نشان میدهد جشنواره فیلم فجر الزاما جشنواره اسمهای بزرگ و چهرههای سرشناس نیست؛ انتخابی که اتفاقا نشاندهنده اشتباه هیات انتخاب این دوره از جشنواره فیلم فجر در اولویت دادن به اسمها به جای آثار بیکیفیت است؛ تصمیمی که یکی از بزرگترین خسارات ناشی از آن، بیرون ماندن فیلم «لباس شخصی» از بخش مسابقه اصلی این رویداد بود که با دیده شدن اثر توسط منتقدان و اهالی رسانه، این تصمیم اشتباه هیات انتخاب فجر 38 بیش از پیش به چشم آمد.
پیام و نشان دیگری که میتوان از برآیند نگاه و انتخاب منتقدان و نویسندگان سینمای انقلاب به آن رسید، اهمیت سینمای قصهگو و مبتنی بر داستان است؛ مسیری که اتفاقا در جهت عکس سینمای اجتماعی سالهای اخیر سینمای ایران و البته در راستای جریان اصلی سینما در جهان است. هر 6 اثر انتخاب شده به عنوان آثار برتر این جمع، آثاری از سینمای قصهگو هستند. طبیعتا در این سینمای قصهگو، وجود قهرمان امری بدیهی و الزامی است و به همین خاطر هم هست که خروجی نهایی آثار برگزیده منتقدان و نویسندگان سینمای انقلاب از جشنواره امسال، آثاری قهرمانمحور است؛ روندی که نشانههای آن را میتوان در انتخابهای سالهای اخیر این جمع از دورههای پیشین جشنواره فیلم فجر نیز مشاهده کرد. در واقع توجه به سینمای قهرمانمحور و قصهگو همیشه مورد توجه این جمع بوده و این اتفاقی نیست که صرفا محدود به جشنواره امسال باشد.
توجه ویژه به اصول اساسی طراحی صحنه و لباس برای بالاتر بردن میزان باورپذیری آثار سینمایی دیگر ویژگی مشترکی است که میتوان آن را در آثار برگزیده نویسندگان و منتقدان سینمای انقلاب از جشنواره فیلم فجر امسال دید؛ از «روز صفر» و «لباس شخصی» و «پوست» که نیازمند طراحی صحنه و لباس ویژه بودند تا فیلمهای اجتماعی مثل «شنای پروانه»، «خورشید» و «خروج» که با توجه به فضای ویژه قصه خود، سعی کردند با طراحی صحنه و لباس دقیق به نزدیکتر شدن فضای ذهنی مخاطبان به فضای کلی اثر کمک کنند؛ فضایی که اتفاقا با فضای فیلمهای آپارتمانی مرسوم در سینمای ایران فاصله بسیاری دارد و طبیعتا باورپذیرتر شدن این فضا برای مخاطبان باهوش ایرانی کاری سخت است.
از نکات جالب توجه دیگر در انتخابهای این جمع، توجه ویژه به فیلم سینمایی «پوست» است؛ اثری از 2 فیلمساز فیلماولی که بزرگترین مزیت آن نسبت به بسیاری از آثار ارائه شده در جشنواره فیلم فجر امسال و در کل آثار نمایش داده شده در سینمای ایران، بومی بودن ژانر این اثر به معنی واقعی کلمه است؛ نکتهای که برادران ارک به عنوان خالقان «پوست» در نشست خبری این فیلم در جشنواره فیلم فجر نیز به آن اشاره کردند؛ «ما به دنبال ساخت ژانر مخصوص خودمان بودیم»؛ ژانری که اگر درکنار بومی بودن به صفت قصهگویی و سینمای قصهگو نیز آراسته شود، قطعا با استقبال مخاطبان سینمای ایران روبهرو میشود.
***
[بازگشت به عقب در جشنواره سی و هشتم]
در بخشی از بیانیه مجمع منتقدان و نویسندگان سینمای انقلاب در ارتباط با جشنواره سیوهشتم فجر و ضعفهای عجیب و غریب مدیریتی در این دوره از جشنواره آمده است: «جشنواره سیوهشتم فجر برخلاف جشنواره سال گذشته که از حیث تعداد آثار استاندارد که به مرزهای جدیدی از تکنیک و پروداکشن در سینمای ایران رسیده بودند و میتوانستند نوید آیندهای روشنتر را دهند، یک بازگشت به عقب بود. از این منظر جشنواره سیوهشتم مانند سالهای دورتر، با کمتر از انگشتان یک دست فیلم قابل تامل و چندین فیلم ضعیف برگزار شد تا نشان دهد سال گذشته یک استثنا در سیر طبیعی سینمای ایران بوده است. با این وجود اما مهمترین نکتهای که در تاریخ از جشنواره سیوهشتم ثبت خواهد شد ناداوری، عدم اعتماد به نفس و حقارت در مدیریت و درنهایت خطی است که سیاستگذاران فجر از این طریق به سینمای ایران میدهند. جشنواره سیوهشتم با بر صدر نشاندن معدود تحریمکنندهها که حتی برای گرفتن سیمرغ حاضر به حضور در جشنواره نشدند، ابتدا باعث شد یکی از بیرمقترین و ضعیفترین اختتامیههای ادوار فجر رقم بخورد، مراسمی که از جشنواره سال بحرانی 88 هم کمشورتر و خالیتر از چهرهها بود و تبدیل به رکورددار عدم حضور کاندیداها و برگزیدهها در مراسم شد. مهمتر اما اینکه نشانهای بود برای سینماگران ایرانی که بدانند بیاحترامی به سیستم و قانون برای تصمیمگیران فرهنگی کشور یک مزیت است و هرچه بیشتر به قانون احترام بگذارید قدر کمتری خواهید دید. جشنواره فیلم فجر، به عنوان جشنوارهای دولتی که همچنان مهمترین و موثرترین رویداد در سینمای انقلاب اسلامی است، به تهیهکنندگانی مانند سعید ملکان میگوید اگر یک فیلم تلخ اجتماعی مانند «ابد و یک روز» بسازند سیمرغباران میشوند و اگر سراغ مضامین ملی و ژانرهایی بسیار بااهمیتتر بروند دستشان از تمام جوایز اصلی کوتاه خواهد ماند. جشنواره فجر انقلاب به کارگردانان جوانی مانند امیرعباس ربیعی اعلام میکند حتی با وجود ساخت فیلمی که از منظر ساختاری و سینمایی با هر نگاهی جزو چند فیلم برتر جشنواره است اما به دلیل ورود به حوزه موضوعات ملتهب تاریخ انقلاب، راهی به بخش اصلی جشنواره ندارند و اگر میخواهند در فستیوال دیده شوند بهتر است سراغ ساخت فیلمهای اجتماعی بیمخاطب بروند. این البته تایید پیشبینی خود فیلم هم هست؛ «لباس شخصی»های فرهنگی همچنان مشغول کارند. جشنواره فجر به فیلمسازان جوانی مانند نیما جاویدی اعلام میکند اگر با فیلمنامه درخشان «سرخپوست» به صورت مستقل در جشنواره باشند جایزهای نخواهند گرفت اما اگر با متنی به مراتب ضعیفتر اما در رکاب یکی از پدرخواندهها و رانتداران سینما به جشنواره بیایند براحتی سیمرغ را به خانه خواهند برد و به کارگردانانی مانند محمدحسین مهدویان نشان میدهد کارگردانی درخشانش در «ماجرای نیمروز»ها و «ایستاده در غبار» براحتی نادیده گرفته خواهد شد و برای بردن سیمرغ لازم است با فیلمی با مضمون «درخت گردو» در جشنواره حاضر شود. و از همه مهمتر جشنواره فیلم فجر به بازیگرانی مانند جواد عزتی، هادی حجازیفر، شهاب حسینی، امیر جدیدی و... میگوید هر چقدر نجیبانهتر رفتار کنند، هر چقدر از مواضع سیاسی ضدسیستم دوری کنند و هر چقدر دهنکجی کمتری به قوانین بکنند، به همان میزان کمتر به حقشان خواهند رسید. مدیران فرهنگی ما همواره در پی «دفع» سربهزیرها و «جذب» کسانی هستند که به آنها توهین میکنند، حتی اگر از هنر کمتری برخوردار باشند. با این وجود اما تاریخ ثابت خواهد کرد که چه فیلمها و فیلمسازان و چه نقشها و هنرپیشههایی در تاریخ ماندگار خواهند شد».
ارسال به دوستان
در نشست خبری جشنواره هنرهای تجسمی فجر تشریح شد
ماجرای انصرافهای احساسی!
مدیرکل هنرهای تجسمی ارشاد گفت: دبیران و داوران جشنواره تجسمی فجر بین سوگواری و حفظ هنرهای تجسمی فاصله گذاشتند، یعنی هم به سوگواری برای عزیزان از دست رفته احترام گذاشتند و هم رفتارشان به جامعه هنرهای تجسمی آسیبی وارد نکرد، بنابراین کنش سوگوارانه دبیران را نمیتوان کنش سیاسی دانست. به گزارش «وطن امروز»، هادی مظفری در نشست خبری جشنواره هنرهای تجسمی فجر گفت: اگر بخواهیم حوادث تلخ را که با شهادت سردار سلیمانی شروع شد و با سقوط هواپیمای اوکراینی به اوج رسید، یادآوری کنیم، آن زمان اتمسفری در کشور ایجاد شد که بسیار همگنانه بود و فضای شادی حاکم نبود. وی در ادامه با اشاره به اختصاص هزینه مراسم افتتاحیه به مردم سیلزده سیستانوبلوچستان، از آغاز به کار نمایشگاه آثار جشنواره در روز سهشنبه ۲۹ بهمنماه در مؤسسه صبا خبر داد و افزود: امسال جشنواره فجر با ۹۰۰ اثر افتتاح خواهد شد که نسبت به سال قبل ۱۵ درصد رشد داریم. رئیس جشنواره با بیان اینکه به این فکر میکردیم که اتفاقات پیرامونی نباید به هنرهای تجسمی آسیب بزند، تاکید کرد: اگر میخواستیم افرادی را جایگزین دبیران و داوران کنیم، حتما جامعه تجسمی دوقطبی میشد.
* اهدای حقالزحمــه داوران به سیلزدهها
مظفری در پاسخ به پرسشی درباره خرید آثار هنرمندان و بخش بازار اظهار کرد: امسال اداره کل تجسمی تعدادی از آثار برجسته هنرمندان حاضر در جشنواره را خریداری خواهد کرد و پیشبینی ما این است تا سقف ۳۰۰ میلیون خرید اثر داشته باشیم.
وی درباره بودجه جشنواره گفت: پیشبینی و برآورد ما حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون است. همچنین تاکید میکنم دریافت حقالزحمه توسط داوران شایعه است و حتی داوران در شورای هنری اعلام کردند حقالزحمه خودشان را به مردم سیلزده اهدا میکنند.
* جشنوارههای فجر متعلق به مردم است
دبیر جشنواره هنرهای تجسمی فجر با اشاره به بخشهای مختلف جشنواره، گفت: در بخش طوبای زرین ۳۳۸ هنرمند با ۴۴۰ اثر در بخشهای دهگانه و در چهارسوی هنر ۳۸ گالری با ۳۴۰ اثر حضور دارند. در بخش چهارخونه که برای نخستینبار راهاندازی شده، حضور اساتید را شاهدیم. امسال سیاستمان حضور هنرمندان غیر از تهرانیها بود که در چهارخونه نیز اجرایی کردیم. در بخش تجلیل از مفاخر، ۹ نفر از مفاخر تجلیل میشوند که اسامیشان بعدا اعلام میشود.
ابراهیم حقیقی نیز درباره استعفای دبیران و داوران از جشنواره تجسمی فجر هم گفت: فضایی برای هموطنانمان در کشور به وجود آمده بود که این فضا همچنان که بر مردم تأثیر گذاشت، بر دبیران و داوران جشنواره نیز تأثیر گذاشت. پس از گذشت چند روز وقتی فضا آرامتر شد، در جلسات مکرری که با شورای سیاستگذاری تجسمی فجر داشتیم، مقرر شد شورای هنری تشکیل شود و پس از توقف چند روزه، داوری آثار نیز توسط این شورا انجام شد.
وی همچنین درباره بازگشتش به جشنواره گفت: با توجه به اینکه تعدادی از دبیران و داوران از جشنواره کنارهگیری کرده بودند، نمیدانستم باید چطور کار را بدون آنها ادامه دهم اما من به احترام تمام 3 هزار شرکتکننده پذیرفتم حضور داشته باشم، چرا که این جشنواره متعلق به مردم است و من هم تصمیم گرفتم به جشنواره بازگردم.
ارسال به دوستان
روایتی متفاوت از زندگی شهید مصطفی صدرزاده
ششمین چاپ برای در مکتب مصطفی
کتاب زندگی شهید مصطفی صدرزاده با عنوان «در مکتب مصطفی» به چاپ ششم رسید. به گزارش «وطن امروز»، کتاب «در مکتب مصطفی» جستاری علمی درباره سیره تربیتی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده، به عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکلهای مردمی است که در واحد تاریخ شفاهی دفتر مطالعات جبهه فرهنگی تهیه شده است. مصاحبههای این کتاب توسط محمدمهدی رحیمی و تحقیق و تألیف آن توسط جمال یزدانی انجام شده است. یزدانی، نویسنده این کتاب با نگاه به تربیت غیررسمی، از جمله طرح تربیتی صالحین که توسط سازمان بسیج مستضعفین اجرا شده است، به این موضوع میپردازد که حضور مستشاران، فرماندهان و رزمندگان جوان در میدان نبرد با تکفیریها در سوریه، نشان میدهد جریان تربیت غیررسمی که عمدتا در پایگاههای بسیج و هیأت حضور دارد، توانسته است نیروهای تراز انقلاب اسلامی را توانمند تربیت کند. رفتار و عملکرد این نوع نیروها در سوریه، سؤالی را در ذهن نگارنده ایجاد میکند که «چرا الگوی تربیتی در تشکلهای مردمی، باعث تربیت نیروی انسانی در نبرد میدانی سوریه شده است؟» وی برای پاسخ به این پرسش، از میان شهدای مدافع حرم، مصطفی صدرزاده را برای مطالعه برمیگزیند. ارسال به دوستان
یوسفعلی میرشکاک در اردوی آفتابگردانها:
بیهویتی خطری است که ایرانی امروز را تهدید میکند
یوسفعلی میرشکاک، شاعر و نویسنده درباره خطر بیهویتی در جامعه ایرانی امروز صحبت کرد. به گزارش «وطن امروز»، میرشکاک در سومین روز اردوی هشتمین دوره شعر آفتابگردانها گفت: وجه دیگر اهمیت شاهنامه پس از احیای زبان فارسی و احیای آیین و رسوم این است که با منظوم کردن اسطورهها، ولایتمداری و روح تبعیت ایرانیها را یادآوری کرد، فارغ از اینکه شهریار کیست. وی با اشاره به اینکه فردوسی در زمامداری و حکومتداری در شاهنامه آموزگاری میکند، گفت: ایرانیان پس از دوران مشروطه، گرفتار تفکری شدند که هر کس برای مستقل بودن باید طرز تفکر خاصی داشته باشد؛ پرداختن فردوسی به وحدت مردم در شاهنامه، میتواند یکی از پادزهرهای گسست در بین مردم باشد. میرشکاک بینش فردوسی را بینشی شگرف دانست و گفت: انسان ایرانی با رجوع به حافظه نمیتواند خودش را بشناسد. ما با رجوع به سعدی، با وجه عاطفی خودمان روبهرو میشویم اما فردوسی تمام وجه انسان ایرانی را نشان میدهد. خطری که امروز انسان ایرانی را تهدید میکند، بیهویتی است. با خواندن شاهنامه ایرانی میمانیم. ارسال به دوستان
«خانه ما» حول محور خانواده شکل گرفته است
فصل نوروزی مسابقه در بوشهر
مسابقه «خانه ما» چند سالی است که از قاب تلویزیون میهمان خانههای مخاطبان سیما میشود؛ مسابقهای که با حضور مردم ساخته شده و تلاش دارد در رقابتی جذاب و ساده، هم راههای زندگی آسان را به تصویر بکشد و هم با استفاده از تجربه خانوادههای شرکتکننده، فوتوفنهایی را برای کسب درآمد خانگی و رمزهایی را برای مهارت بیشتر در زندگی به مخاطبان خود بیاموزد. به گزارش «وطن امروز»، پخش فصل جدید این مسابقه که در شهر مشهد تولید شده، این روزها در تلویزیون ادامه دارد. تهیهکننده این مستندمسابقه در گفتوگو با فارس، با اعلام این نکته که قرار است فصل نوروزی این مستندمسابقه در «بوشهر» ضبط شود، اظهار کرد: مسابقه «خانه ما» حول محور خانواده شکل گرفته و مرکز و محوریت آن خانواده است. از طرفی خودمان دوست داریم به سمت خانوادههایی با تعداد اعضای بالاتر برویم، برای مثال دوست داریم خانوادههای 8 نفره را برای شرکت در این مسابقه دعوت کنیم اما متاسفانه نوع زندگی در جامعه فعلی به سمتی رفته که خانوادهها تعداد فرزندان کمتری به نسبت گذشته دارند و عملا نمیتوانیم روی این گزینه فکر و سرمایهگذاری کنیم. معتقدم هر چه تعداد اعضای خانوادهها بیشتر باشد، مسابقه ما نیز میتواند جذابتر باشد. حسین افشار درباره اهمیت ساخت برنامههایی همچون «خانه ما» اظهار کرد: «خانه ما» یک فرمت ایرانی امیدبخش است که در شرایط فعلی جامعه ایرانی که وضعیت معیشت سخت شده است، میخواهد بگوید در چنین اوضاعی هم میشود خوب زندگی کرد و شاد بود. از دیگر اهداف و اولویتهای مسابقه «خانه ما» میتوان به این نکته اشاره کرد که فرمتی از جنس فرمت ایرانی امیدبخش و رویاپردازانه دارد تا به ما انگیزه زندگی بهتر را بدهد؛ فرمتی که حالا جهانی هم شده و برای مردم فارسیزبان منطقه نیز جذابیت دارد و به جایی رسیدهایم که قصد خریداری این فرمت از ما را دارند. او همچنین درباره بازخوردهای پخش این مسابقه از تلویزیون گفت: از بازخوردها راضی هستیم و روزبهروز به نظر مثبت مخاطبان افزوده شده است. «خانه ما» برنامه خاموش اما پرمخاطبی است و رسانهها خیلی روی این مسابقه مانور نمیدهند که دلیلش عدم حضور سلبریتیهاست. شاید برایتان جالب باشد وقتی بچهها و عوامل گروه در خیابانهای شهرهای مختلف راه میروند، مردم جلوی ما را میگیرند و میگویند شما خانه ما هستید؟ یعنی سبک فیلمبرداری این دوستان برای مردم آشناست و هر جایی که میرویم همه، از جمله مقام مسؤول و غیرمسؤول ما را میشناسند و این نشان میدهد مسابقه «خانه ما» پایگاه اجتماعی خوبی دارد.
ارسال به دوستان
جایزه کتاب سردار قاسم سلیمانی در چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی
رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاعمقدس با اشاره به چهلمین سالگرد جنگ تحمیلی، از برگزاری اولین دوره دوسالانه انتخاب آثار پژوهشی در حوزه دفاعمقدس و مقاومت با عنوان «جایزه کتاب سردار شهید اسلام حاج قاسم سلیمانی» در سال آینده خبر داد. به گزارش «وطنامروز»، گفت: این جشنواره با همکاری بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاعمقدس و در سطح ملی توسط مرکز اسناد و تحقیقات دفاعمقدس برگزار میشود. وی اظهار کرد: از همه ناشران، پژوهشگران، محققان و نویسندگان و مراکز علمی و پژوهشی در حوزه دفاعمقدس دعوت میکنیم تا در این رویداد مهم علمی و فرهنگی مشارکت جدی داشته باشند. وی متذکر شد: ذکر این نکته مهم است که آثار ارسالی باید از معیارهای پژوهشی برخوردار باشند و طی سالهای 1397 و 1398 منتشر شده باشند. همچنین در حال حاضر کتابهای پژوهشی مد نظر است و مقالات و پایاننامهها در این دوره پذیرفته نخواهد شد.
ارسال به دوستان
تلویزیون
«کتاب باز» با مهران مدیری به پایان میرسد
تهیهکننده مجموعه «کتاب باز» از حضور مهران مدیری در قسمت پایانی این برنامه خبر داد. محمدرضا رضاییان با اشاره به پخش قسمتهای پایانی «کتاب باز» و حضور مهران مدیری در این برنامه بیان کرد: 5 قسمت دیگر از «کتاب باز» باقی مانده است و قرار است مهران مدیری در آخرین قسمت از این برنامه حضور پیدا کند. به گزارش «وطنامروز»، وی درباره حضور مدیری در این برنامه به مهر گفت: این برنامه چهارشنبه ۳۰ بهمن پخش میشود و به نظرم مخاطب با وجوه دیگری از مهران مدیری آشنا میشود که برایش تازگی دارد. رضاییان اضافه کرد: مخاطب در این برنامه وجهی از مهران مدیری را میبیند که تاکنون ندیده است؛ به نظرم در این برنامه میفهمیم که چرا مدیری خواننده است یا چرا طنزپرداز قویای است و چطور در حوزههای مختلف ورود کرده و تقریبا در عموم آنها هم موفق بوده است. درواقع این برنامه نوعی رمزگشایی از توفیقات مهران مدیری بهوسیله مطالعه است.
***
الهام کردا و بهروز شعیبی در «می جان»
الهام کردا و بهروز شعیبی به سریال «می جان» به کارگردانی مرجان اشرفیزاده پیوستند. به گزارش «وطن امروز»، الهام کردا که این روزها در شبکه نمایش خانگی فیلم «کرگدن» را در حال پخش دارد، بعد از ۵ سال دوباره به تلویزیون بازگشته است تا در سریال «می جان» به ایفای نقش بپردازد. بهروز شعیبی هم که در جشنواره فیلم فجر «روز بلوا» را کارگردانی کرد، قرار است در کنار کردا به ایفای نقش در این سریال مناسبتی بپردازد. «میجان» قرار است به کارگردانی مرجان اشرفیزاده در شبهای ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه 3 برود. در این سریال امیررضا دلاوری، پرویز فلاحیپور، مریم بوبانی، رویا حسینی، گیتی قاسمی، سیاوش چراغیپور، رها خدایاری، وحید آقاپور، مجید پتکی، معصومه قاسمیپور، فریده دریامج، محمدعلی فرمند، شهروز آقاییپور، سونیا سنجری، مریم شعبانی، رضا جوشنی، مهدی فریضه و هاله گرجی به ایفای نقش میپردازند. سعید پروینی تهیهکنندگی این سریال را برعهده دارد و سیدامیررضا موسویشرفی تصویربردار این مجموعه تلویزیونی است.
ارسال به دوستان
فروش بیش از ۵۵ میلیون دلاری «سونیک» برای افتتاحیه
باکسآفیس هفته قبل با فیلمهای فانتزی، انیمیشن، ترسناک و اکشن فروش خوبی را پشت سر گذاشت. به گزارش «وطن امروز»، «سونیک» محصول جدید کمپانی «پارامونت» در انتهای هفته قبل فروش 55 میلیون دلاری را به ثبت رساند. این فیلم تنها در روز جمعه توانست 17 میلیون دلار فروش داشته باشد که از این میان 3 میلیون دلار برای پیشنمایش این فیلم در روز پنجشنبه است. با این وجود این فیلم در حال رسیدن به انتظارات مخاطبان است. نمایش فیلم پارامونت در افتتاحیه خود شروعی بسیار خوب برای فروش این فیلم خانوادگی است. در مقام قیاس، انیمیشن «اژدهای خود را تربیت کنید» توانست 3 میلیون دلار در پیشنمایش خود تا قبل از صعود برای کسب 55 میلیون دلار بهدست آورد. این فیلم که بر اساس بازی ویدئویی محبوب سِگا ساخته شده، قرار است تا کاراکتر اصلی فیلم با همراهی همتیمیاش به نبرد با دکتر اهریمنی فیلم یعنی دکتر نابغه، «روبوتنیک» برود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|