|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
کتاب «ملاقات در فکه»، شهید حسن باقری و جزئیاتی خواندنی از عملیات آزادسازی خرمشهر
روز باشکوه
گروه فرهنگ و هنر: شهر زمینی خرمشهر در دست دشمن افتاد اما شهر آسمانی همچنان در تسخیر شهدا باقی ماند. از باطن این ویرانیها معارجی به رفیعترین آسمانها وجود داشت که جز به چشم شهدا نمیآمد. خرمشهر مظهر همه تجاوز دشمن و مظهر همه استقامت ما بود و جنگ بر پا شد تا مردترین مردان در حسرت قافله کربلایی عشق نمانند. در پس این ویرانیها معارجی به سال ٦١ هجری قمری وجود داشت و بر فراز آن، امام عشق، حسین بن علی(ع) آغوش تشریف برگشوده بود. هزاران سال بر عمر زمین گذشته بود و همواره جسم زمین فرسایش یافته بود تا روح آن آباد شود. «کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام».
این بخش پایانی از متن مستند «شهری در آسمان» نوشته شهید سیدمرتضی آوینی درباره خرمشهر شاید خلاصه همه متونی باشد که درباره خرمشهر نگاشته شدهاند؛ از خاطرات تا داستانها، از متون مربوط به جزئیات عملیاتها تا نقل قولهای رزمندگان و فرماندهان. «خرمشهر مظهر همه تجاوز دشمن و مظهر همه استقامت ما بود» و برای همین شاید آن تابلوی معروف خرمشهر: جمعیت 36میلیون نفر که نمادی از تعلق خاطر همه ایرانیان به این منطقه دوستداشتنی است. سالروز آزادی خرمشهر و پاسداشت این روز هر ایرانیای را به وجد میآورد. از تصاویر مسجد جامع خرمشهر، «ممد نبودی» معروف و صدای «شنوندگان عزیز توجه فرمایید، خرمشهر، شهر خون و قیام آزاد شد» تا پیام «خرمشهر را خدا آزاد کرد» و سرود «خجسته باد این پیروزی»؛ همه یادگاریهای ما با «خرمشهر» است که برای تجدید خاطره و نثار همه عواطفمان به این خاک و به خاطر همه شهیدانش به آنها نیاز داریم.
گزارشهایی که درباره مقاومت و آزادی خرمشهر در کتابهای مختلف آمده و فضای آن سالها را ترسیم کرده، همگی ارزشمند و موفقاند. اگر چه آن اندازه که لازمه این فتح پرشور است، تلاش نشده، یعنی نمیشود همه آن عظمت را ترسیم کرد، مگر توصیف که باز حکایتهای وصف نشده و مخفی در تاریخ فراوانند.
«خرمشهر خانه رو به آفتاب»، «ماموریت در خرمشهر»، «میهمان فشنگهای جنگی»، «خانهام همین جاست»، «خرمشهر کو جهانآرا»، «آزادی خرمشهر»، «بادهای برفی»، «توفان سرخ»، «گردان گم شده»، «به داد ما برسید»، «جنایتهای ما در خرمشهر»، «عبور از آخرین خاکریز»، «در کوچههای خرمشهر»، «پاییز 59»، «من در شلمچه بودم»، «رازهای دوران پرالتهاب»، «اعترافات» و همچنین 3 عنوان کتاب «پوتینهای مریم»، «آتش و خون در خرمشهر» و «آخرین شب در خرمشهر» از جمله کتابهایی هستند که در این باره توسط سوره مهر منتشر شدهاند. البته «دا» یکی از پرفروشترین کتابهای پیرامون مقاومت در خرمشهر است. خاطرات دختری 17 ساله به نام «سیدهزهرا حسینی» از20 روز حضورش در خرمشهر و روایتهایی از مقاومت مردم است.
در میان همه کتابهایی که درباره خرمشهر به نگارش درآمدهاند، برخی به دلیل روایت دقیق عملیاتهای آزادسازی خرمشهر، حاوی نکات و موارد مهمی هستند که ترسیم آنها عظمت دفاعمقدس و بزرگی تصمیم فرماندهان جنگ را نمایان میکند. در «ملاقات در فکه»؛ زندگینامه شهید حسن باقری (غلامحسین افشردی)، نوشته سعید علامیان، در فصل «روز باشکوه»، روایتهای جزئی از شرایط پیش و پس از آزادی خرمشهر آمده است که به خاطر نقش تاثیرگذار حسن باقری در عملیات آزادسازی خرمشهر(بیتالمقدس) قابل توجه است.
در بخشی از این کتاب میخوانیم: ساعت 5/10 شب هفدهم اردیبهشت 1361 یگانهای 2 قرارگاه نصر و فتح مرحله دوم عملیات بیتالمقدس را آغاز کردند. همزمان با اعلام رمز، باران بهاری هم شروع شد. عراقیها که تصور نمیکردند رزمندگان ایرانی زیر بارش باران حمله کنند، داخل تانکها و سنگرها رفته بودند. این فرصت مناسبی بود که نیروهای پیاده از لابهلای تانکها عبور کنند و به طرف مرز بروند. نیروهای رزمنده پس از 15 کیلومتر پیادهروی، سحرگاه روز هفدهم اردیبهشت به دژ مرزی رسیدند. حسن باقری در لحظه لحظه این حرکت پراهمیت با فرماندهان تیپها و گردانها در تماس بود و تلاش کرد رزمندگان قبل از روشن شدن هوا در دژ مرزی مستقر شوند.... و کمی جلوتر اینطور میخوانیم: مقاومت مردانه رزمندهها در روز هفدهم و هجدهم اردیبهشت 1361در شلمچه باعث شد «ماهر عبدالرشید» فرمانده وقت لشکر 5 مکانیزه و «محمود شاکر شاهین» فرمانده لشکر 6 عراق به فکر حفظ بصره بیفتند و از دروازههای اهواز تا مرز طلائیه فرار کنند.
در ادامه بخشی از مصاحبه شهید حسن باقری نیز آمده است: «اینها وقت نکرده بودند تمام نفراتشان را بیدار کنند و عقبنشینی بدهند. این مشخص میکرد مرحله دوم عملیات درست به بهترین جای هدف خورده که این هم البته لطف خداوند بود».
در ادامه به روزهای منتهی به آزادسازی خرمشهر میرسیم و روایت کتاب از شرایط اینچنین است: قرارگاه کربلا روز بیستویکم اردیبهشت 1361 برای تصمیمگیری درباره مرحله سوم عملیات تشکیل جلسه داد. نظر بیشتر فرماندهان این بود که برای مرحله آخر آزادسازی خرمشهر، عملیات دیگری در زمان دیگری انجام شود؛ با نیروهای تازهنفس و سازماندهی یگانهای بازسازی شده. در این بخش روایتی را از شهید سپهبد حاجقاسم سلیمانی که بر نقش حسن باقری تاکید کرده است، میخوانیم: «در قرارگاه نظر همه فرماندهان این بود که باید عملیات را متوقف و یگانها را بازسازی کنیم. این نظر، نظر درستی بود. جلسه داشت جمعبندی میشد که تمام شود. چند نفر از علما هم بودند. در این موقع حسن باقری بلند شد و گفت: خرمشهر در حال محاصره است، شما میخواهید برگردید؟ با صحبت حسن، نظر همه فرماندهان عوض شد. مطمئنم اگر در آن مرحله متوقف میشدیم، دشمن بقیه را پس میگرفت، اگر هم پس نمیگرفت، اینقدر جلوی ما میایستاد که کاری از پیش نمیبردیم. چه بسا یک یا 2 سال بعد از آن هم نمیتوانستیم خرمشهر را آزاد کنیم. ایشان همه را به تسلیم کشاند. اگر حسن نبود خرمشهر در سوم خرداد 1361 آزاد نمیشد».
در ادامه سردار فتحالله جعفری به ویژگیهای دیگری از شهید حسن باقری اشاره میکند: حسن از فرماندهان تیپهای نصر خواست ظرف 10 روز تیپها را بازسازی کنند تا حمله نهایی انجام شود. روزهای بیستودوم و بیستوسوم اردیبهشت جلساتی در قرارگاه نصر و قرارگاه کربلا برگزار شد. حسن در آنجا هم تاکید داشت نباید عملیات را به تاخیر بیندازیم:«حسن باقری نامهای از دختربچه دانشآموزی را بین فرماندهان برجسته کربلا و فرماندهان گردانها خواند. آن دختر نوشته بود ما برای شما دعا میکنیم و منتظر آزادی خرمشهر هستیم. این نامه تاثیرگذار بود. حسن گفت: خرمشهر برای ما، ملت ما و امام ما یک اسطوره است. هر چه خاک آزاد کرده باشیم باز مردم میگویند خرمشهر چه موقع آزاد میشود؟ میگفت دشمنی که در خرمشهر است یک دشمن مستاصل است، نمیتواند دفاع کند، دستش روی ماشه نمیرود. نباید به آنها مهلت بدهیم. اینها به زور ایستادهاند. حســن دشمن را بخوبی میشناخت و این برای جمهوری اسلامی یک امتیاز بزرگ بود».
روایت علامیان از عملیات آزادسازی خرمشهر جزئی و لحظه به لحظه است. در ادامه این فصل از کتاب آمده است:«25 اردیبهشت 1361، علی صیاد شیرازی به قرارگاه نصر رفت و از طرف قرارگاه کربلا طرح بستن عقبه دشمن در شلمچه و تکمیل محاصره خرمشهر را به آن قرارگاه ابلاغ کرد. برخی فرماندهان به دلیل کمبود نیرو نسبت به طرح اعتراض یا تردید داشتند. حسن به فرماندهان امیدواری داد، گفت نگران نباشید، خدا کمکمان میکند. راهی پیدا میکنیم. پس از آن چراغها را خاموش کردند و روضه امام حسین و دعای توسل خواندند. حسن ایستاد و بلند بلند گفت: خدایا مردم و امام منتظرند. چطور جواب شهدا را بدهیم؟ هرکاری بلد بودیم انجام دادیم، هرچه در چنتهمان بود رو کردیم، از ما دیگر کاری برنمیآید، هیچ کدام ادعایی نداریم، پیروزی دست تو است. گفت: خدایا به اراده تو از فردا به شناسایی میرویم. تا حالا هم به اراده تو بوده. شاید در گوشهای از ذهنمان بود که پیروزی مال ما است، این را هم امشب دور میاندازیم. خدایا به آبروی این همه بسیجی که اینجا شهید شدهاند، خودت کمکمان کن».
و اینگونه خرمشهر را خدا آزاد کرد.
ارسال به دوستان
علاج قصههای کمرمق و نحیف سینمای ایران، توسل به اقتباس است
اقتباس کسر شأن نیست!
احسان سالمی: هر قدر سینمای جهان طی این سالها با اتکا و توجه به اقتباس توانسته خود را در زمینه قصه و سوژههای تازه بیمه کند، دست سینمای ایران در این زمینه خالی بوده است؛ سینمایی که به اذعان بسیاری از کارشناسان بزرگترین مشکل آن مسأله قصه و فیلمنامه است.
جالب اینکه این بیتوجهی به اقتباس در شرایطی در سینمای ایران تبدیل به یک عادت شده که بنا بر آنچه «احمد دهقان» نویسنده ایرانی بتازگی در گفتوگو با ایسنا، درباره وضعیت اقتباس ادبی در سینمای ایران مطرح کرده است: «یکی از موضوعاتی که همه نویسندگان در دنیای غرب موقع نوشتن به آن توجه دارند، تصویری شدن کار است، بویژه در کشورهایی مثل آمریکا به تصویری نوشتن اهمیت زیادی میدهند. یکی از امیدهای نویسندگان این است که کارشان روزی در قالب سینما عرضه و دیده شود اما در کشور ما کمتر به این موضوع اهمیت داده شده و فضاهایی که نوشته شده کاملا ذهنی و فردی است».
دهقان در ادامه این گفتوگو خاطرنشان میکند: «به همین خاطر بسیاری از آثاری که در کشورمان میبینیم، قابلیت سینمایی شدن را ندارند اما خیلی از آثار خوب هستند و میتوانند در قالب فیلمنامه و فیلم درآیند و عرضه شوند. به نظر من مشکل بزرگ از آنجا شروع میشود که سینمای ما سینمایی است که نتوانسته با ادبیات ارتباط برقرار کند. اکثر کارگردانهای ما دوست دارند «کارگردان مؤلف» باشند، به همین خاطر کسر شأن خود میدانند بخواهند از کتابی نسخهبرداری کنند یا از آثاری که دیگران نوشتهاند استفاده کنند. به همین دلیل آثاری که امروز نوشته میشود به خاطر وضعیتی که در سینما وجود دارد، کمتر در قالب فیلم دیده شده است؛ مگر آثار معدودی که گاه موفق بودهاند و گاه ناموفق».
دهقان همچنین با اشاره به این نکته مهم که سینمای ما با اقتباسها به دنیا معرفی شده است، میگوید: وقتی به دوره قبل از انقلاب نگاه میکنیم، میبینیم برترین آثار سینمای ما آثار اقتباسی بودهاند و از کتابهای نویسندگان نشأت گرفتهاند؛ مثل فیلم «گاو» داریوش مهرجویی که از کتاب غلامحسین ساعدی برگرفته شده و هنوز به عنوان پیشانی سینمای ما میدرخشد. خیلی از آثار اینگونه بودند اما بعد از انقلاب این کمتر اتفاق افتاده است. البته آثاری بودهاند که اینچنین باشند ولی به خاطر ساختار سینما، سینما نتواسته با ادبیات ارتباط برقرار کند».
هر چند به قول دهقان در ادامه این گفتوگو یکی از مشکلات فعلی سینمای ما این است که «کارگردانانمان کمتر اهل کتاب و خواندن هستند» اما مسأله را نه فقط عدم مطالعه یا اقتباس از داستانها و قصههای مکتوب در سینمای ایران، بلکه همان نگاه از بالا به پایین سینما به ادبیات باید دانست؛ نگاهی که سودای سینماگر مولف بودن را در سر بیشتر سینماگران ایرانی پرورانده است!
حالا بیایید کمی تاریخ سینما و آثار ماندگار آن را مرور کنیم تا بیشتر با لزوم جدی گرفتن مسأله اقتباس آشنا شویم. از فیلم «کشتن مرغ مقلد» اثر «رابرت مولیگان» که بر اساس رمانی به همین نام نوشته «هارپر لی» ساخته شد تا «کازابلانکا» که از جمله مهمترین و سرشناسترین عاشقانههای سینماست که «مایکل کورتیز» آن را بر اساس فیلمنامهای اقتباس شده از نمایشنامه «همه به کافه ریک میآیند» کارگردانی کرد.
سهگانه افسانهای «پدر خوانده» که هنوز هم در زمره برترین آثار تاریخ سینمای جهان است هم بر اساس رمانی به همین نام اثر «ماریو پوزو» ساخته شد. «بر باد رفته»، «فارست گامپ»، «سکوت برهها» و «پرواز برفراز آشیانه فاخته» از سینمای کلاسیک تا آثاری متاخرتر از جمله «مرد ایرلندی» مارتین اسکورسیزی و... همه از جمله آثاری هستند که با اقتباس از داستانها و نمایشنامهها و آثار مکتوب ساخته شدند و در زمره برترینهای تاریخ سینما قرار گرفتند.
اقتباس تنها راه نجات سینمای ایران از وضعیت فعلی با این قصههای بیرمق و کمجان نیست ولی قطعا یکی از بهترین راهها برای جبران کاستیهای این سینما در مسیر پیشروی آن خواهد بود.
ارسال به دوستان
سه نقطه با «امید» منتشر شد
پرچم طنز مکتوب بالا
شماره دوازدهم ماهنامه طنز سهنقطه، با یک پرونده ویژه با موضوع «امید» و با طنزنوشتههای نویسندگان کهنهکار و جوان منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، سه نقطه مجلهای است برای خندندگان و خندانندگان که بنا دارد طنز را جدی ببیند و جدی بنویسد در همه جا، بویژه جاهایی که ممکن است در پی کشف رگهها و لایههای نادیده و ناشنیده طنز باشد. یادداشتهای طنزآمیزی چون «در تمشیت امور کروئینایی» نوشته علیاکبر قاضیزاده، «قرار بود بمیریم» نوشته فریدون صدیقی، «تا رعیت قرنطینه آموزد» به قلم یوسفعلی میرشکاک، «عیسای آمریکاییها و مولاعلی ایرانیها» نوشته محمدحسین جعفریان، «آگاهی سفتایرو» به قلم کورش علیانی، «پاساژ، سس تکنفره، جیغ لنت ترمز» نوشته افشار مقدم، «رینگ خونین» نوشته سیدمحمد صاحبی، «منشور دوار امیدواری» به قلم احسان رضایی، «قرقیها و گنجشکها در قفس نمیمانند» نوشته احسان حسینینسب و یادداشتهایی از مجید خسروانجم، محمد صمدی، عماد رضایی نیک و... بخشی از چیزهایی است که در سه نقطه دوازدهم میخوانید. شماره ۱۲ سهنقطه در ۲۱۲ صفحه به قیمت ۳۴ هزار تومان منتشر شده است. سهنقطه را علاوه بر دکههای روزنامهفروشی و کتابفروشیهای منتخب، میتوانید از فروشگاه اینترنتی نیوار (nivaar.ir@) تهیه کنید. همچنین نسخه الکترونیک این مجله در فروشگاههای «فیدیبو»، «طاقچه» و «جار» قابل خریداری است. مکتوب طنز سهنقطه به مدیرمسؤولی و صاحب امتیازی امید مهدینژاد منتشر میشود. ارسال به دوستان
تازهترین نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما منتشر شد
زیرخاکی اول
نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما از مخاطبان رسانه ملی در 19 روز ابتدایی ماه مبارک رمضان منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما در 19 روز پس از شروع ماه مبارک رمضان نشان میدهد 86درصد مردم بیننده برنامههای سیما بودهاند و تا اینجا «زیرخاکی» شبکه «یک» توانسته خود را به باشگاه مجموعههای تلویزیونی دارای بیش از 50 درصد بیننده برساند. بر اساس این نظرسنجی، شبکه «یک» در بخش سریالها، ویژهبرنامههای افطار و ویژهبرنامههای سحر، جایگاه اول و شبکه «3» در بخشهای ترتیلخوانی، سخنرانی مذهبی، مناجاتخوانی و ویژهبرنامههای شب قدر، رتبه اول را در جذب مخاطب از آن خود کردهاند. بنا بر این گزارش، در این نظرسنجی که در سراسر کشور انجام شده، تا اولین شب قدر، سریال زیرخاکی با 3/51 درصد، پربینندهترین سریال سیما بوده و رضایت 4/78 درصد از بینندگان را در حد «زیاد» جلب کرده است. «بچه مهندس3» شبکه «2» با جذب 7/41 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» 8/84 درصدی و «سرباز» شبکه 3 با 4/29 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد «زیاد» 6/37 درصدی در رتبههای بعدی قرار گرفتهاند. همچنین بر اساس این نظرسنجی، 3/31 درصد پاسخگویان بیننده ویژهبرنامههای افطار شبکههای سیما بودهاند. ارسال به دوستان
تمسخر روزانه ترامپ توسط چهرههای هالیوود ادامه دارد
چشمبندهای فاکسنیوز
انتقاد و اعتراض به ترامپ و حتی تمسخر او به امر روزمره ستارگان هالیوود تبدیل شده است. به گزارش «وطن امروز»، چهرههای مطرح هالیوود به شیوههای مختلف به تمسخر روزانه ترامپ مشغولند. رابرت دنیرو در مصاحبههای روزانه او را احمق خطاب میکند، برد پیت در طنز تلویزیونی که درباره کرونا ساخته شده به توصیه ترامپ برای خوردن مواد ضدعفونیکننده واکنش نشان میدهد و جیم کری طراحیهای انتقادیاش را به این موضوع اختصاص میدهد. جیم کری در عین حال که فاکس نیوز را برای اخبار مناقشهبرانگیز مورد خطاب قرار داد، ترامپ را دوباره به مرکز طراحیهای انتقادیاش بازگرداند. آسوشیتدپرس با انتشار نقاشیهای کری نوشته است: جیم کری، بازیگر سرشناس هیچ علاقهای ندارد تا ترامپ را از مرکز طراحیهای انتقادیاش کنار بگذارد. جیم کری که مدتی بود از طراحی دست کشیده بود، بار دیگر به شخص ترامپ برگشت و از موضوعهای روز نقاشی کرد. جدیدترین نقاشی وی درباره پوشش فاکس نیوز از موضوع کروناست. در این تصویر ترامپ با چهرهای احمقانه کشیده شده که دارد با ماشین مستقیم به سمت مرد و زن و بچهای میرود که به جای اینکه ماسک زده باشند، چشمهایشان را بستهاند. چشمبند آنها نشاندهنده اخبار فاکس نیوز است. آنها دارند با چشم بسته از خطکشی عابر پیاده که برای پیادهروها قرمز است، رد میشوند. کری نوشته در حالی که مردم به ماسک نیاز دارند اخبار فاکس دارد آنها را چشم بسته میکند. در پوشش خبری این شبکه از ویروس کرونا و شیوع آن که تاکنون بیش از ۸۷ هزار آمریکایی را کشته؛ برخی از مفسران آن از اخبار کرونا به عنوان فریب و شوخی یاد میکنند و به همین دلیل از این شبکه به دلیل محتوای کذب و فریبکارانهاش شکایت شده است. کری بتازگی چند طرح انتقادی دیگر از ترامپ هم کشیده از جمله تصویری که در آن ترامپ دارد یک گالن مایع سفیدکننده را سر میکشد. این تصویر در واکنش به گفتههای ترامپ که گفته بود به خودتان ماده ضدعفونیکننده تزریق کنید تا کرونا نگیرید، کشیده شده است. پیش از این «رابرت دنیرو» و بسیاری از چهرههای مطرح هالیوود در انتقادهای متعدد خود دونالد ترامپ را یک احمق تمام و کمال، یک نژادپرست واقعی و... خوانده بودند. ارسال به دوستان
دعاى روز بیست و پنجم ماه رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِکَ و مُعادیاً لأعْدائِکَ مُسْتَنّاً بِسُنّه.. خاتَمِ انْبیائِکَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.
خدایا قرار بده در این روز دوست دوستانت و دشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت، اى نگهدار دلهاى پیامبران.
ارسال به دوستان
تلویزیون
شبکه یک بعد از زیرخاکی با «پرگار» میچرخد
مجموعه خانوادگی و ملودرام «پرگار» از سهشنبه هفته آینده ۶ خرداد روی آنتن میرود. به گزارش فارس، سریال «پرگار» با قصهای اجتماعی درباره روابط خانوادگی و تعلیم و تربیت فرزندان تولید و آماده پخش شده است. شبکه یک سیما پس از پخش 3 سریال طنز پرمخاطب، برای ایجاد تنوع ژانر نمایشی، این بار سریالی ملودرام با قصهای اجتماعی را آماده پخش کرده است. این مجموعه نمایشی از سهشنبه ۶ خرداد هر شب ساعت ۲۲:۱۵ پخش میشود. مرجانه گلچین، فریبا کوثری، سید علی عمرانی و... از جمله بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند. سریال «پرگار» به تهیهکنندگی امیر پوررحمانی و کارگردانی شهرام شاهحسینی در ۲۹ قسمت ۴۵ دقیقهای در گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما تولید شده است.
***
ادامه تصویربرداری «بیگانهای با من است»
تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «بیگانهای با من است» ۱۸ اردیبهشتماه در شهرک سینمایی غزالی آغاز شد. به گزارش فارس، گروه تولید برای دور شدن از فضای داخل شهر به دلیل شیوع ویروس کرونا تصمیم گرفتند اغلب سکانسهای خارجی را در شهرک مقابل دوربین ببرند تا راحتتر بتوان مسائل مربوط به ضدعفونی را انجام داد. در این سکانسها شبنم قلیخانی و سامرند معروفی به ایفای نقش پرداختهاند. بازی پرویز پورحسینی و پوراندختمهیمن در این سریال به پایان رسیده است. داستان این سریال ۳۰ قسمتی به کارگردانی احمد امینی و نویسندگی فروغ فروهیده در سال ۷۰-۶۹ میگذرد و درباره جابهجایی یک زن خدمتکار با عروس یک خانواده است که درامی خانوادگی را تشکیل میدهد. مجموعه تلویزیونی «بیگانهای با من است» به تهیهکنندگی بهروز مفید برای گروه فیلم و سریال شبکه 2 سیما تهیه و تولید میشود.
ارسال به دوستان
مقاومت
شاعری برای فلسطین آزاد
جمعی از شاعران و نویسندگان به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین و برای تقدیر از مبارزات آنها علیه ستم در سالهای اشغالگری، برای شرکت در پویش «فلسطین آزاد» اعلام آمادگی کردند. به گزارش تسنیم، علیرضا قزوه، حمیدرضا شکارسری، علیمحمد مؤدب، میلاد عرفانپور، نغمه مستشارنظامی، حامد عسگری، حسین متولیان، قاسم صرافان، فاطمه افشاریان، مرضیه فرمانی، نفیسهسادات موسوی، عباس حسیننژاد، احمد بابایی، عالیه مهرابی، فراز ملکیان، مرتضی حیدریآلکثیر، رضا شیبانی، محمود حبیبیکسبی، سیدمهدی شفیعی، امید مهدینژاد و... شاعران و نویسندگانی هستند که تاکنون از پویش «فلسطین آزاد» حمایت کردهاند. پویش «فلسطین آزاد» به منظور پاسداشت سالها مبارزه و شهادت مردم مظلوم فلسطین برای رهایی قدس شریف از چنگ اسرائیل غاصب به همت جمعی از شاعران و نویسندگان راهاندازی شده است.
***
درخواست محمود کریمی از کودکان در آستانه روز قدس
از مسجدالاقصی نقاشی بکشید
محمود کریمی، مداح اهلبیت(ع) که این شبها برنامه مناجاتخوانی خود را به صورت مجازی در امامزاده علی اکبر(ع) چیذر برگزار میکند، شب گذشته دقایقی را به صحبت با کودکان و نوجوانان اختصاص داد و گفت: دلم برای همه شماها که با هم در هیأت شرکت میکردیم، تنگ شده است. از شما میخواهم چون نزدیک روز قدس هستیم و مراسم راهپیمایی هم برگزار نخواهد شد، یک نقاشی از مسجدالاقصی بکشید و زیر آن بنویسید القدس لنا، یعنی قدس مال ما مسلمانان است و توسط پدر و مادرتان در فضای مجازی منتشر کنید. مداح اهلبیت(ع) افزود: اگر قدس را پس نگیریم، دشمن هیأتها را از ما خواهد گرفت، با این کار شما دشمن خواهد فهمید مساله ما درباره قدس یک مساله اعتقادی است و ما بزودی در مسجدالاقصی نماز خواهیم خواند.
ارسال به دوستان
کنسرت آنلاین همایون شجریان در تالار وحدت
همایون شجریان، خواننده موسیقی ایرانی یکشنبه چهارم خردادماه همزمان با فرارسیدن عید سعید فطر کنسرت آنلاینی را به رهبری بردیا کیارس برگزار میکند. به گزارش مهر، ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس ساعت ۲۱ روز یکشنبه چهارم خردادماه کنسرت آنلاینی را در تالار وحدت تهران برگزار خواهد کرد. در این کنسرت که با همراهی ۳۵ نوازنده پیش روی مخاطبان قرار میگیرد، همایون شجریان به عنوان خواننده حضور دارد. در این کنسرت آنلاین قطعاتی منتخب از آلبومهای «نسیم وصل» و «با ستارهها» به آهنگسازی و تنطیم محمدجواد ضرابیان و سینا جهانآبادی از محل تالار وحدت به صورت آنلاین اجرا میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|