|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
گفتوگوی «وطنامروز» با سالار عقیلی در آستانه برپایی کنسرت آنلاین
به عشق وطنم
عباس اسماعیلگل: یکی از نکات قابل توجه برپایی کنسرتهای آنلاین توسط هنرمندان مختلف، تنوع ژانرهای موسیقایی این هنرمندان است اما همگی، کنسرتهای آنلاین خود را در این شرایط سخت کرونایی به خاطر حفظ روحیه مخاطبانشان برگزار کردند. البته ناگفته نماند با اوجگیری مجدد شیوع ویروس کرونا، دیگر خبری از برگزاری کنسرت آنلاین نبود تا اینکه سالار عقیلی، حاضر شد در این شرایط سخت به عنوان سردمدار موج جدید برگزاری کنسرتهای آنلاین، پیشقدم شود و جمعه سوم مردادماه کنسرت آنلاین خود را از طریق اپلیکیشنهای رسمی کشور برگزار میکند.
***
تعطیلی کنسرتها ۲ پیامد منفی برای اهالی موسیقی داشته است؛ یکی بیکاری بسیاری از نوازندهها و عوامل فنی کنسرتها در این ایام است که امیدواریم وعدههای وزارت ارشاد درباره بهبود وضعیت معیشتی هنرمندان بیکار شده بزودی محقق شود و دیگری بعد روانی قضیه است، چراکه برپایی کنسرتها موجب نشاط علاقهمندان به موسیقی میشود. در این باره بسیاری از خوانندههای مطرح بیکار ننشسته و تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کردند و با هدف تزریق نشاط به جامعه از همان اواخر اسفندماه در صفحههای شخصیشان در فضای مجازی بهتنهایی برای مخاطبانشان برنامه اجرا کردند که بشدت هم مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، زیرا این عده از خوانندگان کاملا دلی و در ارتباطی صمیمی و بیواسطه با مخاطبانشان آهنگهای درخواستی آنها را برایشان اجرا کردند تا تحمل قرنطینههای خانگی و این اوضاع سخت کرونایی را برای مردم سادهتر کنند. البته این اتفاق در سایر کشورهای دنیا هم اتفاق افتاد و بسیاری از خوانندگان و نوازندگان تصمیم گرفتند به صورت خودجوش برای مخاطبان خود در فضای مجازی برنامه اجرا کنند. سالار عقیلی خواننده مطرح موسیقی قرار است جدیدترین کنسرت آنلاین کشور را برگزار کند. در ادامه گفتوگوی «وطنامروز» با این هنرمند از نظرتان میگذرد.
***
* سالار عقیلی این روزها در دوران سخت کرونا چه حال و هوایی دارد؟
مسلما بنده هم همانند همه مردم نازنین کشورم، روزهای سختی را سپری میکنم، به هر حال دوران سخت کرونا که به خانهنشینی و قرنطینه خانگی بسیاری از اهالی موسیقی انجامیده است، موضوع خوشایندی محسوب نمیشود اما به نظرم باید در هر شرایط بهترین بهره را براساس امکانات ببریم.
* اگر اشتباه نکنم چیزی حدود 7 ماهی میشود که شما در تهران کنسرتی برگزار نکردهاید.
بله، تقریبا 7 ماه میشود که در تهران روی استیج نرفتهام که البته بخش عمدهای از آن به اوضاع کرونایی کشور مرتبط است.
* از آنجا که شما از آن دست هنرمندانی هستید که همیشه ارتباط خوبی با مردم برقرار کردهاید، به طور حتم این 7 ماه خیلی به شما سخت گذشته است.
دقیقا همینطور است، البته هنرمندان واقعی بدون همراهی مردم کارشان سخت خواهد بود و چه بسا عزلت و خانهنشینی طولانیمدت بسیاری از هنرمندان را به لحاظ روحی پژمرده میکند، زیرا هنرمند به عشق مردمش نفس میکشد و آثار هنری را خلق میکند.
* شما به همین دلایل در این مدت به رغم خانهنشینی ارتباط خود با مردم را قطع نکردهاید.
بنده طی این مدت سعی کردهام از طریق صفحه شخصی خود و با اجرای زنده چند قطعه آهنگ خاطرهانگیز، ارتباطی بیواسطه با مردم داشته باشم، زیرا معتقدم در این روزهای نفسگیر کرونایی که شرایط سختی را سپری میکنیم، همدلی و وحدت مهمترین نیاز جامعه است و کوچکترین وظیفه هنرمند این است که در این روزها با تکیه بر هنرش در کنار مردمش باشد تا بتواند در افزایش روحیه مردم در این اوضاع نقش بسزایی ایفا کند.
* آقای عقیلی! همانطور که اشاره کردید، این روزها حس همدلی مهمترین نیاز اقشار مختلف جامعه است و از آنجا که شما به عنوان هنرمندی که بیشترین آثار ملی و میهنی را در تاریخ موسیقی کشور برای مردم خلق کردهاید و اغلب آنان به آثاری خاطرهانگیز برای مردم بدل شده است، به نظر میرسد شنیدن این آثار این روزها بیش از همیشه حال مردم را خوب کند.
به هر حال مردم همیشه با لطف و محبتشان بنده را شرمنده کردهاند و من هم همیشه سعی کردهام هر اثری که میخوانم با جان و دل بخوانم و تولید آثار ملی- میهنی هم از این قاعده مستثنا نبوده است. در مجموع همیشه تمام تلاش خود را کردهام که این آثار را با حس عمیق عشق به وطن و مردم کشورم بخوانم تا بیشتر این تاثیر را بر هر ایرانی بگذارد که با لطف خدا و عنایت مردم همه آثار ملیام، لحظات غرورآفرین و امیدبخشی را برای ملت رقم زده است.
* درباره «کنسرت آنلاین» که آخر همین هفته در تالار وحدت برگزار میکنید، توضیح میدهید؟
در راستای همان دغدغههایی که به اهمیت تزریق روحیه و امید به مردم در این شرایط کرونایی مرتبط میشود، تصمیم گرفتم جمعه همین هفته کنسرت آنلاینی را برگزار کنم تا برای میلیونها ایرانی قطعات خاطرهانگیزی را اجرا کنم.
در این کنسرت، تا آنجا که زمان و شرایط فراهم باشد قطعات مختلفی را که مردم دوست دارند برایشان اجرا میکنم و امیدوارم مردم با شنیدن این قطعات تا حدودی حال و احوالشان مساعد شود و با روحیه بالا این روزهای سخت را پشت سر بگذارند.
* با توجه به اینکه طی روزهای اخیر وضعیت شیوع کرونا خطرناکتر شده است، تصمیمگیری برای اینکه کنسرت آنلاین برگزار کنید سخت نبود؟
به جرأت میتوان گفت مردم در شرایط سخت چشم امیدشان به هنرمندان سرزمینشان دوخته میشود، به همین دلیل به همراه عوامل برپایی این کنسرت تصمیم گرفتم در این شرایط خاص با رعایت همه نکات بهداشتی به عشق وطنم و با آرزوی سلامتی و شادی مردم روی صحنه بروم.
* شما در ایام کرونا یک اثر مشترک هم منتشر کردید که این قطعه مورد توجه خیلیها قرار گرفت.
قطعه «همدم» با همکاری پرویز پرستویی و فاضل جمشیدی عزیز در راستای پویش «مشاهنر» و برای همدلی و همراهی با مردمی که این روزها در قرنطینه خانگی به سر میبرند، منتشر شد.
این اثر با شعری از علیرضا بهرامی، ملودی از فاضل جمشیدی و با تنظیم ارکستر محسن غلامی، از موسیقیدانهای مقیم مازندران ساخته شد. همچنین نوازندگانی همچون علیرضا احمدی، حسین رودگر، رویا باقرزاده و ارکستر زهی در تولید این قطعه همکاری داشتهاند. درباره این اثر مشترک باید بگویم ابتدای این قطعه با شعرخوانی و دکلمه زیبا و تأثیرگذار جناب پرویز پرستویی همراه است که روی بیتهایی از اشعار مولانا، حکایت امید، صبر، وحدت و شادی را روایت میکند.
* و سخن پایانی...
به هموطنان عزیزم میخواهم بگویم مطمئن باشید با رعایت نکات بهداشتی و حفظ همدلی از پس این روزهای کرونایی برخواهیم آمد و دوباره در کنار هم و به عشق ایران عزیزمان، «وطنم...» را در کنسرتها همخوانی میکنیم. همچنین اجرای پیش رو را به طور ویژه و با تمام وجود به جهادگران کادر درمانی کشور تقدیم میکنم و برای همه هموطنانم آرزوی سلامتی میکنم.
ارسال به دوستان
یادداشتی به بهانه اظهارات اصغر فرهادی درباره ماندگاری فیلمهای سینمایی
کینه از ایدئولوژی
احسان سالمی: روز گذشته خبری در رسانهها منتشر شد که اصغر فرهادی در مسترکلاس فیلمنامهنویسی جشنواره فیلم Punto TRT با نام «12 روز با فیلمنامه» به صورت ویدئوکال حضور پیدا کرده و از تجارب خود در این زمینه برای شرکتکنندگان این جشنواره گفته است. فرهادی در بخشی از صحبتهای خود در این جشنواره میگوید: «فیلمی که مانیفست و ایدئولوژی دارد و نیتی پشت آن است، اثر ماندگاری نمیشود، چون این آثار از ایدهها ریشه میگیرند، نه از قلب و دل کارگردانانشان. ما ضربالمثلی در فارسی داریم که آنچه از دل برآید لاجرم بر دل نشیند».
فرهادی در شرایطی سعی کرده فیلمسازی بر مبنای ایدئولوژی را زیر سوال ببرد و با زدن برچسب «اثر غیرماندگار» از ارزش آن بکاهد که اتفاقا بنا بر گواه تاریخ و سلیقه مخاطبان، بسیاری از آثاری که در سینمای ایران ماندگار شده، آثاری است که دربرگیرنده ایدئولوژی و مانیفست فیلمساز است. «آژانس شیشهای» ابراهیم حاتمیکیا که مهمترین فیلم سیاسی سینمای بعد از انقلاب و بدون شک یکی از ماندگارترین آثار تاریخ سینمای ایران است، از اساس اثری دارای ایدئولوژی است؛ اثری که اتفاقا نمایش آن در شانزدهمین جشنواره فیلم فجر باعث شد علاوه بر دریافت سیمرغ بهترین فیلم جشنواره، صاحب نخستین سیمرغ بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شود.
«بچههای آسمان» مجید مجیدی که اتفاقا سالها قبل از آنکه فرهادی بخواهد نخستین اثر سینماییاش را بسازد به عنوان نخستین نماینده سینمای ایران به جمع نامزدهای نهایی اسکار غیرانگلیسیزبان راه پیدا کرد، اثری فاقد مانیفست بود؟! یا حتی اثری همچون «گوزنها» که به انتخاب منتقدان مجله فیلم (یعنی طیف فکری نزدیک به اصغر فرهادی) به عنوان بهترین فیلم از نظر آنها انتخاب شد، اثری فاقد ایدئولوژی و مانیفست است؟ یعنی فرهادی که اتفاقا در این جشنواره برای مخاطبان از تجربیاتش در حوزه فیلمنامهنویسی میگفته، همین بدیهیات ساده در قصه «گوزنها» که باعث توقیف این فیلم توسط ساواک شد را ندیده است؟
جالب اینکه فرهادی در شرایطی سعی کرده داشتن ایدئولوژی برای فیلمساز را امری نازل و باعث پسرفت معرفی کند که احتمالا باید با فرمول او همه آثار ساخته شده توسط فرهادی که از این نگاه دوری کرده، در سینمای ایران ماندگار شود. این در حالی است که برای مقایسه میزان ماندگاری آثاری همچون «شهر زیبا»، «رقص در غبار»، «گذشته»، «همه میدانند» و حتی «فروشنده» کافی است در میان اطرافیان خود پرسوجو کرده و به مقایسه درباره اینکه آیا اثری همچون «آژانس شیشهای» و «رنگ خدا» در ذهن آنها ماندگار شده یا آثاری که از آنها نام بردیم، بپردازید. همین یک پرس و جوی ساده کافی است تا میزان سست بودن استدلال فرهادی در این ماجرا مشخص شود. حتی نگاهی به نمونههای موجود در تاریخ سینمای جهان نیز همین گزاره را تثبیت میکند؛ آنجا که فیلم صهیونیستی«فهرست شیندلر» به عنوان یکی از ایدئولوژیکترین آثار تاریخ سینما مورد توجه قرار گرفته است.
ارسال به دوستان
تلویزیون
دوبلور پیشکسوت جلوی دوربین میرباقری میرود
گریم چنگیز جلیلوند، دوبلور مطرح در سریال «سلمان فارسی» که بزودی تصویربرداری مجدد آن آغاز میشود رونمایی شد. به گزارش مهر، سریال «سلمان فارسی» جدیدترین ساخته سیدداوود میرباقری تصویربرداری خود را بزودی در سمنان آغاز خواهد کرد. بتازگی عکسی از چنگیز جلیلوند، دوبلور و مدیر دوبلاژ فیلم و سریال منتشر شده است که شمایلی از گریم و نقش او را در این سریال نشان میدهد. تصویربرداری سریال «سلمان فارسی» زمستان سال گذشته در بخشهای جنوبی ایران و جزیره قشم آغاز شده بود و به دلیل شیوع ویروس کرونا در روزهای پایانی سال گذشته متوقف شد. در فصلبندی این بخش از داستان سریال «سلمان فارسی» از تولد روزبه (سلمان) تا پیش از وفات پیامبر اسلام(ص) روایت میشود و بر اساس پیشبینیها مجموعه «سلمان فارسی» در ۴۵ قسمت آماده خواهد شد. فرهاد اصلانی نقش تاجری را در مجموعه «سلمان فارسی» بازی میکند؛ همچنین علی دهکردی، چنگیز جلیلوند و محمدرضا هدایتی نیز در این سریال به ایفای نقش میپردازند.
***
بازپخش «خانه پوشالی» از شبکه ۴
«خانه پوشالی» محصول 2013 در ژانر درام سیاسی در 52 قسمت از اواسط این هفته هر شب ساعت 24 از شبکه ۴ سیما پخش میشود. به گزارش «وطن امروز»، «خانه پوشالی» مجموعه تلویزیونی سیاسی است که در سطح آمریکا بشدت مورد توجه منتقدان قرار گرفته و برخی آن را بازگویی بخشی از رفتارهای سیاسی مرسوم در ایالاتمتحده تلقی کردهاند. این سریال یک تریلر سیاسی است که بو ویلیمان آن را با اقتباس از یک مینیسریال انگلیسی به همین نام خلق کرده و نکته جالب این است که هر دو سریال نیز بر اساس رمانی از مایکل دابز ساخته شده است. «خانه پوشالی» درباره یک سیاستمدار دموکرات به نام فرانک آندروود است که بعد از خیانت رئیسجمهور منتخب آمریکا به وی، تصمیم به انتقام از او میگیرد. او در این راه از دایره اخلاقیات خارج میشود و با دیدی ماکیاولیستی در پی دست یافتن به اهدافش میافتد.
ارسال به دوستان
احمد پورمخبر درگذشت
احمد پورمخبر، بازیگر سینما و تلویزیون بر اثر سکته مغزی در 80 سالگی درگذشت. به گزارش مهر، احمد پورمخبر، بازیگر سینما و تلویزیون صبح روز گذشته دوشنبه ۳۰ تیرماه درگذشت. محمد پورمخبر، فرزند این بازیگر این خبر را تأیید کرد. وی در این باره توضیح داد: «پدرم از یک ماه پیش در بیمارستان فیروزگر تهران بستری بود که صبح امروز (دیروز دوشنبه) بر اثر سکته مغزی درگذشت». پورمخبر متولد ۱۳۱۹ بود که با سریال «متهم گریخت» به کارگردانی رضا عطاران به شهرت رسید. رضا عطاران نخستین کسی بود که با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با این بازیگر وداع کرد و نوشت: «پورمخبر عزیز هم رفت...» «بزنگاه»، «ترش و شیرین» «راه در رو»، «همسایهها» و... از جمله آثاری بود که وی در آنها به ایفای نقش پرداخته بود.
ارسال به دوستان
تعطیلی سینماها به مناسبت شهادت امام جواد(ع)
سینماهای سراسر کشور به مناسبت شهادت امام محمد تقی(ع) امروز سهشنبه تعطیل است. به گزارش «وطن امروز»، سینماهای سراسر کشور امروز سهشنبه سیویکم تیر به مناسبت شهادت حضرت جواد الائمه(ع) تا ساعت ۱۸ تعطیل است.
ارسال به دوستان
«یاران پیامبر» وارد کتابفروشیها شدند
مجموعه 4 جلدی «یاران پیامبر» نوشته محمود پوروهاب توسط انتشارات بهنشر منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطن امروز»، این مجموعه در قالب عناوین کتابهای «پروانه» که این ناشر برای نوجوانان منتشر میکند، به چاپ رسیده است. کتابهای مجموعه یادشده با موضوع سیره اهلبیت و خاندان و یاران اهلبیت برای گروه سنی نوجوان با تصویرگری وحید خاتمی و صفحهآرایی علیرضا پورحنیفه در قطع وزیری منتشر شده است. «آخرین مهاجر- عبدالله پسر اریقط و معاذ پسر جموح»، «آن روی زیبا- مصعب بن عمیر»، «تنها زندگی میکنی- ابوذر غفاری» و «سالهای بردگی- بلال حبشی» عناوین این ۴ جلد است. «آخرین مهاجر» به فرازهایی از زندگی عبدالله پسر اریقط و معاذ پسر جموح میپردازد. ایندو از یاران پیامبر(ص) بودند و تعاملشان با پیامبر، هنگام مهاجرت به مدینه در قالب داستان کتاب پیش رو بیان میشود. «آن روی زیبا» نیز نگاهی به زندگی مصعب بن عمیر، چگونگی اسلام آوردن و تلاش بیوقفه این شهید صدر اسلام در گسترش دین و سرانجام شهادتش دارد. کتاب «تنها زندگی میکنی» درباره زندگی ابوذر غفاری، از دیگر یاران پیامبر(ص) است که زمان امام علی(ع) هم از شمار یاران ایشان بود. «سالهای بردگی» هم درباره زندگی بلال حبشی است که ابتدا برده امیه بود و سپس در زمره یاران پیامبر(ص) درآمد و به عنوان اذانگوی ایشان معروف شد.
ارسال به دوستان
اعتراض پژوهشگران مسلمان به ممنوعیت انتشار فیلم «محمد رسولالله» در هند
اول فیلم را ببینید، بعد اعتراض کنید!
به دنبال خبر اعتراض گروهی از مسلمانان تندرو به انتشار آنلاین فیلم «محمد رسولالله» ساخته مجید مجیدی در هند، اکنون چهرههای دانشگاهی مسلمان خواستار انتشار دیجیتال آن شدهاند. به گزارش «وطن امروز»، روز گذشته بود که رسانهها از ممنوعیت اکران اینترنتی فیلم محمد رسولالله(ص) ساخته مجید مجیدی در هند خبر دادند. حالا در همین زمینه مومبای میرور خبر داده که محققان و چهرههای آکادمیک مسلمان بشدت به این تصمیم انتقاد کردهاند. این فیلم مجیدی که در سال ۲۰۱۵ ساخته شد، قرار است از فردا در پلتفرمهای آنلاین جهانی از جمله هند منتشر شود. فیلم داستان سالهای ابتدایی زندگی پیامبر را به تصویر میکشد. عرفان مهندس، مدیر مرکز مطالعات جامعه و سکولاریسم هند درخواست ممنوعیت پخش این فیلم را سانسور واضح خواند و از آن انتقاد کرد. او گفت: «من مخالف هر گونه سانسور هستم. ممکن است با فیلم یا محتوای آن مخالف باشید اما راههای دیگری برای اعتراض هست. مثلا شما میتوانید شکایت کنید، درباره محتوای آن بحث کنید، به مردم آموزش بدهید یا در خیابانها اعتراض کنید. اما فکر ممنوع کردن فیلم غلط است و چند بار در گذشته به وقوع پیوسته است».
عبدالقادر مقدم، نویسنده و پژوهشگر آثار اسلامی هم این سوال را مطرح کرد که اگر فیلم داستان زندگی پیامبر را به تصویر میکشد چرا افرادی نسبت به آن اعتراض میکنند؟ او گفت: «خیلی از مسلمانان نسبت به زندگی محمد رسولالله آگاهی ندارند و این میتواند الهامبخش آنها باشد. بین قرنهای سیزدهم و هفدهم میلادی، عربها با الهام از درسهای پیامبر از نظر فرهنگی، اقتصادی و علمی پیشرفت کردند. اسلام پرستش بتها را ممنوع میکند اما هیچ مشکلی با صحبت کردن یا به نمایش گذاشتن زندگی پیامبر ندارد».
سرافراز ارزو، سردبیر یک روزنامه اردو زبان این بحثها را غیرضروری خواند و اعتراض نسبت به این فیلم را زیر سوال برد. او گفت: «آیا فیلم تاریخ را اشتباه به تصویر میکشد؟ آدم اول باید فیلم را تماشا کند تا بعد اعتراض داشته باشد. به جای ممنوعیت فیلم، پنلی از متخصصان باید نظرشان را درباره آن بدهند و اگر صحنهای مورد اعتراض باشد آن صحنه حذف شود». آکادمی رضا که نهادی متشکل از مسلمانان صوفی هندی است، نخستین نهادی بود که نسبت به اکران فیلم اعتراض کرد. رحمان نوری، سخنگوی این آکادمی نسبت به نمایش حضرت محمد(ص) در این فیلم اعتراض داشت. او گفت: «فیلم دوران کودکی و مادر پیامبر را نشان میدهد که در اسلام اجازه انجام این کار وجود ندارد. ما این را تحمل نمیکنیم. ما به مسؤولان نامه نوشتهایم تا پخش فیلم ممنوع شود، چون به احساسات اسلام خدشه وارد میکند».
ارسال به دوستان
«روحالله رجایی» سردبیر روزنامه جامجم در گذشت
دکتر «روحالله رجایی» سردبیر روزنامه جامجم بر اثر ابتلا به بیماری کرونا جان به جانآفرین تسلیم کرد. به گزارش «وطن امروز»، «روحالله رجایی» که از اسفندماه سال گذشته سردبیری روزنامه جامجم را بر عهده گرفته بود، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.
زندهیاد رجایی متولد ۱۳۶۱ و دانشآموخته مقطع دکترای رشته علوم ارتباطات بود و ۲ دهه سابقه روزنامهنگاری داشت. وی سابقه حضور در رسانههای مختلف از جمله روزنامه همشهری، همشهری جوان و تهران امروز را در کارنامه داشت. رجایی همچنین در مقطعی مسؤولیت روابط عمومی سازمان هلالاحمر کشور را عهدهدار بود. بناست پیکر «روحالله رجایی» سردبیر روزنامه جامجم، در قطعه نامآوران بهشت زهرا(س) به خاک سپرده شود. محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با صدور پیامی درگذشت سردبیر روزنامه جامجم را تسلیت گفت. در بخشی از این پیام آمده است: «آن مرحوم سالهای متمادی در همکاری با رسانههای مختلف تلاشی صادقانه در امر اطلاعرسانی داشت و نزد همگان به خوشخلقی، سلامت و محبت به اهل بیت(ع) زبانزد بود. وی در سالهای اخیر نیز تلاش کرد با حمایت از داوطلبان امور جهادی و امداد و عرصه درمانی و ترویج کمک به آسیبدیدگان در مسیر خدمت به محرومان و اقشار آسیبدیده گام بردارد». معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در پیامی درگذشت زندهیاد «روحالله رجایی» را تسلیت گفت. درگذشت این فعال عرصه رسانه بازتاب بسیاری در فضای شبکههای اجتماعی داشت و اهالی رسانه با ذکر خاطراتی از این عاشق سیدالشهدا(ع)، یاد و خاطره او را گرامی داشتند.
ارسال به دوستان
عروسکهای خاطرهانگیز روی آنتن شبکه 5
بازگشت «رنگینکمان» به تلویزیون
«احمد آکشته» عروسکگردان برنامه «رنگینکمان» از راهاندازی مجدد این برنامه خبر داد و گفت: «از سالی که برنامه رنگینکمان آغاز شد تا امسال، چند بار در سریهای مختلف این برنامه به عنوان عروسکگردان حضور داشتم. از پاییز سال ۹۸ هم دوباره به رنگینکمان آمدم و سری جدید را به تهیهکنندگی خانم شیرازی شروع کردیم». به گزارش فارس، آکشته درباره تغییرات این برنامه در دوره جدید گفت: «از لحاظ متن و فرمت متنها تغییراتی نسبت به فصلهای قبل داشتیم و بخش سردبیری به برنامه اضافه شده است و روی تمام بخشها کنترل دارد». این عروسکگردان همچنین ادامه داد: «دکور برنامه هم به طور کامل تغییر کرده و رنگ و لعاب تازهای نسبت به فصلهای قبل پیدا کرده است». وی با اشاره به عروسک موجود در این برنامه نیز افزود: «در هر دوره از رنگینکمان عروسکهای مختلف و متفاوتی در برنامه نقشآفرینی کردهاند، از «چرا» گرفته تا پنگول و... اما این روزها عروسک «چی» که از سال ۹۸ در این برنامه حضور داشته، تنها عروسک برنامه است که سبک ساخت آن ماروت است، مثل جناب خان و قیمه خان». برنامه «رنگینکمان» به تهیهکنندگی الهام شیرازی و با اجرای مریم وطنپور از شبکه 5 پخش میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|