|
ارسال به دوستان
گفتو گوی«وطنامروز» با محمدتقی فهیم درباره فصل دوم سریال«گاندو»
نفوذ ممنوع!
عباس اسماعیلگل: فصل دوم سریال «گاندو» به کارگردانی جواد افشار و تهیهکنندگی مجتبی امینی در حالی به عنوان گزینه نوروزی شبکه سوم سیما انتخاب شد و روی آنتن رفت که تا روزهای آخر اسفندماه، بنا بر تبلیغات رسانهای، قرار بود سریال طنز «بوتیمار» از این شبکه پخش شود ولی در همان روزهای پایانی سال، مدیرگروه فیلم و سریال شبکه ۳ به صورت رسمی اعلام کرد سریال «لوتی» یا همان «گاندو 2» قرار است به عنوان سریال نوروزی این شبکه پخش شود. آذرپندار تغییر نام سریال را به دلیل فشارهای سیاسی پیش آمده در پخش فصل اول این سریال عنوان کرد و در نهایت این سریال با همان نام «گاندو 2» راهی آنتن شد. در حالی در آخرین روز تعطیلات نوروزی قسمت سیزدهم به عنوان قسمت آخر این مجموعه پخش شد که توقف 15 دقیقهای این سریال در میانه پخش و توضیحات آخر سریال که «این داستان ادامه دارد...» واکنشهایی را در فضای مجازی به همراه داشت. به هر حال اینکه شبکه سوم سیما برای سریال نوروزی خود یک سریال امنیتی- جاسوسی را روی آنتن برد، یک ریسک محسوب میشد زیرا مخاطبان نوروزی سالهاست به تماشای مجموعههای طنز در ایام نوروز عادت کردهاند اما به هر حال «گاندو 2» روی آنتن رفت بسیار پربیننده شد و در ایام نوروز توانست نظر مساعد مخاطبان را به خود جلب کند. در ادامه در گفتوگو با محمدتقی فهیم، منتقد سینما و تلویزیون به بررسی فصل دوم مجموعه «گاندو» پرداختهایم.
محمدتقی فهیم ابتدا درباره «فصل دوم» سریال گاندو گفت: سالهاست مخاطبان سریالها عادت کردهاند در فصل دوم سریالهای پرطرفدار به نسبت فصل نخست با یک افت محسوسی مواجه شوند اما به جرأت میتوان گفت برخلاف رویه، فصل دوم سریال «گاندو» نسبت به فصل نخست از کیفیت بهتری در همه بخشها برخوردار بود و از نظر موضوع، مضمون، مؤلفههای فنی و حتی رویکردهای پژوهشی یک سر و گردن از فصل نخست جلوتر بود.
وی ادامه داد: بدون شک بخش عمدهای از این موفقیت رو به جلو در فصل جدید سریال «گاندو» به تواناییهای جواد افشار در مسند کارگردان بازمیگردد، کارگردانی که در کارنامه کاریاش ضعف هم به چشم میخورد اما انگار در فصل جدید سریال «گاندو» جواد افشار از همه نظر به پختگی کامل رسیده است و به نظر من «گاندو 2» بهترین اثر جواد افشار در کارنامه کاریاش محسوب میشود.
این منتقد درباره بازیگران مجموعه «گاندو» گفت: طی سالیان گذشته فیلمهای سینمایی و سریالهای مختلف امنیتی- جاسوسی ساخته شده است که در اغلب این آثار کاراکتر ماموران امنیتی برای مخاطبان ایرانی غیرقابل باور بوده است اما سریال «گاندو» در هر ۲ فصل، تمام این معادلات را بهم زده است و مردم در این سریال با ماموران امنیتی که تیپ شدهاند مواجه هستند و در خیلی از سکانسها با این ماموران همزادپنداری میکنند. وی تصریح کرد: البته در این میان نباید از ایفای نقش تاثیرگذار و متمرکز بازیگران نقشهای ماموران امنیتی به سادگی بگذریم، بازیگرانی که با هدایت صحیح کارگردان کار بخوبی توانستهاند از پس نقشهایشان برآیند به طوری که ما در این مجموعه شاهد هستیم بازیگران جوانی چون پندار اکبری به یک بلوغ بازیگری رسیدهاند که در این میان باید گفت سرآمد بازیگران «گاندو» وحید رهبانی است. این بازیگر حوزه تئاتر بخوبی توانسته است با بهرهگیری از تکنیکهای بازیگری، یک مامور امنیتی باورپذیر و دوستداشتنی را به تصویر بکشد؛ مامور امنیتیای که علاوه بر جدی بودن شخصیت خود، رابطه عاطفی و خوبی با زیردستانش برقرار کرده است.
فهیم در بخش دیگری از سخنانش به ترکیب بازیگران فصل دوم مجموعه «گاندو» اشاره کرد و افزود: اگر به آثار شاخص سریالها و فیلمهای امنیتی- جاسوسی دنیا نگاه کنید میبینید آثاری موفقاند که در فصلهای آتی خود به بازیگران اصلی دست نزنند و اینکه جواد افشار شاکله اصلی بازیگران نیروهای امنیتی فصل نخست «گاندو» را در فصل دوم هم حفظ کرده بود، از مهمترین نقاط قوت فصل دوم محسوب میشود، زیرا مخاطبان در فصل دوم «گاندو» بخوبی با کاراکترهای امنیتی سریال ارتباط برقرار کردهاند.
* هیچچیزی دردناکتر از سانسورهای دولتی سلیقهای نیست
منتقد پیشکسوت سینما و تلویزیون درباره توقف پخش سریال «گاندو 2» گفت: هیچ رخدادی برای ما منتقدان دردناکتر از سانسورهای دولتی سلیقهای نیست. دولت آشنا به رکن چهارم دموکراسی و مدعی فضای معتدل، طاقتش به اندازه بچهدموکراتها هم نیست. وی تاکید کرد: البته پیش از این برخی از ما کیسه منتقد و مخالف دولت بودن به تنمان کشیده شده بود. سالهاست از ساخت و نمایش فیلمهای آمریکاییای که به قلب سنا میزنند و رئیسجمهورها را به صلابه میکشند تعریف و تمجید کردهایم تا شاید خودمان به نقطهای برسیم که در نقد درون ساختار سیاسی ارتقا یابیم. وی ادامه داد: گاندو به عنوان مدلی از نمایش که درون سیستم به پاکسازی میپردازد، امیدواریهایی را برای افزایش اعتماد به نفس برنامهسازان و سینماییها ایجاد کرد؛ سریالی که در راستای تقویت اعتماد عمومی خوش درخشید و بالاخره جسارت و شهامت در ورود به زوایای تاریک گعده نفوذیها، قدرت آقازادهها، وادادهها و رویزیونیستها را به نمایش گذاشت. فهیم تصریح کرد: گاندو در عین اهمیت در حوزه سیاست و ریاست و وطنفروشی، ارزشهای دراماتیک عامهپسندی هم داشت و این میتوانست برای جلب تودهها و خواص مردد در مشارکتها موثر واقع شود اما کوتهبینی و فقدان درک از کار رسانه و نمایش منتقدانه و نه براندازانه در سالهای گذشته مانع از کارکرد درست و نهادینه رسانه و سینما شده است و حالا با توقف پخش گاندو، تیر بدفهمی و تحمل ضعیف آقایان به حد اعلا خودنمایی کرد. وی در پایان گفت: اینان نمیدانند که در درجه نخست دارند به خودشان ضربه اصلی را میزنند، یعنی فراموش کردهاند که در یک کشتی سفر میکنند ولی بعید است که ندانند و شاید عمدی در کار است اما هر گزینهای درست باشد، چیزی جز مردمستیزی و دادن فرصت به دشمن نیست.
***
بهجامانده از حواشی «گاندو»
هنگام پخش «گاندو 2» به موضوع نفوذ عوامل اطلاعاتی سرویس جاسوسی انگلیس در تیم ایرانی مذاکرات برجام نیز پرداخته شد که این مساله واکنش وزیر امور خارجه را در پی داشت؛ ظریف در فضای مجازی به این سریال واکنش نشان داد و با حضور در کلاب هاوس بیان داشت: «گاندو از اول تا آخر دروغ است!». پس از اظهارات محمدجواد ظریف در کلاب هاوس درباره سریال گاندو و دروغ خواندن محتوای این سریال، مجتبی امینی، تهیهکننده سریال گاندو در واکنش به اظهارات ظریف طی توئیتی نوشت: «سریال گاندو «دروغ» نبوده و نیست. «گاندو» صدای در گلو مانده مردم است؛ نمایش «خیانت» و «فریبکاری» آمریکا و انگلیس است. دروغ، تضمین امضای جان کری بود. دروغ، وعدههای آمریکا و انگلیس برای برداشته شدن همه تحریمها بود. دروغ، وعده رونق اقتصادی است، که نتیجه آن کوچک شدن سفره مردم بوده است. گاندو بر اساس اسناد واقعی ساخته شده... اسناد و مدارکی که پشتوانه پژوهشی نگارش فیلمنامه بوده را در فیلم مستندی در اختیار مردم قرار خواهیم داد».
ارسال به دوستان
توضیحات دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر از آخرین اخبار جشنواره
برگزاری فستیوال سینمایی در وضعیت ویژه
دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر نکاتی را درباره برگزاری جشنواره در سال جاری و همچنین اهمیت این رویداد سینمایی و سیاستهای موجود در سینما و مدیریت فرهنگی مطرح کرد. به گزارش «وطنامروز»، محمدمهدی عسگرپور، دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: از آنجا که جشنواره سال گذشته برگزار نشد، بخشی از کارها به امسال موکول شد که مهمترین آن، انتخاب فیلمها بود که از خرداد و تیر سال گذشته کارش آغاز شد و به صورت مداوم فعالیت در آن بخش برقرار بود. وضعیت کارها هم امروز خوشبختانه خوب است. تنها نکته، مربوط به وضعیت برگزاری جشنواره است که با توجه به شرایط کرونا، مثل همه رویدادهای سینمایی وضعیت آن روشن نیست. او ادامه داد: تقریبا تمام رویدادهای سینمایی را که از شروع کرونا تا به امروز برگزار شدهاند، نشدهاند یا نیمه برگزار شدهاند، رصد کردهایم. تعدادی برگزاری دوگانه داشتند که آخرین نمونه جشنواره برلین بود که به صورت مجازی روی سایت خودشان برگزار شد. استفاده از پلتفرمهای خارجی و بحث کپیرایت ۲ چالش اصلی ما برای برگزاری مجازی جشنواره است. عسگرپور درباره برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر در وضعیت کرونایی گفت: پلن اول ما این است که بخش بازار را به صورت مجازی و با استفاده از یک پلتفرم معتبر جهانی برگزار کنیم و بخش اکران فیلمها به صورت فیزیکی و با تعدادی میهمان که هنوز آمارش قطعی نیست، برگزار شود.
او ادامه داد: جشنوارههای کن و برلین ۲ رویدادی هستند که اقتصادشان و تعداد میهمانانشان بهگونهای است که الگوی بسیاری از جشنوارهها میشوند. ما هم این تجربهها را مدنظر داشتهایم اما قبل از برگزاری این رویدادها، ایدههایی را برای برگزاری جشنواره جهانی مطرح کرده بودیم.
دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر با اشاره به موفقیتهایی که آثار حاضر در بازار فیلم جشنواره به دست آوردهاند، گفت: جشنواره جهانی فجر در سالهای برگزاری سکوی خوبی برای معرفی فیلمهای ایرانی به پخشکنندهها و رویدادهای خارجی بوده است. ما با بحران اطلاعات و آمار در کشور مواجهیم و امروز اطلاعات و آمار دقیقی از تعداد فیلمها و مبلغ معامله فیلمها با پخشکنندههای خارجی نداریم. این ضعف فرهنگی ما است که دنبال مخفی کردن آمار در هر سطحی هستیم. به همین دلیل غالبا با آمار واقعی مواجه نیستیم. در حوزه سینما اندکی داستان پیچیدهتر هم هست.
دبیر جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: در سالهای دورتر نه فقط در سینما که در همه بخشها اگر قرار بود بخش خصوصی با طرف خارجی وارد مذاکره و معامله شود، نهاد دیگری به عنوان فرد سوم همواره باید حضور میداشت و به همین دلیل بنیاد فارابی تبدیل به یک منوپل در سینمای ایران شده بود. تاریخ باید درباره این شرایط قضاوت کند. منوپل فارابی از جایی به بعد آزاردهنده شد. ما باید تلاش میکردیم دست فیلمساز ایرانی را در دست طرف خارجی بگذاریم و کنار بکشیم، مگر اینکه خود فیلمساز بخواهد که باشیم. در جشنواره جهانی از زمان آقای میرکریمی تلاش شد این رویکرد اتفاق بیفتد. فضای امروز با فضای آن سالها که اینترنت وجود نداشت، بسیار متفاوت شده است. امروز بسیاری از فیلمسازان بدون هیچ واسطهای با رویدادهای خارجی در ارتباط هستند. جشنواره جهانی باید در این مسیر قدمهای بلندتری را بردارد.
او در ادامه درباره نقش پررنگی که سازندگان فیلمهای اول و فیلمهای تجربی در سینمای ایران دارند، گفت: به عنوان کسی که در کشورهای دیگر به بهانه رویدادهای سینمایی یا غیرسینمایی حضور داشتهام، در گفتوگو با سینماگران خارج از کشور این جمله را زیاد شنیدهام که میگویند ایران بهشت فیلمسازان اول و جوان است. ما مشکلاتی داریم اما اگر در سال 100 فیلم ساخته شود، 35 تا 40 مورد از این فیلمها کار فیلمسازان اول است. این شرایطی است که سالهاست در کشور شاهد آن هستیم. زمانی که آقای میرکریمی عهدهدار مسؤولیت جشنواره جهانی فجر شد، بحث تغییر نام «فجر» مطرح شد، چرا که زمان برگزاری این رویداد هم در دهه فجر نیست. تلاشهایی شده بود اما آنها که با ظاهر دلسوزانه میخواهند مدام مراقب سینما باشند، فضایی را به وجود آوردند؛ گروهی که هم نسبت به برگزاری جشنواره، هم نسبت به تعطیلی آن در بولتنهای خود خبرسازی میکنند. آن زمان این گروه شرایطی را به وجود آورد که گویی این رویداد قرار است یاد جشنواره تهران قبل از انقلاب را زنده کند. امروز هم طرح مجدد این موضوع میتواند همان فضاسازی را به همراه داشته باشد، در حالی که بسیاری از رویدادهای معتبر جهانی با نام شهرهای برگزاری شناخته میشوند اما ما همچنان در مقطع حساس کنونی هستیم!
ارسال به دوستان
«حسین ملکی» فیلمبردار باسابقه سینمای ایران درگذشت
«حسین ملکی» بازیگر و فیلمبردار باسابقه سینما و تلویزیون ایران در ۸۰ سالگی درگذشت.
به گزارش «وطنامروز»، حسین ملکی، بازیگر، فیلمبردار و عکاس سینما به دلیل بیماری کبدی در ۸۰ سالگی دعوت حق را لبیک گفت. زندهیاد ملکی که علاوه بر فیلمبرداری، بازیگری را هم تجربه کرده بود، مدیریت فیلمبرداری آثاری نظیر بازی بزرگان، نیاز، بندر مهآلود، مونس، شیفته، سالاد فصل، تله و محاکمه را در کارنامه خود داشت.
او همچنین در کارنامه خود بازیگری در سریالهایی نظیر بچه مهندس، قسم، رهایم مکن، از یادها رفته و فیلمهایی همچون ترن، تاراج و شیر سنگی را هم داشت.
ارسال به دوستان
تلویزیون
«میشه که بشه» تجربه مشاغل در قالب برنامه
برنامه «میشه که بشه» در ساختار رئالیتیشو، تولید مشترک شبکه نسیم و دانشگاه صداوسیما، از شبکه نسیم پخش میشود.
به گزارش «وطنامروز»، برنامه «میشه که بشه» در ساختار رئالیتیشو، تولید مشترک شبکه نسیم و دانشگاه صداوسیما به تهیهکنندگی بخش تولید دانشجویی دانشگاه صداوسیما (شعیب حسینی)، با طرحی از کامران سیفالله (مجری طرح) و کارگردانی سیدعماد کریمیفرد است که روی آنتن شبکه نسیم میرود. در هر قسمت از برنامه «میشه که بشه» ۳ جوان به تجربه یک شغل مشغول میشوند که در مسیر این تجربیات اتفاقات و لحظات دیدنی خلق میشود.
فصل اول این برنامه در ۱۳ قسمت ۲۵ الی ۳۰ دقیقهای تهیه و تولید شده است. «میشه که بشه» در حوزه تجربهگرایی مشاغل تولید شده است و در این ۱۳ قسمت مشاغلی چون شیشهشویی برج، چوپانی، زنبورداری، بدلکاری و... از جمله مشاغلی هستند که تجربه خواهند شد.
***
«شنای پروانه» در اکران آنلاین رکورد زد
شنای پروانه با ثبت یک رکورد منحصربهفرد در اکران آنلاین به نمایش خود بر بستر پلتفرمهای VOD ادامه میدهد.
به گزارش «وطنامروز»، فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت توانست در ۲ روز ابتدایی اکران آنلاین خود که در فیلیمو و نماوا در حال انجام است به فروش یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان برسد. این فروش در حالی رقم خورده است که از ابتدای اکران آنلاین که از نوروز سال گذشته آغاز شده است ۳۶ فیلم به نمایش عمومی در آمدهاند و فروش شنای پروانه در ۲ روز ابتدایی به عنوان یک رکورد در میان آثار اکران آنلاین توانسته است در جذب مخاطب موفق عمل کند.
نخستین ساخته سینمایی محمد کارت به تهیهکنندگی رسول صدرعاملی پیش از اکران آنلاین در سینماهای سراسر کشور در ۲ نوبت روی پرده رفت و سپس در ایام نوروز ۱۴۰۰ در پلتفرمهای فیلیمو و نماوا اکران آنلاینش را آغاز کرد. امیر آقایی، جواد عزتی، طناز طباطبایی، علی شادمان، مهدی حسینینیا، مهلقا باقری، ایمان صفا، ناهید مسلمی، نادر شهسواری با حضور افتخاری علیرضا داوودنژاد و هنرمندی پانتهآ بهرام و معرفی آبان عسکری بازیگران «شنای پروانه» هستند. «شنای پروانه» سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه مردم را از سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد.
ارسال به دوستان
ازدواج، سوژه فصل دوم «محرمانه خانوادگی»
اولین قسمت فصل دوم مجموعه «محرمانه خانوادگی» به کارگردانی حسین فروتن و تهیهکنندگی علی نظری روی آنتن شبکه ۵ سیما میرود. به گزارش«وطنامروز»، فصل دوم مجموعه «محرمانه خانوادگی» با تمرکز بر ماجراها، بایدها و نبایدها و خاطرات فاصله نامزدی تا ازدواج، میزبان زوجهای جوان میشود. این مجموعه به موضوعات پیرامون ازدواج جوانان میپردازد. فصل اول «محرمانه خانوادگی» به موضوع آشنایی تا خواستگاری پرداخت و در فصل دوم، ماجراها، بایدها و نبایدها و خاطرات فاصله نامزدی تا ازدواج تبیین میشود که بر اساس همین رویکرد زوجهای جوان میهمان برنامه میشوند و در برابر دوربین از دوران نامزدیشان میگویند.
مجری برنامه، ایمان جلیلی هم سعی میکند با طرح پرسشهایی از مخارج ازدواج میهمانان سر در بیاورد. به بیان دیگر برخلاف فصل اول، دوربین، میهمان زوجها نمیشود و این زوجها هستند که برای گفتوگو به استودیوی «محرمانه خانوادگی» میآیند. «محرمانه خانوادگی» کاری از خانه مستند به نویسندگی سیداحسان عمادی و سردبیری محمد جباری و اجرای ایمان جلیلی است که شنبه تا جمعه هر شب ساعت ۲۲ به مدت ۵۰ دقیقه از شبکه ۵ سیما روی آنتن میرود و تکرار آن روز بعد ساعت ۱۱ صبح خواهد بود.
ارسال به دوستان
«احضار» علیرضا افخمی برای ماه رمضان
تصویربرداری سریال «احضار» با نام قبلی «دعوت نحس» به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیهکنندگی محمودرضا تخشید ادامه دارد.
به گزارش «وطنامروز»، با انجام ۸۰ درصد تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «دعوت نحس»، مراحل فنی همزمان در حال انجام است تا این مجموعه برای پخش در ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما آماده شود. همچنین نام این مجموعه به «احضار» تغییر کرده است. با پایان یافتن تصویربرداری بخشهای مربوط به شمال کشور، گروه تولید سریال هماکنون در تهران مشغول ادامه کار هستند. در این مجموعه آرش مجیدی، رضا توکلی، نسرین نکیسا، مرتضی کاظمی، آدرینا صادقی، مینو آذرمگین، نازنین هاشمی، دینا هاشمی و میلاد میرزایی بازی دارند و به گروه بازیگران افسانه چهرهآزاد، علی دهکردی، خیام وقار کاشانی، درسا بختیار، غزال نظر و صالح میرزاآقایی نیز اضافه شدند.
«احضار» به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیهکنندگی محمودرضا تخشید برای ماه مبارک رمضان امسال در مرکز سیمافیلم تهیه و تولید میشود. علیرضا افخمی پیشتر مجموعههای تلویزیونی «تب سرد»، «او یک فرشته بود»، «پنجمین خورشید» و «پنج کیلومتر تا بهشت» را در پرونده کاری خود به ثبت رسانده است.
ارسال به دوستان
«آخر رفاقت» منتشر شد
کتاب «آخر رفاقت» سیره و سلوک رفتاری سردار شهید حاجاحمد کریمی در دوران کودکی، نوجوانی و جوانی بویژه دوره فرماندهی و کادرسازی در لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) است که توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.
به گزارش «وطنامروز»، لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) به سبب وجود فرمانده رشیدی چون سردار سرلشکر شهید مهدی زینالدین و پس از شهادت وی، سایر فرماندهان و رزمندگان شجاع، از یگانهای خطشکن دوران دفاعمقدس بود و در عملیات کربلای ۵ با حضور مستقیم و غیرمستقیم 9 گردان از جمله گردان حضرت معصومه(س)، نقشآفرینی موثری داشت.
شهید حاجاحمد کریمی، متولد اول فروردین 1340 در قم و فرمانده گردان حضرت معصومه(س)، از فرماندهانی بود که به سبب رشادت و روحیه معنوی و رزمی، خاطراتی ماندگار در ذهن همرزمان خویش به جا گذارده است.
شب عملیات کربلای ۵ در سال1365 همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س)، حاجاحمد در سنگر فرماندهی در آن اوضاع و احوال که همه در تب و تاب عملیات بودند سراغ مداح را گرفت. راضیاش کرده بود تا برایش روضه حضرت زهرا(س) بخواند. مداح میخواند و حاجی گریه میکرد. همان شب بیبی شهادتش را امضا کرد. صبح روز 24 دی سال 1365 برای سرکشی به خط آمده بود که گلوله توپ کنارش زمین خورد و او را به آرزوی دیرینهاش رساند و با بدن قطعهقطعه آسمانی شد.
در برشی از کتاب میخوانیم:
شهادت گمشده زندگی حاجی بود. او عاشق شهادت بود. اگر جایی مینشست و با کسی صحبت میکرد، با خاطری آزرده میگفت: نمیدانم چرا هنوز افتخار شهادت نصیبم نشده! اگر به جبهه آمدم، امید داشتم. دلم میخواهد با شهادت، پیش بسیجیها روسفید باشم و در برابر امام شرمنده نباشم. چنان از صمیم دل سخن میگفت که گاه بغض آزارش میداد و نمیتوانست ادامه دهد. یک بار گفت: دعا کن من بروم. گفتم: خسته شدی؟ گفت: وقتی خانه شهدا میرویم شرمندهام. چه بگوییم. مگر خانه رضی نبودی. یادم افتاد وقتی به خانه شهیدان رضی رفتیم. از در خانه رفتیم داخل، پدرشان گفت: چرا یکیشان را نگذاشتی برای ما کپسول گاز بگیرد؟ هم حاجاکبر نوری بود و هم احمد. فردایش - یا ۲روز بعد- خبر شهادت احمد را دادند... .
«آخر رفاقت» روایت زندگی سردار شهید حاجاحمد کریمی در قطع پالتویی و 192 صفحه به قلم مرتضی احمر، توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.
ارسال به دوستان
«درختهای تشنه» مصطفی رحماندوست منتشر شد
«درختهای تشنه» تازهترین اثر داستانی منتشرشده از سوی دکتر مصطفی رحماندوست است که در قالب کتاب چاپی به همراه کتاب صوتی با صدای نویسنده منتشر شده است. به گزارش «وطنامروز»، این کتاب 3 داستان دنبالهدار و خیالانگیز را با محوریت دختر کوچکی به نام آذر بازگو میکند. آذر با ماه دوست است و هر شب پیش از خواب برای ماه از بهترین کارهای روزانهاش سخن میگوید و ماه نیز او را به یکی از آرزوهایش میرساند. این داستانها در مؤخره خود با یک لالایی کوتاه نیز همراه میشود که رحماندوست خود سراینده آن است.
داستانهای کتاب «درختهای تشنه» داستانهایی لطیف و خیالانگیز به شمار میروند؛ داستانهایی برخاسته از نهاد لطیف و پاک کودکان که سعی دارند سرشت آنها را با فعالیتهایی نیک و پاک آمیخته و رسوم زیست سالم را به آنها یادآوری کنند. کتاب همچنین از تصویرگریهای جذاب نازنین عباسی بهره برده است که با تکنیک ویژهای منجر به خلق تصاویری خیالانگیز از رویاپردازیهای کودکانه قهرمان این داستان شده است. این کتاب چاپی به همراه کتاب صوتی توسط انتشارات کتاب نیستان به بازار نشر کودک عرضه شده است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|