|
ارسال به دوستان
محمدسرور رجایی، شاعر و ادیب برجسته فارسیزبان افغانستانی و راوی افغانهای مجاهد بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت
راوی غریبانههای مشترک
گروه فرهنگ و هنر: محمدسرور رجایی، شاعر و ادیب برجسته فارسیزبان افغانستان صبح پنجشنبه گذشته (هفتم مرداد ۱۴۰۰) بر اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان میلاد تهران درگذشت. او از هفته قبل به دلیل درگیر شدن ریهاش به این ویروس در بیمارستان بستری شده بود. پیکر زندهیاد محمدسرور رجایی، ادیب برجسته افغانستانی صبح دیروز با حضور خانواده این فقید سعید، شاعران، دوستداران ادب فارسی، جمعی از افغانستانیهای مقیم تهران و همچنین برخی مدیران فرهنگی کشور از غسالخانه بهشت زهرا(س) به سمت قطعه ۲۹ تشییع و در جوار مزار شهید آوینی و شهید صیاد شیرازی به خاک سپرده شد.
او متولد ۱۳۴۸ کابل بود. سال ۱۳۷۳ به ایران مهاجرت کرد و مدیریت خانه ادبیات افغانستان و مدیریت دفتر شعر و داستان افغانستان در حوزه هنری را بر عهده گرفت. از جمله آثار او میتوان به این کتابها اشاره کرد: «در آغوش قلبها: اشعار و خاطرات مردم افغانستان درباره امام خمینی»، «ماموریت خدا: 7 روایت از احمدرضا سعیدی، شهید ایرانی جهاد اسلامی افغانستان»، «گرگهای مهربان کوه تخت: داستانی از افغانستان» و «سفیدتر از آفتاب: گزیده شعرهای حیدری وجودی».
کتاب خاطرات «شهید دکتر سیدعلی شاه موسویگردیزی» از فرماندهان جهادی افغانستان که به دست داعش ترور شد، دیگر محصول تلاشهای محمدسرور رجایی است که بزودی منتشر میشود.
دبیری چند دوره جشنواره «قند پارسی»، جشنواره خانه ادبیات افغانستان و انتشار مجله باغ ویژه کودکان افغانستانی نیز از دیگر فعالیتهای وی در این سالها بود.
مرحوم رجایی از اعضای دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و نیز عضو هیأت تحریریه مجلههای سوره و راه بود و دهها مقاله، یادداشت و گزارش درباره روابط فرهنگی ایران و افغانستان از او به یادگار مانده است.
در این گزارش ضمن اینکه مروری کوتاه داشتهایم به آخرین گفتوگوی زندهیاد رجایی با «وطن امروز» درباره بازگشت پیکر شهید دوران دفاعمقدس «نسیم افغانستانی»، گفتاری از 2 نویسنده و شاعر ایرانی نیز در وصف محمدسرور رجایی از نظرتان میگذرد.
***
* جناب محمدسرور رجایی! با شناسایی و بازگشت پیکر شهید دوران دفاعمقدس «نسیم افغانستانی»، حال و هوای خاصی میان مردم شهیدپرور ایران و مردم افغانستان حاکم شده است، به نظر شما دلیل این همه شور و هیجان چه چیزی است؟
البته ارتباط عاطفی میان 2 ملت ایران و افغانستان همیشه خوب و سازنده بوده به گونهای که برخی مواقع دشمنان مشترک ۲ ملت با فتنههایی در پی کمرنگ کردن این رابطه نزدیک و دوستانه بودهاند. خوشبختانه دشمنان در این باره موفق عمل نکردهاند و این روزها که شاهد آرام گرفتن روح و روان شهید بزرگوار در جوار حضرت امام رضا(ع) هستیم، یک فضای معطر و روحانی میان مردم مجاهد ایران و افغانستان به وجود آمده است.
* درباره شخصیت والای شهید نسیم افغانستانی هم برایمان صحبت میکنید؟
بدون شعار و با تمام وجود میگویم زبانم برای صحبت درباره شهدا قاصر است، زیرا شهدا شخصیتهایی هستند که از جانب خداوند گزینش و انتخاب شدهاند اما درباره جایگاه شهید نسیم افغانستانی همین بس که پس از سالها چشمانتظاری، در صحن آزادی حرم امام رضا(ع) در کنار امام هشتم آرام گرفت و این اتفاق بدونشک نقطه عطفی برای تقویت ارتباط عمیق ملتهای ایران و افغانستان محسوب میشود. مطمئنا مزار این شهید بزرگوار در حرم امام رضا(ع) به یک محفل فرهنگی میان ۲ ملت بدل خواهد شد. برکات شهدا برای تقویت ارتباط عاطفی میان مردم ایران و مردم افغانستان مسبوق به سابقه است، که از این میان میتوان به شهید افغانستانی «رجب غلامی» اشاره کرد که مقبره این شهید بزرگوار در شهر بجستان از توابع استان خراسان رضوی است و از آنجا که در این شهر مهاجران افغانستانی حضور ندارند، خانوادههای شهدای ایرانی بجستان به همراه مردم شهیدپرور آن، نگذاشتهاند شهید غلامی احساس غربت و تنهایی کند و به طور مرتب بر سر مزار شهید حاضر میشوند و همانند شهدای ایرانی برای این شهید افغانستانی هم ارزش زیادی قائل هستند.
* به نظر شما درباره معرفی شهدا، فرهیختگان به چه ابعادی از زندگانی و خصلت شهدا باید بیشتر توجه کنند؟
اجازه بدهید جواب پرسش شما را با یک مثال توضیح دهم؛ درباره شهید نسیم افغانستانی یک نکته به ظاهر ساده که شاید آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است به نحوه شناسایی این شهید بزرگوار برمیگردد. آنطور که در خبرها نقل شده در کنار پیکر این شهید - که پس از 35 سال شناسایی شده است- کلاه محلی شهید که سمبل و نمادی برای افغانستانیهاست صحیح و سالم یافت شده است که خود این موضوع یک روشنی و چراغ راه محسوب میشود. در مجموع باید گفت شاعران و نویسندگان باید به زوایای کمتر پرداختهشده و ناب شهدا بپردازند تا اینچنین تاثیرگذاری بیشتری برای مخاطبان به ارمغان بیاورند. در نتیجه معتقدم هنرمندان رشتههای مختلف اگر خدای ناکرده از این موارد چشمپوشی کنند باید در آینده به نسل بعدی پاسخ دهند و در این باره مسؤول هستند، زیرا هنرمندان باید امانت امروز خود را به بهترین شکل ممکن به نسل بعدی منتقل کنند، چرا که اگر در این باره غفلتی شود، شرایط مناسبی برای القای دروغهای دشمنان مهیا میشود که امیدوارم با همت اهالی فرهنگ و ادب هیچگاه این اتفاق رخ ندهد.
میخواهم به عنوان حسن ختام یک بیت شعر سپید از اشعارم را به شهید والامقام نسیم افغانستانی تقدیم کنم.
سنگر، مکان نیست «کان» است
بن هر سنگش عقیقی دارد و یاقوتی
* لشکر فاطمیون: رجایی مقاومت بدون مرز را معنا کرد
همچنین در پیام تسلیت لشکر فاطمیون برای درگذشت شاعر و فرهیخته افغانستانی آمده است: خبر رحلت شاعر، ادیب، نویسنده و پژوهشگر عزیز و ارزشی جناب آقای محمدسرور رجایی علاوه بر مردم عزیز ایران و افغانستان، ضایعهای سترگ برای دوستداران محور مقاومت بود. بر کسی پوشیده نیست این ادیب بزرگ سالهای متمادی زندگی خویش را صرف همدلی میان ۲ ملت ایران و افغانستان و هموار کردن مسیر مقاومت بدون مرز کرد و در این عرصه مرجعی قابل اتکا و قابل اعتنا بود.
جوانان در ایران و افغانستان تا سالها میتوانند جرعههای معرفت مقاومت را از آثار این نویسنده معزز بنوشند.
لشکر فاطمیون همواره در طول حیات مرحوم رجایی از ارتباط با این عزیز، بهره فرهنگی و معرفتی برده و فقدان از دست دادن ایشان را ضایعهای غیرقابل جبران برای خود دانسته و از خداوند منان برای ایشان علو درجات و برای تمام بازماندگان خانواده محترم رجایی صبر زینبی طلب میکند. امید است جوانان مسلمان و دوستداران محور مقاومت در ایران و افغانستان راه ادیب و نویسنده عزیز را ادامه دهند.
***
داغ برادر سخت است
امیر مهریزدان*: سرورجان! از روز تولدت، رازهای عجیبی با خود آوردی. ۲۸ مرداد که برای ایران تلخی کودتای آمریکایی داشت و برای افغانستان، شیرینی «استقلال». در روز استقلال به دنیا آمدی، اما دغدغهات استقلال به کام استکبار نبود. استقلال در آرمان تو پیوندساز بود، استقلال از ظلم و استعمار بود که مذلالمستکبرین و معزالمجاهدین باشد.
از هجرت مجاهدان ایرانی به جنگ افغانستان و حضور مهاجران افغانستانی در دفاعمقدس ایران، آنقدر سند آوردی که برادری و به قول خودت «خون شریکی» حقیقت ابطالناپذیر ۲ ملت شد. حسرت نبودنت را دستهای اختلافافکن، بد نمکی به زخممان خواهد زد. هیهات که دهر بار دیگر، دغدغهمندی چون تو به خود ببیند!
راستی یادت هست هنگام اهدای کتابت به آقا، که فرمود سلام مرا به بچههای افغانستان برسان؟ حالا تکتک آنها که اسناد حماسه و ظلمستیزیشان را جمع کردی، به پیشوازت آمدهاند، یادت نرود سلام برسانی!
سرورجان! تو را چه بخوانیم؟ شاعر، نویسنده، پژوهشگر، روزنامهنگار، مستندساز؟! که تو همه اینها بودی اما اینها همه تو نبودند. برای وصف تو بهترین لفظ همان ترکیب محبوب همیشگیات است: «مأموریت خدا». آن زمان که با وجود ممنوعالورودی به افغانستان، جانت را کف دست گرفتی تا مخفیانه بروی و از مزار شهید احمدرضا سعیدی، شهید ایرانی جنگ افغانستان فیلم بگیری، تا آن زمان که برای معاش عیالت دستفروشی میکردی، تا آن زمان که با ذوق لطیفت برای کودکان افغانستانی، مجله باغ چاپ میکردی تا برایشان ارسال کنی، دنبال چه بودی جز مأموریت خدا؟
راستی حالا میتوانی به قولت عمل کنی و سلام نازنین دخترهای شهید رئوفی را به پدرشان برسانی. مگر مدام دلداریشان نمیدادی که پیکر بابا بالاخره برمیگردد؟! حالا تو با رفیق قدیمیات، همسفره شدهای عمو سرورجان! فقط حواست به حال لطیف دختران خودت هم باشد، بابا سرور!
سرورجان! داغ برادر سخت است. ما ایرانیها یک مجاهد گمنام فرهنگی را از دست دادهایم و برادران افغانستانی، یک پناه بیادعای پرتلاش را. داغ برادر سخت است سرورجان! دعا کن پرچمت را زمین نگذاریم.
ماندهام برای تو نماز لیلهالدفن بخوانم یا برای آرمانهایی که با نبود تو در خاک میشوند... .
* مدیر مرکز سفیرفیلم
ارسال به دوستان
روایت نجات آدمها در «حق حبس»
مجموعه مستند «حق حبس» روایتی از نجات آدمهایی که به دلیل عدم توانایی در پرداخت جرایم مالی در زندان هستند به تهیهکنندگی و کارگردانی فرزاد خوشدست در شبکه مستند تولید شد.
به گزارش «وطنامروز»، این مجموعه تولید جدید شبکه مستند سیماست و بزودی در ۵ قسمت ۳۰ دقیقهای پخش خواهد شد. خوشدست در این باره گفت: از آنجا که من از حدود 10 سال قبل در فضاهای مختلف مثل زندان و بازداشتگاهها آثاری را در این باره ساخته و چنین جریانی را در تعامل با مجرمان مختلف تجربه کردهام، مدیر سابق شبکه مستند، آقای سلیم غفوری که در جریان کارهای قبلیام بودند، به من پیشنهاد دادند این بار سراغ آدمهایی برویم که به خاطر عدم توانایی پرداخت جرایم در زندان هستند. وی افزود: اینها صرفا جرایم مالی مثل کلاهبرداری و... نیستند، بلکه خیلی از آنها افرادی هستند که برای بخشودگی جرمشان محکوم به پرداخت دیه و مبالغی برای آزادشدنشان شدهاند. حتی در بین آنها کسانی هستند که به دلیل مهریه در زندان هستند و با چند سکه میتوانند آزاد شوند. مواردی هم وجود داشت که مجرم قتلی را مرتکب شده و شاکی بعد از پیگیریهای زیاد راضی شده بود با پرداخت دیه رضایت دهد، البته بعضا این قتلها غیرعمد یا ناشی از تصادف و سانحه هستند.
این تهیهکننده گفت: در زندانهای کشور در حال حاضر جمعیت زیادی به دلایل مادی گرفتار هستند و بخش عمدهای از این افراد میتوانند با کمک خیران، سازمانها و ارگانهایی مثل ستاد دیه و موسسات خیریه که تعدادشان هم زیاد است، آزاد شوند. اما بخش عمده کاری که باید برای این معضل انجام شود، فرهنگسازی است، یعنی ما میتوانیم با فرهنگسازی در این مسیر جریانسازی کنیم.
ارسال به دوستان
چالش اکران آنلاین برای «دیزنی»
اسکارلت جوهانسون از کمپانی دیزنی به خاطر اکران آنلاین فیلم «بیوه سیاه» شکایت کرد و دیزنی در پاسخی شدید این کار را غمبار و ناراحتکننده خواند.
به گزارش «وطنامروز»، اسکارلت جوهانسون که بیش از یک دهه است در نقش «بیوه سیاه» در دنیای سینمایی مارول جلوی دوربین رفته است، در اقدامی غیرمنتظره از دیزنی شکایت کرد.
وی ادعا کرده که طبق قراردادش با دیزنی فیلم «بیوه سیاه» باید تنها در سینما اکران میشد و نمایش همزمان فیلم به صورت آنلاین در «دیزنی+» موجب شده تا فروش فیلم در سینما کاهش یابد و دریافتی وی نیز کم شود.
در حالی که وی شکایت خود را دیروز پنجشنبه تسلیم دادگاه کرده، دیزنی بلافاصله این رفتار را غمگینکننده خواند و وی را برای این شکایت سرزنش کرد و گفت این رفتار نشاندهنده بیتوجهی این بازیگر به روند ترسناک و طولانیمدت بیماری کرونا بر بازار جهانی است. جوهانسون در شکایت خود تاکید کرده که دیزنی به عمد و بدون دلیل موجه موجب نقض قرارداد مارول شده و افزوده است با این کار وی نتوانسته سود کامل قراردادش را دریافت کند. «بیوه سیاه» نهمین و آخرین فیلمی است که جوهانسون برای مارول بازی کرده است و دیزنی در بیانیه غیرمعمول خود تاکید کرده که این بازیگر قبلا ۲۰ میلیون دلار برای ایفای این نقش دریافت کرده و اکران فیلم به صورت آنلاین موجب شده وی سهم دیگری هم از این بابت داشته باشد. دیزنی توضیحی درباره اینکه آیا درصدد مذاکره مجدد با جوهانسون است یا خیر ارائه نکرده اما وکلای جوهانسون گفتهاند سعی کردهاند درباره شرایط قرارداد دوباره مذاکره کنند. «بیوه سیاه» در آمریکا ۸۰ میلیون دلار، در بازارهای بینالمللی ۷۸ میلیون دلار و در دیزنی+ ۶۰ میلیون دلار فروخته است.
ارسال به دوستان
آغاز طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» از امروز
طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» از امروز شنبه ۹ مرداد با مشارکت ۹۵۸ کتابفروشی سراسر کشور کار خود را آغاز میکند.
به گزارش «وطنامروز»، هجدهمین دوره از طرحهای توزیع یارانه کتاب از طریق کتابفروشیها با افزایش ۵۰درصدی اعتبار همراه است؛ بر همین اساس نیز سقف مجاز خرید برای هر خریدار که در طرحهای پیشین ۲۰۰ هزار تومان بود، در طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان افزایش یافت. در طرح «تابستانه کتاب ۱۴۰۰» خریداران میتوانند از ۹ تا ۱۵ مردادماه با مراجعه به کتابفروشیهای عضو طرح، کتابهای عمومی، کودک و نوجوان و دانشگاهی را با یارانه ۲۰ درصدی خریداری کنند. از مجموع ۹۵۸ کتابفروشی عضو این طرح ۱۵۷ کتابفروشی در استان تهران و ۸۰۱ کتابفروشی در سایر استانها هستند. اسامی و مشخصات کتابفروشیهای عضو طرح به تفکیک هر استان روی سایت tarh.ketab.ir قابل مشاهده است.
ارسال به دوستان
سینما
جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگران جشنواره بیروت برای «خط فرضی»
فیلم سینمایی «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی جوایز بهترین فیلم و بهترین گروه بازیگران جشنواره فیلم زنان بیروت را دریافت کرد. به گزارش «وطنامروز»، فیلم سینمایی «خط فرضی» به کارگردانی فرنوش صمدی و تهیهکنندگی علی مصفا برنده ۲ جایزه بهترین فیلم و بهترین گروه بازیگران از فستیوال بینالمللی فیلم «زنان بیروت» لبنان شد. جشنواره بینالمللی فیلم زنان بیروت تحت عنوان «زنان برای تغییر» با گردآوری فیلمسازان و دوستداران سینما از سراسر جهان با استفاده از قدرت لنز و سینما که پنجرهای برای جامعه و بویژه زنان است، با مسائلی مانند برابری جنسیتی، هویت جنسی و خشونت خانگی توسط انجمن فیلم بیروت برگزار میشود. این جشنواره که شامل فیلمهایی درباره زنان یا ساخته شده توسط زنان است، با هدف برجسته کردن قدرت زنان در موقعیتهای مختلف هر سال در مردادماه برگزار میشود. سحر دولتشاهی، پژمان جمشیدی، حسن پورشیرازی، آزیتا حاجیان، امیررضا رنجبران، صدف عسگری، محمد حیدری و آیلین جاهد به عنوان بازیگران اصلی در «خط فرضی» ایفای نقش کردهاند.
***
علیاکبر قاضینظام فیلمنامه «رودی از آسمان» را نوشت
«علیاکبر قاضینظام» نگارش فیلمنامه اقتباسی «رودی از آسمان» را به سفارش بنیاد سینمایی فارابی به پایان برد. به گزارش «وطنامروز»، «رودی از آسمان» در پی عقد قرارداد بین «علیاکبر قاضینظام» فیلمنامهنویس و بنیاد سینمایی فارابی به نگارش درآمده و در آن برای نخستینبار در سینمای ایران به روایت زندگی حضرت فاطمه بنت اسد(س) مادر حضرت علی(ع) و میلاد نخستین امام شیعیان در خانه خدا پرداخته شده است. بر اساس این خبر، فیلمنامه «رودی از آسمان» بر اساس کتاب فرازهایی از زندگی فاطمه بنت اسد(س)، اثر زهرا زواریان نوشته شده است.
ارسال به دوستان
از احداث سینمای ۸ سالنه در شرق تهران تا ساخت فیلم درباره حاجقاسم
مدیرعامل مؤسسه «تصویر شهر» از ساخت یک فیلم سینمایی با موضوع شهید سردار سلیمانی خبر داد.
به گزارش «وطنامروز»، هاشم میرزاخانی، مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر با اشاره به فعالیتهای این مؤسسه در حوزه سینما گفت: عنوان اصلی مؤسسه «تصویر شهر»، موسسه «توسعه تصویر شهر» است و یکی از وظایف مهم آن این است که بتواند در شهر تهران، پردیسهای مختلف را «توسعه» دهد. بر همین اساس از سال 98 مجموعه پردیس سینمایی ملت را از ۴ سالن به ۱۲ سالن ارتقا دادیم که شامل سالنهای آمفیتئاتر، نشست، اجتماع و... است. همچنین مشکل پارکینگ این پردیس سینمایی برطرف شد.
وی ادامه داد: البته متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا، نتوانستیم آنطور که باید از این مجموعه استفاده کنیم تا مردم بتوانند از آن لذت ببرند.
مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر تاکید کرد: همچنین در جنوب تهران نیز پردیسهایی مانند راگا بازسازی و امکانات نمایش آن بهروز شده است. پردیس تماشا در یافتآباد نیز به همین منوال بهروزرسانی شد. در کنار آن پردیس سینمایی رازی نیز بعد از مدتی تعطیلی بهروزرسانی شده و به چرخه اکران بازگشته است.
وی توضیح داد: این مؤسسه توسعه مجموعههای سالنهای آمفیتئاتر سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران را نیز بر عهده دارد، بهگونهای که در مناطقی که سالن سینما وجود نداشت، سالنهای آمفیتئاتر فرهنگسراها را بهروز کرده و با ایجاد امکانات مناسب نمایش فیلم، شرایط برای نمایش فیلمها را در این مراکز فراهم کردهایم که از آن جمله میتوان به فرهنگسرایهای گلستان، بهاران، اشراق و بهمن اشاره کرد.
میرزاخانی گفت: از نظر توسعه زیرساخت نیز طراحی و ساخت یک سینما پلکس با ۸ سالن سینما در شرق تهران با همکاری شهرداری منطقه ۸ تهران را انجام دادهایم که در سال ۱۴۰۱ آماده بهرهبرداری میشود تا این منطقه از تهران نیز بتواند از سینمایی مناسب و استاندارد برخوردار شود. این سینما پلکس در کنار سالنهای سینمایی، امکانات تفریحی دیگری مانند مرکز تفریحی، مرکز کودک، سرو غذا و دیگر امکانات رفاهی، تفریحی و فرهنگی را نیز دارد.
وی تاکید کرد: همچنین قرار است با همکاری حوزه هنری در مجموعه آزادی نیز تغییراتی ایجاد کنیم. تاکید میکنم که مؤسسه تصویر شهر، یک مجموعه خودگردان است و بودجهای از شهرداری به غیر از بودجه تولیدات سینمایی دریافت نمیکند.
مدیرعامل مؤسسه تصویر شهر توضیح داد: تولیدات سینمایی شهرداری تهران از طریق تزریق بودجه به مؤسسه تصویر شهر انجام میشد که متاسفانه طی ۲ سال گذشته نتوانستیم بودجهای برای تولید سینمایی جذب کنیم. در واقع طی ۲ سال گذشته، کشور از نظر بودجه تحت فشار بود و بسیاری از نهادها نتوانستند مانند گذشته در زمینه تولید فیلم حضور پیدا کنند، در واقع اتفاقات بد اقتصادی ناشی از عملکرد نامناسب دولتمردان، سبب شد تا اقشار مختلف تحت فشار اقتصادی قرار گیرند.
وی ادامه داد: در این مدت تمام تلاش ما این بود که پرسنلمان را تعدیل نکنیم، در همین راستا با حمایت سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و تغییر کاربریهایی که ایجاد کردیم توانستیم بسیاری از پرسنل را در شغلهای مختلف نگه داریم که از آن جمله میتوان به راهاندازی کارگاه تولید ماسک و کارگاه تولید نان صنعتی اشاره کرد.
میرزاخانی در پایان گفت: خوشبختانه با حمایتهای اخیر و پیگیریهای رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران، تولید ۲ فیلم سینمایی پرتره را در دستور کار داریم که درباره مرحوم حجتالاسلام والمسلمین ابوترابی سید آزادگان کشورمان و شهید سردار قاسم سلیمانی است که برنامهریزی برای تولید آن در حال انجام است تا در سال آتی برای نمایش آماده شود.
ارسال به دوستان
«شیرین بهرامی» دوبلور بر اثر کرونا درگذشت
شیرین بهرامی، دوبلور و گوینده هفتم مرداد بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. به گزارش «وطنامروز»، شهراد بانکی، مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم با اشاره به درگذشت یکی از اعضای این انجمن گفت: شیرین بهرامی، دوبلور و گوینده روز پنجشنبه هفتم مرداد بر اثر ابتلا به کرونا درگذشت. شیرین بهرامی متولد ۱۳۵۶ مدتی بود در دوبلاژ سازمان صداوسیما مشغول کار بود و بتازگی هم عضو انجمن شده بود. بهرامی دوبله سریالهایی چون «بینوایان» و سینمایی «تالکین» را بر عهده داشته است.
ارسال به دوستان
آغاز اکران آنلاین مستند «تالان» فیلمی درباره مدیریت منابع آب
اکران آنلاین مستند «تالان» از جمعهشب هشتم مردادماه ۱۴۰۰ آغاز شد.
به گزارش «وطنامروز»، «تالان» به تهیهکنندگی و کارگردانی محمدصادق دهقانی، روایتی سینمایی از مدیریت منابع آب ایران در نیم قرن گذشته است. اکنون که بیآبی در خوزستان، مساله اساسی بسیاری از هموطنان شده است، بهتر است «اصل ماجرا» را در مستند تالان جستوجو کرد.
این مستند بعد از کسب تندیس بهترین فیلم از دهمین جشن مستند خانه سینما و چندین جایزه دیگر، اکران در سینماهای کشور را تجربه کرد و از جمعهشب هشتم مرداد نیز به صورت آنلاین به اکران عمومی درآمد.
«تالان» که مستندی مستقل است، به منظور دسترسی راحتتر همگان، در هفته اول اکران، به صورت رایگان در اختیار مردم قرار میگیرد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|