|
ظریف در دومین سالگرد توافق هستهای در نیویورک:
پایبندی آمریکا به برجام بسیار نازل است
آمریکاییها به ایران اجازه ندادند
از توافق هستهای بهره لازم را ببرد
یک بار دیگر مقامات دولتی ایران به بدعهدی آمریکاییها در قبال اجرای تعهداتشان در برجام اذعان کردند. این بار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در دومین سالگرد توافق دولت روحانی و دولتهای 1+5 بر سر برنامه هستهای ایران، در نیویورک از بیوفایی آمریکاییها انتقاد کرده و گفته است میزان پایبندی آمریکاییها به برجام بسیار نازل است. به گزارش «وطن امروز»، این ارسال به دوستان
رئیس سازمان حج و زیارت:
تصمیمگیری حج امسال با شورایعالی امنیت ملی بود
گروهاجتماعی: صدور ویزای زائران حج تمتع از چند روز گذشته آغاز شده و طبق برنامه بیش از 86 هزار نفر از زائران ایرانی عازم سرزمین وحی خواهند شد. به گزارش «وطنامروز»، با همه کشوقوسها و اظهارنظرها و حاشیهها و درحالی که هنوز دولت عربستان رفتار مناسبی در قبال فاجعه منا اتخاذ نکرده است، ایرانیان در مراسم حج 96 حضور خواهند یافت. سازمان حج و زیارت که مسؤولیت این مهم را بر عهده دارد، از اتخاذ تدابیری جهت حفظ سلامت و امنیت زائران ایرانی مسجدالحرام خبر داده است. از جمله مچبندهایی که اطلاعات شناسنامهای به همراه اطلاعات کاروانها در حافظه آن گنجانده شده و در مواقع لزوم به کمک زائران خواهند آمد. مچبندهایی که شایعاتی پیرامون آنها در روزها و هفتههای گذشته در شبکههای اجتماعی مطرح شده بود، حالا جدیترین تدبیر سازمان حج و زیارت برای حفظ امنیت و سلامت زائران تلقی میشود. ارسال به دوستان
بهخاطر عدم ابلاغ و تهیه نکردن آییننامههای اجرایی برنامه ششم صورتگرفت
اعتراض نمایندگان به بیقانونی روحانی
عملکرد دولت حسن روحانی در قبال برنامه ششم اعتراض نمایندگان مجلس را به دنبال داشته است. پس از تعللی یک ساله در ارسال لایحه برنامه ششم و سپس ارسال یک برنامه چند صفحهای شامل برخی احکام برنامه ششم به مجلس بدون امضای حسن روحانی، قانون برنامه ششم توسعه با تلاشهای مصرانه مجلس و توصیه مقامات ارشد نظام به رئیس دولت، تدوین و در مجلس تصویب شد. حسن روحانی اما آن را ابلاغ نکرد. قانونی که باید از ابتدای سال 95 به عنوان قانون بالادستی توسط رئیسجمهور ابلاغ میشد، فروردینماه 96 و در پی عدم ابلاغ توسط حسن روحانی، توسط رئیس مجلس ابلاغ شد. 3 ماه از زمان ابلاغ این قانون توسط رئیس مجلس گذشته است اما آییننامهها و دستورالعملهای اجرایی آن نیز از سوی رئیسجمهور ابلاغ نمیشود. این رفتار بیقاعده با اعتراض گسترده نمایندگان مجلس مواجه شده است. اگرچه برخی در مجلس برخلاف رفتاری که برای متقاعد کردن دولت دهم برای اجرای قوانین انجام میدادند، اکنون اقدام چشمگیری برای متقاعد کردن روحانی به تمکین قانون انجام نمیدهند اما نمایندگانی هستند که مقابل این بیقانونی ایستادهاند تا نشان دهند سوگند نمایندگی خود را به زدوبندهای سیاسی آلوده نکردهاند. این نمایندگان میگویند ابزارهایی مانند سوال از رئیسجمهور در اختیار دارند تا بتوانند رئیس دولت را متقاعد کنند دست از این بیقانونی بردارد. از سوی دیگر این نمایندگان به موضوع رای اعتماد به کابینه و همچنین بودجه سال 97 نیز اشاره کرده و میگویند از این طریق نیز استفاده خواهند کرد تا دولت را سر جای قانونیاش بنشانند. احمد امیرآبادی، نماینده مردم قم و عضو هیاترئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به عدم ابلاغ قانون ششم توسعه از سوی حسن روحانی با بیان اینکه روحانی از ابتدا تمایلی به قانون برنامه ششم نداشت، گفت: متاسفانه رئیسجمهور برنامه ششم توسعه را ابلاغ نکرد، البته آنها بخشهایی از برنامه ششم توسعه را شروع به اجرا کردند که البته جنبه انتخاباتی داشت از جمله پرداخت مستمری کمیته امدادیها. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره اینکه برخی معتقدند با این روند هویت مجلس زیر سوال میرود و چه اقداماتی باید برای برخورد با این رفتار فراقانونی صورت گیرد، به فارس گفت: مجلس در 3 جا میتواند بحث نظارتی خود را در قبال دولت اعمال کند، یکی بحث تکتک وزراست که وقتی از مجلس رای اعتماد میگیرند باید قول دهند برنامه ششم را اجرا میکنند و اگر این کار را انجام ندهند مجلس به دنبال استیضاح و راههای نظارتی خود خواهد رفت. امیرآبادی تصریح کرد: راهکار دوم بودجه سال 97 است که در بودجهای که به مجلس ارائه میشود مجلس حتما در این باره اعمال نظارت خواهد کرد و اگر بر اساس برنامه ششم نباشد میتواند بودجه را برگرداند. عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی سومین راهکار برخورد با این رفتار فراقانونی دولت را سوال از رئیسجمهور عنوان کرد و یادآور شد: اگر رئیسجمهور برنامه ششم را اجرا نکند مجلس از رئیسجمهور سوال خواهد کرد، چرا که برنامه ششم برای نمایندگان بسیار مهم و متعلق به همین مجلس است، لذا مجلس شورای اسلامی نسبت به این برنامه حساس است. وی با تاکید بر اینکه ما دوستانه از دولت میخواهیم روندی را در دولت آینده طی کند که تعامل بین 2 قوه باقی بماند، گفت: عدم ابلاغ و اجرای برنامه ششم به قشرهای مختلفی از مردم از جمله فرهنگیان، بازنشستگان، کارمندان و بخشهای مختلف تولید، کشاورزی و... لطمه میزند و همه این موارد در برنامه ششم در نظر گرفته شده و دولت باید برنامه ششم را اجرا کند. در کنار اظهارات امیرآبادی، اکبر رنجبرزاده دیگر عضو هیات رئیسه مجلس هم درباره یکی از تدابیر نمایندگان برای برخورد با دولت و اجرای قانون برنامه ششم توسعه گفت: طبق تصمیمات اخیر اتخاذ شده مجلس، قرار است کمیسیونهای تخصصی براساس وظایف نظارتی خود گزارشی از تدوین آییننامهها، دستورالعملها و اجرای قانون تهیه کنند و در نهایت این گزارش در صحن علنی قرائت و به رئیسجمهور ابلاغ شود. محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم درباره وضعیت ابلاغ قانون برنامه ششم توسعه از سوی دولت گفت: متأسفانه قانون برنامه ششم در برخی بخشها همچنان ابلاغ نشده است. اساس بحث در زمینه برنامه ششم و نخستین اشکال در این رابطه از آنجا شروع میشود که دولت قانون برنامه را ابلاغ نکرد و رئیس مجلس آن را ابلاغ کرد. پورابراهیمی در ادامه به میزان گفت: استنباط ما این است که آنچه برای برنامه ششم اتفاق افتاده میتواند برای سایر احکام هم وجود داشته باشد و این جای نگرانی دارد البته مجلس محکم روی مواضع وحرف خود ایستاده است. رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دوستان باید بدانند ما نمیتوانیم برای تکتک احکام از آنها سوال و با دفتر دولت نامهنگاری کنیم لذا انتظار ما از دولت این است که مر قانون را اجرا کند در غیر این صورت کوتاهی دولت، با پیگیری قاطعانه نمایندگان مواجه خواهد شد. ارسال به دوستان
نه ترامپ به درمان سرطان!
پژوهشگر ایرانی پس از 30 ساعت بازداشت در فرودگاه بوستون آمریکا به ایران دیپورت شد
تبعات اجرای قانون منع مهاجرت اتباع ایرانی به آمریکا که توسط دونالد ترامپ رئیسجمهور ایالات متحده آمریکا ابلاغ شده، به مرور در حال نمودار شدن است. پس از دستگیری، آزار و دیپورت ایرانیان حالا جنبههای بیشتری از محدودیتهای فعلی در مناسبات عمومی با آمریکا مشاهده میشود. ارسال به دوستان
حماس و جهاد اسلامی عملیات قهرمانانه جمعه در مسجدالاقصی را تبریک گفتند
قدس در محاصره کامل
در این عملیات 2 نظامی صهیونیست
به هلاکت رسیدند
به دنبال عملیات شهادتطلبانه صبح جمعه گذشته در مسجدالاقصی، رژیم صهیونیستی قبله اول مسلمانان را بهطور کامل بست و حکومت نظامی بر بیتالمقدس و پیرامون آن برقرار کرد. 3 جوان فلسطینی اهل شهر امالفحم اشغالی در این عملیات که در راستای انتفاضه سوم قدس انجام شد در دروازه بابالاسد مسجد الاقصیبه روی نظامیان صهیونیست آتش گشودند که بر اثر آن 2 پلیس کشته و یک افسر اسرائیلی بشدت مجروح شدند. هر 3 جوان استشهادی نیز در آتش متقابل اشغالگران به شهادت رسیدند. صهیونیستها در واکنش به این عملیات مسجدالاقصی را کاملا بستند و ضمن جلوگیری از ورود و خروج مردم مانع از برگزاری نماز جمعه شدند. همچنین بازداشتهای گستردهای را در قدس و دیگر شهرها آغاز کردند، از جمله یک زن و 3 دختر فلسطینی در محل درگیری بازداشت شدند. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین عملیات شهادتطلبانه روز جمعه در قدس اشغالی را تأکیدی بر استمرار انتفاضه و وحدت ملت برای پشتیبانی از مقاومت برشمرد. حماس این اقدام را پاسخ طبیعی به تروریسم اسرائیلی، هتک حرمت مسجدالاقصی، تأکید بر استمرار انتفاضه و وحدت ملت برای پشتیبانی از مقاومت دانست. همچنین موجی از تهنیت توسط کمیتههای مقاومت فلسطین به راه افتاده است. جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین نیز در بیانیهای عملیات «قهرمانانه» 3 جوان فلسطینی را تبریک گفته و درباره حملات رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و تلاش برای تقسیم آن هشدار داد. در مقابل «گیلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با بسیار خطرناک توصیف کردن عملیات استشهادی جمعه در مسجدالاقصی اعلام کرد این عملیات «از خطوط قرمز» اسرائیل عبور کرد. به گفته او مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی با بررسی این عملیات درباره تمام اقدامات امنیتی در مجموعه مسجدالاقصی بازنگری خواهند کرد. بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر این رژیم نیز بعد از تشکیل جلسه کابینه امنیتی، دستور داد مسجدالاقصی تا اطلاع ثانوی بسته بماند. «امانوئل نشهون» سخنگوی وزارت خارجه اسرائیل تاکید کرد اقدامات امنیتی در مسجدالاقصی بیشتر خواهد شد، زیرا اسرائیل قصد دارد وضعیت فعلی در این مکان را حفظ کند. عریه کینگ، رئیس امنیتی شهرداری قدس اشغالی نیز مدعی شد حداقل 5 هزار اسلحه گرم ثبت نشده و غیرقانونی در اختیار ساکنان عرب این شهر است. پس از این عملیات مسیرهای منتهی به القدسالقدیمه(محله قدیمی قدس اشغالی) در اقدامی کمسابقه طی سالهای اخیر، کاملا بسته شده است و نظامیان اسرائیلی مسیر بین کرانه باختری و قدس را بهطور کامل مسدود کردند. ارسال به دوستان
محمدرضا مرندی در گفتوگو با «وطنامروز»: دولت خارجیها را محرم و مردم را نامحرم میداند
توتال بازهم بدعهدی میکند
ملیحه زرینپور: قرارداد اخیر وزارت نفت با شرکت فرانسوی توتال که در پایبندی به تعهدات خود در ایران سابقه سیاهی دارد، در روزهای اخیر بحثبرانگیز شده است. توتال متهم است به شکل عمدی پارسجنوبى را به شیوهای توسعه داده است که از یک طرف ایران از لایههای غیرمشترک با قطر بهجای لایههای مشترک با این کشور برداشت کند و از سوی دیگر فازهای مرزی توسعه پیدا نکند و ایران به سمت توسعه بخشهای مرکزی پارسجنوبى حرکت کند. همچنین این شرکت پا روی توافقنامههای توسعه فاز 11 پارسجنوبى در سال 79 با بهانههایی نظیر رقم قرارداد گذاشت و توسعه این فاز پارسجنوبی را 8 سال به تاخیر انداخت. توتال در سال 87 نیز به بهانه ریسک بسیار بالای سرمایهگذاری در ایران از صنعت نفت و گاز کشورمان خارج شد. سوال این روزها همین است که چرا با وجود این بدعهدیها قراردادی به شکل محرمانه مجددا با این شرکت منعقد میشود! مگر ظرفیتهای شرکتهای داخلی و خارجی دیگری برای بستن چنین قراردادی وجود ندارد که مسؤولان وزارت نفت به بستن قرارداد با این شرکت اصرار میکنند؟ دکتر محمدرضا مرندی، عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی درباره اصرار دولت به قرارداد با شرکت توتال در گفتوگو با «وطنامروز» گفت: «در یک تحلیل کلی بر این قرارداد و اصرار مسؤولان نفتی بر آن باید گفت دولت یازدهم، در واقع مجلس، مردم و نظام را محرم نمیداند اما خارجیها را محرم میداند». وی با اشاره به اینکه ابتدا باید به یک واکاوی مقدماتی و پیشینهای از فرانسه و بعد شرکت فرانسوی توتال و زمینه مشارکتی آن پرداخت، گفت: «زمانی که وزیر امور خارجه کشورمان در فرانسه بود و بحث اجرای برجام مطرح بود، مساله تحریم اتحادیه اروپایی را شاهد بودیم ضمن اینکه برگزاری همایش منافقین در فرانسه نیز نکته قابل تاملی است». این استاد دانشگاه با اشاره بر بدقلقی فرانسویها در مذاکرات هستهای افزود: «تیم ایرانی در مذاکرات برجام خیلی بر این بدقلقی فرانسویها تاکید داشت و معتقد بود فرانسویها حتی خیلی جلوتر از آمریکاییها در مذاکرات و در برابر ایران سختگیرانه عمل میکردند». مرندی با طرح این سوال که با این پیشینه چرا با وجود اینکه این همه کشور در دنیا وجود دارد، ما به فرانسه چسبیدهایم، ادامه داد: «چرا باید قراردادهای مهم نفتی چون پارسجنوبی را با شرکتی فرانسوی ببندیم؟ یک تلقی و طرز تفکر در این دولت وجود دارد که برای اینکه غربیها را به نرمش بکشانیم باید به نوعی آنها را نمکگیر کنیم. این تلقی تنها از موضع ضعف است، چون شما به جای اینکه یک کشوری را در بحث تحریمها به موضع انفعال بکشانید و برای او رقیب ایجاد کنید تا منافع خود را در خطر ببیند، به او باج میدهید». عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: «چنانکه شاهدیم فرانسه در بین کشورهای اروپایی جزو سرسختترینها در بحث برجام و در مذاکرات بوده ولی بیشترین تعاملات و مراودات اقتصادی، صنعتی و تجاری را ما با این کشور داشتیم؛ چه در حوزه صنعت خودرو و چه درباره صنعت نفت». دکتر مرندی با اشاره به سوابق بدعهدیها و کمکاریهای شرکت توتال گفت: «ما تجربه خیلی خوبی از قرارداد با توتال و سپردن پروژههای نفتی به این شرکت نداریم و برای رسیدن به انعقاد قراردادهای جدید، این شرکت ابتدا باید پاسخگوی بیتعهدیهای قبلی خود باشد بعد سراغ قرارداد جدید و چرایی و چگونگی سپردن این قرارداد و اصرار دولت و وزارت نفت برای آن رفت. پیش از این ایران چندین فاز از پارس جنوبی را هم به توتال سپرد که نتیجهاش معطلی چندین ساله میان زمین و هوا بود». عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: «علاوه بر مسائل اقتصادی که میان توتال و قطر مطرح بوده و منفعتی که از این کمکاریها با طرف ایرانی در پارسجنوبی به توتال و قطر رسید، فکر میکنم اهداف سیاسی هم در میان بوده، چرا که توتال به دلیل نفوذی که در فرانسه و جریانهای لابی صهیونیستی بر آن وجود دارد، اصلا تمایلی به این نخواهد داشت صنعت نفت و گاز ایران خیلی پویا باشد». دکتر مرندی افزود: «تجربه هم نشان داده شرکت فرانسوی توتال در عمل به تعهدات خود و پیشبرد قراردادهای گذشته خیلی وقت را هدر داده و دست ما را خالی گذاشته است، لذا چه دلیلی دارد ما دوباره با توتال قرارداد ببندیم؟ و چه دلیلی دارد این قراردادها محرمانه باشد؟ این چه روندی است دولت دنبال میکند که خودیها، مردم، مجلس و مسؤولان نامحرم ولی خارجیها محرم هستند، خود این مساله خیلی بودار است و جای سوال دارد. با این حال یکی از دلایل اینکه توتال پروژههای قبلی را رها کرد و رفت، فساد این شرکت بود چنانکه به عنوان پنجمین شرکت فاسد دنیا شناخته میشود». این استاد دانشگاه در تحلیل این رفتار دولت گفت: «توجیه خوشبینانهاش این است که تفکر وادادگی نسبت به غرب در میان دولتیها وجود دارد که فکر میکنند ما هرچه به طرف مقابل امتیاز بدهیم آنها وادار به کوتاه آمدن در بحث تحریمها میشوند! اما در نگاه بدبینانه ممکن است بدهبستانهایی در حال وقوع باشد، چنانکه طبق نقل قولهایی در این معاملات کارهای خلافی در انعقاد قرارداد انجام شده و بحث رشوه مطرح شده که در قراردادهای قبلی توسط مسؤولان توتال به برخی مسؤولان نفتی ایران داده شده است». وی افزود: «به هر حال مساله این است که دولت به عنوان ناظر در این قضیه جدی برخورد نمیکند و به طور کلی در این دولت با همه قضایا جدی برخورد نمیشود چنانکه در بحث حقوقهای نجومی این عدم برخورد جدی و قاطع خیلی ملموس بود و حالا همان رویکرد باز هم در انعقاد قرارداد توتال دارد تکرار میشود». عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید مجدد بر بدعهدیهای توتال و به عبارتی کلاه گشاد این شرکت برسر ایران در جریان فازهای قبلی پارسجنوبی گفت: «بهرغم این موارد احتمال تکرار بدعهدیهای قبلی توتال خیلی وجود دارد؛ پس آزموده را آزمودن خطاست! ما تجربه قبلی را از توتال داشتیم که چند سال صنعت نفت و گاز ما را معطل کرد، در پارس جنوبی پروژههای ما عقب افتاد و قطریها از ما جلو افتادند، به نفع خود و شریک فرانسویشان از پارس جنوبی بهرهبرداری بسیاری کردند که ما بعدها متوجه شدیم؛ حالا چه دلیلی داشت مجدد سراغ شرکتی برویم که بدعهدیشان را تجربه کردهایم و تجربه ناموفقی با آنها داشتیم؟» مرندی تاکید کرد: «واضح است که این شرکت باز هم بدعهدی خواهد کرد، چرا که سبکشان همین است. حتی به اعتقاد بنده ورای مسائل و منافع اقتصادیشان که اقتضا میکند با برخی کشورها در پشت پرده بدهبستانهایی داشته باشند من جهتگیریها و مسائل سیاسی را هم پشت قضیه میدانم، چرا که آنها نمیخواهند حتی ایران در هیچ عرصهای از جمله عرصههای گازی و نفتی پیشرفت و دست برتر را بویژه در منطقه داشته باشد! این است که من اصلا به فرجام این قرارداد خوشبین نیستم و احتمال میدهم فرانسویها باز هم دست ما را در پوست گردو بگذارند». این استاد دانشگاه با اشاره به ظرفیتها و توان داخلی نهادها و شرکتهای داخلی کشور برای پیشبرد اهداف در پارسجنوبی گفت: «تجربه نشان داده شرکتهای داخلی بویژه قرارگاه خاتم خیلی جدی، خیلی قوی، سریع و دقیق و با هزینههای خیلی پایین پروژههای بزرگی را انجام میدهند و به لحاظ فناوری و نیروی متخصص داخلی هم هیچ مشکلی در اجرای چنین پروژههایی در کشور ندارند؛ منتها تفکری که در دولت مطرح است تفکری برونگراست، لذا تفکر عدم اعتقاد و اعتماد به نیروی داخلی و توان داخلی بین دولتیها حاکم است که به نهادها و شرکتهای داخلی دارای ظرفیت برای انجام چنین پروژهای حتی فرصت حضور هم ندادهاند». دکتر مرندی با اشاره به جنبه بدبینانه این تفکر گفت: «بالاخره نگاهی در میان برخی افراد در دولت وجود دارد که نیروهای انقلابی و جهادی زمینه و میدان پیدا نکنند چنانکه دیدیم رئیسجمهور با وجود اینکه در سال ۹۵ سپاه را به خاطر فعالیتها و کمکهایی که در صنعت کشور انجام میدهد و پروژههای عظیمی که این نهاد داخلی با سرعت و دقت بالا و هزینه پایین انجام داده بود شایسته تقدیر میدانست، اخیرا وارد فاز مخالفت با این نهاد شد». عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با تاکید بر فرصتسوزیهای داخلی با حضور توتال گفت: «اساسا خود رئیسجمهور عنوان کرده بود ما دست نیاز به سوی سپاه دراز میکنیم اما چند هفته پیش موضع خود را عوض کرد و علیه سپاه صحبت کرد و شاید همین تفکر سبب شده بهرغم تلاشهای نهادهای داخلی و ظرفیت و توان موجود، قرارداد گازی پارسجنوبی با توتال منعقد شود». ارسال به دوستان
عارف: دولت دوازدهم با اصلاحطلبان هماهنگ باشد
آشنا: امان از سهمخواهی!
گویا انتقاد کهنه محمدرضا عارف به حسن روحانی همچنان تداوم دارد. عارف که در انتخابات ریاستجمهوری دوره یازدهم به اجبار به نفع روحانی کنار کشید؛ هیچگاه نتوانست این لطف بزرگ در حق روحانی را برای خود نقد کند و بهرغم فشار اصلاحطلبان اما او هیچ جایگاهی در دولت اول روحانی ندارد. به گزارش «وطنامروز»، حالا در آستانه تشکیل کابینه دوم حسن روحانی، عارف باز هم تاکید کرده است روحانی دوره دوم ریاستجمهوریاش را هم مدیون اصلاحطلبان است و دولت دوازدهم باید با اصلاحطلبان هماهنگ باشد. عارف همچنین گفته است روحانی در انتخاب کابینه با اصلاحطلبان مشورت کند. او روز پنجشنبه در نشست هماندیشی شورایعالی سیاستگذاری اصلاحطلبان با شوراهای اصلاحطلب سراسر کشورگفت: در انتخابات اردیبهشت هیچ شکی نیست که پیروزی روحانی مدیون اصلاحطلبان است. خواهش ما در آستانه تشکیل دولت دوازدهم همراهی و هماهنگی با فراکسیون امید است و هیچ سهمخواهی ای نخواهیم داشت. انتظارمان از روحانی این است با شورایعالی اصلاحطلبان مشورت کند. البته در فضای مجازی نیز این موضع محمدرضا عارف مطرح شد به گونهای که حساب توئیتر او در پستی نوشت: «همراهی، هماهنگی و همدلی با جریان اصلاحات رمز موفقیت دولت دوازدهم است و گفتمان اصلاحات در این مسیر به دنبال ارسال به دوستان
درباره انتخابات فدراسیون تیراندازی
یک بام و دو هوای وزارت ورزش پای سیاست در میان است
محمدرضا نجفی: انتخابات فدراسیون تیراندازی در حالی 6 آبان ماه سال 93 برگزار شد که سیدمهدی هاشمی مجددا ریاست این فدراسیون را بر عهده گرفت اما انتخابات این فدراسیون با حواشی زیادی همراه بود. در آن زمان با توجه به حضور هاشمی در مجلس به عنوان نماینده مردم تهران، به دلیل قانون منع حضور دوشغلهها در راس فدراسیونهای ورزشی، حضور وی در انتخابات با «اما و اگر» همراه بود اما در پایان با نامه مجلس و تایید اینکه نماینده مجلس بودن شغل محسوب نمیشود، هاشمی اجازه حضور در انتخابات را به دست آورد و به این ترتیب مجمع این فدراسیون برگزار و هاشمی برای 4 سال به عنوان رئیس این فدراسیون انتخاب شد. ارسال به دوستان
محرمانههای نامه سناتورها به ترامپ
ماشاءالله ذراتی: «4 سناتور از تیلرسون خواستند لحن خود را درباره برجام تغییر دهد.» این عنوان غالبی بود که در رسانههای داخلی درباره نامه 4 سناتور آمریکایی به وزیرخارجه آمریکا، بازتاب یافت اما این عنوان تعدیل شده و متن آن به هیچوجه به طور کامل گویای اصل محتوای خصمانه و هشدارآمیز این نامه نبود. ارسال به دوستان
برجام، روابط بینالملل و قانون جنگل
امیر استکی: نقد داستان این است که ما رآکتور آب سنگین اراک را تعطیل کردهایم و قلب این رآکتور را با بتن پر کردهایم و دست از غنیسازی با غنای 20 درصد شستهایم و سانتریفیوژهای نسل جدید خود را اوراق کردهایم و تاسیسات غنیسازی فردو را برچیدهایم به گونهای که این اطمینان خاطر را به طرفهای خود در چالش برنامه هستهای کشورمان دادهایم که فاصله ایران از توانایی استفاده از این فناوری در مصارف غیرمرتبط با انرژی از چندین ماه ادعایی آنها به چندین سال تبدیل شده است. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|