|
ارسال به دوستان
نگاهی به چند اثر درباره حماسه 9 دی که این روزها در قالب اکران آنلاین به نمایش درآمده است
روایت بصیرت در خانهها
گروه فرهنگ و هنر: فتنه 88 را میتوان بزرگترین چالش داخلی ایران بعد از انقلاب اسلامی برشمرد. چالشی که با حضور خودجوش و همهجانبه مردم در 9 دی همان سال با موفقیت پشت سر گذاشته شد؛ حضوری که برخی نهادهای فرهنگی براحتی از کنار آن میگذرند یا توجهشان به آن صرفا در محدوده زمانی خاصی است؛ حضوری که نقطه آغاز مقابله ریشهای با فتنه بود و این را عمارهای انقلاب دریافتند. همزمانی تشکیل جشنواره مردمی فیلم عمار با سالگرد 9 دی پرمعناست. فتنه، ناشی از درهمآمیختگی حق و باطل است و راه مقابله با آن صراحت در تبیین حق و نیازمند تولیداتی برای آگاهیبخشی به جامعه است؛ تولیداتی بهروز با توزیع و مصرف مداوم.
شرایط فتنه سال 88 باعث شد عدهای احساس نیاز به کاری جهادی کنند؛ مجاهدتی برای شناساندن حق. جشنواره مردمی فیلم عمار نیاز به حضور مردم را شناسایی و زمینه حضور ضدفتنه، دائمی و خودجوش آنها را در عرصه رسانه فراهم کرد. از آنجایی که مردم بیش از جشنواره به یک جنبشواره نیاز داشتند، کوشید جنبشوارهای باشد برای گسترش این آگاهیها. در واقع عمار جنبشی مداوم برای آگاهیبخشی مقابل جنبشهای فتنهوار ایجاد کرد. حالا جشنواره مردمی فیلم عمار هم رسانه و صدای مردم بود و هم چراغ راه آنها. مستقل بودن و واقعگرایی به جای سیاهنمایی در نقد مصائب و چالشهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، جشنواره مردمی فیلم عمار را به سنگ صبور مردم تبدیل کرده است. شاهد این مدعا هزاران اکران مردمی این جشنواره در طول این 12 سال در مکانهای مختلف از جمله مساجد، حسینیهها، مدارس، دانشگاهها، روستاها و... آن هم توسط اقشار گوناگون جامعه است.
«عمار» با آگاهی نسبت به لایههای فتنه، ضرورت فوری آن روز جامعه را بخوبی شناسایی کرد و قیامی شد علیه جشنوارهها و رسانههایی که صدای مردم و اکثریت در آن جایی نداشت و حتی با طرح مغرضانه مشکلات مردم، از آنها سوءاستفاده میکردند. با جشنواره مردمی فیلم عمار دیگر دیده شدن و شنیده شدن آثاری که پژواک صدای مردم بود، نیازمند برتر شدن در این جشنواره نبود.
تولید آثاری با موضوعاتی مانند بیداری اسلامی، تاریخ انقلاب اسلامی، جنگ نرم، فتنههای پس از پیروزی انقلاب و توجه به سوژههای داخلی همراه با توزیع آنها توسط مردم باعث تحولاتی شد؛ آثاری منصفانه که حتی نظرات مخالفان نظام هم در آن دیده میشد. از جمله این آثار که این روزها در قالب اکران آنلاین به نمایش در آمده است میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
* خیابان شهادت
«خیابان شهادت» که روایتگر زندگی و نحوه شهادت شهید حسین غلامکبیری جوان ۱۸ سالهای است که اوایل فتنه 88 در سعادتآباد تهران به شهادت رسید، توسط گروه مستندسازی دیدهبان تولید شده است و در آن در صحبت با خانواده آن شهید و اهالی محل به تشریح ویژگیهای اخلاقی این شهید و نحوه شهادت او پرداخته شده است. کارگردان: محسن اسلامزاده
* بعدازظهر
در اتفاقات پس از انتخابات سال 88، طلبهای به نام آزاده، دوستش نازی را که جزو جنبش سبز است به حوزه علمیه کوثر دعوت کرده است. حوزه تعطیل و نازی ناپدید میشود. آزاده و دوستان طلبهاش به دنبال نازی راهی خیابان شده و بدن کتک خورده و مجروح نازی را در میان درگیریها پیدا میکنند. چون راه بسته است، آنها نازی را به حوزه میبرند. کمکم درگیریها شدت میگیرد و حال نازی وخیمتر میشود. فیلمی در اینترنت پخش میشود که در آن به نظر میرسد طلبهها نازی را ربودهاند. حال آنها به ربودن نازی متهم شدهاند که باعث تحریک جوانان و حضور آنها مقابل حوزه میشود. اما با انتشار فیلم اصلی این اتفاق، دروغ برملا میشود. کارگردان: امیرعباس ربیعی
* اشک مادر
فیلم، حکایتی درباره مادری است که ۴ فرزند خود را تقدیم انقلاب کرده اما امروز، عکس پارهشده امام خمینی(ره) را بر روی زمین میبیند و دلش آتش میگیرد. او خاطره روزی را به یاد میآورد که به حضرت امام(ره) میگوید: «فرزندانم شهید شدند تا اشک شما را نبینم». کارگردان: موسی خانزادهپور
* سایهبان
این فیلم روایت روزهای ملتهب بعد از انتخابات ۸۸ در آستانه عاشورای حسینی است. دکتر نکویی، مسؤول بخش جراحی یکی از بیمارستانهایی است که برخی از حادثهدیدههای شلوغیها را برای درمان به آنجا میآورند. در بین حادثهدیدهها از هر طیفی دیده میشود؛ جوانهای مذهبی که سر یکی از آنها شکسته و جوانهای معترض با مچبندهای سبز که زانوی یکی از آنها آسیب جدی دیده است و حضور این ۲ کنار هم باعث جر و بحث میشود. کارگردان: مسعود تکاور
* یزدان تفنگ ندارد
مستند «یزدان تفنگ ندارد» کاری از گروه دانشجویی آرمان و تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف است که به بررسی حوادث پس از انتخابات ریاستجمهوری سال ۸۸ پرداخته است. این مستند که در ۷۰ دقیقه و با سبکی خاص ساخته شده است، جستوجو و کنکاشی از دانشجوی المپیادی دانشگاه صنعتی شریف است در رابطه با شرایط این دانشگاه، تهران و کشور در سال 88. این دانشجو در مسیر مستند به گفتوگو با مردم، شخصیتهای فرهنگی و علمی و نیز دانشجویان میپردازد و پای درد دل مردم نقاط مختلف کشور و دغدغههای آنها مینشیند. «یزدان تفنگ ندارد» داستان تلاشی سخت برای دست یافتن به حقیقت و درگیری با تناقضات ذهنی و عینی است که میکوشد نظر مردم را درباره مسائل مختلف جویا شود و در نهایت مساله مهم برای مردم را کشف میکند؛ آنچه که متفاوت با پیش فرض اولیه است. کارگردان: حسین شمقدری
* ایران سبز
ایران سبز پژوهشی مستندگونه است که پس از وقایع بعد از سال 88 ساخته شده است. در این مستند به شبهه تقلب در انتخابات پرداخته میشود. در فیلم به استانهای مختلف کشور سر زده میشود و از کم و کیف رای مردم سوال میکند. همچنین نظر مردم شهرها و روستاهای مختلف کشور درباره ادعای تقلب را مطرح میکند. کارگردان: محمدرضا دهشیری
* گلین باره
آمریکا پس از فتنه سال 1388، یک اجماع جهانی را برای اعمال تحریمها علیه ایران به منظور ایجاد فشار اقتصادی به وجود میآورد. فیلم، تاریخ مقاومت ایران در برابر تحریمها از ابتدای پیروزی انقلاب، سابقه مذاکرات مسؤولان ایران و آمریکا در سطوح مختلف و حواشی دولت دهم در سالهای پایانی را به تصویر میکشد. مستندساز سعی دارد با مروری بر فضای سیاسی انتخابات ریاستجمهوری سال 1396، ریشه برخی دیدگاههای انتخاباتی کاندیداها را مانند شعار «به عقب بازنمیگردیم» تحلیل و بررسی کند. کارگردان: داوود مرادیان
* اکسیژن
فیلم حکایتی درباره یکی از اغتشاشگران «فتنه 88» است که به خاطر فرار از دست پلیس، در یک خانه ناشناس پنهان میشود. او در آنجا، زنی را میبیند که از کپسول اکسیژن استفاده میکند. با اینکه اکسیژن کپسول تمام شده است اما مرد آشوبگر، توجه زیادی به سرفههای مریض ندارد. فرزند این خانم به خانه میآید و حال وخیم مادر را میبیند؛ او یک بسیجی است که اغتشاشگران وی را زخمی کردهاند. تقابل این ۲ در این خانه، لحظات دیدنیای خلق میکند.
کارگردان: امیر داسارگر
ارسال به دوستان
گیشه سینماهای آمریکا با وجود اکران «اسپایدرمن»، «بیوه سیاه» و «انتقامجویان» شکست خورد
کاهش ۶۰ درصدی فروش هالیوود در سال ۲۰۲۱
با وجود اکران فیلمهایی چون «اسپایدرمن»، «بیوه سیاه» و «انتقامجویان» سینمای آمریکا سالی بد را در سایه پاندمی پشت سر گذاشت. به گزارش «وطنامروز»، برآوردهای اولیه نشان میدهد درآمد کلی از فروش در گیشه سینماهای آمریکا در سال ۲۰۲۱ تا آخرین روزهای دسامبر حدود 4/4 میلیارد دلار باشد. اگرچه رقم نهایی که چند روز آینده به صورت رسمی اعلام میشود ممکن است با این رقم کمی فاصله داشته باشد و فاصله بین کریسمس تا سال نو معمولا شلوغترین روزها برای سینماهاست اما شیوع سویه اُمیکرون که به سرعت در آمریکا در حال گسترش است ممکن است چنین فرصتی را برای سینماها فراهم نکند.
اگر ارقام به همین شکل تایید شود، آمار فروش به نسبت سال ۲۰۲۰ که سینماها در بخش مهمی از سال بسته بودند رشدی ۹۱ درصدی را نشان میدهد. یادآوری این امر ضروری است که فروش بلیت در سال ۲۰۲۰ به پایینترین رقم در ۴۰ سال اخیر و به زور به رقم 2/2 میلیارد دلار رسید؛ زیرا سینماها ماههای زیادی از سال را تعطیل بودند و استودیوها نیز به ندرت تمایل داشتند فیلم پرمخاطبی را راهی پردهها کنند. اما آمار فروش ۲۰۲۱ در مقایسه با سال ۲۰۱۹ که پیش از پاندمی بود کاهشی ۶۱ درصدی را نشان میدهد. در سال ۲۰۱۹ آمار بالای فروش فیلمهایی چون «انتقامجویان: پایان بازی»، «شیر شاه» و «داستان اسباببازی ۴» کمک کرد تا فروش گیشه سینماها به 39/11 میلیارد دلار برسد. سال ۲۰۲۰ این رقم کاهشی ۸۰ درصدی یافت. قرار بود اوضاع در سال ۲۰۲۱ متفاوت باشد و تاحدودی هم فرق کرد و هالیوود با اکران فیلمهای پرسروصدایش همه تلاش خود را به کار بست و مردم شروع به بازگشت به مراکز چندمنظوره محلی کردند اما نتیجهای متفاوت با آنچه تصویر میشد رقم خورد.
سال ۲۰۲۱ ابرقهرمانان برتر از بقیه بودند. بزرگترین فیلمهای سال شامل «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» با فروش ۴۶۷ میلیون دلار در داخل آمریکا، «شانگچی و افسانه ۱۰ حلقه» با فروش ۲۲۴ میلیون دلار، «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید» با فروش ۲۱۲ میلیون دلار و «بیوه سیاه» با فروش ۱۸۳ میلیون دلار بیشترین فروش را ثبت کردند. در این میان فیلمهایی که بزرگسالان را مد نظر داشتند مانند «داستان وست ساید» و «آخرین دوئل» تنها ۲۳ میلیون و ۱۰ میلیون دلار در داخل کشور فروختند.
با این حال چند فیلم موفق دیگر که از دل کتابهای کمیک بیرون نیامده باشند هم وجود داشتند که شامل آخرین دنباله جیمز باند با بازی دنیل کریگ یعنی «زمانی برای مردن نیست» با فروش ۱۶۰ میلیون دلار، «F۹: حماسه سریع» با فروش ۱۷۳ میلیون دلار، «یک مکان آرام قسمت دوم» با فروش ۱۶۰ میلیون دلار و کمدی اکشن علمی- تخیلی رایان رینولدز یعنی «مرد آزاد» با فروش ۱۲۱ میلیون دلار بودند. اما در نهایت این سویه اُمیکرون بود که با ورود به کشور عدم اقبال عمومی برای سینما رفتن را تشدید کرد. هرچند تحلیلگران انتظار نداشتند باکس آفیس در سال ۲۰۲۱ به موقعیت عادی بازگردد - بویژه اینکه تا تزریق واکسن بخش مهمی از سال سپری شد- اما مدیران استودیوها و کارشناسان صنعت سینما امیدوارند سال ۲۰۲۲ مخاطبان از تماشای فیلم در خانه خسته شوند و مشتاق بازگشت به سینماها و تماشای فیلمها روی پرده بزرگ باشند. اکران «بتمن» با بازی رابرت پتینسون، دنباله ابرقهرمانی دیزنی و مارول از «پلنگ سیاه» و «دنیای ژوراسیک: سلطه» از جمله فیلمهایی هستند که این امید را برای سال جدید ایجاد میکنند.
برخی کارشناسان معتقدند با این فیلمها سال ۲۰۲۲ میتواند سالی فوقالعاده باشد.
ارسال به دوستان
اخبار
خاطرهبازی با محمد صالح علا در «پرنیان صدا»
دوازدهمین قسمت برنامه تلویزیونی «پرنیان صدا» جمعه ۱۰ دی با حضور محمد صالح علا، مجری رادیو و تلویزیون پخش میشود.
به گزارش «وطنامروز»، دوازدهمین قسمت از برنامه تلویزیونی «پرنیان صدا» جمعه ۱۰ دی ساعت ۲۰ با حضور محمد صالح علا، شاعر، نویسنده، کارگردان، هنرپیشه، مجری و ترانهسرا پخش میشود. اجرای هنرمندانه نمایشنامه طنز با عنوان «حاشیه نرو» توسط زندهیادان عزتالله مقبلی و احمد قدکچیان از دیگر بخشهای این قسمت از «پرنیان صدا» است که پخش میشود.
در برنامه پیش رو، «پرنیان صدا» این هفته مروری بر خاطرات سالهای اولیه انقلاب با اجرای آهنگ «نفتی جون بیا نفتمو بیار» سروده محمد حاجیحسینی و خوانندگی علیرضا جاویدنیا و گروه کر صبح جمعه خواهد داشت.
برنامه «پرنیان صدا» به تهیهکنندگی سعید توکل کاری از گروه خانواده و کودک شبکه 5 سیماست که جمعه هر هفته ساعت ۲۰ به مدت ۴۵ دقیقه پخش میشود.
***
روایت فصلی از زندگی آیتالله مصباحیزدی(ره) روی آنتن شبکه یک
مستند سینمایی «آن زمستان» امروز از شبکه یک سیما به نمایش درمیآید.
به گزارش «وطنامروز»، مستند سینمایی «آن زمستان» به کارگردانی و تهیهکنندگی احمد شریفزاده پنجشنبه ۹ دی ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه یک میرود.
«آن زمستان» فصلی از زندگی مرحوم آیتالله علامه مصباحیزدی را روایت میکند.
عوامل این مستند عبارتند از تصویربردار: سیدمحمود حسینی، مجتبی پرکر، امین محققراد، پژوهشگر: حسن ابراهیمزاده، تدوینگر: احمد شریفزاده، صدابردار: مجتبی آقاپور، صداگذار: محمدحسین ابراهیمی، مدیر تولید: روحالله محققراد، اصلاح رنگ و نور: عبدالمهدی آگاه منش، روابط عمومی: حسین کاشانی.
***
انتشار جدیدترین تصاویر «نگهبان شب»
همزمان با انتخاب فیلم سینمایی «نگهبان شب» ساخته سیدرضا میرکریمی برای حضور در چهلمین جشنواره فیلم فجر از جدیدترین تصاویر بازیگران فیلم رونمایی شد.
به گزارش «وطنامروز»، تدوین فیلم سینمایی «نگهبان شب» به نویسندگی مشترک رضا میرکریمی و محمد داوودی و کارگردانی و تهیهکنندگی رضا میرکریمی که زمستان سال گذشته آغاز شده بود، به پایان رسیده و مراحل فنی برای آمادهسازی فیلم ادامه دارد.
رضا میرکریمی تدوین این فیلم را انجام داده و «نگهبان شب» هماکنون در مرحله اصلاح رنگ در استودیو کامرانی توسط فربد جلالی است. همزمان مراحل پایانی صداگذاری آن توسط امیرحسین قاسمی در استودیو فام انجام میشود تا برای نمایش در چهلمین جشنواره فیلم فجر آماده شود.
محسن کیایی، تورج الوند، لاله مرزبان، علیاکبر اصانلو، صفورا خوشطینت، فهیمه هرمزی، زهرا اسلامی، پرهام غلاملو، محمدصادق ملک، علی غابشی، مهراد اکبرآبادی، ایمان سلگی، نوید بانی ویشکا آسایش و کیومرث پوراحمد جمع بازیگران «نگهبان شب» را تشکیل میدهند.
***
«میان صخرهها» مجوز ساخت گرفت
شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی در جلسه اخیر با ساخت یک فیلمنامه موافقت کرد. به گزارش «وطنامروز»، فیلمنامه «میان صخرهها» به تهیهکنندگی محمد احمدی، کارگردانی و نویسندگی مختار عبداللهی، موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کرد.
***
معرفی داوران پنجمین جشنواره بینالمللی فیلم «پرواز»
داوران پنجمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم «پرواز» (ویژه مسائل معلولیت) معرفی شدند.
به گزارش «وطنامروز»، اسامی هیأت داوران 3 بخش ملی، بینالملل و فیلمنامه پنجمین دوره جشنواره بینالمللی «پرواز» به شرح زیر اعلام شد:
داوران بخش ملی: محمدحسین لطیفی، پوران درخشنده، مهدی محمدنژادیان، رهبر قنبری، فتانه امیری.
داوران بخش بینالملل: فرهاد توحیدی، محمدحسین لطیفی، فتانه امیری، مایک لی (ایرلند جنوبی)، ژولی ژاکوا (جمهوری چک)، ماریا سید (هندوستان)، خشایار محمودآبادی.
داوران بخش فیلمنامه: فرهاد توحیدی، مهدی محمدنژادیان، رهبر قنبری، فتانه امیری، مصطفی انصافی.
جشنواره فیلم پرواز با هدف فرهنگسازی درباره مسائل معلولیت، از ۲۲ تا ۲۴ دی به دبیری محمدرضا شرفالدین در فرهنگسرای اندیشه برگزار خواهد شد. محمدحسین لطیفی به عنوان رئیس هیأت داوران و محمدعلی خبیر نیز به عنوان دبیر اجرایی در این دوره از جشنواره حضور دارند.
ارسال به دوستان
وزیر ارشاد در همایش علمی و پژوهشی مکتب حاجقاسم اعلام کرد
بخش ویژه جشنواره فجر برای سردار سلیمانی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه حاجقاسم نماد جبهه مقاومت است، گفت: بخش ویژه جشنواره فجر برای سردار سلیمانی با عنوان سرباز وطن راهاندازی شد.
به گزارش «وطن امروز»، محمدمهدی اسماعیلی در همایش علمی و پژوهشی مکتب حاجقاسم، دانشگاه و رسانه در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز اظهار داشت: سال گذشته به عنوان نخستین سالگرد شهادت حاجقاسم مصادف با اوج همهگیری بیماری کرونا و مشکلات حوزه بهداشت و درمان بود که امکان تجلیل و بزرگداشت او وجود نداشت اما امسال با اتفاقات خوبی مانند برنامه جامع دولت برای مبارزه با ویروس کرونا در کشور که بهرغم تمام دنیا فضای بهتری را شاهد هستیم، امکان برگزاری اجتماعات فرهنگی، مذهبی و علمی موجود است و بخشها و مراکز مختلف ادای دین به حاجقاسم سلیمانی خواهند کرد.
وی افزود: ما در حوزههای مختلف به شخصیتهای جامع و الهامبخش نیاز داریم. اساسا هویت در کشورها حول نمادها شکل میگیرد. زمانی که بنا داریم از مکتب رهاییبخش اسلام صحبت کنیم، نمیتوان آن را از پیامبر جدا کرد. در بیان مکتب عاشورا نمیتوان از امام حسین(ع) صرفنظر کرد. درباره مکتب انقلاب اسلامی نیز نمیتوان سخنی از امام خمینی(ره) به میان نیاورد.
اسماعیلی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در ۳ دهه اخیر استراتژی نوینی را برای صدور انقلاب در منطقه با زعامت مقام معظم رهبری در دستور کار قرار داده است، گفت: جمهوری اسلامی راهبرد روشنی توسط مقام معظم رهبری آغاز کرده است و توانسته در منطقه تحول ایجاد کند. مبارزه با ظلم و ایستادگی، پیامهای انقلاب است که به ساختاری به نام مکتب مقاومت مشهور شده، در این 3 دهه این مکتب حاجقاسم بوده و ایشان نماد این راهبرد شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: حاجقاسم کنشگری و حضورش را محدود به حضور نظامی، امنیتی و دفاعی نکرد و هر چه جلوتر آمد جلوههای جدیدتری از او نمایان شد. یعنی هر چه زمان جلو رفت حاجقاسم درخشانتر شد. بنای نیروهای انقلاب اسلامی مثل نیروی قدس شهرت نیست؛ اقتضای شغلی و فعالیتهای آنها بر گمنام بودن است اما چطور حاجقاسم حصار شغلی و امنیتی خود را کنار زد و خورشید وجودش شروع به درخشش کرد.
وی تصریح کرد: حاجقاسم نماد مکتب مقاومت بود اما شخصیتش طوری درخشان شد که مقام معظم رهبری به او عنوان مکتب داد که بررسی سیر این تصور و تحول به یک کار علمی و پژوهشی نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی به عنوان مکتب، موضوعات مختلفی دارد که یک بخش آن فرهنگی، هنری و رسانهای است، تصریح کرد: حاجقاسم تئوریسین این بخشها نبود، بلکه شخصیتی معنوی و نظامی داشت پس چرا باید در این حوزهها به دنبال اجرای منش و سلوک او باشیم. حاجقاسم از این حصارها عبور کرد و به نماد کامل بخشهای مختلف تبدیل شد. وی ادامه داد: عقلانیت حاجقاسم، عناصر اخلاقی و معنوی، ارتباطات عاطفی، ایثار و گذشت او که همگی از مبانی مکتب اوست باید در حوزه فرهنگ و رسانه مدنظر قرار گیرد؛ ما در جنگ روایتها هستیم و باید حاجقاسم را به عنوان نماد انقلاب روایت کنیم.
اسماعیلی گفت: ۲ سال پیش دشمن جسم حاجقاسم را نشانه گرفت و با حذف او بنا داشت راه جمهوری اسلامی را کور کند اما همه چیز برعکس شد، دشمن امروز به دنبال جنگ روایتهاست؛ در شبکههای مجازی اجازه انتشار هشتگ یا عکس حاجقاسم را نمیدهد و صفحات را هک میکند. امپریالیسم رسانهای اجازه نمیدهد نام او باقی بماند، بنابراین عناصر فرهنگی و رسانهای وظیفه دارند راه حاجقاسم را ادامه دهند. ما در این جنگ نابرابر رسانهای باید همتهای خود را یکپارچه کنیم تا با این جریان سلطه مقابله کنیم. بعد از ۲ سال جریان رسانهای، امپریالیسم از نام شهید سلیمانی بیشتر از زمان زنده بودن او میترسد.
وی ادامه داد: در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری دستگاههای مختلف به دنبال آن هستیم تا همه اقدامات مردمی را که بیش از دهها جشنواره تئاتر، تجسمی، سرود و موسیقی در حال برگزاری است حمایت کنیم و باید بدانیم بزرگداشت حاجقاسم منوط به یک هفته منتهی به شهادت او نیست، بلکه او مکتب است و باید برای تمام روزها نمادسازی کنیم. وزیر ارشاد در پایان با بیان اینکه دانشگاه باید کمک کند و جریان رسانهای کشور نیز باید دقیقتر در عرصه روایت حاجقاسم اقدام کند، گفت: کشور رقیب جمهوری اسلامی فیلمی ساخته است که حذف آمریکا از این منطقه را به نام خود نسبت داده است، یعنی ما کمکاری کردهایم. در جشنواره فجر امسال بخش ویژه سرباز وطن را ایجاد کردهایم و در جشنواره حقیقت هم که اخیرا برگزار شد یک بخش ویژه به نام سردار سلیمانی داشتیم؛ باید تمام ظرفیتها را پای کار بیاوریم تا جلوی دسیسه دشمن در این جنگ روایتها را بگیریم.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|