|
ابهام در پاک بودن بنزین کلانشهرها
تناقضگویی درباره بنزین یورو 4 ادامه دارد
گروه اقتصادی: با وجود اینکه چند ماهی است بنزین با استاندارد روز اروپا یا همان یورو 4 یا به قول متولیان و مسؤولان شرکت پالایش و پخش فرآوردههای نفتی، بنزین پاک در جایگاههای کلانشهر تهران، کرج و تبریز توزیع میشود اما مسؤولان اداره کل محیطزیست از توزیع بنزین پاک در اراک و تبریز از اوایل مهرماه خبر میدهند. این موضوع نشاندهنده این است که مسؤولان و ارگانهای مرتبط با این بحث باهم هماهنگی ندارند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، هماکنون در 123 جایگاه شهر تهران سوخت با کیفیت مناسب توزیع میشود و براساس برنامهریزی صورت گرفته تا پایان سال در اکثر کلانشهرها بنزین پاک توزیع خواهد شد. این درحالی است که عباس کاظمی معاون وزیر نفت در شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی در گفتوگویی، قبلا گفته بود بنزین یورو4 در کلانشهرهای تهران، کرج و اراک همچنین تبریز عرضه میشود. همچنین به گفته این مسؤول، بر اساس برنامهریزی انجام شده قرار است با افزایش تولید بنزین یورو 4 در کشور و همچنین واردات این نوع بنزین، در تعداد دیگری از کلانشهرها از جمله اصفهان، اهواز و مشهد نیز بنزین یورو 4 عرضه شود. گفتنی است داوود عربعلی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران تاکید کرد توزیع بنزین یورو4 حدود 2 ماه پیش در کلانشهرها شروع شده و برنامهریزی به گونهای است که در اکثر کلانشهرها گسترش پیدا کند. بنزین یورو 4 با استفاده از رآکتورهای جدید از بنزین معمولی ترکیبات گوگردی را حذف کرده و با شاخهدار کردن (ایزومری کردن) برشهای کم اکتان بنزینی، بنزینی با مواد آلودهکننده کمتر تولید میکنند که در کاهش آلودگی هوا و محیطزیست بسیار موثر است ولی بنزین سوپر دارای اکتان بالاتر جهت ارسال به دوستان
واحدهای مسکن مهر بدون خدمات رفاهی آماده تحویل
مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: در مسکن مهر پردیس چندین هزار واحد برای تحویل آماده است اما وضعیت خدمات روبنایی و زیربنایی مشکل اصلی شهرهای جدید است. حسن ولیپور با اشاره به وضعیت خدمات رفاهی در شهر جدید پردیس و مشکلات آن گفت: در شورایعالی معماری و شهرسازی زمانی که برای شهر جدید پردیس جمعیتی مصوب شد همه وزارتخانههای مربوط حضور داشته و برنامه لازم را مطابق بارگذاری جمعیت انجام میدادند. وی ادامه داد: مشکل اصلی برای افتتاح مسکن مهر که باعث شده تا امکان بهرهبرداری نداشته باشیم به دلیل مشکلات زیربنایی و رونمایی است زیرا در حال حاضر ساختمان و خانه ساخته شده ولی شهر ساخته نشده؛آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، وضعیت آب و برق و فاضلاب، همراه ساختمانسازی آماده نشده و شهرسازی صورت نگرفته است. بهنوش سلیمبهرامی، عضو هیاتمدیره شرکت عمران شهر جدید پردیس نیز تصریح کرد: برای تاسیس و بهرهبرداری شهر جدید همه خدمات باید همزمان پیش برود که در شهر جدید پردیس این موضوع محقق نشده است و در واحدها پنجره دوجداره دیده نشده بود که هزینه و لحاظ شد. وی افزود: برای این هزینهها هم طبق قانون از آوردهها استفاده شد. ارسال به دوستان
توقف پروژهها به موجب تأخیر در اعلام شاخص تعدیل
رئیس کانون سراسری پیمانکاران عمرانی ایران با اشاره به تاخیر دولت در اعلام شاخص تعدیل پروژههای عمرانی، گفت: تاخیر در اعلام شاخص فصلی تعدیل، نقدینگی پیمانکاران را بشدت کاهش داده و باعث کندی یا حتی توقف ساخت پروژه میشود. حسن سعاتمند در گفتوگو با تسنیم با اشاره به اینکه آمار دقیقی در رابطه با میزان طلب پیمانکاران از دولت نداریم، اظهار کرد: سازمان مدیریت و دستگاههای اجرایی آمار دقیقتری در این زمینه دارند، دولت یازدهم گفته بود که طلب پیمانکاران زیر 10 هزار میلیارد تومان است که البته رقم بین 10 تا 15 هزار میلیارد تومان به آمار ما نزدیکتر است. وی با تشریح دلیل اختلاف حساب بین دولتیها و پیمانکاران، تصریح کرد: آمار اعلام شده از سوی دولت براساس اسناد ذیحسابی است، در صورتی که غیر این نیز اسناد مطالباتی مشخص نشدهای هم داریم که در آنها صورت وضعیت پروژه دیده نشده است. وی ادامه داد: بخش دیگری از این اختلاف حساب مربوط به عدم اعلام شاخص تعدیل و در نتیجه عدم محاسبه آن در پرداختهایی است که به پیمانکاران انجام میشود. وی افزود باید هر 3 ماه (هر فصل) شاخص تعدیل توسط دولت اعلام شود. ارسال به دوستان
مرکز آمار ایران گزارش داد
کاهش 2 درصدی قیمت مسکن
مرکز آمار ایران اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در نقاط شهری کشور در نیمه دوم سال 92 را اعلام کرد. بنابر این اعلام متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمانهای مسکونی کلنگی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در کل کشور 7320 هزار ریال بوده که نسبت به دوره قبل 9/7 درصد و نسبت به دوره مشابه سال قبل 2/17 درصد افزایش داشته است. در میان استانهای کشور، بیشترین متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمانهای مسکونی کلنگی معامله شده 40498 هزار ریال در استان تهران و کمترین آن 607 هزار ریال در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است. همچنین کمترین میزان قیمت خرید و فروش یک مترمربع زمین یا زمین ساختمانهای مسکونی کلنگی مربوط به استان یزد با 50 هزار ریال و بیشترین میزان آن در استان تهران با 196541 هزار ریال به دست آمده است. متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاههای معاملات ملکی در سطح کل کشور 14196 هزار ریال بوده که نسبت به دوره قبل 2/2 درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل 1/15 درصد افزایش داشته است. مقایسه متوسط قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در میان استانهای کشور نشان میدهد بیشترین آن 3205 هزار ریال در استان تهران و کمترین آن 1856 هزار ریال در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده است. از سوی دیگر، کمترین قیمت خرید و فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده در این دوره مربوط به استان بوشهر با 100 هزار ریال و بیشترین میزان آن متعلق به استان تهران با 232432 هزار ریال بوده است. متوسط اجاره ماهانه به علاوه 3 درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی از طریق بنگاههای معاملات ملکی در سطح کل کشور 66324 ریال بوده که نسبت به دوره قبل یک درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال قبل 2/14 درصد افزایش داشته است. در میان استانهای کشور بیشترین متوسط اجاره ماهانه به علاوه 3 درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده 146041 ریال در استان تهران و کمترین آن 17670 ریال در استان چهارمحال و بختیاری بوده است. همچنین کمترین اجاره ماهانه به علاوه 3 درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هر مترمربع زیربنای مسکونی این دوره مربوط به استان قزوین با 1667 ریال و بیشترین آن مربوط به استان تهران با 899740 ریال بوده است. ارسال به دوستان
مراکز اسقاط نیاز به جهش کیفی و کمی دارند
مدیر امور مراکز اسقاط و بازیافت ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با تاکید بر توسعه مراکز اسقاط و بازیافت خودرو و جهش کیفی و کمی این مراکز گفت: براساس بررسیهای انجام شده، بهرغم وجود مراکز خوب و صنعتی در کشور که هزینههای زیادی برای توسعه آن طی سالهای گذشته شده، متأسفانه برخی مراکز موجود نهتنها از ابتداییترین استانداردهای صنعتی فاصله دارند بلکه در خدماترسانی به مالکان خودروهای فرسوده بسیار نامناسب عمل کرده و پاسخگوی حجم زیاد اسقاط خودروهای فرسوده نیستند. سیدوحید سعادت با اشاره به بند 6 مصوبه دولت در مهرماه 1392 گفت: ستاد مأموریت یافته است با رعایت اسناد بالادستی و ارزیابی از میزان تقاضا از طریق مکانیزم پیشبینی شده به اعطای مجوز جدید مرکز اسقاط اقدام کند. وی افزود: طبق مقررات، از سال 1386 همه مراکز اسقاط باید علاوه بر جواز تأسیس، دارای پروانه بهرهبرداری بازیافت خودرو از وزارت صنعت نیز باشند که بنا به آمار موجود هم اکنون از 126 مرکز اسقاط موجود در کشور، تنها 69 مرکز دارای پروانه بهرهبرداری بوده و در واقع به مرحله قابل بررسی رسیدهاند که البته بسیاری به دلیل گذشت چند سال از ارزیابی صورت گرفته و تغییر بسیاری از مقررات در استانداردهای آیسیک احتیاج به بازنگری دوباره دارند. وی با اشاره به بررسیهای کارشناسی شده درباره افزایش تعداد مراکز اسقاط و بازیافت در سراسر کشور افزود: از کل مراکز اسقاط، تعداد 59 مرکز غیرصنعتی تعداد 29 مرکز دارای پروانه بهرهبرداری بازیافت ضایعات فلزی یا دارای کد بازیافت متفرقه بوده و در واقع آنها را نمیتوان جزو صنف بازیافت خودرو و البته اسقاط که مقدمهای برای آن است تلقی کرد و 30 مرکز اسقاط نیز هماکنون هیچ پروانهای از وزارت صنعت ندارند که لزوم افزایش کمی و کیفی را اثبات میکند. ارسال به دوستان
اخبار
پیشروی طلا در بازار جهانی ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|