|
اصرار عباس آخوندی به حذف نظام مهندسی انتقاد دولتیها را هم برانگیخت
مشاور روحانی: رفتار وزیر راه مستبدانه است!
گروه اقتصادی: اکبر ترکان که با کنایه حسن روحانی مشاور رئیسجمهور در امور بافت فرسوده است، رفتار وزیر راه با نظام مهندسی را رفتاری مستبدانه عنوان کرده و گفته: وزیر راه به دلیل ناراحتی از قضیه استیضاح به جان سازمان نظام مهندسی افتاده است. به گزارش «وطنامروز»، در ماههای اخیر مداخله وزیر راهوشهرسازی در حوزه سازمان نظام مهندسی به محلی برای مناقشه رئیس این سازمان و عباس آخوندی تبدیل شده است. هر بار وزیر راهوشهرسازی بخشنامهای را برای اجرا ابلاغ کرده، بلافاصله رئیس این سازمان به آن واکنش نشان داده است. در جدیدترین رویداد در حالی هنوز جوهر امضای آخوندی بر «شیوهنامه تبصره 2 ماده 24 آییننامه اجرایی ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان» نگذشته بود که رئیس شورای نظام مهندسی ساختمان کشور در نامهای تهدیدآمیز به روسای سازمانها آنها را از اجرای آن منع کرد. آخوندی به دنبال این است که مالک، خود بتواند مهندس ناظرش را انتخاب کند و دیگر نیازی به حضور سازمان نظام مهندسی برای معرفی مهندس ناظر نباشد، این یعنی مهندس ناظر مستقلی که در گذشته شاید میتوانست چند ایراد از ساختمان بگیرد باید تبدیل به ماشین امضای مالک شود تا در نهایت بتواند امرارمعاش کند. اعضای سازمان نظام مهندسی چندین بار برابر مجلس شورای اسلامی و وزارت راهوشهرسازی تجمع کرده و گفتهاند: «وزیر مرفه درد معیشت مهندسان را درک نمیکند و با اقداماتش به دنبال بیکاری 35 هزار نفر از اعضای سازمان است». عبدالرضا رحمانیفضلی، وزیر کشور هم یکی دیگر از مخالفان بخشنامه آخوندی است. وی در این باره اظهار داشت: حدود قانونی استانداریها با وزارت کشور است و وزیر راهوشهرسازی هیچ حقی برای دستور دادن به آنها ندارد البته این اظهارنظر وزیر کشور با واکنش آخوندی روبهرو شده و او هم رحمانیفضلی را به معاونت حقوقی ریاستجمهوری ارجاع داده است. در بخشی از نامه رئیس شورای نظام مهندسی ساختمان کشور به استانها آمده است: «با توجه به سؤالات برخی استانها به اطلاع میرساند بخشنامه اخیر وزیر راهوشهرسازی تحت عنوان شیوهنامه تبصره2 ماده 24 آییننامه اجرایی ماده 33 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان در جلسه شورای مرکزی مورخ 20 فروردین 97 مورد بررسی قرار گرفته و مقرر شد با توجه به مغایرتهای آن با آییننامه ماده 33، موضوع به وزیر محترم راهوشهرسازی منعکس و از ابلاغ آن خودداری شود. نظر به اینکه مطابق ماده 23 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان مسؤولیت اجرای تصمیمات شورای مرکزی با رئیس شوراست، لذا بهصراحت اعلام مینماید که وفق مصوبه این شورا مبنی بر عدم ابلاغ بخشنامه مذکور، رؤسای سازمانها و اعضای هیات مدیره مجاز به اجرای آن نمیباشند و با متخلفان بر اساس ضوابط و مقررات برخورد خواهد شد». ارسال به دوستان
اخبار
سکه با 40 هزار تومان کاهش قیمت یک میلیون و 785 هزارتومان ارسال به دوستان
رأی دیوان عدالت همچنان روی زمین است
اصرار شرکت گاز بر گرفتن آبونمان گاز
حذف آبونمان و میزان بودجه در قانون بودجه امسال از سوی شرکت ملی گاز پذیرفتنی نیست و بدون تامین منابع مالی قادر به اجرای پروژهها نخواهیم بود. به گزارش مهر، حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز درباره بودجه شرکت ملی گاز ایران برای اجرای پروژههای این شرکت گفت: پروژههای شرکت ملی گاز تنها در صورت تامین منابع مالی اجرا خواهد شد. وی افزود: شرکت ملی گاز در 5 سال اخیر از محل بند «ق» تبصره ۲ بودجه سال ۹۳ کل کشور موفق به گازرسانی به بیش از ۱۲ هزار روستا شده است و در صورتی که قانون بودجه امسال اصلاح نشود، شرکت ملی گاز قادر به انجام وظایف خود نخواهد بود. معاون وزیر نفت در امور گاز با اشاره به حذف آبونمان از قبوض گاز مشترکان که پارسال با حکم دیوان عدالت اداری اجرایی شد، توضیح داد: حذف آبونمان از سوی شرکت ملی گاز پذیرفتنی نیست، زیرا بدون منابع مالی نمیتوانیم به کار خود ادامه دهیم. وی تاکید کرد: مجلس و دولت میدانند شرکت ملی گاز در 5 سال اخیر به دلیل داشتن نیروی انسانی متخصص و متعهد و نیز به دلیل تامین منابع مالی از محل بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه سال ۹۳، شرکت موفقی در انجام وظایف خود بوده است اما کمبود منابع مالی سبب توقف این شرکت در اجرای طرحها خواهد شد. اکنون در حال انجام مذاکراتی با دولت هستیم تا بودجه حذف شده آبونمان را از محل دیگری تامین کنیم. ارسال به دوستان
انتقاد رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از بیپاسخ ماندن نامههای ارسالی به رئیسجمهور
دولت طرح سوال از روحانی را میپیچاند
نامههای جداگانه به رئیسجمهوری برای معرفی نماینده جهت پاسخگویی به پرسشهای نمایندگان ارسال شده اما تاکنون بیپاسخ مانده است. محمدرضا پورابراهیمی در گفتوگو با مهر، با اشاره به اینکه چهارمین پرسش از رئیسجمهور ۲۲ اسفند با ۹۲ امضا به کمیسیون اقتصادی ارائه شد، گفت: ۵ محور اقتصادی علل نوسانات بازار ارز، علت ادامه رکود اقتصادی، عملکرد دولت برای کاهش نرخ بیکاری، استمرار تحریمها بهرغم اجرای کامل برجام و عدم موفقیت دولت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز از محورهای مهم پرسش چهارم از رئیسجمهور است. وی اظهار داشت: این کمیسیون بلافاصله پس از آن روز، نامهای به رئیسجمهور ارسال کرد و خواستار معرفی نماینده رئیسجمهور برای حضور در کمیسیون برای ارائه توضیحات شد. وی ادامه داد: پس از آن برای دور دوم ۱۵ فروردینماه، نامهای را به دفتر رئیسجمهور ارسال کردیم تا نماینده ایشان برای حضور در کمیسیون حاضر شود اما تاکنون به این نامهها پاسخ داده نشده است. علاوه بر این جبار کوچکینژاد یکی از امضاکنندگان سوال از رئیسجمهور اظهار داشت: بهرغم گذشت بیش از یک ماه از ارسال پرسش چهارم از رئیسجمهور به کمیسیون اقتصادی، هنوز تعداد امضاکنندگان کاهش پیدا نکرده اما رئیسجمهور از معرفی نماینده خود برای پاسخ به سوالات طفره میرود. طرح سوال از رئیسجمهور از تابستان سال گذشته از سوی برخی نمایندگان با موضوع موسسات مالی و اعتباری مطرح شد. ارسال به دوستان
افزایش قیمت خودرو با رفت و برگشت یک بخشنامه
سایپا بازار خودرو را بهم ریخت و عقب رفت
بخشنامه چندساعته سایپا در یکشنبه گذشته موجب شد بازار خودرو بهم ریخته و قیمتها ۳ تا ۴ میلیون تومان افزایش پیدا کند. بهگزارش «وطنامروز»، البته گروه خودروسازی سایپا دیروز با ارسال بخشنامه دیگری بخشنامه نخست را ملغی و اعلام کرد همچنان قیمتهای ماه فروردین برای فروش ملاک است. اگرچه هنوز خبری از کاهش قیمتها نیست، با این حال ساندروی اتوماتیک با قیمت 62 میلیون تومان و ساندروی استپ وی با قیمت 69 میلیون و 500 هزار تومان به فروش رسید. شرکت سایپا قیمت خودروهای تولیدی خود و پارسخودرو را از 500 هزار تومان تا 5 میلیون و 200 هزار تومان افزایش داده بود. پیش از سایپا نیز شرکت ایرانخودرو قیمت خودروهای خود را به بهانه افزایش هزینههای بیمه و... گران کرد. این موضوع و التهابآفرینی بازار از سوی سایپا سبب شده اغلب خودروها حاشیه قیمتی بالایی پیدا کنند تا آنجا که هماکنون قیمت هر دستگاه خودروی پژو ۲۰۰۸ در نمایندگی ۱۰۴ میلیون و ۹۹۴ هزار تومان و در بازار آزاد ۱۳۲ میلیون تومان است. همچنین هر دستگاه پژو ۳۰۱ در نمایندگی ۹۴ میلیون و ۹۲۶ هزار تومان و در بازار ۱۰۲ میلیون تومان و پژو ۵۰۸ در کارخانه ۲۲۹ میلیون و در بازار ۲۲۵ میلیون تومان است. هر دستگاه کپچر در کارخانه ۱۳۰ میلیون و ۱۳۸ هزار تومان و در بازار ۱۴۲ میلیون تومان، هر دستگاه سوزوکی در نمایندگی ۱۴۷ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان و در بازار ۱۷۵ میلیون تومان است. در نهایت رنو تندر پلاس در نمایندگی ۴۰ میلیون و ۹۰۶ هزار تومان و در بازار ۴۸ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است. از سوی دیگر، هاشم یکهزارع، مدیرعامل ایرانخودرو گفت که در قراردادهای جدید این شرکت با پژوی فرانسه، حتی در صورت خروج احتمالی آمریکا از برجام، همه جوانب امر پیشبینی شده است. وی اظهار داشت: در قرارداد با پژو همه این مسائل دیده شده، ضمن اینکه ما بحث صادرات و ساخت داخل را هم در این قرارداد درج کردهایم، البته باید تأکید کنم قرارداد یکطرفه نیست و فرانسویها باید تعهدات خود را مطابق قرارداد انجام دهند. وی افزود: اگر این بار این اتفاق بیفتد مطمئن باشید خود پژو ضرر خواهد کرد. در بخشنامه نخست، سایپا قیمت محصولات خود و پارسخودرو از جمله ساندرو و ساندرو استپ وی را افزایش داده بود. به گزارش تسنیم، شرکت سایپا در فهرست جدید فروش محصولات خود در سال 97 قیمت تعدادی از خودروها را افزایش داده بود. براساس بخشنامه شرکت سایپا، متقاضیان محصولات پارسخودرو از 2 خرداد باید خودروهای این شرکت را با قیمت جدید تسویهحساب میکردند. بر اساس فهرست قیمتهای جدید این شرکت قرار بود پارستندر با گیربکس جدید با رشد 521 هزار تومانی با قیمت 43 میلیون و 64 هزار تومان، پارستندر با گیربکس جدید به همراه مولتی با افزایش 701 هزار تومانی با قیمت 44 میلیون و 160 هزار تومان، ساندرو اتوماتیک با افزایش 4 میلیون و 654 هزار تومان با قیمت 54 میلیون و 644 هزار تومان، ساندرو دندهای با گیربکس جدید با افزایش 4 میلیون و 156 هزار تومان با قیمت 48 میلیون و 956 هزار تومان، ساندرو استپ وی دندهای با افزایش 4 میلیون و 578 هزار تومان با قیمت 53 میلیون و 877 هزار تومان و ساندرو استپ وی اتوماتیک با افزایش 5 میلیون و 210 هزار تومان با قیمت 61 میلیون تومان به فروش برسد. ارسال به دوستان
اخبار
دبیر اتحادیه تولیدکنندگان پوشاک: ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|