|
نگاهی به موفقترین مجموعههای پلیسی سیما به بهانه ساخت سری جدید سریال «گشت ویژه»
کارآگاه تلویزیون
گروه فرهنگ و هنر: مخاطب ایرانی اگرچه با «ناتاشا»، «کارآگاه علوی»، «یونس پلیس جوان» و... خاطرههای خوشی را در ذهن دارد اما سالهاست سریالهای پلیسی جذاب تلویزیون به حداقلترین تعداد ممکن خود رسیدهاند و در حالی که تلویزیون از سالهای درخشان خود در عرصه سریالهای پلیسی فاصله گرفته است مجموعههای معمایی- جنایی هالیوودی در شبکههای سیما جولان میدهند. به گزارش «وطن امروز»، از آغاز دهه 70 روند تولید سریالهای پلیسی شدت گرفت و با گذر زمان، مجموعههای پلیسی به واقعگرایی بیشتری متمایل شدند اما در عین حال از جذابیت داستانی این سریالها کاسته شد و به مرور زمان تعدادشان نیز رفته رفته کمتر شد. هماکنون دومین فصل از سریال موفق «گشت ویژه» در دست تولید است که بازدید سردار منتظرالمهدی، معاونت فرهنگی- اجتماعی ناجا از این پروژه در روزهای گذشته و صحبتهای او در جمع اهالی رسانه در ارتباط با انتظار پلیس از سریالسازان بهانهای شد تا نگاهی بیندازیم به موفقترین مجموعههای پلیسی تلویزیون در سالهای گذشته که هر کدام از جمله پرمخاطبترین آثار دوره خود بودند. ارسال به دوستان
مرتضی امیریاسفندقه:
آرمانهای شعر پارسی، انقلابی است
مرتضی امیریاسفندقه با بیان اینکه آرمان شعر پارسی انقلابی است، گفت: شعر پارسی هیچوقت چاپلوس نبوده است. به گزارش «وطن امروز»، مرتضی امیریاسفندقه، شاعر انقلاب در روز نخست نخستین اردوی دوره هفتم آفتابگردانها به گفتوگو پیرامون تجربههای شعری خود پرداخت. امیریاسفندقه با اشاره به تجربههای شاعری خود و آموختن در محضر استادان در انجمن ادبی مشهد گفت: در مشهد عزیز استادانی چون احمد کمالپور، محمد قهرمان، ذبیحالله صاحبکار، غلامرضا قدسی، غلامرضا شکوهی و... را داشتیم. اما کلاسهای شعر در آن دوره به شیفتگی و شفافی امروز نبود و این رونق بیهیچ تردیدی ثمره انقلاب است. در آن سالها شنیده بودم در مشهد انجمنی به نام انجمن شعر فرخ وجود دارد و در آن مردان نفسسوختهای چون احمد کمالپور هستند، همچنین شاعری چون غلامرضا قدسی. در خانه این استادان به روی مشتاقان شعر و ادب باز بود اما انتظار داشتند هر روز روی شعرت کار کنی و در هر دیدار نمونه شعر تازهات را بیاوری. شاعر مجموعه نیمایی «هیس گلها خوابیدهاند» ظلمستیزی را از جمله آرمانهای شعر پارسی از نخستین روزها دانست و گفت: انقلابیهای واقعی آنانند که اول ظلم را در خود خفه کردهاند. در همین نسل، قیصر امینپور و سلمان هراتی را داریم. او سپس در توضیح موضعگیری شاعران در برابر وقایع جامعه افزود: هرگاه جامعه خواسته به خودشیفتگی و خودخواهی عادت کند شعر پارسی ضامن واژهها را کشیده است. آرمان شعر پارسی انقلابی است. برخی افراد تلاش میکنند از شاعران امروز شخصیتهای سیاستزده به جمع معرفی کنند اما شعر، خودش را معرفی میکند. شعر پارسی هیچوقت چاپلوس نبوده است. وی پیرامون میزان اهمیت استعداد شعری در پیشرفت شاعران نیز گفت: البته شعر یک استعداد است اما ما نیامدهایم بزرگترین شاعر باشیم. زبان پارسی سخاوتمند است. در تئاتر و سینما به هنرمندان میگویند ستاره سینما اما ستاره شعر نداریم. چون شاعر نمیخواهد ستاره باشد. بلکه میخواهد ستارهها را ببیند. ارسال به دوستان
«ماهگرفتگی» کی به سینماها میرسد؟
ارسال به دوستان
تغییر زمان برگزاری جشنواره تئاتر فجر
ارسال به دوستان
برنده برندگان بوکر معرفی شد
ارسال به دوستان
یادداشتی بر کتاب «روزهای بیآینه» اثر «گلستان جعفریان»
۶۴۰۵ روز انتظار!
فهیمه اسماعیلی: شاید در نگاه اول به نظر نیاید منظور تحمل ۱۸ سال دوری و بیخبری است؛ حتی قبل از آن شاید ۱۸ سال در بند اسارت بودن هم به نظر اتفاق مهمی نباشد ولی کافی است یک روز و نه بیشتر، دور بودن از تمام امکانات و تحمل این شرایط را مجسم کنیم (تنها مجسم کنیم) تا به عمق ماجرا پی ببریم. یک روز هم قابل تحمل نیست؛ چه رسد به اینکه ۶۴۰۵ روز و قریب به ۱۸ سال در اسارت بهسر ببریم ولی شهید «حسین لشکری» ۱۸ سال اسارت را به جان خرید تا ذرهای از اعتبار و آبروی ملتش در دست بیگانه به سخره گرفته نشود. همسرش نیز این مدت دوری و بیخبری را بر خود هموار کرد و فرزندش نیز ۱۸ سال بدون سایه پدر، بزرگ شد ولی در برابر مشکلات قد خم نکردند و همواره چون سرو ایستادند تا مبادا همسر و پدرشان در اسارت احساس تنهایی کند ارسال به دوستان
اخبار
فصل دوم «به اضافه مستند» در ایستگاه آخر ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|