|
دلار 17 هزار تومانی نتیجه ناکارآمدی تصمیمها، همراه نبودن تاجران، کاهش عرضه و افزایش غیرطبیعی تقاضا
بازیگران التهابات ارزی
روحانی 20 روز پیش گفته بود هر کس ارز صادراتی را دیر به سامانه نیما بدهد خیانت کرده است
گروه اقتصادی: التهابات جدید بازار ارز دلالی دیگر برای کسی تعجبآور نیست و به مرحله تمسخر رسیده است؛ در این میان برخی صادرکنندگان از دولت خواستند بیخیال ارز دولتی و نیمهدولتی شود و ارز را به نرخ بازار آزاد محاسبه کند. ارسال به دوستان
اخبار
نیمی از مراکز اسقاط خودرو تعطیل شد ارسال به دوستان
گزارش وزارت راه درباره افزایش قیمتها
متوسط قیمت مسکن تهران به 8/1 میلیون تومان رسید
آمار دفتر برنامهریزی و اقتصاد مسکن وزارت راهوشهرسازی از بازار مسکن در شهریور ماه نشان میدهد متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این ماه نسبت به شهریور ۹۶ افزایش ۷۴درصدی دارد. دفتر برنامهریزی و اقتصاد مسکن وزارت راهوشهرسازی آخرین آمار بازار مسکن در شهریور امسال را منتشر کرد. بر اساس این گزارش، در شهریورماه ۱۰ هزار و ۵۳۷ فقره معامله به امضا رسید که نسبت به ماه گذشته (مرداد ۹۷) با ۱۳ هزار و ۱۲۰ فقره معامله، کاهش حدودا ۲ هزار و ۴۰۰ فقرهای داشته است. تعداد معاملات مسکن در شهریور نسبت به مرداد امسال 6/19 درصد کاهش نشان میدهد.ضمن اینکه این شاخص نسبت به شهریور سال گذشته 10/33درصد کاهش داشته است. همچنین قیمت متوسط هر مترمربع واحد مسکونی در شهریور در تهران ۸ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان برآورد شده که نسبت به ماه گذشته (مرداد) ۶۰۰ هزار تومان در هر مترمربع افزایش داشته است. این شاخص در شهریور سال گذشته ۴ میلیون و ۶۸۴ هزار تومان در هر مترمربع بود که نشاندهنده افزایش شدید قیمت مسکن در شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل است. به عبارت دیگر قیمت هر مترمربع در شهریور امسال نسبت به مرداد سال جاری 3/9 درصد و نسبت به شهریور سال گذشته 39/73 درصد افزایش نشان میدهد. گرانترین منطقه تهران در شهریور امسال منطقه یک با متوسط قیمت متری ۱۷ میلیون و ۷۷۱ هزار تومان بود و ارزانترین منطقه پایتخت نیز منطقه ۱۸ با میانگین متری ۳ میلیون و ۴۷۰ هزار تومان تعیین شده است. ارسال به دوستان
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:
«آخوندی» به دنبال حفظ حیاطخلوت وزارت راه است
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور با اشاره به اینکه عملکرد وزیر راهوشهرسازی در حوزه حملونقل و مسکن بسیار ضعیف بوده است، گفت: وزیر راه در تلاش است با این قبیل اقدامات مسیر استیضاحش را به انحراف بکشاند. فرجالله رجبی در واکنش به این مساله که اخیرا وزیر راهوشهرسازی ادعاهایی را در رابطه با وی بهعنوان رئیس شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان مطرح کرده است، اظهار کرد: موضوع تعارض منافع اساسا اشتباه جا افتاده است؛ نظام مهندسی ساختمان همیشه حیاطخلوت وزارت راهوشهرسازی بوده است. وی با بیان اینکه بنده پس از انتخاب به عنوان نماینده استان فارس از سوی رئیسجمهوری، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور شدم، افزود: خود آقای آخوندی بنده را برای این پست پیشنهاد داد، چرا همان زمان این مساله را مطرح نکرد؟ واقعیت آن است که این اظهارات مبنای قانونی ندارد. وی ادامه داد: دولتیها وقتی احساس میکنند در حال از دست دادن حیاطخلوت خود هستند به چنین اقداماتی متوسل میشوند. عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتوگو با نسیم با تاکید بر اینکه بنا نداریم به این بحث وارد شویم، گفت: وزیر راهوشهرسازی پس از اینکه طرح استیضاحش اعلام وصول شده در تلاش است مسیر آن را به انحراف بکشاند. رجبی بیان کرد: عملکرد ایشان در همه حوزهها مانند حملونقل هوایی، جادهای و ریلی و بویژه مسکن بسیار ضعیف بوده و میخواهد با جریانسازی مسیر استیضاحش را به انحراف بکشاند. ارسال به دوستان
گزارش مجلس از تخلف خودرویی وزارت صمت
رانت و تخلف در ثبتسفارش خودرو محرز است
کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس با تدوین گزارشی درباره «توقف ثبتسفارش خودرو و افزایش تعرفه واردات» اعلام کرد: وزارت اطلاعات و گمرک، وجود رانت و تخلف در ثبتسفارش خودرو را تأیید کردهاند. کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی، گزارشی را در موضوع «توقف ثبت سفارشات خودرو و افزایش تعرفه واردات خودرو» تدوین کردند. در این گزارش اعلام شده است: «عدم امکان اجازه ثبتسفارش از اسفندماه ۱۳۹۶ تاکنون، تصویب طرح افزایش اخذ مالیات از واردکنندگان بر اساس مصوبه مجلس، سوءاستفاده از آشفتگی بازار توسط کسانی که خودروی خارجی در حد انبوه وارد کرده بودند و نیز افرادی که قریب به ۱۷۰۰۰ دستگاه خودرو در گمرک دپو کرده بودند، موجب التهاب بازار و افزایش قیمت خودروهای وارداتی و به تبع آن افزایش قیمت خودروهایی که به صورت C.K.D و S.K.D (قطعات و مجموعههای منفصله) وارد و در ایران مونتاژ میشوند، شده است». در بخش دیگری از این گزارش قید شده است: نمایندگان وزارت اطلاعات از ارائه کتبی گزارشها خودداری کردند، لیکن وجود رانت در ثبتسفارش و بهدست آوردن سودهای نامتعارف بویژه اخذ وجوه از مردم و عدم تحویل از سوی نمایندگی رسمی و غیررسمی خودروسازی خارجی را مورد تأیید قرار دادند. این گزارش ادامه میدهد: نماینده گمرک اطلاعات خاصی که بتواند وجود رانت و تخلف را تأیید کند ارائه نداد، لکن به طور شفاهی وجود تخلف را تایید کرد. با توجه به موارد مطرح شده در گزارشات و جلسات یادشده با کمیسیونهای صنایع و ویژه، وجود تخلفات را از سوی دستگاههای مربوط، محرز میدانند. در بخش دیگری از این گزارش ضمن ممنوع باقی ماندن واردات خودرو توسط غیرنمایندگیها یا گری مارکتها، آمده است: عدم امکان اجازه ثبتسفارش از اسفندماه ۱۳۹۶ تاکنون، تصویب طرح افزایش اخذ مالیات از واردکنندگان بر اساس مصوبه مجلس، سوءاستفاده از آشفتگی بازار توسط کسانی که خودروی خارجی در حد انبوه وارد کرده بودند و نیز افرادی که قریب به ۱۷۰۰۰ دستگاه خودرو در گمرک دپو کرده بودند، موجب التهاب بازار و افزایش قیمت خودروهای وارداتی و به تبع آن افزایش قیمت خودروهایی که به صورت C.K.D و S.K.D (قطعات و مجموعههای منفصله) وارد و در ایران مونتاژ میشوند، شده است، بنابراین ضرورت دارد واردات خودرو فقط از طریق نمایندگان رسمی و اشخاصیکه زیرساخت لازم برای ارائه خدمات پس از فروش را دارند، انجام شود. ارسال به دوستان
اخبار
12 مدیر نفتی به خانه بازمیگردند ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|