|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
تقویم امروز
انحلال مجلس شورای ملی در جریان جنگ اول جهانی- 1294 ش ارسال به دوستان
اخبار
صندوق بینالمللی پول پیشبینی کرد ارسال به دوستان
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی:
دولت ۲ برابر سال۹۶ خود را مقروض کرده است
اسدالله خسروی: تنظیم، تدوین و تصویب بودجه سال آینده با توجه به تحریم فروش نفت و برخی محدودیتهای اقتصادی و... متفاوت از بودجه سنوات گذشته خواهد بود. حساسیت دولت در تنظیم بودجه سال 98 و تصویب آن توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف کاهش هزینهها و بهرهوری لازم تا جایی است که ارسال به دوستان
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد
بلاتکلیفی ۳۰ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در انبارها
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس میگوید ۳۰ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در انبارها بلاتکلیف مانده که ممکن است در قانون بودجه سال آینده تعیینتکلیف شود. مهرداد بائوجلاهوتی در گفتوگو با خانه ملت، با اشاره به ضبط کالاهای قاچاق بیان داشت: در حال حاضر 30 هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در انبارها وجود دارد، قانون حکم به ضبط این کالاها داده است و امکان ورود دوباره این کالاها به بازار وجود ندارد. قانون تاکید دارد که کالای احتکار شده توزیع شود، بنابراین قاضی 100 درصد دستور به توزیع این کالاها در بازار را داده است. این نماینده مجلس عنوان کرد: ورود کالاهای قاچاق به بازار آسیبهای دیگری به دنبال دارد، چرا که به تولید داخل ضربه میزند، بنابراین این کالاها ضبط و انبار میشود و هرگز برای فروش به بازار عرضه نمیشود. وی ادامه داد: در گذشته بحثهایی برای ورود این کالاها به بازار وجود داشت اما در نهایت در قانون بودجه تصمیمی برای ورود کالاهای قاچاق به بازار گرفته نشد. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تاکید کرد: برخی نمایندگان به دنبال توزیع کالای قاچاق در بازار هستند، ممکن است امسال در زمان بررسی قانون بودجه به این موضوع بپردازیم اما در حال حاضر این کالاها به دلیل ضربه به تولید داخل همچنان در انبارهای ضبط هستند و در بازار توزیع نمیشوند. لاهوتی در ادامه درباره سرنوشت کالاهای احتکار شده اظهار داشت: احتکار و قاچاق کالا 2 مقوله متفاوت است، کالاهای قاچاق در انبار ضبط میشود اما کالاهای احتکاری با حکم دادگاه باید در بازار توزیع شود. کالای احتکار شده کالایی است که باید در بازار توزیع میشد اما صاحب کالا به طمع گرانی کالا را در بازار توزیع نکرده است که به حکم دادگاه کالا به بازار میآید، ولی درباره کالای قاچاق باید گفت این کالاها بدون مجوز و از مجاری غیرقانونی وارد کشور میشود. عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان داشت: به طور مثال اخیرا شاهد احتکار لاستیک خودرو بودیم که قطعا با حکم دادگاه و قاضی حکم توزیع این کالا در بازار صادر شده است، چرا که قرار نیست کالاهای احتکاری مجدد در انبارها بماند. نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: قانون تاکید دارد که کالای احتکار شده توزیع شود، بنابراین قاضی 100 درصد دستور به توزیع این کالاها در بازار را داده است. وی گفت: البته نمیتوانم موثق بگویم که کالاها توزیع شده است یا نه اما مطمئنم قاضی هرگز حکم به ضبط کالای احتکاری نمیدهد، بنابراین شک ندارم که کالاهای احتکار شده توزیع شده است. ارسال به دوستان
افزایش تصادفات در جادهها سوغات آزادراهگریزی رانندگان شده است
عوارض سنگین، عامل جدید تصادفات جادهای
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: استفاده از جادههای قدیم به جای آزادراه در مسافرتهای بینشهری موجب افزایش تصادفات جادهای میشود. مجید کیانپور در گفتوگو با خانه ملت، با انتقاد از عدم تناسب میزان عوارض راههای بینشهری با وضعیت راهها و امکانات رفاهی، گفت: هدف اصلی مسؤولان دولتی بویژه وزارت راه و شهرسازی از ساخت و توسعه آزادراهها میان شهرها، قطعا کاهش تصادفات جادهای است اما در شرایط کنونی با توجه به افزایش چشمگیر عوارض آزادراهی، مردم بتدریج به سمت جادههای قدیم و غیراستاندارد سوق داده شدهاند، به طوری که رانندگان برای فرار از عوارضهای 5 تا 10 هزار تومانی یا بیشتر، دل به جادههای قدیم میزنند که قطعا این کار در افزایش تصادفات جادهای تأثیرگذار خواهد بود. وی ادامه داد: امروز جادههای قدیم در قیاس با جادههای جدید و آزادراهها از کیفیت و استاندارد لازم برخوردار نیستند و این جادهها غالبا به صورت تکباند رفت و برگشت است که این مساله موجب میشود با کوچکترین بیاحتیاطی یا تخلف قانونی، تصادفات سنگینی رخ دهد، بنابراین به نظر میرسد افزایش عوارض آزادراهی نهتنها در نهایت موجب افزایش درآمدها نمیشود، بلکه به صورت غیرمستقیم باید میلیاردها تومان را هزینه درمان و مسائل مرتبط با تصادفات کرد. وی ادامه داد: افزایش مصرف بنزین در مسافرتهای بینشهری و افزایش استهلاک خودرو که در نهایت موجب گران شدن مسافرت مردم میشود، از دیگر تبعات افزایش عوارض آزادراهی و استفاده مردم از جادههای قدیم است، بنابراین دولت باید سیاست درستی در این رابطه اتخاذ کند. کیانپور گفت: بر اساس گزارشهای ارائه شده، عوارض آزادراهی در سال 97 به طور میانگین حدود 20 درصد افزایش پیدا کرده است، به صورتی که در برخی آزادراهها شاهد افزایش بیش از 30 درصدی نیز بودهایم و برخی نقاط نیز عوارض پایینتری دریافت میکنند. وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت این است که تعیین عوارض آزادراهی باید متناسب با نحوه و میزان خدمات ارائه شده به مسافران باشد، زیرا در بسیاری از موارد مردم گله میکنند که با وجود پرداخت عوارض دهها هزار تومانی اما برای نماز خواندن یا صرف غذا و موارد دیگر رفاهی در جادهها دچار مشکل میشوند. کیانپور ادامه داد: یکی دیگر از موارد مصرفی از درآمدهای حاصل از عوارض آزادراهی، توسعه و تجهیز جادهها بویژه سیستمهای روشنایی، پارکینگ بینجادهای و جایگاههای توزیع سوخت از جمله بنزین و گاز است اما متأسفانه در این حوزه نیز جادههای ما دچار خلأ و کمبود هستند. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|