|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
نگاهی به سریال «بچه مهندس3» که رمضان امسال روی آنتن شبکه دوم سیما رفته است
بچه مهندس بزرگ نشد!
احسان سالمی: ساخت سریالهای چند فصلی حالا تبدیل به یک روال ثابت در تلویزیون شده است؛ سریالهایی که تجربههای موفق و ناموفق گوناگونی در میان آنها دیده میشود؛ از «پایتخت 6» که یک بدنامی تمامعیار برای سازندگان آن و تلویزیون بود تا فصل دوم «نونخ» که آبروی تلویزیون را پس از حواشی متعدد فصل ششم «پایتخت» خرید. این شبها هم فصل سوم «بچه مهندس» از شبکه دوم سیما روی آنتن است؛ سریالی که بر اساس نظرسنجیهای سازمان صداوسیما در رتبه دوم تعداد مخاطبان سریالهای رمضانی امسال قرار دارد و به واسطه موضوعات مطرح شده در آن، بازتاب بسیاری هم در فضای مجازی داشته و واکنشهای مختلفی از سوی کاربران در ارتباط با این سریال دیده میشود.
* بالاخره یک قصه از دانشجویی دانشجویان!
به جرأت میتوان گفت بعد از پخش سریال «در پناه تو»، تقریبا هیچ سریالی در تلویزیون پخش نشد که به نمایش ارتباط دانشجویان در محیط دانشگاه بپردازد و البته چنین بازتاب گستردهای هم در میان مخاطبان داشته باشد. هر چند سریالهای دیگری در این بازه زمانی 25 ساله ساخته شد که به موضوع دانشگاه و فعالیتهای دانشجویی میپرداخت ولی جز فصل سوم «بچه مهندس»، فقط «پدر» بود که کمی در میان مخاطبان دیده شد. البته فرمول این دو اثر برای جذب مخاطبان تفاوتهای اساسی داشت؛ اگر «در پناه تو» یا سریالی همچون «پدر» بر روابط عاطفی میان دانشجویان متمرکز بود، تمرکز فصل سوم «بچه مهندس» بر فعالیتهای علمی دانشجویان و رقابتهای شکل گرفته در این زمینه در میان آنها بود. از این نظر نفس پرداختن به فعالیتهای علمی دانشجویان و علاقهمندی آنها برای ورود به چالشهای علمی به خودی خود اتفاقی ارزشمند و قابل توجه بود که بشدت جای آن در فضای آثار نمایشی تلویزیون خالی بود. حتی «معراجیها»ی مسعود دهنمکی نیز بیشتر به جنبه فعالیتهای سیاسی دانشجویان پرداخت و توجه چندانی به وجوه علمی فعالیتهای دانشجویی که اتفاقا مهمترین رکن فعالیتهای آنهاست، نداشت.
* دانشگاه یا مدرسه مختلط؟!
اما با وجود توجه به این مسأله مهم، به نظر میرسد یکی از بزرگترین مشکلات فصل سوم «بچه مهندس» را باید عدم اشراف سازندگان آن بر محیط فعلی دانشگاهها دانست. عموم افرادی که حداقل یک ترم تحصیلی در محیط دانشگاه درس خوانده باشند میدانند تصویر ارائه شده از محیط دانشگاه و روابط دانشجویان در این سریال اصلا تناسبی با آنچه واقعا در دانشگاهها در جریان است، ندارد؛ دانشگاهی که بیشتر شبیه به مدرسهای مختلط است و رفتارهای دانشجویان، مواجهه آنها با اساتید و... آنگونه که باید برای مخاطبان باورپذیر نیست.
به نظر میرسد علاقه سازندگان «بچه مهندس» برای روایت قصهای مرتبط با فضای علمی دانشگاهها و البته عدم استفاده از مشاورانی دانشجو در این زمینه، باعث کمتوجهی آنها به باورپذیرتر نمایش دادن محیط دانشگاه شده است. حتی مسأله اعتراضات دانشجویی نیز به سطحیترین شکل ممکن در این سریال به نمایش درآمد که نشاندهنده عدم شناخت سازندگان آن از محیط دانشجویی دوره فعلی است.
* قصههای فرعی، آفت جان قهرمان «بچه مهندس»
بچه مهندس در فصل سوم اما یک ایراد بزرگ دیگر هم دارد که باید آن را مربوط به فراوانی قصههای فرعی سریال دانست. هر چند طبیعی است برای روایت سریالی که قرار است حدود 30 قسمت روی آنتن برود، بالاخره در کنار قصه اصلی، قصههایی موازی و فرعی نیز در نظر گرفته شود اما اینکه این قصههای فرعی گاهی آنقدر پررنگ شود که جای قصه اصلی را بگیرد، قطعا یک نقطه ضعف است، نه قوت. «بچه مهندس» قصه زندگی جواد جوادی است و از همان فصل اول تا اینجا نیز قصه اصلی آن روایت زندگی او بوده و باید باشد اما در این فصل قصههای فرعی متعددی از جمله فعالیتهای تحقیقاتی دکتر توفیقی، ماجرای ترور او، فعالیتهای شرکت وصال و برادری که ناصالح است، در کنار خواهری که عاشق دوست جواد جوادی شده، قصه سینا ماهر، ماجرای شخصیت سعید و اتفاقات پیش آمده برای او، قصه زندگی بیبی و. . . همه قصههای فرعیای هستند که نمایش آنها قصه اصلی را که باید در ارتباط با زندگی جواد جوادی باشد، به حاشیه برده است.
* معلق میان درام و جاسوسی
امنیتی شدن قصه بچه مهندس اتفاق جالبی بود که اگر به اندازه و درست در قصه استفاده میشد، باید از آن به عنوان یکی از نقاط قوت این فصل از سریال یاد میکردیم. مسأله مهم تولید ملی و تلاش بیگانگان خارجی و یا خائنان داخلی برای تخریب مسیر خودکفایی ملی در زمینه علمی، موضوعی است که جای خالی پرداختن به آن بشدت در آثار نمایشی تلویزیون دیده میشد.
اما گذشته از اینکه پر رنگ شدن این قصه باعث به حاشیه رفتن قصه اصلی «بچه مهندس» شد، یکی از ایرادات آن را باید نقشآفرینی تیپیکال ماموران امنیتی در این قصه دانست. در کنار آن باید به ظرفیتهای مهمی که برای تبدیل این اثر به اثری اکشن وجود داشت هم توجه کرد که چندان جدی گرفته نشد. به نظر میرسد سازندگان فصل سوم «بچه مهندس» خود نیز در میان ساخت یک درام یا اثری جاسوسی و اکشن معلق و بلاتکلیف باقی ماندند که همین موضوع باعث از دست رفتن موقعیتهای نمایشی اکشن سریال شد.
* یک عاشقانه عجیب!
ماجرای عشق و عاشقی جواد جوادی به دختری که از نوجوانی به او علاقهمند بوده نیز همچون سایر عشقهای نمایش داده در سریال کمی باسمهای و غیرقابل باور شده است. هر چند ماجرای خواستگاری شخصیت «تینا وصال» از «مسعود تابش» به واسطه خرقعادتی که داشت، در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی بازتاب بسیاری داشت اما واقعیت آن است که این عشق در ظاهر یکطرفه در نهایت بشدت اغراقآمیز و غیرقابل باور به تصویر کشیده شد. شخصیت تینا که در ابتدا بشدت عاشق و شیفته مسعود به تصویر کشیده شده بود، در ادامه قصه رفتارهایی را از خود بروز میدهد که اساساً هیچ تناسبی با رفتارهای یک عاشق ندارد. اصرار جواد به دوستش «مسعود» برای قبولاندن این مسأله که مسعود به تینا علاقهمند است هم به همان اندازه غیرقابل باور و اغراقآمیز به تصویر کشیده شده است. هر چند نمیتوان از عاشق انتظار رفتارهای منطقی داشت اما کنشهای نمایش داده شده در این قصه کمی بیش از اندازه غیرمنطقی است!
* لطفا کمی برای شخصیتهایتان وقت بگذارید!
ضعف جدی در شخصیتپردازی را باید یکی دیگر از ضعفهای اصلی «بچه مهندس3» دانست. انبوهی از شخصیتهای جوان که به واسطه عدم معرفی قصههای مرتبط با زندگی آنها آنگونه باید در ذهن مخاطبان ماندگار نمیشوند. «بچه مهندس 3» نه فقط در مسیر معرفی قهرمانهایش، بلکه در پردازش شخصیت بدمن قصه نیز لنگ میزند. از «سینا ماهر» تا «الناز مافی» به سطحیترین شکل ممکن به مخاطبان معرفی میشوند و همین موضوع نیز باعث میشود با وجود بازی قابل قبول «نسیم باقریان» بازیگر نقش «الناز مافی» اما باز هم شخصیتش به عنوان دختری از خانواده ثروتمند و صاحبنفوذ به قوام لازم دست پیدا نکند.
***
[بازتاب «بچه مهندس 3» در مجازی]
اما بچه مهندس در فصل سومش با واکنشهای متعددی در فضای مجازی نیز روبهرو شد؛ واکنشهایی که از یک سو نشاندهنده دیده شدن این سریال توسط مخاطبان بود و از سوی دیگر برخی ضعفها یا نقاط قوت این سریال را به نمایش میگذاشت. یکی از واکنشهای جالب نسبت به این سریال در فضای مجازی، توئیت انتقادی یکی از اهالی رسانه در ارتباط با تصویر ارائه شده از خبرنگاران در این سریال بود. در توئیت انتقادی این روزنامهنگار باسابقه آمده است: «در چند سریال به خبرنگار و حرفه خبرنگاری پرداخته شده که آخرینش بچه مهندس۳ بود. در اکثر این پرداختها، خبرنگارها آدمهای فضول، مزاحم، مشکوک و خبرنگاری کاری پیش پا افتاده و باعث دردسر نشان داده شده. ای کاش در سریالسازی، مشاور رسانهای را در سطحی بیش از ارسال خبر و تبلیغات به کار بگیرید». کاربر دیگری نیز با اشاره به تصویر منفی ارائه شده از دانشجویان شهرستانی در این سریال که شخصیت «قاسم همدم» نماد آن است، با انتقاد از سریال نوشت: «ضربهای که بچه مهندس۳ با طراحی شخصیت تفلون و نچسب قاسم همدم به تصویر بچه شهرستانیها تو ذهن مخاطب زد، نادر شاه افشار تو لشکرکشیاش به هند نزد! طرف هم بشدت آدم خودخواهیه، هم بیاعصاب و دعواییه، هم چیزی از رفاقت حالیش نیست، تازگی نشون داد که دروغگو هم هست!» کاربر دیگری نیز با اشاره به یکی از دیالوگهای خوب این سریال، با بازنشر این سریال به حمایت از این اثر پرداخت. این کاربر با استفاده از دیالوگی که جواد جوادی خطاب به یک کودک یتیم میگوید، نوشت: «هیچ وقت دنبال یه جای خوش و خرم نگرد، چون هیچ جا پیداش نمیکنی. سعی کن جایی که هستی رو خوش و خرم کنی». کاربر دیگری نیز با اشاره به قصه سریال در حمایت از آن نوشت: «سریال بچه مهندس به ما یاد داد که یتیم هم باشی و کسی رو نداشته باشی، حق خیانت به کشور رو نداری. . . مرسی جواد».
ارسال به دوستان
بریدهای از کتاب «متولد بهمن» در آستانه روز جهانی قدس
موشک در جواب سرود «مرگ بر اسرائیل»!
همیشه از جانب برخی دوستان مورد سوال قرار میگرفتم که چرا سرودی درباره رژیم صهیونیستی کار نمیکنم. پاسخ من این بود که پیشنهادی به من نمیشود. در این مورد مترصد فرصتی بودم تا کاری برای فلسطین انجام بدهم که ماندگار شود. تا اینکه سال ۱۳۹۱ این فرصت برایم مهیا شد. خانه سرود انقلاب اسلامی پیشنهاد ساخت چنین سرودی را به من داد. شعر این سرود را آقای «اصغر فردی» نوشتند و آهنگش را خودم. محور اصلی سرود، عبارت «مرگ بر اسرائیل» است که با همراهی گروه کر، ابهت خاصی پیدا میکند. اتفاق جالبی که در ارتباط با این سرود افتاد مربوط میشود به سفری که به لبنان داشتم.
اوایل خرداد ۱۳۹۱ به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی یکصد نفره از هنرمندان و اصحاب فرهنگ، عازم لبنان شدند که من هم در این جمع حاضر بودم.
بچههای حزبالله، میزبانمان بودند و با همراهی آنها از مناطق مختلف جنوب لبنان بازدید کردیم. در این سفر، در جریان مجاهدتها و تلاشهای شبانهروزی حزبالله در جهت دفاع از لبنان قرار گرفتیم. بعد از حضور در شهرهای «صور» و« صیدا»، رفتیم «قانا». در قانا، در نزدیکترین نقطه نسبت به سربازان صهیونیست قرار داشتیم؛ به طوری که فکر میکنم 4-3 متر بیشتر با آنها فاصله نداشتیم.
آنها ما را میدیدند و ما آنها را. جعبههای بزرگی را روی دیوارها گذاشته بودند که داخلش چندین دوربین و میکروفن تعبیه شده بود؛ به گمانم برای رصد اوضاع و کنترل کسانی که آنجا تردد میکردند، از این ابزار استفاده میکردند. در مجال کوتاهی که پیش آمد، سرود «مرگ بر اسرائیل» را با همراهی همه آن یکصد نفر تمرین کردیم. دقایقی بعد، همانجا و در حالی که سربازان اسرائیلی تماشایمان میکردند، شروع کردیم به خواندن سرود! من میخواندم و همسفران، پاسخ میدادند. صحنه عجیبی بود؛ صحنهای که حکایت از زبونی این ارتش پرمدعا داشت. همان روز در رادیو اسرائیل گفتند یکصد نیروی نظامی ایرانی وارد لبنان شدهاند. در حالی که همه کسانی که آنجا بودند افراد میانسال و پا به سن گذاشتهای مثل من بودند که همگی هم هنرمند بودند. فقط یک نفر روحانی همراه ما بود... نیمه شب، نزدیکی هتل محل اقامت ما را با موشک زدند ولی آسیبی به هتل و ساکنانش وارد نشد.
صفحه 93-92 کتاب «متولد بهمن»؛ خاطرات شفاهی اسفندیار قرهباغی
ارسال به دوستان
مهمترین جشنواره انیمیشن جهان هم مجازی شد
رقابت آنلاین ۲۰ اثر در «انسی» فرانسه
شصتمین جشنواره بینالمللی انیمیشن «انسی» فرانسه، فهرست آثار بخش رقابتی سال ۲۰۲۰ خود را منتشر کرد. این جشنواره در نهایت پس از بررسی ۷۶ فیلم ارسالی، ۲۰ فیلم را به عنوان فیلمهای سال ۲۰۲۰ این رویداد سینمایی در 2 بخش رقابتی قرار داد. به گزارش «وطن امروز»، جشنواره سالانه انیمیشن انسی که از آن به عنوان مهمترین جشنواره سینمای انیمیشن در جهان یاد میشود، امسال برای نخستینبار به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین برگزار میشود بر اساس گزارش ایسنا، در بخش رقابتی اصلی، ۱۰ انیمیشن بلند شامل «بینی یا توطئه ماوریکس» ساخته «آندری کرژانوفسکی» (روسیه)، «بکش و این شهر را ترک کن» به کارگردانی «ماریوژ ویلژینسکی» (لهستان)، «خونآشام کوچک» ساخته «ژوان اسفار» (فرانسه)، «ضربان جنگل: فیلم» به کارگردانی «برنت داوس» (موریس)، «لوپین اولین» به کارگردانی «تاکاشی یامازاکی» (ژاپن)، «۷ روز جنگ» به کارگردانی «یوتا مورانو» (ژاپن)، «داستان زنجبیل» ساخته «کنستانتین شرکین» (روسیه)، «خانواده پاگنده» ساخته «بن استسن» و «جرمی دگروسون» (بلژیک، فرانسه)، «فاجعه، کودکی از مارتا جین کاناری» ساخته «رمی شایه» (فرانسه، دانمارک) و «ناهوئل و کتاب جادویی» ساخته «ژرمن آکونا» (شیلی) با هم رقابت میکنند. در بخش رقابتی امسال نیز آثاری از ژاپن، استونی، آرژانتین، کرواسی، کرهجنوبی، به نمایش گذاشته میشوند. ارسال به دوستان
چاپهای جدید «شازده کوچولو» و «سیر فلسفه در ایران» راهی بازار شد
اگزوپری و اقبال لاهوری روی پیشخوان
چاپ شصتونهم کتاب «شازده کوچولو» اثر آنتوان دوسنت اگزوپری با ترجمه محمد قاضی و چاپ هشتم «سیر فلسفه در ایران» اثر محمد اقبال لاهوری با ترجمه امیرحسین آریانپور روانه بازار شد. به گزارش «وطن امروز»، کتاب «شازده کوچولو» اثر آنتوان دوسنت اگزوپری با ترجمه محمد قاضی که از سال 1347 توسط انتشارات امیرکبیر چاپ میشود امسال چاپ شصتونهم خود را میبیند. این کتاب نخستین ترجمه محمد قاضی برای رده سنی کودک و نوجوان است که در باور برخی کارشناسان بهترین ترجمه هم شناخته میشود. شازده کوچولو اثری خیالانگیز و زیباست که در خلال آن عواطف بشری به سادهترین شکل تجزیه و تحلیل شده است. چاپ شصتونهم شازده کوچولو در 114 صفحه و قیمت 19 هزار تومان روانه بازار نشر شده است. کتاب «سیر فلسفه در ایران» هم در قالب چاپ هشتم راهی بازار شده است. این کتاب در اصل محتوای پایاننامه اقبال لاهوری است که برای دریافت درجه دکترا به دانشگاه آلمانی لودویگ ماکسیمیلیان ارائه شده است. چاپ اول این کتاب در سال 1357 منتشر شده است. حالا بعد از 42 سال چاپ هشتم آن در 244 صفحه با قیمت 37 هزار تومان توسط انتشارات امیرکبیر روانه پیشخوان کتابفروشیها شده است. ارسال به دوستان
بازگشایی سینماها در عید فطر منتفی شد
تاریخ احتمالی بعدی؛ نیمه خرداد
طبق اعلام معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، با مخالفت ستاد ملی مقابله با کرونا، بازگشایی سینماها که پیشتر اعلام شده بود همزمان با عید فطر خواهد بود، منتفی شد. به گزارش «وطن امروز»، پس از کشمکشهای بسیار بر سر بازگشایی سینماها در عید فطر امسال، در نهایت روز گذشته سید محمدمهدی طباطبایینژاد، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی از منتفی شدن این تصمیم خبر داد. طباطبایینژاد درباره زمان بازگشایی سینماها به مهر، گفت: «سینماها در عید فطر بازگشایی نمیشود. ستاد کرونا هم هنوز به ما اجازه بازگشایی را نداده است و باید ببینیم موقعیت بعدی چه زمانی فراهم میشود. البته در میان شهرهایی که وضعیتشان از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا سفید اعلام شده است، آنهایی که سینما دارند یا امکان استفاده از سینما سیار را دارند، میتوانند به این امر اقدام کنند. پیگیر بودیم بتوانیم در عید فطر بازگشایی کامل سینماها را با رعایت پروتکل داشته باشیم که این امر فعلا امکانپذیر نیست و سینماها همچنان بسته خواهد بود».
او در ارتباط با سایر پیشنهادها برای بازگشایی سینماها نیز گفت: «در حال حاضر ما با احتمالات مختلفی روبهرو هستیم و تلاشمان را میکنیم در این زمینه به جمعبندی برسیم. دکتر صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم پیشنهادات خود را که همان ضوابط پانزدهگانه کارگروه آسیبهای سینما بود، به ستاد مقابله با کرونا دادند و آن دوستان هم بررسی کردند، البته آنطور که من اطلاع دارم مجموعه ستاد مقابله با کرونا خودشان هم مطالعات بیشتری انجام دادهاند اما اینکه در عید فطر بازگشایی نخواهیم داشت، قطعی است. در مرحله بعد، اولین احتمالات درباره زمان بازگشایی، بعد از نیمه خرداد یا پایان خرداد خواهد بود. اگر نگاهی به بازگشایی سینماها در کشورهای دیگر هم بیندازیم متوجه میشویم که تقریبا همه، شرایط ما را دارند. برای مثال در فرانسه ماه سپتامبر به این منظور اعلام شده یا استرالیا با شرایط محدودی بازگشایی را داشته است، یعنی همه کشورها شرایط مشابهی دارند».
او در پایان گفت: «بتازگی ۲ تست تجمعی انجام شده که ستاد مقابله با کرونا باید جوابش را دریافت کند. در این صورت احتمال اینکه سینماها با قید رعایت پروتکل و محدودیت ظرفیت، بازگشایی شوند، برای نیمه خرداد به بعد وجود دارد. در حال حاضر هیچکدام از ما نمیتوانیم خبر قطعی درباره پایان تعطیلی سینماها بدهیم، چون هیچ کس اطلاعی ندارد و حتی خود ستاد هم به ما خبر قطعی نمیدهد. باید بازخوردهای بیرونی گرفته شود. برای مثال باید تعداد مبتلایان مشخص شود، چون بتازگی تجمعات آزادتر شده و مساجد به طور محدود بازگشایی شده است، بنابراین باید بازخورد این اتفاقات گرفته شود، اگر دیدند شرایط پرمخاطره نیست یک گام به جلو میروند و ممکن است در این مرحله بازگشایی سینماها در اولویت قرار بگیرد».
ارسال به دوستان
دعاى روز بیست و ششم ماه رمضان
بسم الله الرحمن الرحیم
«اللهمّ اجْعَل سَعْیی فیهِ مَشْکوراً وذَنْبی فیهِ مَغْفوراً وعَملی فیهِ مَقْبولاً وعَیْبی فیهِ مَسْتوراً یا أسْمَعِ السّامعین؛
خدایا قرار بده کوشش مرا در این ماه قدردانـى شده وگناه مرا در این ماه آمرزیده و کردارم را در آن مورد قبول و عیب مرا در آن پوشیده، اى شنواترین شنوایان».
ارسال به دوستان
تلویزیون
احتکار در کرونا سوژه فیلم کوتاه «بانی»
فیلم کوتاه «بانی» به تهیهکنندگی صادق روشن و کارگردانی میلاد محمدی با اتمام مراحل فنی آماده پخش از رسانه ملی شد. به گزارش «وطن امروز»، فیلم کوتاه «بانی» که تازهترین محصول باشگاه فیلم سوره و سومین فیلم کوتاه این مجموعه درباره بیماری کروناست، روایت کوتاهی با لحن طنز از ماجرای احتکار در دوران شیوع کروناست. این فیلم کوتاه با اتمام مراحل فنی آماده پخش از رسانه ملی شده و بزودی روی آنتن میرود. از دیگر عوامل سازنده این اثر میتوان به تهیهکننده صادق روشن، کارگردان میلاد محمدی، مدیر تصویربرداری علی رنجبر، تدوین میلاد محمدی، صدابردار مجید نجاتی اشاره کرد.
***
«نیوجرسی» تغییر نام داد
«نیوجرسی» در آستانه کلید خوردن، نامش را به «صفر بیست و یک» تغییر داد. به گزارش «وطن امروز»، مجموعه تلویزیونی «صفر بیست و یک» به کارگردانی سیدجواد رضویان و سیامک انصاری و تهیهکنندگی مهدی فرجی ساخته میشود. فیلمنامه مجموعه تلویزیونی کمدی «صفر بیست و یک» که پیش از این «نیوجرسی» نام داشت توسط شبنم وثوقی و هدی ایزدی نوشته شده است. مجموعه تلویزیونی «صفر بیست و یک» به کارگردانی مشترک سیدجواد رضویان و سیامک انصاری و تهیهکنندگی مهدی فرجی در چند فصل برای پخش از شبکه سوم سیما ساخته میشود. بزودی بعد از پایان پیشتولید و مشخص شدن عوامل پشت دوربین و بازیگران، تصویربرداری سریال آغاز میشود. جواد رضویان و سیامک انصاری 2 دهه است با هم در پروژههای مختلف سینمایی و تلویزیونی همچون «در حاشیه 1 و2»، «شوخی کردم»، «جایزه بزرگ»، «پاورچین» و «زهرمار» همکاری داشتهاند.
***
رایزنی برای ساخت دنباله «دنیای شیرین دریا»
فرهاد بشارتی بازیگر مجموعه تلویزیونی «دنیای شیرین دریا» از مذاکره برای ساخت دنبالهای برای این مجموعه محبوب تلویزیونی خبر داد. به گزارش مهر، فرهاد بشارتی بازیگر با اشاره به اینکه یکی از بهترین کارهایش در زندگی حرفهای «دنیای شیرین دریا» بوده است، بیان کرد قرار است خودش فصل دوم این سریال را بسازد. وی گفت: صحبتهایی انجام شده و اگر بودجه این سریال تامین شود فصل جدیدی از آن را خواهم ساخت. وی اضافه کرد: پیش از این چند بار با بهروز بقایی حرف زده بودیم و چندی پیش هم با بیژن بیرنگ صحبت کردم تا این مجموعه را مطابق فضای روز بازسازی و به نوعی شخصیتها را دوباره طراحی کنیم تا در ادامه همان سریال باشد، هر چند پوپک گلدره دیگر در میان ما نیست. ممکن است خودم کارگردانی این مجموعه را برعهده بگیرم و بهروز بقایی مشاور این کار باشد.
ارسال به دوستان
کتاب
هفدهمین جشنواره «نقد کتاب» فراخوان داد
فراخوان هفدهمین جشنواره «نقد کتاب» از سوی دبیرخانه این جشنواره منتشر شد. به گزارش «وطنامروز»، هفدهمین جشنواره نقدکتاب با هدف کمک به ارتقای کیفی و کمی نقد و اعتلای اندیشه و فضای انتقادی همزمان با هفته پژوهش در آذرماه 1399 برگزار میشود. در فراخوان هفدهمین دوره جشنواره نقد کتاب از همه نویسندگان، منتقدان، مدیرمسؤولان مطبوعات و نشریات دعوت شده نسخهای مکتوب از مقالاتی را که برای نخستینبار در سال 1398 در حوزه نقد کتاب منتشر کردهاند، حداکثر تا 31 مردادماه 1399 به دبیرخانه جشنواره نقد کتاب ارسال کنند. در این دوره از جشنواره نقد کتاب، مقالات نقد آثار دفاع مقدس نیز پذیرفته و داوری خواهند شد. همچنین ضروری است فایل الکترونیک مقالات نیز بر روی تارنمای جشنواره به نشانی www.naghdeketab.ir بارگذاری شود.
***
گره خوردن علم، ثروت و سیاست در یک رمان
«پرخو»؛ داستانی جذاب و پرکشش با محوریت مبارزه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، «پرخو» داستان زنی را روایت میکند که در میانه پژوهشهای علمی و آزمایشهای عملی، به نتیجهای تکاندهنده و باورنکردنی دست پیدا میکند؛ نتیجهای که تمام مسیر زندگیاش را تغییر میدهد و او را به سمت دوراهیهای زندگی و انتخابهایی سخت و تردیدآمیز سوق میدهد. «پرخو» داستان مبارزه است؛ مبارزهای برای رسیدن به راستی و نابودی نفاق. در پرخو فقط سمیرا نیست که باید انتخاب کند؛ همه آدمهای دوروبرش در مسیری قدم میگذارند که شکبرانگیز و حساس است؛ دوراهی عافیتطلبی و حقجویی. کتاب «پرخو» داستانی جذاب و پرکشش با محوریت علم و ثروت و قدرت به قلم شبنم غفاریحسینی در قطع رقعی و 128 صفحه، توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|