|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
سازندگان «پایتخت» با وجود دادن وعده ساخت قسمتهای باقیمانده فصل ششم برای ساختن ادامه این سریال شرط گذاشتند
پول زور!
سیمافیلم: «پایتخت 6» به ما ربطی ندارد!
احسان سالمی: بازی تازه سازندگان سریال پایتخت با تلویزیون آغاز شده و این بار عدم ثبت قرارداد برای ساخت ادامه سریال بهانه تازه آنها شده است! بازی جدیدی که نشان میدهد احتمالا باید از همین حالا «پایتخت 6» را علاوه بر ناکامترین فصل این مجموعه، در زمره سریالهای ناتمام نیز دانست؛ سریالی که گویا قرار نیست فصل ششم آن هیچ وقت تمام شود!
***
* سیروس خان! طلب مخاطبان چه شد؟
درست یک روز مانده به اتمام بخش فصل ششم «پایتخت» خبری در رسانهها منتشر شد که در آن سیروس مقدم از این گفت که به دلیل شرایط کرونایی پیشآمده، داستان این فصل از سریال پایتخت ناقص باقی مانده و یک یا چند قسمت دیگر از این سریال که حکم جمعبندی این فصل را خواهد داشت، طلب مخاطبان از ما باشد؛ موضوعی که نشاندهنده عزم جزم سازندگان این سریال برای ساخت ادامه آن بود. به شکل طبیعی و حرفهای نیز وقتی سریالی به هر دلیل در مراحل تولید ناقص باقی میماند، باید به اتمام برسد تا به نظر و سلیقه مخاطبی که برای دیدن آن وقت صرف کرده نیز احترام گذاشته شود. آن هم سریالی همچون «پایتخت» که بعد از 5 فصل به مخاطبی میلیونی در سراسر ایران دست یافته و ناتمام ماندن فصل ششم آن برای مخاطبان آزاردهنده خواهد بود.
* بازی جدید پایتختیها با تلویزیون!
با از سرگیری دوباره تولید آثار سینمایی و تلویزیونی، به شکل طبیعی فصل ششم «پایتخت» که به بهانه کرونا ناقص باقی مانده بود هم باید وارد جریان تولید میشد اما ناگهان انتشار 2 مصاحبه از سوی الهام غفوری، تهیهکننده پایتخت و همسرش سیروس مقدم، کارگردان این سریال در 2 روز متوالی، باعث شد ادامه ساخت این سریال درگیر اتفاقاتی جدید شود.
الهام غفوری، تهیهکننده سریال «پایتخت» در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ادامه ساخت قسمتهای پایانی این سریال گفت: «تا زمانی که با تلویزیون قرارداد نبندم نمیتوانم صحبت کنم. چون من تهیهکننده کار هستم و نمیتوانم اخبار دروغ اعلام کنم». اما این مصاحبه که به نظر میرسید مقدمهای برای طرح مطالبه جدید سازندگان «پایتخت» از تلویزیون و بازی تازه آنها با رسانه ملی بود؛ با صحبتهای سیروس مقدم در یک گفتوگوی رادیویی تکمیل شد. او در این زمینه گفت: «قرارداد ما 15 قسمتی بود و مطالبه مردم از ما نیازمند تفاهمنامه جدیدی است. نه بدهبستانهای مالی تمام شده و نه تسویهحسابها اتفاق افتاده و همه موکول شدهاند به این چند قسمت پایانی که گرفته شود. به لحاظ تایمی و تعداد قسمت به آن تعهدی که برای 15 شب عید داشتیم عمل کردیم که اضافه بر سازمان است و باید تفاهمنامه جدیدی اتفاق بیفتد. تا جایی که اطلاع دارم، مذاکرات این تفاهمنامه با عزیزان سازمان صداوسیما در جریان است. انشاءالله بزودی به نتیجه میرسد. باید قصه جدیدی برایش نوشته شود، زیرا آن فینال به دردمان نمیخورد و امکان و شرایط تصویربرداریاش فراهم نیست و باید فینال دیگری به عنوان طلب مردم تقدیم شود. من فکر میکنم 2 تا 3 قسمت باشد اما هنوز قطعی نیست».
* همه راهها به «پول» ختم میشود!
جالب اینکه در اوج نقدها به فصل ششم سریال پایتخت که از سوی رسانهها و مخاطبان در ارتباط با کیفیت نازل فنی و محتوایی این فصل از سریال مطرح میشد، شبکه اول سیما با برگزاری یک نشست نمایشی نقد و بررسی برای این سریال با حضور سیروس مقدم که بیشتر نشست تعریف و تمجید از فصل ششم «پایتخت» بود تا نقد جدی آن، از این گفت که منتقدان نباید در نقد سریال عجله کنند و باید اجازه دهند با اتمام سریال و مشخص شدن سرنوشت شخصیتها به نقد آن بپردازند؛ حربهای که در دورهای بسیاری از منتقدان را گوشه رینگ میبرد و آنها را به بهانه تعجیل در نقد سریال در معذوریت اخلاقی قرار میداد. اما حالا که موعد ساخت قسمتهای باقیمانده از سریال فرا رسیده، بحث سازندگان سریال درباره قرارداد جدید و تفاهمنامه با تلویزیون نشان میدهد مسأله ساخت چند قسمت باقیمانده این سریال که بنا به اذعان روابط عمومی سیما پرمخاطبترین سریال نوروزی تلویزیون بوده، خود داستانی جداگانه است؛ داستانی که در نهایت به پایانی با عنوان «پول» ختم میشود!
* فعلا خبری از «نقی معمولی» نیست
اما یکی از سختترین مسائل در ارتباط با اتمام پروژههای سینمایی یا تلویزیونی ناتمام، هماهنگی حضور مجدد عوامل بویژه بازیگران در پروژه است، چرا که معمولا بازیگران بویژه ستارههای این آثار به شکل پشت سر هم در آثار نمایشی ایفای نقش میکنند و هماهنگی حضور آنها امری سخت است. این مسأله البته صرفا محدود به پایتخت نمیشود. بر اساس آنچه تاکنون منتشر شده، محسن تنابنده به عنوان شخصیت اصلی سریال پایتخت چه جلوی دوربین و چه در پشت آن، این روزها درگیر فیلم تازه اصغر فرهادی شده است و در این شرایط او حداقل تا اواخر تابستان به واسطه حضور در «قهرمان» فرهادی، فرصتی برای حضور در پروژه «پایتخت» نخواهد داشت. از سوی دیگر با توجه به پیشبینیهای صورت گرفته درباره اوجگیری کرونا در پاییز و زمستان، در عمل ادامه ساخت این فصل از سریال «پایتخت» به طور کامل منتفی خواهد شد.
* سیمافیلم: «پایتخت 6» به ما ربطی ندارد!
عجیبترین موضوع در ارتباط با ادامه ساخت سریال «پایتخت» طرح گزاره «تعهد به عملکرد خود» از سوی سازندگان این سریال است. سازندگان «پایتخت» در شرایطی از این میگویند که با ساخت 15 قسمت سریال به تعهدی که نسبت به قرارداد خود با صداوسیما داشتند، عمل کردهاند که این 15 قسمت با اتمام قصه سریال به پایان نرسیده است.
پس نمیتوان از عمل به تعهد در این قرارداد صحبت کرد. این یک تعهد حرفهای و البته اخلاقی است که وقتی گروهی برای ساخت یک اثر نمایشی با تلویزیون وارد قرارداد میشوند، باید قصه سریال خود را در همان تعداد قسمتی که در قرارداد ذکر شده به پایان برسانند و اگر کار از منظر قصه ناقص باقی بماند، نباید برای اتمام آن مجددا از سفارشدهنده کار طلب پول کرد.
این موضوع وقتی جالبتر میشود که بدانیم بر اساس گزارش خبرگزاری مهر و پیگیری این رسانه از مرکز سیمافیلم، «به دلیل تولید این سریال از طریق اداره کل بازرگانی، این مرکز مسؤولیتی نسبت به «پایتخت ۶» ندارد». و این یعنی حالا باید در این میان به دنبال مقام مسؤول گشت که بالاخره چه کسی باید درباره ناتمام باقی ماندن این سریال پاسخگو باشد. آیا حالا که «سیمافیلم» به عنوان متولی سریالسازی در تلویزیون در این ماجرا از دور خارج شده، معاونت سیما درباره این موضوع پاسخگو خواهد بود؟
ارسال به دوستان
از سوی دفتر موسیقی وزارت ارشاد اعلام شد
دستورالعمل اجرای کنسرت در روزهای کرونایی
دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به اعلام آغاز فعالیتهای هنری از ابتدای تیرماه، دستورالعملی را به سالنها و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانها اعلام کرد. به گزارش «وطن امروز»، دفتر موسیقی با توجه به برگزاری 2 جلسه با نمایندگان سالنهای اجرای صحنهای موسیقی و تشکلهای حوزه موسیقی، اعلام کرد صدور مجوز اجراهای صحنهای موسیقی با رعایت مواردی چون بلیتفروشی در سایتهای بلیتفروشی حداکثر تا ۵۰ درصد ظرفیت سالن مورد نظر، رعایت مسأله فاصلهگذاری در حوزه فروش بلیت و سالن اجرای صحنهای، ضدعفونی روزانه سالن کنسرت، استفاده از دستگاه تبسنج در ورودی سالنها، استقرار اورژانس یا کارشناس بهداشت در سالنها، استفاده کارکنان و انتظامات سالن از ماسک و دستکش، الزام به رعایت فاصله زمانی 2 ساعت بین هر اجرای صحنهای برای سهولت خروج مخاطبان، حذف پذیرایی ویژه میهمانان و پایان تنظیم صدا حداقل 2 ساعت قبل از شروع برنامه، از ابتدای تیرماه بلامانع است. همچنین موارد فوقالذکر در فاصله زمانی تیر و مردادماه سال جاری و تا قبل از آغاز ماه محرم قابل اجرا خواهد بود. همچنین دفتر موسیقی وزارت ارشاد قرار است نسبت به اجرای موارد فوق نظارت کامل داشته باشد و به طور مستمر از سالنها و شرکتها گزارش دریافت کند و هرگونه تغییر شرایط بهداشتی و ابلاغیههای ستاد ملی کرونا را در اسرع وقت به سالنها و شرکتهای برگزارکننده موسیقی ابلاغ کند. اما ذکر این نکته خالی از لطف نیست که سامانههای فروش بلیت کنسرت با وجود اعلام رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر بازگشایی دوباره اجراهای موسیقی از ابتدای تیرماه هنوز خالی از اسامی و برنامه هستند.
ارسال به دوستان
رئیس مرکز پویانمایی صبا:
ما را با تولیدات هالیوودی مقایسه میکنند
رئیس مرکز پویانمایی صبا از تدارک ۳۱۰۰ دقیقه برنامه جدید در قالب ۱۶ عنوان پویانمایی برای پخش تابستانی از شبکههای سیما خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، محمدرحیم لیوانی در نشست خبری گفت: با توجه به اینکه تولید پویانمایی به صورت رایانهای انجام میشود، ما کارمان را براحتی در ایام کرونا از منزل انجام دادیم. به این ترتیب بهار ۹۹ یکی از پرکارترین بهارهای تولید مرکز بوده است. لیوانی در ادامه درباره طرحهای جدید و اینکه چرا تولیدات پویانمایی در نظرسنجیهای صداوسیما سهمی ندارد، گفت: این دغدغه خود ما هم هست اما نظرسنجی از خردسالان و کودکان کار مشکلی است و در این حوزه بیشتر باید سراغ پدر و مادرها رفت. لیوانی در ادامه درباره کیفیت آثار اظهار کرد: مخاطب ما هیچگاه ما را با برنامههای داخلی مقایسه نمیکند، بلکه ما را با تولیدات هالیوودی مقایسه میکند، پس ناچاریم تولیدات را به سطحی ارتقا دهیم که در تراز جهانی باشد با این حال تولیدات ما در رقابت با تولیدات تلویزیونی جهانی است و نه تولیدات سینمایی. ادعای ما در سطح مجموعههای تلویزیونی، جهانی است و به آنها نزدیک هستیم. وی همچنین گفت: امیدواریم بتوانیم از چهرههای سینمایی و تلویزیونی در دوبله مجموعههای پویانمایی استفاده کنیم. یک نمونه از این کارها استفاده از صدای سید شهاب حسینی بود که بعد از مرحوم سید مرتضی احمدی به دنبال این بودیم که چه کسی را میتوانیم جایگزین کنیم. همچنین در برخی کارها از موسیقی سنتی استفاده کردهایم که بسیار هم سخت است. اصرار ما در تولید پویانمایی این است کار باید به گونهای باشد که در هر جای دنیا قابل نمایش دادن شود و حتی اگر تیتراژ نداشته باشد، شناسنامه ایرانی آن حفظ شود. ارسال به دوستان
تشکیل کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلمهای سینمایی
کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلمهای سینمایی به ریاست جانشین فرمانده نیروی انتظامی تشکیل شد. به گزارش «وطن امروز»، سیدغلامرضا موسوی، دبیر شورای عالی تهیهکنندگان سینمای ایران درباره کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلمهای سینمایی گفت: این کارگروه تلاش خواهد کرد سرقت و قاچاق فیلم را در فضای مجازی تا حد ممکن کنترل کند و خاطیان را تحویل دادگاههای صالحه بدهد. در پی نمایش فیلمها به صورت آنلاین، سرقت فیلم در فضای مجازی به شکل غیرقابل قبولی افزایش یافته است، بهگونهای که در کمتر از ۲ تا ۶ ساعت فیلمها دانلود شده و به صورت غیرقانونی به نمایش درمیآید. اغلب این دانلودکنندگان صرفاً تماشاگران معمولی نیستند، بلکه افرادی هستند که با این دانلودها و ارائهشان به تماشاگران علاقهمند، کاسبی پرسودی به زیان تهیهکنندگان به راه انداختهاند. به همین دلیل و برای جلوگیری از این نوع سرقت و دزدی که در شرایط کنونی عمداً در فضای مجازی رخ میدهد، به دیدار سردار هداوند، جانشین فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ رفتیم. از آنجا که برای مبارزه با این جرم نیاز به اطلاعات تخصصی و شاکی خصوصی است، سردار هداوند با پیشنهاد شورای عالی تهیهکنندگان جهت تشکیل کارگروهی برای مبارزه و پیگیری موافقت کرد. وی با حسننیت و برای مدیریت این مبارزه، ریاست کارگروه را نیز پذیرفت. کارگروه مبارزه با سرقت و قاچاق فیلم و محصولات فرهنگی هفته آینده با حضور نمایندگان شورای عالی تهیهکنندگان، علی قائممقامی نماینده هیأتمدیره خانه سینما و مسؤولان ذیربط تشکیل خواهد شد.
ارسال به دوستان
بازیگران جدید در سریال اربعینی تلویزیون
کارگردان سریال «نجلا» از آغاز فیلمبرداری این مجموعه از 31 خردادماه خبر داد. به گزارش فارس، «خیرالله تقیانیپور» نویسنده و کارگردان، درباره زمان شروع تصویربرداری سریال «نجلا» گفت: برنامهریزی شده که این سریال از ۳۱ خردادماه در تهران مقابل دوربین برود. وی درباره بازیگران جدیدی که به این سریال اضافه شدند نیز بیان داشت: «علاوه بر تعدادی از بازیگران که قبلا اعلام شده بودند، سیروس همتی، سیدمهرداد ضیایی، مصطفی ساسانی، جواد پورزند، علی غابشی و مرتضی شاکر نیز از بازیگران جدید این مجموعه تلویزیونی هستند. شخصیت اصلی سریال، «نجلا» نام دارد و قصه پیرامون «عبد» و «نجلا» میگذرد». حسام منظور، هدایت هاشمی، سارا رسولزاده، آزیتا حاجیان و ملیکا شریفینیا نیز از دیگر بازیگران این سریال هستند. «نجلا» در ۱۵ قسمت برای شبکه 3 تولید میشود و قرار است در سال جاری همزمان با ایام اربعین حسینی روی آنتن برود.
ارسال به دوستان
ابراهیم در آتش آمد
خاطرات شهید مدافع وطن ابراهیم صیادی، اثر جدید نویسنده و رزمنده مدافع حرم مصیب معصومیان، توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، بهمنماه ۹۷ اتوبوس حامل تعدادی از نیروهای سپاه پاسداران در مسیر خاش- زاهدان مورد حمله انتحاری یک دستگاه خودروی مملو از مواد منفجره قرار گرفت و ۲۷ نفر از سرنشینانش به شهادت رسیدند. خبرهای تکمیلی نشان داد که عمده شهدای این حادثه تروریستی از رزمندگان پاسدار اصفهانی بودند، همان استانی که در دفاع مقدس و دفاع از حرم نیز شهدای بسیاری داد و در پاسداری از مرزها ستارگان دیگری تقدیم کرد. شهید ابراهیم صیادینشلجی از شهدای این حادثه بود. کتاب «ابراهیم در آتش» خاطرات شهید مدافع وطن ابراهیم صیادی به کوشش مصیب معصومیان در قطع رقعی و 168 صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.
ارسال به دوستان
یادداشتی بر رمان «واقعگرایانه» ملداش
روایتهای بسیار خصوصی از اندرونی یک روحانی
نرگس روزبهانی *: هر چه در این سالها از سوژههای مصنوع افکار منحطشان گفتند و شنیدیم، با اثر تازه نشر معارف به یکباره از دنیای کلیشه و تکرار بیدار میشویم. سفر به میان شاخ و برگهای جنگلهای متراکم مازندران را اینبار از دوربین یک طلبه مبلغ میبینیم، با او از یک پرتگاه سر میخوریم و به شاخههای خشکیده درختی که ریشههایش دارد از جا کنده میشود میآویزیم. با او از غسل دادن میتی که عنقریب گردنش میافتد میترسیم و از بار یک قرض 20 میلیون تومانی همراهش غصه میخوریم.
«ملداش» (ملا داداش) بیشتر از هر چیزی واقعی است. هر چقدر که بنویسیم و خط بزنیم، کلمهای بهتر از واقعی پیدا نمیکنیم. در تمام طول داستان یک لحظه از جریان حقیقی و دائمی زندگی فارغ نمیشویم و هیچچیز را آرمانگرایانه و غلوآمیز نمیبینیم.
ملداش درست مثل مردم است؛ از خود آنهاست. گیریم «هدایت ایلچی» مال آن آبادی نباشد اما از جنس خود مردم است. نگاهش به مردم نگاه از بالا نیست. نگاه او به مردم، نگاه «من بهشت میروم» و «وای بر شما جهنمیان» نیست. یک ماه رمضان را آمده روستا تبلیغ و به معنای واقعی مبلغ است.
نکتهای که در صفحات اول رمان توجه مخاطب را جلب میکند، ماجرای یک اندرونی است. ملداش روایتی خیلی خصوصی از زندگی یک آخوند است، همانی که بخشی از مردم او را باعث و بانی گرانی بنزین، ارزانی نفت و سوراخ شدن لایه اوزون و کل جنایات بشر میدانند. دوربین در نزدیکترین جای اندرونی است؛ کنار بستر شیرین، زن ایلچی.
هدایت ایلچی در گیرودار مشکلات زنش آمده تبلیغ؛ زنی که از زندگی با او راضی است حتی در فقدان فرزند اما سرنوشت به این خوشبختی رشک ورزیده و شیرین را بیمار و حساس کرده است. حالا هدایت امیدوار است بلکه آب و هوای شمال تشنجهای شیرین را که ناشی از آمپولهای هورمونی است کمتر کند.
برخلاف روایتهای آپارتمانی که در داستانهای امروزی موج میزند، در «ملداش» نه خبری از خیانت هست نه طلاق، که گویی نرخ شاهعباسی داستانهای امروز است. هدایت ایلچی از آن دست طلبههایی است که فهمیده هر عالمی که به مراتبی رسیده است، اهل محبت به زن و فرزند است و به زن احترام بیشتری میگذارد.
احترام به زن در نگاه ایلچی تنها به مسأله همسر بیمار و پریشاناحوال خودش بازنمیگردد. او نهتنها نگاه توأم با سوءتفاهم به مردم ندارد، بلکه حتی برادری را از کشتن خواهرش به جهت معاشرت با مردی غریبه بازمیدارد.
وقتی هدایت دست در دست برادر، آن دختر و آیت را در حال مراوده با یکدیگر میبیند، جلوی حمله برادر را میگیرد و چونان منش مولای متقیان حضرت علی(ع) آنها را با سروصدایی از حضور خود آگاه میکند تا فرصت برای فرار و نجات دادن خود پیدا کنند. اینجاست که «ملداش» بالاخره از نعمت وعظ بهره میجوید. برادر را موعظه و آتش خشم را در سینه او آرام میکند و پس از آن برای ازدواج آن 2 خطاکار- بیآنکه آبرویی ببرد یا رازی را افشا کند- زمینهها را فراهم میکند.
ملداش ساده است؛ نه ادعایی دارد، نه روش خاصی. حتی با مردم به لحن و زبان خودشان حرف میزند. در سخنرانیهایش احکام فقهی را که مورد نیاز مردم است بازگو میکند تا مثلا دوباره یک یعقوب مانندی متوسل وضو گرفتن با خاک نشود.
او خطاپذیر است و عاری از هرگونه نقص و اشتباه نیست. واضحترینش این است که در یک حکم فقهی اشتباه میکند و متضرر میشود اما انسان بودن را با پذیرفتن اشتباهش به ما نشان میدهد؛ با بهانه نیاوردن، با محکوم نکردن، با آسمان و ریسمان نبافتن.
نویسنده در فرم خود از پرداختن به پیرنگ واحد خودداری کرده و با استفاده از چند خردهپیرنگ، این رمان کوچک یا داستان بلند را پدید آورده است. او به این وسیله به «شخصیت» ابعاد بیشتری بخشیده است. اگر خردهپیرنگ شهرام یا آیت نبود، محال بود جلوه «رحماء بینهم» او تا به این حد برای ما مشخص شود یا اگر شیرین در این سفر همراهش نبود، از داستان جز مشاجرهای با شیربان چه باقی میماند؟ داستان ما اساسا داستان موقعیت نیست و داستان شخصیت است. به بیان ساده، چرایی پدید آوردن این اثر در آن است که ما بفهمیم «ملداش» کیست، نه اینکه او در این موقعیتها چه خواهد کرد؟ جملات ساده است. برای بیشتر گروههای سنی قابل فهم است. استفاده از لهجه اصولی و بر اساس مبانی خاصی بوده است. هر جملهای که با گویش محلی نوشته شده در گیومه و در موقعیت خاص لحاظ شده تا مخاطب به یکباره دچار ابهام نشود، ضمن اینکه برای هر لغت غامضی پاورقی درج شده است. این مسأله باعث شده مخاطب حضور شخصیت در اقلیمی خاص را بخوبی درک کند و مختصات ویژه آن را بشناسد.
ملداش مثل ما است. از گوشی موبایل اندرویدش گرفته تا اینکه پرداخت یکباره یک بدهی غیرمنتظره 20 میلیونی برایش سخت است. هیچ پول بادآورده یا هیچ تجارت پرسود و پردرآمدی ندارد. حتی عبادتش هم در سطحی قابل فهم است و ملکوتی و هور قلیایی نیست. مثلا وقتی پیشنهاد 10 سال نماز بهجای پرداخت بدهی به او میشود- از آنجایی که انسانی مثل همه ما است- به درد زانویش و ضرر احتمالی که برای آن دارد فکر میکند و خیلی ساده میگوید: «من نماز یومیه خودم را هم به سختی میخوانم!» یا در جایی که پدر میثم از شدت فکر و خیال با عذرخواهی مقابل هدایت سیگار میکشد، میگوید: «با سیگار مشکلی ندارم!»
جسارت نویسنده در پرداخت روحانی که «أنا بشر مثلکم» ساخته شده تحسینبرانگیز است. به واقع فیروزجایی در چهارمین اثر خود از اینکه تصویری فرشتهگونه از شخصیت یک روحانی نساخته است، کلیشهگریزی و سنتشکنی کرده که طبعا هزینههای خود را برای او در برداشته است.
ملداش روایتی بسیار خصوصی از اندرونی و بیرونی یک آخوند است، باید دید و خواند!
*نویسنده و منتقد ادبی
ارسال به دوستان
اخبار
«یک عمر مبارزه» منتشر شد
روابط عمومی مدیریت فرهنگی- هنری منطقه۲ شهرداری تهران و فرهنگسرای ابنسینا اعلام کرد: به مناسبت شهادت مظلومانه شیخالائمه حضرت امام جعفر صادق(ع)، ویدئوکلیپ برگزیده فرمایشات حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای با عنوان «یک عمر مبارزه» به 3 زبان فارسی، عربی و انگلیسی توسط این فرهنگسرا تولید و منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، در این ویدئو، بخشهایی از بیانات رهبر حکیم انقلاب درباره رئیس مذهب شیعه از جمله «تشابه حرکت امام صادق(ع) و هویت و حرکت بسیجی امروز» و «مبارزات دینی، فرهنگی و سیاسی آن حضرت» بازخوانی شده است. «یک عمر مبارزه» هفتمین نماهنگ از مجموعه تولیدات ویدئویی «نشان» است که به طرح بیانات رهبر بزرگوار انقلاب در برهههای مهم مذهبی و ملی میپردازد و توسط فرهنگسرای ابنسینا به صورت مناسبتی تولید میشود.
***
پیام تسلیت بسیج هنرمندان در پی درگذشت محمدعلی کشاورز
در پی درگذشت استاد محمدعلی کشاورز، هنرمند فقید و پیشکسوت عرصه سینما، تئاتر و تلویزیون، سازمان بسیج هنرمندان با صدور پیامی درگذشت این بازیگر پیشکسوت کشور را تسلیت گفت. به گزارش «وطن امروز»، در بخشی از متن این پیام آمده است: «محمدعلی کشاورز ازجمله بازیگران و چهرههای ماندگار و پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و یکی از سرمایههای ارزشمندی بود که همچون دری گرانبها و تابنده در عرصه فرهنگ و هنر ایرانزمین میدرخشید. بیشک فقدان این هنرمند خسرانی بزرگ و جبرانناپذیر برای جامعه بزرگ هنری کشور است».
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|