|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
انتقاد سعید راد از نحوه تولید سریال «دل» را میتوان یک افشاگری تمامعیار درباره نگاه برخی تهیهکنندگان نمایش خانگی به مخاطب دانست
حمله دلی به بیزینس!
گروه فرهنگوهنر: در حالی که مساله مدیریت شبکه نمایش خانگی به مجادلهای جدی در فضای رسانهای تبدیل شده، انتقاد سعید راد، بازیگر سریال نمایش خانگی «دل» از نحوه تولید این سریال را میتوان یک افشاگری تمامعیار درباره نگاه برخی تهیهکنندگان نمایش خانگی به مخاطب دانست. به گزارش «وطن امروز»، سعید راد در گفتوگویی که بتازگی با رادیوتهران داشته از بازی در «دل» ابراز پشیمانی کرده و گفته است: «من از این کار راضی نیستم چون مال این حرفها نیستم، من سینمایی بازم. این اشتباهی بود که کردم و تا آخر هم ایستادم و کار را تمام کردم. چون اصلا عادت ندارم کاری را که قبول میکنم، نیمهکاره رها کنم. تجربهای بود که برایم خوشایند نبود و امیدوارم دیگر هیچوقت تکرار نشود». وی در گفتوگوی خود مسائلی را مطرح کرده است که شاید برای نخستینبار است مخاطبان یک سریال میشنوند. سعید راد گفته است: «هیچ وقت سناریو را کامل نخواندم. هر وقت هم موردی پیش میآمد میگفتند باید سناریو را میخواندی و میگفتم مگر شما نوشتید که بخوانم؟» وی همچنین در رابطه با انتخاب عوامل و بازیگران نکات قابل تاملی را مطرح کرده است: «انتخابها و کستینگها همه غلط بود. مثلا حامد بهداد که خیلی بازیهایش را دوست دارم یا ساره بیات مال این نقشها نیستند، چون اینقدر غمباره و افسرده و سن بالا هستند که باورپذیر نمیشوند. صورت اینها اصلا برای عشق و عاشقی شاد نیست که مردم با آنها سمپات پیدا کنند. حامد بهداد یک ضدقهرمان فوقالعاده است ولی در این سریال فقط حرف میزند. یا خود من در نقش پدر چکار میتوانستم بکنم؟ من تفکرهای دیگری داشتم و سعی کردم پیاده کنم اما دیدم اصلا فضا جوری نیست که من میخواهم. اینها زود میخواستند بگیرند و تمام کنند و 20 قسمت را بکنند 30 قسمت، 30 قسمت را بکنند 40 قسمت و اگر یک مقدار جا داشت میکردند 50 قسمت چون مردم برایشان مهم نیستند. اینها دارند بیزینس میکنند. من اشتباه کردم و سعی میکنم دیگر نکنم. قشنگ نیست من که 70 فیلم پشتم هست اینطور به شعور مخاطب توهین کنم».
منوچهر هادی پس از اظهارنظر سعید راد پیرامون «دل» تلاش کرد با متنی مهربانانه سر و ته انتقادها را هم بیاورد. در حالی که منوچهر هادی هیچ پاسخی به انتقادها نداد، همسرش یکتا ناصر در واکنشی به متن منوچهر هادی به طور تلویحی سعید راد را مورد اتهام قرار داده و با لحنی عجیب و غریب خطاب به همسرش نوشته است: حقا که جایگاه بلند تو تحسینبرانگیز است و وسوسه رسیدن به آن برای بعضی حسادت را جایز میکند.
یکتا ناصر احتمالا با اشاره به انتقادات سعید راد، نوشت: «میدانم که حرفهای نابجا را به دل نمیگیری و میدانم که نادرند کسانی که اینقدر خالصانه برای کارشان زحمت میکشند و جواب دشمنان و کینهتوزانشان را هم با مهربانی میدهند».
مخاطبان سریال «دل» اما نه با متن مهربانانه منوچهر هادی و نه واکنش تند یکتا ناصر همراهی نکردند و انتقادات از دل در شبکههای اجتماعی ادامه دارد. در این بین ادعاهایی که سعید راد مطرح کرده، ماجرای تولید سریال در شبکه نمایش خانگی را وارد فاز تازهای کرده است. نبود نظارت در فرآیند تولید، افزایش بیمنطق تعداد قسمتها و کمفروشی در برخی سریالهای نمایش خانگی به تهدیدی برای این قالب توزیع فیلم و سریال تبدیل شده است. آن هم در شرایطی که صنوف سینمایی تلاش میکنند نظارت بر شبکه نمایش خانگی همچنان در اختیار ارشاد بماند؛ ارشادی که در سالهای اخیر، گاهی حداقلیترین نظارتها را نیز بر تولید سریال در نمایش خانگی نداشته است. مسؤولان ذیربط نیز از مصاحبه و اظهارنظر درباره نحوه نظارت بر نمایش خانگی سر باز میزنند و دقیقا معلوم نیست در این روزها چه کسی مسؤول نمایش خانگی است! «کمفروشی» و اضافه کردن بیمنطق قسمتهای یک سریال البته میتواند از جنبه حمایت از حقوق مصرفکنندگان نیز مهم تلقی شود. مخاطب، سریال نمایش خانگی را با عنوان 50 دقیقه میخرد یا برای تماشایش در VODها هزینه میکند اما گاهی آنچه به تماشا مینشیند، از 30 و چند دقیقه تجاوز نمیکند. اینها تنها نتایج بینظارتی در شبکه نمایش خانگی نیست اما گزارهای است که پس از اظهارات سعید راد بیشتر به چشم میآید.
***
«دل کمفروش» تأیید شد!
حالا که سعید راد در گفتوگوی اخیرش به نگاه بیزینسی سازندگان سریال «دل» اشاره کرده، شاید بد نباشد مروری بر گزارش «وطن امروز» درباره سریال «دل» با عنوان «دل کمفروش» داشته باشیم؛ گزارشی که اردیبهشتماه امسال و در میانه پخش این سریال منتشر شد و در آن از کیفیت پایین این سریال از بعد فنی- هنری نوشتیم. همچنان که سعید راد نیز در گفتوگوی اخیر خود اینگونه به این کیفیت پایین اشاره میکند: «قشنگ نیست من که 70 فیلم پشتم هست، اینطور به شعور مخاطب توهین کنم».
در بخشی از این گزارش درباره شیوه سازندگان سریال «دل» برای آب بستن در سریال آمده بود: «برای آنکه به شکل عینی و مصداقی در ارتباط با کیفیت نازل سریالهای شبکه نمایش خانگی صحبت کنیم، به آنالیز یک قسمت از سریال «دل» که این روزها در شبکه نمایش خانگی پخش میشود، میپردازیم. در قسمت 20 این سریال که 56 دقیقه است، تا ابتدای دقیقه 7، شاهد مروری بر قسمتهای قبلی و تیتراژ سریال هستیم و در انتهای این قسمت نیز از دقیقه 50 تا 56 به نمایش آنچه در قسمت بعد خواهید دید، اختصاص پیدا کرده است، یعنی تا همین جای کار 12 دقیقه از این قسمت سریال به بخشهایی اختصاص پیدا کرده که بودن یا نبودن آنها تاثیر چندانی برای مخاطب ندارد».همچنین در این گزارش درباره قصه ضعیف «دل» تا آن دوره که 20 قسمت آن پخش شده بود، نوشتیم: «نکته جالب و البته عجیب در ارتباط با قصه این سریال که البته میتوان به نوعی آن را در سریالهای دیگر نیز دید، تلاش سازندگان برای کش دادن قصه و پرهیز از ارائه روایتی شسته و رفته از حوادث است».
***
رئیس هیأتمدیره اتحادیه صنف تهیهکنندگان در گفتوگو با «وطن امروز» ضعف قصه را آفت سریالسازی عنوان کرد
برخی سریالها شبیه پاورقی روزنامههای 60 سال پیش شدهاند
عباس اسماعیلگل: سید غلامرضا موسوی، تهیهکننده و رئیس هیأتمدیره «اتحادیه صنف تهیهکنندگان» در گفتوگو با «وطن امروز» از وضعیت آثار نمایش خانگی گفت.
***
* این روزها انتقادات فراوانی به محتوای سریالهای نمایش خانگی میشود و اغلب مخاطبان و کارشناسان به کمفروشی در این حوزه انتقاد دارند؛ با توجه به این موضوع مهمترین آسیبی که این مسائل به بدنه سینما وارد میکند، چیست؟
در وهله اول باید گفت اگر پس از تماشای یک اثر هنری، به اعتماد تماشاگر و مخاطب خدشه وارد شود، بدون شک این خدشه صرفا مختص آن حوزه نیست بلکه به اعتبار سینما و تمام آثار تصویری اعم از فیلم سینمایی، سریال و مستند لطمه وارد خواهد شد. به هیچ عنوان نباید اهمیت جلب اعتماد تماشاگر در سینما را ساده گرفت، بلکه باید مراقب بود تحت هیچ شرایطی اجازه ندهیم برخی با آثار ضعیف خدشه به این اعتماد وارد کنند.
* شما به عنوان رئیس هیأتمدیره «اتحادیه صنف تهیهکنندگان» فعالیت شبکه نمایش خانگی را در سالهای اخیر چگونه ارزیابی میکنید؟ آیا این شبکه نوپا توانسته به آن جایگاه موردنظر خود دست یابد؟
ابتدا باید بگویم سریالهای نمایش خانگی از یک جایگاه تثبیتشده در سینمای دنیا برخوردار است و سینمای ایران هم در همین راستا به تقویت و ارتقای سطح کیفی و کمی آثار نمایش خانگی نیاز دارد.
دوم فعالیت شبکه نمایش خانگی باید طوری باشد که مکمل تلویزیون و حتی در برخی مواقع (مانند دوران کرونا و تعطیلی سینماها) جایگزین سینماها شود که در این خصوص حضور انبوهی از کاربران فعال در حوزه نمایش خانگی، نشان میدهد دسترسی به این اهداف دور از دسترس نیست اما مسلما برخی آثار حوزه نمایش خانگی هم به لحاظ کیفی دچار ضعفهایی هستند که باید نسبت به رفع آن اقدام کرد.
* در چند سال اخیر شاهدیم برخی سازندگان سریالهای نمایش خانگی برای جذب مخاطبان بیشتر از حضور بازیگران مطرح سینما در سریالهایشان استفاده میکنند تا حداقل بدین وسیله آثارشان بیشتر دیده شود، ارزیابی شما از این مسأله چیست؟
متاسفانه اشتباه بسیار بزرگی که برخی سازندگان سریالهای نمایش خانگی مرتکب میشوند این است که فراموش میکنند یک سریال مستحکم تحت هر شرایطی باید به «قصه» وابسته باشد نه آنکه برای جبران ضعفهای «قصه» به بازیگران سرشناس وابسته شود و این موضوع مهمترین آفتی است که میتواند سریالهای نمایش خانگی را به زمین بزند. این روزها برخی سریالها شبیه پاورقیهای مطبوعات 60 سال پیش شدهاند که با قصه دمدستی صرفا به جذب مخاطب فکر میکنند و متاسفانه آنچنان که باید با مقوله «قصه» در سینما آشنا نیستند و حتی مدیوم حرفهای سینما را هم آنطور که باید نمیشناسند.
* پس با این اوصاف حرف اصلی را در ارتقای سطح کیفی سریالهای نمایش خانگی، «قصه» میزند.
اصول جهانیای در سریالسازی وجود دارد و آن اینکه اگر قصه خوب و خوشریتم روایت نشود، مخاطب در درازمدت سلیقه خود را با آثار دمدستی تطبیق میدهد و در نتیجه سطح انتظارش هم کاهش خواهد یافت و پس از مدتی دیگر انگیزهای برای تماشای آثار مختلف نخواهد داشت که در نتیجه این روند، مخاطب تصور میکند کلاهی بزرگ سرش رفته است و در ادامه به بدنه سینما لطمه وارد خواهد شد، چرا که جلب اعتماد مخاطبی که دلزده شده است کاری دشوار خواهد بود.
* و سخن پایانی؟
امیدوارم روند سریالسازی در شبکه نمایش خانگی و صداوسیما به یک بلوغ برسد تا مخاطبان بیشتری با این آثار ارتباط برقرار کنند و در نتیجه شاهد ارتقای سطح کیفی و کمی سریالسازی در کشور باشیم.
ارسال به دوستان
تغییر در حوزه هنری از استانها آغاز شد
کاهش تصدیگری در استانها، هدف جدید حوزه هنری
محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری در آیین تکریم مدیرکل سابق (مجید مصلحی) و معارفه معاون راهبری امور استانهای حوزه هنری (میثم مرادی) که دیروز (یکشنبه ۳۰ شهریور) برگزار شد، با اشاره به اهمیت مراکز استانی حوزه هنری در دوران مدیریت جدید، ارتقای سازمانی این مجموعه از اداره کل به معاونت را نشانهای از این اهمیت دانست و گفت: توجه به مراکز استانی یکی از سیاستهای اصلی و غیرقابل تغییر مدیریت جدید حوزه خواهد بود و از معاونت استانها انتظار داریم مسیر رو به رشد مراکز استانها که در دوره مدیران پیشین مجموعه آغاز شده را با قدرت ادامه دهند. در این مراسم که با حضور مدیران ستادی و استانی حوزه هنری در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، رئیس حوزه هنری در تشریح ماموریتهای معاون راهبری استانها گفت: تحول هویتی حوزه از طریق رشد و بازیابی مراکز استعدادیابی این مجموعه رخ میدهد. ضمن آنکه ارتباط مستمر و موثر با هنرمندان استانی، روایت تاریخ شفاهی استانها ناظر بر مزیتهای بومی هر منطقه و توسعه مخاطبان هنر انقلاب اسلامی از طریق تقویت شبکه توزیع استانی از دیگر ماموریتهای مهم این معاونت خواهد بود که اینها در کنار اصلاحات ساختاری و بهرهمندی از یک هیأت اندیشه ورز جدی و موثر اجرا خواهد شد. دادمان تصریح کرد: آقای مصلحی به معنای واقعی «بسیجی» بودند و رشد مراکز استانی در دوره ۱۵ ساله مسؤولیت، مرهون زحمات ایشان و همکارانشان بوده است. ارسال به دوستان
دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در دیدار با خانواده رسول ملاقلیپور:
ملاقلیپور یکی از شاخصهای سینمای دفاعمقدس است
دبیر شانزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در دیدار با خانواده زندهیاد رسول ملاقلیپور تأکید کرد: هر چه زمان میگذرد، جای خالی این سینماگر در سینمای ایران پررنگتر میشود. به گزارش «وطن امروز»، در آستانه برگزاری مراسم افتتاحیه شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت، مهدی عظیمیمیرآبادی دبیر جشنواره و پرویز فارسیجانی دبیر مراسم «نشان رسول»، به منزل زنده یاد رسول ملاقلیپور رفته و با همسر او و علی ملاقلیپور دیدار کردند. عظیمی میرآبادی در این دیدار با اشاره به جایگاه رسول ملاقلیپور در سینمای دفاعمقدس، گفت: هر چه زمان میگذرد، جای خالی رسول بیش از گذشته مشخص میشود. او فیلمسازی است برآمده از انقلاب اسلامی و سالهای دفاعمقدس که روایتهایی ناب از سالهای پر از حماسه دفاعمقدس داشت و فیلمهایش هنوز تازه و تاثیرگذار است. «نشان رسول» ادای دین به سینماگری است که تکنیک خاص و بالایی داشت و نگاهش به جنگ و آدمهایش منحصر به فرد بود. رسول ملاقلیپور یکی از شاخصهای سینمای دفاعمقدس است که وقتی فیلم جنگی میساخت، بهترین بود و هر گاه به شهر و اجتماع میپرداخت هم، آثاری بهیادماندنی خلق میکرد. ارسال به دوستان
تقریظ رهبر انقلاب بر کتاب «مربعهای قرمز» منتشر شد
کتابی سراسر ذوق و قریحه لطیف
متن تقریظ رهبر حکیم انقلاب، حضرت آیتالله العظمی خامنهای بر کتاب «مربعهای قرمز»، خاطرات حاجحسین یکتا در گلزار شهدای بهشتزهرا(س) منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، همزمان با آغاز چهلمین سالگرد هفته دفاعمقدس، نهمین جلسه از مراسم پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت به همراه مراسم رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری، حضرت آیتالله خامنهای بر کتاب «مربعهای قرمز»، شامگاه شنبه 29 شهریور با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب در قطعه شهدای گمنام بهشتزهرا(س) تهران برگزار شد. در این مراسم از تقریظ رهبر معظم انقلاب، حضرت آیتالله خامنهای بر کتاب «مربعهای قرمز» رونمایی شد. این کتاب به قلم زینب عرفانیان به رشته تحریر درآمده است. متن تقریظ رهبر انقلاب اسلامی بر این کتاب که روایتی از خاطرات شفاهی حاجحسین یکتا در دوران دفاعمقدس و به قلم خانم زینب عرفانیان است، بدین شرح است: «بسمهتعالی. بسیار شیرین و جذاب نوشته شده است. ردپای چانهگرمیهای آقای حاجحسین یکتا در آن آشکار است. ظرافتهای برخاسته از ذوق و قریحه لطیف که در سراسر کتاب گسترده است، میتواند از نویسنده خوش قلم و چیرهدست کتاب باشد و میتواند هم درافشانیهای راوی باشد. نقطه برجسته کتاب، یاد شهیدان و یاد حال و حضور ملکوتی آنان پیش از شهادت است که حقا بسیار خوب تصویر شده است. ارادت راوی به مرحوم آقای حاج میرزا علی احمدی میانجی هم برای من جالب بود. آن مرحوم را حدود 60 سال به علم و تقوا و ورع میشناختم و به من لطف داشت. این کتاب ظاهراً چند روز پیش رونمایی شده است. برای من چندی پیش از این فرستاده بود و تماما مطالعه شد».
«مربعهای قرمز» به خاطرات حاجحسین یکتا، فرمانده سابق قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا(ص) از دوران کودکی تا پایان دفاعمقدس پرداخته و برهه حضور وی در دفاعمقدس در این کتاب برجسته شده است. حاجحسین یکتا، در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب مینویسد: «5 سال میشد که قصد کرده بودم خاطراتم را مکتوب کنم. بویژه وقتی مقام معظم رهبری حضرت آیتالله خامنهای حفظهالله مطلبی را مبنی بر ناتمام ماندن جنگ یک رزمنده تا نوشتن خاطراتش، فرمودند، برای نوشتن و نشر خاطراتم مصممتر شدم. هر چه از رشادت همرزمانم و غربت و مظلومیتشان میدانستم، در روایتگریهایم گفته بودم. با مکتوب کردن خاطراتم دنبال ناگفتهای از بچهها بودم؛ دنبال سبک بندگی کردنشان، سبک عبادتشان، سبک رفاقتشان، دنبال سبک زندگی کردنشان در جنگ؛ سبکی که این روزها جایش بین جریان زندگی جوانان بشدت خالی است. امیدوارم این کتاب که تنها گوشهای از جهاد همرزمانم در لبیک به ندای هل من ناصر امام خمینی(ره) نایب امام عصر(عج) است، مورد رضایت حضرتش واقع گردد و در روز حسرت، رفقای شهیدم دستم را بگیرند».
ارسال به دوستان
تئاتر
نمایش بزرگ «محشر» بزودی روی صحنه میرود
بعد از اکران آنلاین فیلم سینمایی «خروج» و سپس «سینما ماشین»، سازمان هنری- رسانهای اوج سراغ نمایش بزرگ میدانی «محشر» رفت. به گزارش «وطن امروز»، نمایش بزرگ «محشر» به مدت 20 شب در ۲ سانس در پارکینگ بزرگ پارک ارم اجرا خواهد شد. این نمایش طرحی از موسسه محرم است و توسط موسسه مهنا که پیش از این نمایشهای بزرگ میدانی همچون «شبهای آفتابی»، «ستاره صبح» و «فصل شیدایی» را اجرا کرده، روی صحنه میرود. نمایش بزرگ «محشر» به سفارش سازمان هنری- رسانهای اوج، با مشارکت شرکت ارم سبز وابسته به بنیاد مستضعفان، تهیهکنندگی علیرضا کوهفر و کارگردانی صادق فتاحی اجرا میشود. در این نمایش بیش از ۱۵۰ هنرور و بازیگر تئاتر فعال هستند و قرار است هر شب در ساعتهای 19:30 و 21:30 در ۲ سانس پذیرای تماشاگران مردمی در پارک ارم (تهران) باشد. علاقهمندان میتوانند برای ثبتنام حضور در نمایش و کسب اطلاعات بیشتر به آدرس
www.namaticket.com مراجعه فرمایند.
***
40 نمایش میدانی در بوستانهای شهر تهران
یادواره تئاتر میدانی راویان مقاومت به همت مدیریت هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و با مشارکت انجمن تئاتر دفاعمقدس در ایام 40 سالگی دفاعمقدس برگزار میشود. به گزارش فارس، سرپرست هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب، گفت: معاونت هنری سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد 8 سال دفاعمقدس، نمایشهای میدانی را در سطح شهر تهران برگزار میکند. این برنامهها به منظور ترویج هنر و فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت و آشنایی شهروندان با زندگی و تفکر مفاخر و بزرگان دفاعمقدس و جریان مقاومت و احیای فرهنگی دفاعمقدس و نهضت عاشورا در دهه پنجم انقلاب با اجرای 40 نمایش میدانی در بوستانهای شهر تهران برگزار میشود. براساس جدول اجراهای میدانی، این برنامهها از 31 شهریورماه در محوطه تئاتر شهر، میدان امام حسین(ع)، فرهنگسرای معرفت و گلستان، ایستگاه متروی ایوان انتظار و فرودگاه مهرآباد آغاز و در روزهای بعد تا ششم مهرماه به دیگر فرهنگسراها از جمله امید، بوستان مهران، فرهنگسرای سرو، رضوان و باغ موزه دفاعمقدس میرسد. ساعت اجرای این برنامهها 16:30، 17 و 18:35 است.
ارسال به دوستان
سیدرضا میرکریمی «نگهبان شب» را میسازد
پروانه ساخت ۲ فیلم سینمایی توسط شورای صدور پروانه ساخت صادر شد. به گزارش «وطن امروز»، شورای صدور پروانه ساخت با تولید ۲ فیلم سینمایی موافقت کرد. در آخرین جلسه شورای پروانه ساخت، فیلمهای سینمایی «خانه خودم» به نویسندگی، تهیهکنندگی و کارگردانی محمدعلی طالبی و «نگهبان شب» به نویسندگی مشترک سیدرضا میرکریمی و محمد داوودی و کارگردانی و تهیهکنندگی میرکریمی مجوز ساخت گرفتند.
ارسال به دوستان
آغاز به کار نمایشگاه «کاروان شهدای رسانه» در رسانهها
سازمان بسیج رسانه در راستای پاسداشت هفته دفاعمقدس اقدام به برگزاری نمایشگاه «کاروان شهدای رسانه» در خبرگزاریها و روزنامهها میکند. به گزارش فارس، این نمایشگاه شامل عکسهای دوران 8 سال دفاعمقدس و تصاویر شهدای رسانه به همراه گوشهای از زندگینامه آنهاست که به سبکی جدید جمعآوری شده، است. همچنین بخشی از این نمایشگاه به نمایش سیر سواد رسانه منطبق بر اساس اصول جامع طرح ملی سواد رسانهای اختصاص خواهد یافت. نمایشگاه «کاروان شهدای رسانه» از امروز 31 شهریور مصادف با نخستین روز هفته دفاعمقدس به صورت دورهای در رسانههای شهر تهران برگزار خواهد شد و در حاشیه آن از خبرنگاران فعال در خط مقدم مبارزه با کرونا و دفاعمقدس تقدیر به عمل میآید.
ارسال به دوستان
برپایی نمایشگاه عکس «برای خرمشهر» در خانه هنرمندان ایران
نمایشگاه گروهی عکس «برای خرمشهر» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاعمقدس دیروز ۳۰شهریور در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. به گزارش «وطن امروز»، نمایشگاه گروهی عکس «برای خرمشهر» به مناسبت چهلمین سالگرد دفاعمقدس با همکاری خانه هنرمندان ایران و انجمن عکاسان انقلاب و دفاعمقدس یکشنبه ۳۰ شهریور ساعت ۱۷ در گالری ممیز خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. این نمایشگاه شامل ۲۶ عکس از آغاز اشغال خرمشهر تا پایان فتح و آزادسازی آن است. علاقهمندان برای بازدید از این نمایشگاه میتوانند تا ۷ مهر هر روز از ساعت ۱۵ تا ۲۰ به گالری زمستان خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|