printlogo


کد خبر: 10499تاریخ: 1393/6/10 00:00
سه‌شنبه انتخابات هیأت رئیسه‌شورای‌شهر

در شرایطی که انتخاب هیات رئیسه شورای شهر تهران در دستور جلسه روز یکشنبه قرار داشت در نهایت این انتخابات به روز سه‌شنبه موکول شد. احمد مسجدجامعی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره نحوه انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: جلسه سه‌شنبه به ۲ صورت برگزار می‌شود به طوری که از ساعت 8 تا 10 اعضای شورای شهر مشورت می‌کنند و در نهایت از ساعت 10 تا 12 جلسه را‌ی‌گیری و انتخابات هیات رئیسه برگزار می‌شود. مسجدجامعی خاطرنشان کرد: امیدواریم جلسه سه‌شنبه به صورت علنی برگزار شود. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه برخی از اعضای شورای شهر اعتقاد دارند مدت زمان ریاست هیات رئیسه شورای شهر دو ساله است، گفت: باید آیین‌نامه اشاره شده بررسی شود ضمن اینکه در این زمینه می‌توانیم از نظر بعضی از اعضا مانند چمران و کاشانی که در گذشته در هیات‌رئیسه بودند، استفاده کنیم.
فعالیت  یکساله هیأت رئیسه
به دنبال این موضوع مهدی چمران، عضو شورای شهر تهران با اشاره به اینکه در گذشته نیز جلسات انتخابات هیأت رئیسه به صورت علنی و غیرعلنی برگزار شده است، عنوان کرد: طبق ماده ۱۶ قانون مجلس شورای اسلامی، فعالیت هیأت‌رئیسه شورا یکساله است. وی تصریح کرد: طبق ماده 16 قانون مجلس شورای اسلامی فعالیت هیات رئیسه شورای شهر یکساله بوده، این در حالی است که تنها در دوره دوم شورا، مدت زمان هیات رئیسه 2 سال بوده است.
اصرار برخی اعضا شائبه ایجاد می‌کند
این در حالی است که به گفته پرویز سروری، عضو شورای شهر تهران برخی دوستان نظرشان این بود که انتخابات، یکشنبه برگزار نشود و ممکن است همین نکته مطرح باشد که برخی می‌خواهند از زمان استفاده بیشتری کنند چرا که رفتار آنها این شائبه را ایجاد می‌کند. سروری در پاسخ به این پرسش که دلیل اصرار برخی اعضای شورای شهر برای برگزاری انتخابات هیات رئیسه در روز سه‌شنبه چیست و آیا این رفتار شائبه استفاده از زمان برای اعضای اصلاح‌طلب را به وجود می‌آورد یا خیر، اظهار داشت: این تحلیل‌هایی است که وجود دارد، ممکن است چنین باشد و آن را رد نمی‌کنم. وی در ادامه به تسنیم گفت: وقتی قرار است چمران رئیس شورای شهر شود چه فرقی می‌کند انتخابات یکشنبه برگزار شود یا سه‌شنبه!
چمران رئیس و طلایی نایب رئیس
اما در نودمین جلسه شورای شهر تهران ابوالفضل قناعتی از دیگر اعضای شورای شهر تهران با اشاره به اینکه انتخاب ما بین خوب و خوب‌تر خواهد بود، بیان داشت: اگر چمران رئیس و طلایی نایب رئیس شورای شهر شود، می‌توانیم موفقیت‌های چشمگیری را از شورا ببینیم. قناعتی در حاشیه برگزاری نودمین جلسه شورای شهر با اشاره به اینکه رأی من چمران است، خاطرنشان کرد: انتخاب من بین خوب و خوب‌تر است. وی افزود:‌ به هرحال شورا باید رو به جلو حرکت کند، این در حالی است که چمران در یک سال گذشته پای کلاسی نشسته است که اطلاعاتی به دست آورده و می‌تواند با استفاده از تجربیات گذشته خود موفق باشد. عضو شورای شهر تهران با تاکید دوباره بر این نکته که انتخاب ما براساس خوب و خوب‌تر خواهد بود، یادآور شد: توقعاتی که مردم از ما دارند به این نتیجه رسیدیم که باید با تیم جدیدی کار و به جلو حرکت کنیم. در ادامه نودمین جلسه شورا مرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران نیز درباره رأی خود بیان داشت: رأی بنده مخفی اما مواضع ما روشن است. مواضع ما ایستادگی در اصولگرایی مبنی بر خط و ‌مشی امام و رهبری است.
 


Page Generated in 0/0048 sec