printlogo


کد خبر: 10518تاریخ: 1393/6/10 00:00
میوه ایرانی گران‌تر از بازارهای جهانی

رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران با اشاره به اینکه در بسته خروج از رکود آنچنان به صنعت کشاورزی پرداخته نشده است، گفت: میوه در ایران گران‌تر از بازارهای جهانی شده که این مساله موجب افت صادرات شده است. رضا نورانی در گفت‌و‌گو با تسنیم، اظهار کرد: بسته 177 بندی خروج غیرتورمی از رکود جامع و کامل نیست و این موضوع  در بخش کشاورزی قابل رصد است، 25 درصد جمعیت کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم با صنعت کشاورزی مرتبط هستند. وی با اشاره به اینکه 20 تا 30درصد تولید میوه کشور مربوط به میوه سوپر است، تاکید کرد: در حال حاضر بیشترین تولیدات در راستای جلوگیری از تقلب میوه در بسته‌بندی‌های یک ردیفه توزیع می‌شود. وی یادآور شد: شلیل، هلو، گلابی و میوه‌های فصلی از نظر کیفی و وزنی ارتقا یافته‌اند، سالانه 18 میلیون تن میوه و بیش از 17  میلیون تن سبزی و صیفی‌جات تولید شده که همراه با افزایش میزان مصرف بوده‌ است. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر میوه در داخل کشور گران‌تر از قیمت آن در بازارهای جهانی است که این موضوع نشأت‌گرفته از کاهش حجم تولید داخلی در پی سرمازدگی آن است و کاهش صادرات به دلیل گرانی قیمت میوه است.


Page Generated in 0/0110 sec