printlogo


کد خبر: 10521تاریخ: 1393/6/10 00:00
سرخط خبر

 سومین روز متوالی روند کاهشی بورس، با افت ۱۶۳ واحدی دماسنج بازار سرمایه همراه بود. در پایان معاملات دیروز بازار سرمایه با دادوستد 300 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 749 میلیارد تومان در 39 هزار نوبت معاملاتی شاخص بورس 163 واحد افت کرد و تا ارتفاع 72 هزار و 778 واحد عقب نشست.
 طی ۵ ماهه امسال ۴۰۴هزار و ۱۰ دستگاه انواع خودرو تولید شد که این رقم در مقایسه با 5 ماهه نخست سال ۹۲ رشد 4/73 درصدی را نشان می‌دهد.
 شرکت ارتباطات سیار عنوان کرد: اپراتورها از لحاظ قانونی نمی‌توانند اینترنت با سرعت بیش از ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه به مشترکین عادی
ارائه کنند.
 با وجود اعلام کاهش ۲ تا ۳ درصدی قیمت خودرو، فعالان بازار خودرو معتقدند که مردم با کاهش ۳ درصد قیمت راضی نمی‌شوند و معتقدند که خودروسازان به جای این تخفیف‌های ناچیز جریمه دیرکرد تحویل خودرو را پرداخت کنند.
 وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اجرای روش جدید تامین مالی برای تکمیل فرودگاه امام خمینی(ره)، گفت: خط ریلی بین فرودگاه امام و مهرآباد کشیده می‌شود. وی همچنین از توقف پروازهای 12 تا 5 صبح فرودگاه مهرآباد از 2 ماه آینده برای کاهش آلودگی صوتی
خبر داد.
 معاون وزیر نیرو با تشریح سیاست‌های جدید افزایش سهم برق خورشیدی در سبد انرژی خانوارهای ایرانی از نصب و راه‌اندازی 4500 نیروگاه برق خورشیدی خانگی خبر داد و اعلام کرد: ایران در احداث نیروگاه‌های 5/2 مگاواتی بادی خودکفا می‌شود.
 وعده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره حمایت ویژه از تولیدکنندگان داخلی پارچه چادر مشکی در حالی همچنان ادامه دارد که طبق برخی آمارها در حال حاضر سالانه بیش از 100 میلیون دلار از این محصول به صورت رسمی وارد کشور می‌شود و آمار واردات غیررسمی و قاچاق نیز زیاد برآورد می‌شود.
 مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور گفت: در حال حاضر دو باند فعال در فرودگاه مهرآباد به طول چهار کیلومتر وجود دارد اما با توجه به ‌اینکه فاصله دو باند از یکدیگر استاندارد نیست همیشه یکی از آن دو غیرفعال است.
 رئیس اتحادیه نوشت‌افزار و لوازم مهندسی گفت: به دلیل رغبت مردم به برندهای خارجی برخی تولیدکنندگان داخلی نام برند خارجی را برای فروش بهتر روی کالای خود حک می‌کنند در صورتی که ۵۰ درصد نیاز نوشت‌افزار کشور در داخل تهیه می‌شود.
 


Page Generated in 0/0048 sec