printlogo


کد خبر: 10535تاریخ: 1393/6/10 00:00
اخبار

طرح قطع آب و جریمه پرمصرف‌ها در دست هیأت وزیران
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور گفت: پیش‌نویس مصوبه‌ای را تقدیم هیأت وزیران کرده‌ایم که اگر مشترکی بیش از الگو، مصرف کرد و به اخطارها توجه نکرد در قالب این مصوبه آب واحد مسکونی قطع شود و جریمه پرمصرف‌ها نیز در این مصوبه دیده شده است. به گزارش تسنیم، حمیدرضا جانباز اظهار داشت: برخی مراجع رسمی اعلام کردند که ما در یک دوره 30 ساله خشکسالی هستیم، مطالعات جامع آب کشور به این شرکت ابلاغ شده و ما تلاش می‌کنیم در یک افق 25 ساله راهکارهای تأمین آب شرب کشور را ببینیم. این مقام مسؤول درباره عملکرد یک سال اول دولت گفت:‌ هم‌اکنون در بخش شهری به طور متوسط 58 درصد جمعیت، تحت پوشش شبکه آب شرب هستند که در یک سال گذشته افزایش 5/6 درصدی در میزان تحت پوشش شبکه آب شهری داشته‌ایم. وی افزود: در طول یک سال فعالیت دولت یک میلیون و 380 هزار انشعاب به تعداد انشعاب‌های آب کشور افزوده شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه حجم تولید آب در کشور در یک سال گذشته حدود 6/5 میلیارد مترمکعب رسید، گفت: با این میزان تولید آب، حتماً باید فکر برنامه‌های بلندمدت در تأمین آب شرب کشور باشیم. جانباز ادامه داد:‌ در بخش فاضلاب شهرها در یک سال گذشته 1/4 درصد رشد داشتیم به طوری که در این مدت 2 میلیون و 700 هزار انشعاب فاضلاب واگذار شد که بخش عمده‌ای از این رقم در واحدهای مسکونی مهر بود.   

طرح جامع فرودگاه مهرآباد تصویب شد
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از تصویب طرح جامع فرودگاه مهرآباد خبر داد و گفت: برای جذب سرمایه‌گذار طی روزهای آینده فراخوان داده می‌شود. به گزارش تسنیم، محمدعلی ایلخانی در مراسم افتتاح اپرون فرودگاه مهرآباد اظهار کرد: 73 سال از عمر بهره‌برداری فرودگاه مهرآباد می‌گذرد اما هنوز، هم در بهسازی و هم در مجموعه پایانه‌های مسافری نیازمند سرمایه‌گذاری است. وی تصریح کرد: نیاز است باندهای پروازی و اپرون غربی بازسازی شود. این فرودگاه با میانگین روزانه 310 پرواز و 14 میلیون مسافر سالانه 30 درصد جابه‌جایی مسافری را در کشور به خودش اختصاص داده است. وی اظهار کرد: در فاز اول بهسازی اپرون شرقی به مساحت 110 هزار مترمربع و با سرمایه‌گذاری 250 میلیارد ریال از محل درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها هزینه شده است. این پروژه 18 ماه زمان برد و هیچ افزایشی در هزینه‌ها نداشتیم. بنا به این گزارش دیروز در مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی، اپرون شرقی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به بهره‌برداری رسید. عملیات اجرایی بهسازی و توسعه اپرون با اعتباری بالغ بر 210 میلیارد ریال از اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور، تامین و اجرا شده است. وزیر راه و شهرسازی با بی‌سیم دستور ورود نخستین هواپیما به اپرون شرقی فرودگاه مهرآباد را صادر کرد.

پرداخت 35 هزار میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک سپه
مدیرعامل بانک سپه از پرداخت 34 هزار و 700 میلیارد ریال تسهیلات کلان به بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی و بازرگانی در 4ماه نخست امسال خبر داد. سیدکامل تقوی‌نژاد در نشستی خبری خاطرنشان کرد: دولت با تغییر رویکردی که نسبت به نظام پولی و بانکی اعمال کرد، بساط بی‌انضباطی پولی و مالی را برچیده و نگاه به بانک‌ها را از صندوقی برای منابع دولت، به بنگاهی برای فعالیت اقتصادی تغییر داد. وی یکی از توفیقات نظام بانکی را حرکت به سمت منطقی کردن نرخ سود بانکی عنوان کرد و گفت: پیش از این نرخ سود و تسهیلات به صورت کارشناسی تعیین نمی‌شد و گاه یک عددی برای یک بخش اقتصادی در نظر می‌گرفتند که این عدد گاه از نرخ سپرده‌ها کمتر بود و مشکلات و زیان‌هایی را به بانک‌ها تحمیل می‌کرد. تقوی‌نژاد با بیان اینکه در سال گذشته در مجموع 164 هزار فقره تسهیلات به مبلغ 92 هزار میلیارد ریال به بخش‌های صنعت و معدن، کشاورزی و بازرگانی اعطا شده، گفت: سهم این بخش‌ها به ترتیب 44 هزار میلیارد ریال، 12 هزار میلیارد ریال و 35 هزار میلیارد ریال بوده است. وی با بیان اینکه تامین تسهیلات خرد در کنار سیاست سرمایه در گردش، یکی از رویکردهای حاکم بر سیاست‌های این بانک است، گفت: در سال گذشته حدود 100 هزار فقره وام خرد به ارزش ریالی 5 هزار و 600 میلیارد ریال شامل وام خودرو، جعاله، کالا و خدمات، مسکن روستایی و وام‌های قرض‌الحسنه اعطا شده است. مدیرعامل بانک سپه با بیان اینکه در 4ماه نخست امسال نیز حدود 34 هزار و 700 میلیارد ریال در قالب 40 هزار فقره تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی اعطا شده، تصریح کرد: در این دوره زمانی همچنین 32 هزار فقره وام خرد به مبلغ 2 هزار و 500 میلیارد ریال به متقاضیان اعطا شده است. وی ارائه تسهیلات ارزی را یکی از جهت‌گیری‌های اساسی این بانک عنوان کرد و گفت: در مجموع حدود 8 هزار میلیارد دلار قرارداد در قالب تسهیلات ارزی با صندوق توسعه ملی منعقد شده که به توسعه و تحرک بخش‌های نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاه و فولاد اختصاص یافته است.


Page Generated in 0/0065 sec