printlogo


کد خبر: 10548تاریخ: 1393/6/10 00:00
عقب‌نشینی وزارت ورزش واقعی است؟
قتل وقت

گروه ورزشی: بعد از چند روز فشار رسانه‌ها مبنی بر اینکه چرا وزارت ورزش نمی‌خواهد کارلوس کی‌روش با تیم ملی فوتبال قرارداد امضا کند همه چیز ناگهان تغییر کرد. وزارتخانه‌ای‌ها با واکنش نشان دادن به این مساله بیان کردند که به هیچ عنوان در کار فدراسیون فوتبال دخالت نمی‌کنند و سیاست آنها بازگشت کارلوس کی‌روش بر سر کارش است! هر کسی که باشد در همان ابتدا ذهنش به سمت کلمه «پارادوکس» می‌رود. این پارادوکس هم در نزد فدراسیون فوتبال است و هم در طرف وزارت ورزش. شاید بهتر بود به جای این حرف‌ها خیلی زودتر تکلیف تیم ملی و برنامه‌های پیش‌رو را مشخص می‌کردند. ‌بحث شخص کی‌روش به هیچ عنوان مهم نیست چون این مربی خارجی نیز مثل دیگر مربیان در مدت زمان حضورش به سبک خودش تاثیری نه‌چندان زیاد بر فوتبال ما گذاشت و زمانی هم که قراردادش به پایان رسید خیلی زود رفت. این داستان بیش از اینها نباید در مراحل کش و قوس قرار بگیرد، ‌فوتبال ایران زمان ندارد که تا این اندازه زیر پای مدیریتش تلف کند. جنگ میان فدراسیون و وزارت ورزش تنها سبب می‌شود «وقت به قتل» برسد. متاسفانه مدیران ورزشی زمانی که می‌بینند رسانه‌ها و اذهان عمومی بر آنها فشار می‌آورند خیلی راحت تغییر موضع داده‌اند. حالا با این حرف‌هایی که از سوی وزارت ورزش بیان شده به نظر می‌رسد وزارتخانه عقب‌نشینی بزرگی کرده و در ظاهر بیان می‌کنند علاقه‌مند به بازگشت کی‌روش هستند! کی‌روش بازگشتش یک مساله است و قراردادی که می‌خواهد به انعقاد برساند یک مساله دیگر. آیا کسی از بند قرارداد کارلوس به درستی خبر دارد؟ اصلی‌ترین عامل اختلاف میان مرد پرتغالی و فدراسیون چیست؟ شاید اگر شفاف‌سازی از سوی فدراسیون و وزارت ورزش صورت می‌گرفت هواداران فوتبال علاقه‌ای به بازگشت کی‌روش نداشتند و بدون شک همین محافظه‌کاری‌ها و پنهان‌کاری‌هاست که شکاف بزرگی میان مردم و مدیران ورزشی ایجاد می‌کند.  
سجادی:‌ موضع وزارت ادامه کار کی‌روش است
معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد که این وزارتخانه موافق حضور دوباره کارلوس کی‌روش در ایران است. نصرالله سجادی، معاون ورزش همگانی وزیر ورزش و جوانان درباره موضع وزارت ورزش درباره کارلوس کی‌روش گفت: موافقیم که کی‌روش به ایران بیاید و کارش را ادامه دهد. ما به فدراسیون در حد مشاوره کمک می‌کنیم و هیچ دخالتی در کارهایش نداریم. دی‌ماه پارسال داورزنی
(رئیس فدراسیون والیبال) نزد من آمد و گفت ولاسکو نامه‌ای نوشته و خواسته از ایران برود. گفتم اگر حرفش جدی است، بهترین کار این است که از خود او بپرسیم که چه کسی برای جانشینی‌اش بهتر است چون ولاسکو ایران را دوست داشت. کواچ هم یکی از گزینه‌های ولاسکو بود. هیچ دخالتی در انتخاب سرمربی فوتبال نمی‌کنیم و فدراسیون اختیار تام دارد که با هر مربی که خواست به کارش ادامه دهد. کفاشیان هم بهتر است قرارداد روشنی را ارائه دهد و امضا کند چون در هر حال این جزو اختیارات فدراسیون فوتبال است. من از جانب وزیر ورزش می‌گویم که موضع این وزارتخانه این است که کی‌روش به ایران بازگردد و کارش را ادامه دهد. کفاشیان هم تاکنون اختیار تام داشته و دارد. هفته گذشته شنیدم که کفاشیان در جایی گفته بود به وزارت ورزش می‌رود تا مساله قرارداد کی‌روش را نهایی کند. به او گفتم که جلسه‌ای که برایش دعوت شده ربطی به کی‌روش ندارد. قرار بود کفاشیان و تاج به وزارت ورزش بیایند و درباره بازیکنان سرباز و مشکلی که پیش آمده بود هم‌اندیشی کنیم و بعد مساله را با نظام‌وظیفه در میان بگذاریم. آن جلسه برگزار نشد و حتی من به کفاشیان گفتم بهتر است به وزارت ورزش نیاید تا شائبه دخالت ما در انتخاب سرمربی فوتبال هم مطرح نشود. ما مسؤول ورزش هستیم و از آن حمایت می‌کنیم. دوست نداریم هیچ فدراسیونی در کارش به مشکل بخورد. کی‌روش یا هر مربی دیگری که به فوتبال ایران بیاید، هر گاه نیاز باشد، وزارت ورزش به فدراسیون فوتبال کمک می‌کند.
ناظمی: وزارتخانه مخالف کی‌روش نیست
مازیار ناظمی، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ورزش و جوانان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع رسانی این وزارتخانه، ضمن اعلام این موضوع ‌بیان کرد: متاسفانه در روزهای گذشته چنین وانمود شده که وزارتخانه مخالف ادامه همکاری با سرمربی تیم ملی فوتبال است و بر مبنای این گمانه‌زنی، تحلیل‌های نادرستی شکل گرفته است که لازم می‌دانم مواضع وزارتخانه در این باره را شفاف اعلام کنم. وزارت ورزش و جوانان هیچ گاه قصد ورود و دخالت در ماجرای کارلوس کی‌روش را نداشته است. حرفی هم اگر زده شده، صرفا نظر مشورتی و البته به احترام رسانه‌هایی بوده که گاهی پرسش‌هایی را مطرح کرده‌اند. با همه این تفاسیر ما امیدواریم فدراسیون فوتبال مذاکره با آقای کی‌روش را با هدف توافق درباره تمدید قرارداد ایشان ادامه دهد. رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ورزش و جوانان، ابراز امیدواری کرد که فدراسیون فوتبال با تصمیم‌گیری‌های درست، نشاط و امید را به فوتبال ایران بازگرداند. واقعیت این است که فوتبال به عنوان پرطرفدارترین رشته ورزشی کشور همیشه می‌تواند نقش کلیدی در بالا بردن روحیه جوانان داشته باشد، لذا به مصلحت نیست در آستانه جام ملت‌ها، فعالیت‌های این رشته تحت‌الشعاع بحث‌هایی قرار گیرد که اساسا باید در فدراسیون و با درایت مدیران فدراسیون حل و فصل شود. تا جایی که ما اطلاع داریم و با استناد به حرف‌های خود آقای کفاشیان، مذاکرات فدراسیون با ‌آقای کی‌روش به دلیل برخی جزئیات تاکنون به نتیجه نرسیده است. وزارت ورزش و جوانان امیدوار است فدراسیون فوتبال این مذاکرات را به سرعت به نتیجه برساند، البته با تاکید بر تفاهم و توافق با آقای کی‌روش و حفظ منافع کلی فوتبال.


Page Generated in 0/0071 sec