printlogo


کد خبر: 10550تاریخ: 1393/6/10 00:00
اخبار کوتاه

والیبال ایران در اولین قدم پیروز شد
ایتالیا به زانو درآمد
تیم‌ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود از رقابت‌های قهرمانی جهان با نتیجه 3 بر یک ایتالیا را شکست داد. تیم‌ملی والیبال ایران در نخستین روز رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان به مصاف تیم قدرتمند ایتالیا رفت. این مسابقه در سالن 15هزار نفری شهر کراکوف لهستان برگزار شد که شاگردان کواچ موفق شدند با نتیجه 3 بر یک و با امتیازهای 25- 16، 23-25، 25- 21 و 25- 22 مقابل ایتالیا به برتری برسند. این پیروزی از این جهت ارزشمند بود که در صورت صعود ایران به مرحله بعد این 3 امتیاز حیاتی در دور بعد لحاظ خواهد شد. این 2 تیم پیش از این 11 بار با هم روبه‌رو شده‌ بودند که سهم ایتالیا 7 پیروزی و سهم ایران 4 پیروزی بوده است. در آخرین مسابقه مرحله گروهی مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۰ ایران مقابل ایتالیا با نتیجه 3 بر 2 مغلوب شد؛ نتیجه تلخی که شاگردان حسین معدنی را از صعود به دور بعد بازداشت. ملی‌پوشان والیبال ایتالیا در سال‌های 1990، 1994 و 1998 در 3 دوره متوالی مدال طلای مسابقات والیبال قهرمانی جهان را از آن خود کردند و در سال 1978 نیز مدال برنز این رقابت‌ها را به دست آوردند. محمد موسوی، فرهاد قائمی، عادل غلامی، مجتبی میرزاجانپور، امیرغفور، سعید معروف و فرهاد ظریف ترکیب تیم ایران را در این مسابقه تشکیل می‌دادند. بیرارلی، زایتسف، کوار، پارودی، تراویکا، روسینی نیز برای تیم ملی والیبال ایتالیا به میدان رفتند.

وینگادا: کی‌روش تا آخر هفته تمدید می‌کند
سرمربی تیم امید خبر خوبی برای طرفداران کارلوس کی‌روش دارد. در شرایطی که گفته می‌شود کارلوس کی‌روش دیگر به ایران بازنخواهد گشت و فدراسیون فوتبال باید دنبال جانشین او باشد، نلو وینگادا از ادامه همکاری کی‌روش با تیم ملی خبر داده است. او به تسنیم گفته: تا جایی که اطلاع دارم مذاکرات خوب پیش رفته است. گاهی جزئیات باید چند بار بررسی و بین دو طرف مبادله شود تا تصمیم نهایی شکل بگیرد. در مجموع معتقدم (دوشنبه) دو طرف به تفاهم می‌رسند و تا پایان هفته هم قرارداد همکاری بین کی‌روش و فدراسیون فوتبال ایران منعقد می‌شود.

شکست بسکتبال ایران از میزبان جام‌جهانی
تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدارش در چارچوب رقابت‌های جام جهانی برابر اسپانیا تیم دوم رنکینگ جهانی تن به شکست داد. تیم ملی بسکتبال ایران در نخستین دیدارش از رقابت‌های جام جهانی بسکتبال به مصاف اسپانیا میزبان رقابت‌ها رفت و با نتیجه 90 بر 60 تن به شکست داد. در این مسابقه که میزبان به خوبی از حمایت تماشاگرانش استفاده می‌کرد مهمد بچیروویچ، سرمربی ایران مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی را وارد میدان کرد. اسپانیا در این مسابقه 4 کوآرتر بازی را با نتایج 27 بر 18، 21 بر 15، 22 بر 17 و 20 بر 10 به سود خود تمام کرد و در نهایت با نتیجه 90 بر 60 به پیروزی رسید.

10 میلیارد پرسپولیس کجا خرج شده است؟
پس از انتخاب اعضای هیات مدیره و مدیرعامل جدید باشگاه پرسپولیس از سوی وزارت ورزش و جوانان، امیررضا خادم، نماینده تام‌الاختیار وزیر ورزش و جوانان در خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال و همچنین مدیران جدید این باشگاه بارها اعلام کردند به لطف حضور اسپانسری 30 میلیارد تومانی، سرخپوشان برای اولین بار در تاریخ خود بدون مشکل مالی و با جیب پر فصل را آغاز می‌کنند. حتی مقرر شد پیش از آغاز فصل 30 درصد از قرارداد بازیکنان و اعضای کادر فنی پرداخت شود اما این اتفاق رخ نداده است. در شرایطی که خادم، سیاسی، خواجه‌وند، رحیمی و... بارها مدعی شدند اسپانسر باشگاه پرسپولیس تا امروز بیش از 10 میلیارد تومان به بدنه باشگاه تزریق کرده اما بازیکنان این تیم از بی‌پولی و عدم عمل به تعهدات مالی باشگاه صحبت می‌کنند. حال چند سوال پیش می‌آید؛ 10 میلیاردی که گفته می‌شود از سوی اسپانسر به باشگاه پرسپولیس تزریق شده، کجا خرج شده است؟ آیا این پول خرج بدهی‌های گذشته باشگاه شده است؟ اگر اینطور است چرا بدهی باشگاه پرسپولیس به کشتی‌گیران پرداخت نشد تا اموال این باشگاه تهدید به توقیف نشود؟ چرا هر روز نام یک طلبکار جدید مطرح می‌شود؟ چرا بازیکنان پرسپولیس از بی‌پولی شکایت می‌کنند؟ چرا مسؤولان باشگاه نتوانستند در فصل نقل و انتقادات به خوبی عمل کنند و بازیکنان بزرگی را جذب پرسپولیس کنند؟ و چندین و چند سوال دیگر. به نظر می‌رسد این روزها پرسپولیس شاهد جنگ قدرت شدید میان هیات مدیره و اسپانسر این باشگاه است؛ اسپانسر تحویل چک 2 میلیاردی را منوط به اجرای تعهدات باشگاه می‌داند، تعهداتی که هنوز معلوم نیست شامل چه مواردی می‌شود. شنیده می‌شود پرداخت نکردن پول توسط اسپانسر به باشگاه پرسپولیس اهرم فشاری از طرف اسپانسر است برای ایجاد تغییر و تحولات در باشگاه پرسپولیس. نکته جالب اینجاست که اعضای
هیات مدیره باشگاه پرسپولیس مثل سیاسی و خواجه‌وند اصرار دارند اسپانسر تمام تعهدات خود را در قبال باشگاه انجام داده، موضوعی که در صحبت‌های رحیمی خیلی سخت می‌توان
به آن می‌رسید.


Page Generated in 0/0085 sec