printlogo


کد خبر: 10558تاریخ: 1393/6/10 00:00
چهارگوشه

گالووی: همچنان به مواضع ضداسرائیلی خود پایبندم
جورج گالوی، نماینده پارلمان انگلیس که روز جمعه در غرب لندن بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت، تأکید کرد همچنان به بیان مواضع ضداسرائیلی خود ادامه می‌دهد. پلیس انگلیس روز شنبه اعلام کرد فردی که به دلیل کتک زدن این عضو حزب «ریسپکت» بازداشت شده، به «اعمال خشونت با دلایل مذهب» متهم شده است. هواداران رژیم‌صهیونیستی آقای گالوی را به دلیل موضع‌گیری‌ علیه تل‌آویو به ضدیهودی بودن متهم کرده‌اند. حمله اخیر به گالوی نیز به همین دلیل صورت گرفته است. گالوی با بیان اینکه تصور می‌کرده ممکن است زیر ضربات فرد مهاجم کشته شود، می‌گوید: «من روی زمین افتاده بودم و با خودم فکر می‌کردم که این مرد آنقدر مرا می‌زند تا کشته شوم». با وجود آنکه آقای گالوی پس از این حمله راهی بیمارستان شد، اما می‌گوید: «جدا از اینکه این فرد چه انگیزه‌ای داشت، من به هیچ‌وجه از بیان مواضع خود در قبال موضوعاتی چون اسرائیل و خاورمیانه پشیمان نیستم». وی افزود: «برای مبارزه با آنچه که به آن باور دارم، آماده هستم».

ارتباط علنی اردوغان با صهیونیست‌ها
رئیس‌جمهور ترکیه با کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا دست داد؛ اتفاقی که رسانه‌های این رژیم آن را اولین ارتباط اردوغان با یکی از مقامات اسرائیل پس از 6 سال عنوان می‌کنند. به گزارش کانال 10 رژیم صهیونیستی، رجب طیب اردوغان در مراسم سالانه «روز پیروزی» با لوسی لوی‌سفری، کاردار سفارت رژیم صهیونیستی در آنکارا دست داد. در سال 2010 در جریان حمله کماندوهای رژیم صهیونیستی به کشتی ماوی مرمره از ناوگان آزادی غزه و کشته شدن 10 تبعه ترک، اردوغان از قطع شدن روابط ترکیه با این رژیم خبر داد.

مصادره 4000 دونم از اراضی جنوب قدس توسط اسرائیل
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به کشته شدن 3 شهرک‌نشینی که در ژوئن گذشته مفقود شده بودند، دستور مصادره 4000 دونم(در فلسطین هر دونم معادل هزار متر مربع است) از زمین‌های جنوب قدس را داد. پیش‌تر نیز «باشگاه اسیران فلسطینی» در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: از ماه ژوئن و از زمان ربوده شدن 3 شهرک‌نشین در کرانه باختری، دست‌کم 2000 فلسطینی بازداشت شده‌‌اند. پس از مفقود شدن این 3 شهرک‌نشین‌، صهیونیست‌ها یک نوجوان فلسطینی را زنده زنده به آتش کشیده و وی را به شهادت رساندند. در پی خشم مردم فلسطین از این اقدام صهیونیست‌ها، تجاوز 50 روزه صهیونیست‌ها به نوار غزه آغاز شد.

دختر صدام در فکر بازگشت به قدرت
پیشروی گروه تروریستی داعش فرصت انتقام‌گیری را برای رغد، فرزند ارشد صدام فراهم کرده است. او با ثروت ده‌ها میلیون دلاری به حمایت از داعشی‌ها برخاسته و در فکر بازگشت به قدرت است. به نوشته اشپیگل، رغد که با اقامت در اردن از فعالیت‌های سیاسی محروم شده بود، اما اخیرا به حمایت مالی از گروه‌های تندرو اسلامی دست زده و به‌شدت از سیاستمداران خاورمیانه انتقاد می‌کند. افسران عالیرتبه‌ رژیم بعث هم که با سقوط صدام همه چیزشان را از دست داده بودند، حالا به حقوق‌گیران داعش
تبدیل شده‌اند.

 فرگوسن دوباره ناآرام شد
با گذشت 3 هفته از کشته شدن مایکل براون، نوجوان سیاهپوست آمریکایی بر اثر تیراندازی یک افسر پلیس سفیدپوست، صدها نفر از مردم شهر فرگوسن در ایالت میسوری دوباره به خیابان‌ها ریختند. تظاهرکنندگان در فرگوسن پلاکاردهایی را با خود حمل می‌کردند که در آن اسامی کسانی که به دست نیروهای پلیس کشته شده‌اند، ‌نوشته شده بود. مرگ براون 18 ساله، 3 هفته تظاهرات خشونت‌آمیز را در حومه سنت لوئیس به همراه داشت و مساله تبعیض‌نژادی در آمریکا را بار دیگر در کانون توجه دنیا قرار داد.

تظاهرات ضدآمریکایی در برلین
هزاران آلمانی در اعتراض به سرقت اطلاعات شخصی افراد در اینترنت از جانب سازمان آژانس امنیت ملی آمریکا و همچنین دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی آلمان در خیابان‌های برلین تظاهرات کردند. شعار اصلی این تظاهرات که از مقابل سفارت آمریکا در برلین آغاز شد «آزادی به جای ترس» انتخاب شده بود. شرکت‌کنندگان در این تظاهرات ضمن اعلام مخالفت‌شان با جمع‌آوری همه اطلاعات مردم در اینترنت، پیگیری و روشن شدن آنچه را ادوارد اسنودن پارسال درباره جاسوسی‌های آمریکا از مردم عنوان کرده بود، خواستار شدند.


Page Generated in 0/0068 sec