printlogo


کد خبر: 10565تاریخ: 1393/6/11 00:00
خداحافظی مرد شماره یک فتنه از کارمندان وزارت علوم
توفیقی رفت

گروه سیاسی: با استیضاح رضا فرجی‌دانا و برکناری وی توسط مجلس شورای اسلامی به نظر می‌رسد زمینه برای پاکسازی وزارت علوم از جریان فتنه مهیا شده باشد. در این رابطه دیروز خبری منتشر شد که می‌تواند آغازی برای تغییر رویکرد فعلی این وزارتخانه باشد. جعفر توفیقی از وزارت علوم رفت. به گزارش
«وطن امروز»، توفیقی که برخی معتقدند رهبر اصلی اقدامات یک‌سال گذشته وزارت علوم بود با عنوان مشاور عالی فرجی‌دانا در وزارت علوم فعالیت می‌کرد. براساس اظهارات متعدد بسیاری از نمایندگان مجلس وی در واقع همه اقدامات صورت گرفته یک‌سال گذشته در این وزارتخانه را مدیریت می‌کرد. اقداماتی که در نهایت به استیضاح فرجی‌دانا منجر شد. خبر رفتن توفیقی از وزارت علوم که بعد از آمدن محمد علی نجفی به این وزارتخانه صورت گرفت را یکی از مدیران وزارت علوم اعلام کرده است. وی در این‌باره به تسنیم گفت: توفیقی مشاور عالی وزارت علوم نبوده و به عنوان مشاور عالی وزیر علوم منصوب شده بود که طبیعتا پس از رفتن وزیر علوم وی نیز می‌رود. وی افزود: براساس قانون اگر نجفی تمایل به حضور توفیقی داشته باشد باید دوباره به وی پیشنهاد دهد ولی در حال حاضر به طور قانونی توفیقی سمتی در وزارت علوم ندارد. پیگیری‌های انجام شده نیز حاکی از این است که توفیقی روز یکشنبه دفتر کار خود را تحویل داده است. جعفر توفیقی همچنین به خاطر مواضع جنجالی‌اش در جریان انتخابات 88 در جمع متحصنان که موجب می‌شد نتواند از مجلس رای اعتماد بگیرد، به مجلس معرفی نشد. اکنون با رفتن توفیقی از وزارت علوم و آغاز برخی تغییرات در این وزارتخانه توسط نجفی به نظر می‌رسد شرایط برای تغییر جهت‌گیری غلط گذشته فراهم شده باشد. سرپرست جدید وزارت علوم ابتدای فعالیت خود در وزارت علوم را با 2 انتصاب در رؤسای دانشگاه‌ها آغاز کرد. به گزارش تسنیم، محمدعلی نجفی، سرپرست جدید وزارت علوم در احکام جداگانه‌ای محمد میرزایی‌بادیزی را به سمت سرپرستی دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان و علی تیزرو را به سمت ریاست مرکز آموزش عالی لامرد منصوب کرد. در حکم انتصاب محمد میرزایی به سمت سرپرستی دانشگاه تحصیلات تکمیلی و فناوری پیشرفته کرمان، آمده است: امید است با توکل به خداوند سبحان، مأموریت و وظایف سرپرستی را برپایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب به انجام رسانید. سرپرست وزارت علوم در حکم انتصاب علی تیزرو به سمت ریاست مرکز آموزش عالی لامرد نیز تاکید کرده است: امید است با توکل به خداوند سبحان، مأموریت و وظایف ریاست مرکز آموزش عالی لامرد را بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب به انجام رسانید. اکنون و در شرایطی که بسیاری از رسانه‌های اصلاح‌طلب حامی دولت سعی بر القای این گزاره دارند که نجفی همان مسیر فرجی‌دانا را عینا طی خواهد کرد، به نظر می‌رسد با حضور نجفی در وزارت علوم و رفتن برخی چهره‌های افراطی، روند غلط این وزارتخانه تا حد قابل توجهی تعدیل شود.
 مجلس بر مواضع خود استوار است
 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان استیضاح وزیر سابق علوم اثبات کردند جریان فتنه به عنوان خط قرمز نظام حق ورود در عرصه‌های اجرایی کشور را ندارد. با معرفی سرپرست جدید وزارت علوم، نمایندگان مجلس در اظهارات خود هشدار داده‌اند دولت به تعامل با قوا احترام گذاشته و خطوط قرمز نظام را درباره روند آتی وزارت علوم در نظر بگیرد. در این رابطه الیاس نادران از نمایندگان ناطق در روز استیضاح فرجی‌دانا درباره سخنان حسن روحانی در کنفرانس خبری درباره ادامه مسیر دولت در وزارت علوم به خبرگزاری دانشجو گفت: اگر وزیر معرفی شده، به طور مشخص بخواهد راه وزیر معزول را ادامه دهد در همان جلسه رای اعتماد برکنار خواهد شد، در غیر این‌صورت اگر در جلسه رای اعتماد وعده‌هایی را بدهد و به آنها پایبند نباشد، باید منتظر برخوردی از سوی نمایندگان مجلس باشد که به مراتب شدیدتر از آن چیزی خواهد بود که تصورش را می‌کند. وی افزود: با پافشاری دولت بر مسیر سابق، تغییری در موضع نمایندگان ملت ایجاد نخواهد شد و به نظرم این بار، نمایندگان باید قبل از آنکه کار به استیضاح برسد از وزیر معرفی شده اطمینان حاصل کنند. نادران با اشاره به سابقه مجلس در برخورد با تخلفات دولت‌ها اظهار داشت: این اتفاق در دولت‌های آقای خاتمی و احمدی‌نژاد نیز رخ داده است و آن دولت‌ها هم مجلس را در این زمینه آزموده‌اند. این نماینده مجلس شورای اسلامی درباره احتمال تاکید دولت بر ادامه راه فرجی‌دانا در وزارت علوم افزود: امیدوارم آقای رئیس‌جمهور به سخنان خود در خصوص تعامل میان قوا و تفاهم براساس اصول انقلاب پایبند باشند. وی با اشاره به سخن روز گذشته رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه «همان توصیه‌هایی که به وزیر علوم سابق کردم به وزیر آینده هم خواهم داشت» تاکید کرد: اگر باز هم همان ستاد جنگ سابق در وزارت علوم سیطره پیدا کند، نمایندگان مجلس برخورد جدی خواهند کرد. نادران تصریح کرد: ما خواستار تعامل هستیم و از دولت انتظار داریم به تعامل با قوا احترام گذاشته و تفاهم براساس اصول و مبانی انقلاب را خط قرمز خود بداند.


Page Generated in 0/0056 sec