printlogo


کد خبر: 10568تاریخ: 1393/6/11 00:00
اخبار

صدای آمریکا:
توافق هسته‌ای با ایران تنها میراث سیاست خارجی اوباما خواهد بود
رادیو صدای آمریکا در  مقاله‌ای به روند تعامل دولت‌های اخیر آمریکا با پرونده هسته‌ای ایران می‌پردازد و می‌گوید که توافق ژنو در صورت به سرانجام رسیدن، می‌تواند تنها یادگاری اوباما در عرصه سیاست خارجی باشد. به گزارش فارس، نویسنده این مقاله در ابتدا به مکالمه 15 دقیقه‌ای حسن روحانی و باراک اوباما در آخرین دقایق سفر رئیس‌جمهور ایران به نیویورک می‌پردازد و می‌گوید که برخی تاریخدانان این مکالمه را سنگ بنایی برای توافق ژنو ارزیابی می‌کنند؛ «اولین تماس رسمی میان ایران و ایالات متحده آمریکا پس از انقلاب سال 1357». در ادامه مقاله آمده است: روند توافق هسته‌ای ایران و 1+5 روندی شکننده است، زیرا دور اخیر تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران، منجر به پاسخ تند مقامات ایرانی شده است. رسانه‌های جمعی اما اصرار دارند که این تحریم‌ها، تحریم جدید نیست بلکه در حکم اعمال تحریم‌های کنونی است. «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران هم این تحریم‌ها را جنایت علیه بشریت خواند، موضع‌گیری‌ای که نشان از مواضع سرسختانه‌تر ایران نسبت به آمریکا خواهد داشت. با این حال هنوز مذاکرات شانس رسیدن به یک توافق تاریخی با ایران را زنده نگه داشته است. ناظران می‌گویند که این توافق، در صورت انعقاد، می‌تواند میراث «باراک اوباما» در عرصه سیاست خارجی باشد، میراثی از یک رئیس‌جمهور با کارنامه سیاست خارجی نه‌چندان مقبول در نزد ملت خودش.

پیشنهاد هاشمی برای پذیرفتن پروتکل الحاقی توسط ایران
اکبر هاشمی‌رفسنجانی در دیدار «ارکی تیومیویا» وزیر خارجه فنلاند  با بیان اینکه بعضی کشورها در مذاکرات هسته‌ای به دنبال بهانه‌های سیاسی هستند، گفت: تحریم وسیع آمریکا در آستانه دور جدید مذاکرات، فضای کشور را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد. به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، وی مذاکرات هسته‌ای ایران با کشورهای 1+5 را صفحه جدیدی در فضای سیاسی ایران و غرب دانست و در عین حال تاکید کرد: اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران نشانه‌ای از سردرگمی آمریکا در سیاست خارجی و بویژه در نگاه به جمهوری اسلامی ایران است.  وی افزود: از عقلای جهانی و از کشورهای معتدل اتحادیه اروپا انتظار می‌رود عواقب بد این سیاست‌ها را به آمریکا یادآوری کنند. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مانع‌تراشی‌ها در مسیر مذاکرات هسته‌ای را بهانه‌های سیاسی خواند و اظهار داشت: ایران بارها اعلام کرد سلاح هسته‌ای را حرام می‌داند و این تصمیم در سیاست‌های ایران اصول روشنی دارد اما گویا بعضی طرف‌های مذاکره میلی به حل مساله ندارند. هاشمی‌رفسنجانی ادامه داد: اگر واقعا مشکل غرب عدم اعتماد است، می‌توانند شرایطی را فراهم کنند که به موازات رفع تحریم‌ها علیه ایران و پذیرفتن پیوست الحاقی توسط ایران، اعتماد دو طرف تامین شود.

ادعای جالب علیزاده‌طباطبایی:
سرویس امنیتی انگلیس برای مهدی هاشمی سندسازی کرده است!
علیزاده‌طباطبایی، وکیل مهدی هاشمی‌رفسنجانی در پاسخ به این سوال که آیا شما مطلب منتشر شده در کیهان لندن که در آن آقای مهدی هاشمی عنوان کرده بود هیچ اعتقادی به ولایت فقیه ندارد و بحث‌هایی درباره براندازی نظام ایران مطرح شده بود را تایید می‌کنید، گفت: تمام این مطالب ادامه تخریب علیه هاشمی است و من با سند و مدرک اثبات می‌کنم که این مطلب در راستای سندسازی‌های سرویس اطلاعاتی انگلیس است و ما کاملا آن را تکذیب می‌کنیم. وی ادامه داد:‌ انتشار این مطلب نشان می‌دهد دست‌های پشت پرده‌ای که در پس این داستان بوده‌اند هر روز مطلب جدیدی را جعل و عنوان می‌کنند؛ این سیاستی است که من مستنداً‌ می‌گویم دست انگلیس پشت پرده است. مشخص است که آنها از این اقدامات، به دنبال ایجاد اختلاف بودند که الحمدلله به نتیجه نرسید.
وکیل خانوادگی ‌رفسنجانی وکیل فرد هتاک به امام شد
علیزاده‌طباطبایی، وکیل خانوادگی هاشمی‌رفسنجانی، وکیل مدافع عبدالحسین هراتی، فرد هتاک به امام و نظام اسلامی شد. به گزارش تسنیم، وی در پاسخ به این سوال که آیا شما وکیل مدافع عبدالحسین هراتی هستید؟ گفت: بله، وکیل ایشان هستم. وی در پاسخ به این سوال که روند پرونده قضایی عبدالحسین هراتی در چه مرحله‌ای است؟ گفت: کیفرخواست صادر و به دادگاه ارجاع شده و منتظر دستور رسیدگی هستیم. وی در پاسخ به این سوال که آیا دفتر حفظ و نشر آثار امام‌خمینی(ره) از هراتی شکایت کرده است؟ گفت: هنوز موفق نشده‌ام پرونده را مطالعه کنم. جرم عمومی است. جرم وی ظاهرا توهین به امام است که جزو جرائم عمومی است. عبدالحسین هراتی در دوره مدیریت حمید میرزاده در دانشگاه آزاد با حکم طه هاشمی، معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد به سمت مدیرکل اسناد و مدارک دانشگاه آزاد منصوب شد که پس از افشای مقالات وی با محتوای هتاکی علیه امام(ره) و نظام اسلامی و همچنین انتقادات شدید رسانه‌ای و دانشجویی، مسؤولان دانشگاه آزاد مجبور به عزل وی از سمت خود شدند.


Page Generated in 0/0057 sec