printlogo


کد خبر: 10569تاریخ: 1393/6/11 00:00
دولت

امروز قول و کلام رهبر انقلاب «سدید» است
حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور صبح دیروز در اجلاس روز جهانی مساجد اظهار داشت: ما قول سدید می‌خواهیم، امام(ره) بیاناتش و اعلامیه‌هایش قول سدید بود؛ امروز رهبری انقلاب قولش و کلامش قول و کلام سدید است. روحانیتی که در مسیر اسلام راستین قرار دارد قول‌‌شان سدید است. به گزارش فارس، رئیس‌جمهور تصریح کرد: قول سدید به معنای راستگویی تنها نیست درست است که قول سدید یعنی قولی محکم و استوار اما معنای سدید تنها استواری و استحکام نیست؛ سدید یعنی میانه‌روی، قول تأثیرگذاری، استحکام، استوار و میانه‌روانه. رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: پیامبر همه سخنانش قول سدید بود و همیشه به خود و مردم تذکر می‌داد و می‌خواست یادآوری کند که به دنبال قول سدید باشند. وی ادامه داد: نسل جوان ما امروز به قول سدید نیاز دارد ما نمی‌توانیم دروازه‌های دنیا را روی نسل جوان ببندیم، درست است که باید نسل جوان را از آب مسموم و از هوای مسموم برحذر داشت اما چه کنیم که هوا آنچنان آلوده است که تنها با ماسک قوی می‌توان در برابر این هوا مقاومت کرد.

 تحریم‌های جدید مخالف روح توافق ژنو است
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره تحریم‌های جدید تصریح کرد: آقای رئیس‌جمهور به صراحت در این رابطه اظهارنظر کردند و من فکر می‌کنم همانطور که آقای رئیس‌جمور گفتند این تحریم‌ها با روح توافق ژنو در تناقض است. به گزارش تسنیم، وی افزود:  البته ما تأکید داریم که مذاکره با کشورهای 1+5 را ادامه دهیم و حتماً برای ایران فرصت مقابله‌ به‌ مثل و اقدام مشابه وجود دارد. باید تدبیر کنیم که چه اقدامی در چه مقطعی لازم است و آن را انجام دهیم.

مرزهای کشور با هیچ تهدیدی روبه‌رو نیست
عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور دیروز در حاشیه نشست استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره احتمال تهدید امنیتی در مرزهای کشور از سوی گروهک تروریستی داعش اظهار داشت: آمادگی و امنیت کامل در مرزهای کشور برقرار است و مرزها با تهدیدی روبه‌رو نیست. به گزارش تسنیم، وی در پاسخ به این سوال که معاون سیاسی وزیر کشور چه زمانی مشخص می‌شود، گفت: به دنبال گزینه‌های مورد نظر برای معاونت سیاسی وزارت کشور هستیم. وزیر کشور در واکنش به اظهارات برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مبنی بر اینکه امکان تشکیل جلسات کمیسیون ماده 10 احزاب بدون معرفی معاونت سیاسی وزارت کشور وجود ندارد، تصریح کرد: خیر؛ اینگونه نیست، آنها هم باید نمایندگان جدید خود را معرفی کنند و امیدواریم این کار بزودی انجام شود.

غرب باید توافق با ایران را به تصویب شورای امنیت برساند
سیدعباس عراقچی، مذاکره‌کننده ارشد کشورمان با اشاره به مهم‌ترین اختلافات ایران و 1+5 اظهار داشت: باید به فرمول‌هایی برسیم که هم حقوق ما را تأمین و هم نگرانی‌ها نسبت به برنامه هسته‌ای ایران را رفع کند. موضوع تحریم‌ها یکی از بحث‌های کلیدی است و بدون اینکه به یک راه‌حل قابل قبولی درباره برداشته شدن آنها برسیم، توافقی در کار نخواهد بود. به گزارش باشگاه خبرنگاران، وی افزود: توافق مقدماتی ژنو هم بر این نکته تأکید دارد و می‌گوید در توافق نهایی همه تحریم‌ها به صورت جامع برداشته خواهد شد اما سوال این است که ترتیب و مکانیزم این کار چگونه خواهد بود؟ این موضوع محل بحث است. عراقچی ادامه داد: معتقدیم به هیچ‌وجه نمی‌شود تحریم‌ها را به قسمت‌های مختلف تقسیم کرد. حتماً هر تصمیمی درباره تحریم‌ها باید به صورت یکپارچه اتخاذ شود. توافقی که در آن رفع تحریم‌های شورای امنیت و تحریم‌های یکجانبه اروپا و آمریکا نباشد قابل قبول نیست. وی گفت: البته می‌دانیم که 1+5 نمی‌تواند تحریم‌های شورای امنیت را مستقیم لغو یا تعلیق کند ولی آنها به عنوان اعضای دائم شورای امنیت باید متعهد شوند که این کار را در شورای امنیت خواهند کرد. مسلماً اجرای هرگونه توافقی وقتی شروع خواهد شد که شورای امنیت هم این توافق را تایید کند و مسؤولیت‌هایش را درباره رفع تحریم‌ها بپذیرد. عراقچی تصریح کرد: ما در جریان مذاکرات، مکانیزمی برقرار می‌کنیم بر این مبنا که تا وقتی تایید شورای امنیت در توافق ایران و 1+5 قرار نگیرد، از نظر ما این توافق اعتباری ندارد.


Page Generated in 0/0061 sec