printlogo


کد خبر: 10585تاریخ: 1393/6/11 00:00
نبض جامعه

وزیر آموزش و پرورش خبر داد
اجرایی نشدن افزایش مرخصی زایمان
طرح افزایش مرخصی زایمان نهایی نشده است و بعید می‌دانم این طرح امسال به نتیجه نهایی برسد. به گزارش فارس، علی‌اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش درباره  طرح افزایش مرخصی زایمان فرهنگیان اظهار داشت: معلم در مقایسه با کارمند یک تفاوت عمده دارد و آن این است که وقتی یک همکار فرهنگی مرخصی می‌رود، معلم دانش‌آموزان تغییر پیدا می‌کند و به تبع آن در تحصیل دانش‌آموزان اثر می‌گذارد. وی خاطرنشان کرد: ‌به دنبال آن هستیم مرخصی زایمان را طوری برنامه‌ریزی کنیم که تغییرات معلم را به حداقل برسانیم و برای این هدف، تیمی را مدت‌ها مأمور کرده‌ایم تا برنامه‌ریزی کند و در عین حال که همکاران فرهنگی از امکانات لازم برای مرخصی برخوردار می‌شوند، لطمه جدی به تحصیل دانش‌آموزان نیز وارد نشود. فانی با اشاره به اینکه هنوز این طرح نهایی نشده است، بیان داشت: اگر طرح نهایی شد مراحل آن را در دولت پیگیری کرده و ابلاغ می‌کنیم. وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ بعید می‌دانم امسال این طرح به نتیجه نهایی برسد اما به دلیل اینکه باید برنامه آماده شود، تلاش می‌کنیم مجوزهای لازم را از معاونت‌های رئیس‌جمهور در بخش معاونت راهبردی به لحاظ مالی و اعتباری و معاونت توسعه مدیریت بگیریم.

تار و مار باند بزرگ جعل مدرک تحصیلی
فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد از متلاشی شدن یک باند جاعل بزرگ مدارک تحصیلی مقاطع سیکل تا دکترا در شهرستان گچساران این استان خبر داد. به گزارش «وطن امروز» سردار غلامعباس غلامزاده، فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اعلام این خبر افزود: درپی کسب خبری مبنی بر صدور مدارک تحصیلی جعلی از سوی فرد یا افرادی در سطح شهرستان گچساران، شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار مأموران پلیس شهرستان گچساران قرار گرفت. وی بیان داشت: در تحقیقات مأموران دریافتند با یک باند بزرگ مدارک تحصیلی مقاطع گوناگون از سوم راهنمایی تا دکترا  روبه‌رو هستند و در ادامه تحقیقات خود یکی از متهمان را که با یک دستگاه خودروی پراید در حال تحویل مدارک جعلی بود، پس از تعقیب و گریز دستگیر کردند. غلامزاده اظهار داشت: پس از انتقال متهم به مقر انتظامی، در بازرسی از خودروی وی 49 فقره مدرک تحصیلی جعلی در مقاطع گوناگون و یک جلد دفترچه ثبت‌نام افراد متقاضی که مبالغ دریافتی و بدهکاری آنها در آن قید شده بود، کشف کردند. فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: در بازجویی از متهم، وی به بزه انتسابی خود با همدستی 9 نفر دیگر اعتراف کرد که  پس از هماهنگی با مراجع قضایی و همکاری متهم محل اختفای یکی از همدستانش که سردسته این باند بود، شناسایی و شبانه در یک عملیات غافلگیرانه  دستگیر شد. وی خاطرنشان کرد: مأموران در بازرسی از منزل سردسته این باند جاعل، 160 فقره مدارک تحصیلی جعلی در مقاطع گوناگون و تعداد زیادی تصاویر کارت ملی، شناسنامه و کارنامه تحصیلی افراد متقاضی و یک جلد دفترچه ثبت مبالغ دریافتی و بدهکاری متقاضیان کشف شد.

رئیس پلیس راهور پایتخت عنوان کرد
هوشمندسازی تابلوهای راهنمایی و رانندگی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از هوشمندسازی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در پایتخت خبر داد. سرهنگ تیمور حسینی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه یکی از اهداف پلیس راهور توسعه استفاده از تابلوهای هوشمند از جمله تابلوهای «VMS» است گفت: این طرح در حال حاضر نیز اجرایی شده و به عنوان مثال تابلوهای اطلاعاتی در سطح بزرگراه‌ها نصب شده که وضعیت ترافیک معابر و حداکثر سرعت مجاز را به رانندگان نشان می‌دهد. حسینی با بیان اینکه تابلوهای متغیر باید توسعه پیدا کنند، به ایسنا افزود: تابلوهای ما باید این قابلیت را داشته باشد که اگر زمانی علامت توقف ممنوع روی آن درج شد، در زمان دیگری بتوان پیام هشدار دیگری روی آن حک کرد و درحقیقت در زمان‌های مختلف کارکردهایی متفاوت داشته باشد. وی با اشاره به اجرای طرح جمع‌آوری و اصلاح برخی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی اظهارداشت: قریب به 700 تابلوی
توقف ممنوع و 500 تابلوی حمل با جرثقیل از سطح معابر پایتخت جمع‌آوری شده و تعدادی از تابلوها نیز اصلاح شده است.


Page Generated in 0/0058 sec