printlogo


کد خبر: 10586تاریخ: 1393/6/11 00:00
سلامت

معاون پژوهشگاه رویان عنوان کرد
پوشش بیمه فقط برای  11 قلم داروی ناباروری
متأسفانه در حال حاضر هیچ روش درمان ناباروری، تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر نیست و تنها 11 قلم دارو تحت پوشش محدود سازمان‌های بیمه‌گر است. به گزارش «وطن امروز» احمد وثوق، معاون پشتیبانی و خدماتی تخصصی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه طبق بررسی‌های به‌عمل آمده 15 الی 20 درصد از زوج‌های ایرانی در سن باروری دچار مشکل ناباروری هستند، گفت: این رقم به دلیل این است که هنوز مطالعات جامعی در این زمینه انجام نشده است. وثوق با بیان اینکه در حال حاضر فقط تعداد محدودی از داروهای ناباروری تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر است، بیان داشت: متأسفانه در حال حاضر هیچ روش درمان ناباروری، تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر نیست و تنها 11 قلم دارو تحت پوشش محدود سازمان‌های بیمه‌گر است اما هنوز توفیق پیدا نکردیم روش‌های درمان ناباروری را تحت پوشش بیمه قرار دهیم. به گفته وی، دلیل آن این است که در بحث بودجه کشور که باید به حمایت‌های لازم درمان این بیماران اعتبارات لازم داده شود، رقم خاصی به این امر اختصاص داده نشده اما در دولت یازدهم قسمتی از هزینه درمان ناباروری در بخش دارو زیر پوشش محدود سازمان‌های بیمه‌گر قرار داده شده است.

معاون وزیر بهداشت خبر داد
آغاز واکسیناسیون جدید کودکان از مهر
معاون بهداشتی وزیر بهداشت ۱۰ عامل اصلی خطر بیماری را در کشور اعلام کرد و از آغاز واکسیناسیون جدید کودکان با ۲ واکسن پنوموکوک و پنتاوالان از اول مهر خبر داد. به گزارش فارس، علی‌اکبر سیاری، معاون بهداشتی وزیر بهداشت در هفتاد و هشتمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با اشاره به تغییر سیمای بیماری‌ها گفت: 19 میلیون نفر در کشور فشار خون دارند، 50 درصد از آنها از این بیماری بی‌اطلاعند و 83 درصد از مرگ‌ها در سال با فشار خون مرتبط است که باید شناسایی شوند. سیاری بر اجرای برنامه خودمراقبتی و به صحنه آمدن مردم برای ارتقای برنامه‌ها تأکید کرد و بیان داشت: برنامه واکسیناسیون جدید تا مهر اجرا می‌شود که 2 واکسن پنتاوالان و پنوموکوک به این برنامه اضافه می‌شود. وی همچنین یادآورشد: خدمات رادیولوژی و آزمایشگاهی در سطح اول روستاها و همچنین خدمات دندانپزشکی را اجرایی می‌کنیم و برنامه کنترل بیماری‌های غیرواگیر را در برنامه ادغام کرده که 10 بسته خدمت را در این زمینه طراحی و بازنگری کرده‌ایم که آماده ادغام هستند. معاون بهداشتی وزیر بهداشت 10 عامل خطر اول بیماری در کشور را رژیم غذایی نامطلوب که شامل مصرف بالای قند، روغن و نمک، تحرک ناکافی، سیگار، دیابت، آلودگی، کلسترول بالا، خطرات شغلی و مصرف مواد مخدر است اعلام کرد و افزود: موضوعی که در مورد روغن پالم بیان شد و توفان به پا کرد باید تلاش کنیم روغن سالم‌تر مصرف شود و مصرف روغن در جامعه کم شود.به گفته سیاری، 47 میلیون نفر در کشور غذای نامناسب مصرف می‌کنند، 19 میلیون نفر تحرک خوبی ندارند، 5 میلیون نفر سیگار می‌کشند و 15 میلیون نفر چربی خون بالا داشته و 7 میلیون دیابتی در کشور وجود دارد. وی اظهارداشت: قرار است 3 تا 4 هزار کارشناس مسؤول برای مراقبت از سلامت جامعه در خانه‌های بهداشت فعال شوند، کارت سلامت ایرانیان طراحی شده و مهم‌ترین نگرانی موجود که تغییر سبک زندگی است قرار است کارشناسان تغذیه به خدمت گرفته شوند تا تغذیه سالم و تحرک فیزیکی مناسب را آموزش دهند.

رئیس اداره پیوند وزارت بهداشت خبر داد
شناسایی 12 باند قاچاق اعضا
رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت ضمن اعلام شناسایی 12 باند قاچاق اعضا در کشور، دلیل ممنوع شدن پیوند به اتباع خارجی را تشریح کرد. به گزارش «وطن امروز» کتایون نجفی‌زاده، رئیس اداره پیوند و بیماری‌های خاص وزارت بهداشت درباره پیوند به اتباع غیرایرانی گفت: قانون مربوط به این موضوع در سال 87 در کشور تصویب شده است، براساس آن قانون اتباع خارجی می‌توانستند از هموطن خود عضو دریافت کرده و در ایران پیوند شوند. مشکل آن بود که با تصویب چنین قانونی باندهای قاچاق و غیرقانونی شروع به فعالیت کردند. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر حدود 12 باند قاچاق اعضا شناسایی شده است. جهت جلوگیری از به فساد کشیده شدن پیوند عضو در کشور به تازگی شورایعالی پیوند، کارگروهی را تشکیل داده و پس از برگزاری پنج جلسه با اهل فن و بررسی تمام ابعاد، نتیجه بر آن شد که پیوند اتباع خارجی در کشور ممنوع شود تا کنترل صحیحی روی این موضوع صورت گیرد. نجفی‌زاده اظهارداشت: البته تیم‌های پیوند ایران آمادگی کامل دارند که در صورت درخواست کشورهای اطراف، جهت اعمال پیوندی و ارائه آموزش‌های لازم با این کشورها تعامل داشته باشند.
 


Page Generated in 0/0054 sec