printlogo


کد خبر: 10601تاریخ: 1393/6/11 00:00
اخبار کوتاه

«لیخون» روایتی نوستالژیک از دفاع‌مقدس‌
فیلم سینمایی «لیخون» به کارگردانی مهدی نادری و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی با موضوع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، در خرمشهر کلید می‌خورد. محمدحسین قاسمی، تهیه‌کننده سینما در توضیح جزئیات ساخت فیلم جدید مهدی نادری به مهر گفت: فیلمنامه «لیخون» توسط مهدی‌ نادری با موضوع دفاع مقدس نوشته شده است. این فیلم درباره جنگ ایران و عراق است که حین روایت داستان فیلم یک بار نوستالژیک را نیز به همراه دارد. قرار است در صورت تامین هزینه‌های تولید و جذب سرمایه در بخش خصوصی، این فیلم سینمایی مهرماه کلید زده شود. تهیه‌کننده «شیار 143» ادامه داد: من به عنوان یک تهیه‌کننده، فیلم قبلی مهدی نادری «بدرود بغداد» را دوست داشتم به همین دلیل تصمیم گرفتیم با همدیگر کار کنیم. نگاهی که نادری در «لیخون» دارد در حال و هوای فیلم «بدرود بغداد» است و فکر می‌کنم اثر سینمایی خوبی از آب در‌آید. قاسمی درباره انتخاب بازیگران توضیح داد: مذاکرات اولیه با برخی بازیگران انجام شده ولی چون هنوز تکلیف سرمایه‌گذاری مشخص نشده با هیچ‌یک از آنها قرارداد نبسته‌ایم. البته حضور مسعود سلامی به عنوان فیلمبردار «لیخون» نهایی شده است. این تهیه‌کننده سینما در پایان گفت: تمام تلاش این است که فیلمبرداری «لیخون» را مهر ماه در خرمشهر آغاز کنیم تا فرصت حضور در جشنواره سی و سوم فجر از دست نرود.

جوزانی «ایران‌برگر» را در کیگا جلوی دوربین می‌برد
پروانه ساخت «ایران‌برگر» به تهیه‌کنندگی مرتضی شایسته و فتح‌الله جعفری‌جوزانی مدتی است که از سوی اداره نظارت و ارزشیابی صادر شده است، فیلمی که در ابتدا «چگونه آموختیم پیتزا بخوریم و خوشبخت باشیم» نام داشت. این جدیدترین فعالیت مسعود جعفری‌جوزانی، فیلمساز کهنه‌کار سینمای ایران بعد از 16 سال است. رضا جعفری‌جوزانی، دستیار کارگردان در گفت‌وگو با تسنیم، از کلید خوردن این فیلم از روز چهارشنبه در روستای کیگا در محدوده امامزاده داوود خبر داد و گفت: احتمالا در اولین تصویربرداری لوکیشن معدن سنگ ضبط شود که در آن محسن تنابنده و هادی کاظمی جلوی دوربین می‌روند. این فیلم پربازیگر که قرار است بیش از 30 هنرمند در آن ایفای نقش کنند، حدود 43 جلسه فیلمبرداری دارد و تا 2 ماه آینده تصویربرداری می‌شود. علی نصیریان (امرالله‌خان)، محسن تنابنده (فتح‌الله‌خان)، احمد مهران‌فر(رهام)، حمید گودرزی (سهراب)، گوهر خیراندیش (ننه‌نبات)، فریبا متخصص(ننه حیات)، سحر جعفری‌جوزانی(ماهگل)، سیاوش چراغی‌پور(آقای مشاور)، هادی کاظمی، اکبر رحمتی، هاشم روحانی و میرطاهر مظلومی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند. طرح «ایران برگر» متعلق به جوزانی است که فیلمنامه آن توسط محمدهادی کریمی و مسعود جعفری‌جوزانی به طور مشترک نوشته شده است. این فیلم یک کمدی شلوغ است که داستانش در فضای معاصر روایت می‌شود و داستان امرالله‌خان  و فتح‌الله‌خان است که بر سر انتخاب اعضای شورا در یک روستا با هم رقابت می‌کنند.

استعفای دبیر جشنواره تئاتر عروسکی  پذیرفته نشد
پس از انتشار نامه‌ مرضیه برومند خطاب به معاون امور هنری مبنی بر وجود ناهماهنگی‌هایی در روند برگزاری جشنواره تئاتر عروسکی، جلسه‌ای مشترک با حضور علی مرادخانی،‌ حسین طاهری مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر جشنواره برگزار شد. معاون امور هنری وزیر ارشاد ضمن اشاره به بازدید خود از دبیرخانه جشنواره عروسکی، تلاش‌های اعضای دبیرخانه و ابراز رضایت هنرمندان این عرصه از حضور مرضیه برومند، گفت: حضور خانم برومند برای تئاتر عروسکی کشور بسیار مغتنم و برای مجموعه تئاتر فرصت ممتازی است. تئاتر عروسکی در این رویداد فرهنگی اثرگذار باید از وجود ایشان نهایت بهره فرهنگی و علمی را ببرد. اینجانب به هیچ عنوان با استعفای ایشان موافق نیستم و معتقدم که خانم برومند با برطرف شدن مشکلات به کار خود ادامه خواهند داد. حاضران در این جلسه همچنین درباره موارد مطرح شده در نامه استعفای دبیر جشنواره تئاتر عروسکی گفت‌وگو کردند که معاون امور هنری نوید داد مشکلات برطرف شود و در انتها ابراز امیدواری کرد پانزدهمین دوره جشنواره تئاتر عروسکی در شأن هنرمندان و علاقه‌مندان این عرصه
برگزار شود.


Page Generated in 0/0060 sec