printlogo


کد خبر: 10603تاریخ: 1393/6/11 00:00
تازه‌ها

اولین تجربه کارگردانی شهاب حسینی پاییز رونمایی می‌شود
فیلم سینمایی «ساکن طبقه وسط» به کارگردانی شهاب حسینی پس از طی کردن آخرین مراحل فنی آماده نمایش شده و قرار است پاییز اکران شود. «ساکن طبقه وسط» براساس فیلمنامه‌ای از محمدهادی کریمی جلوی دوربین رفته و این فیلم سینمایی این روزها آخرین مراحل فنی خود را در لابراتوآر «پیشگامان سینمایی آریا» پشت سر می‌گذارد. پروانه نمایش این فیلم صادر شده و قرار است فصل پاییز در سینماهای کشور به نمایش درآید. شهاب حسینی در نخستین تجربه سینمایی خود با بازیگرانی چون هنگامه قاضیانی، فرهاد اصلانی، حسین یاری، حسین محجوب، ساره بیات، طناز طباطبایی، بابک حمیدیان، بهناز جعفری، کامبیز دیرباز، بهنوش بختیاری، حسین محب‌اهری و... همکاری داشته و خود او هم عهده‌دار نقش اصلی فیلم است.  این فیلم درباره نویسنده جوانی است که وارد یک خانه سه‌طبقه شده و در آن خانه با اتفاقات جالب و عجیبی روبه‌رو می‌شود. شهاب حسینی درباره این فیلم اینگونه می‌گوید: «ساکن طبقه وسط» شرح حیات و پریشانی است، گمگشتگی این روح سرگشته دریافتن مأوایی امن و آرام. شاید بزرگ‌ترین جست‌وجوی هر انسان. امید که بیانمان قاصر نباشد به مدد الطاف پیدا و پنهان خود او و امید که ناب‌ترین تلالو اندیشه در راستای خشنودی‌اش نزدیک شویم و اثری برجا گذاریم به یادگار در شأن انسان که او اشرف مخلوقاتش نامید و جام وجودش را لبریز کرد و امانتدار از روح خویش.

شکایت عباس مرادیان از تهیه‌کننده
 فیلمی که بدون حضور یکی از کارگردانان ساخته شد
عباس مرادیان، کارگردان سینما گفت: از تهیه‌کننده «تتل و راز صندوقچه» به دلیل اینکه بدون اطلاع من فیلمبرداری و مراحل فنی این فیلم را سپری کرده‌اند شکایت می‌کنم. فیلم سینمایی «تتل و راز صندوقچه» طبق آخرین خبری که از سوی  بنیاد سینمایی فارابی اعلام شده است در حال صداگذاری است. با عباس مرادیان، کارگردان این فیلم درباره آخرین اخبار این فیلم گفت: وقتی شورای پروانه ساخت به کارگردان این فیلم پروانه ساخت نداد آقای هاشمی از بنده درخواست کردند با انصراف از یک پروانه ساخت دیگر به ایشان در این فیلم کمک کنم. مرادیان در گفت‌وگو با سینماپرس  توضیح داد: بنده هم پذیرفتم و پروانه ساخت به نام بنده و آقای وحید گلستان با شرط اینکه در تمام مراحل تولید اثر حضور داشته باشم، صادر شد اما تهیه‌کننده این فیلم بدون اینکه بنده را در جریان بگذارد در یک بازه زمانی که من درگیر کاری بودم، فیلمبرداری را به کارگردانی آقای وحید گلستان انجام داد و امروز مطلع شدم این فیلم در حال سپری کردن مراحل فنی برای رسیدن به جشنواره کوک و نوجوان اصفهان است! مرادیان تصریح کرد: با توجه به اینکه بنده در طول این مدت از دریافت پروانه ساخت نیز به اجبار دور مانده‌ام درخواست رسیدگی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و بنیاد سینمایی فارابی داده‌ام که امیدوارم احقاق حق شود. این کارگردان سینما یادآور شد: جالب اینجاست که واحد تولید بنیاد سینمایی فارابی همچنان اخبار این فیلم  را از من پیگیری می‌کند حال آنکه به اجبار از این فیلم دور بوده‌ام.

پایان فیلمبرداری «وروجک‌ها» با موضوع کودک
فیلمبرداری «وروجک‌ها» به کارگردانی فرزاد اژدری و تهیه‌کنندگی مهدی احمدی در تهران به پایان رسید تا برای حضور در بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان آماده شود. ۷ شهریور ماه فیلمبرداری «وروجک‌ها» به کارگردانی فرزاد اژدری در تهران به پایان رسید. «وروجک‌ها» سومین کار بلند سینمایی فرزاد اژدری پس از فیلم‌های «سلام بر فرشتگان» و «عملیات مهدکودک» است که برای حضور در جشنواره فیلم کودک و نوجوان آماده می‌شود.  این فیلم ۱۸ مرداد ماه جلوی دوربین رفت و روز ۷ شهریورماه در لوکیشن مرکز توانبخشی عمل فیلمبرداری‌اش به پایان رسید. علیرضا خمسه، سیما تیرانداز و طوفان مهردادیان از جمله بازیگران این فیلم هستند. ساینا اژدری، کیمیا حسینی، ایلیا مجیدی، آرتین پشنگ، روژان تقی‌زاده، عسل مردی، امیرعلی خانی و آرش ادیبی بازیگران کودک این فیلم هستند. «وروجک‌ها» یک فیلم سینمایی با موضوع کودک است که داستان آن درباره خواهر و برادری به نام‌های ساینا و سیناست که پدر و مادرشان را با رفتار‌های ناشایست و نادرست به ستوه آورده‌اند و یک روز صبح که از خواب بیدار می‌شوند متوجه می‌شوند پدر و مادرشان ناپدید شده‌اند. ساینا و سینا قدم در راهی می‌گذارند که مشکلات عجیب و غریبی انتظارشان را می‌کشد.
 


Page Generated in 0/0054 sec