printlogo


کد خبر: 10612تاریخ: 1393/6/11 00:00
مراسم ادای سوگند رئیس‌جمهور و کابینه جدید سوریه برگزار شد
تأکید بشار بر رویکردهای جدید دولت

گروه بین‌الملل: مراسم ادای سوگند رئیس‌جمهور  و نخست‌وزیر سوریه و وزرای دولت جدید این کشور در  دمشق برگزار شد. بشار اسد عصر یکشنبه پس از ادای سوگند اعلام کرد دولت جدید باید با رویکردی تازه به پیشواز مشکلات آینده برود و با تکیه بر ایجاد امنیت و بازسازی مناطق جنگ‌زده کشور به عنوان اولویت‌های اصلی خود از بحران عبور خواهد کرد.
او  وزرا را علاوه بر دعوت به ارائه دیدگاهی جدید، به  دوری از نکات منفی مرحله پیشین تشویق کرد و گفت موفقیت دولت جدید به «کسب اعتماد شهروندان از طریق شفاف‌سازی و اعتمادسازی» بستگی دارد: «موفقیت کار دولت جدید مرهون جلب اعتماد مردم است.  اولین چالش پیش روی دولت که برای شهروندان سوری بسیار حائز اهمیت است، موضوع امنیت و جنگ علیه گروه‌های تروریستی است که وزارت دفاع و ارتش و نیروهای مسلح در بالاترین سطح در حال انجام آن هستند. دولت باید به راه‌ خود برای تضمین ادامه خدمات اساسی و حمایت از بخش‌هایی مانند کشاورزی، صنعت و فرهنگ که نقشی اساسی در مقاومت سوریه دارند، ادامه دهد.
وائل الحلقی، نخست‌وزیر جدید سوریه نیز در حضور بشار اسد سوگند یاد کرد و فعالیت دولت خود را رسما آغاز کرد.  اسد که با کسب 7/88 درصد آرا در نخستین انتخابات مستقیم ریاست‌جمهوری سوریه  طی 3 دهه گذشته در تیرماه، برای سومین دوره به عنوان رئیس‌جمهور سوریه انتخاب شد، چهارشنبه هفته گذشته دستور تشکیل دولت جدید به ریاست «نادر وائل الحلقی»  را صادر کرد.  در کابینه جدید هیچ تغییری در وزارتخانه‌های کلیدی بویژه وزارت خارجه، کشور، دفاع، برق، نفت و وزارت دارایی ایجاد نشده است. مسؤولان وزارتخانه‌های کم‌اهمیت‌تر تغییر کرده‌اند به گونه‌ای که 21 وزیر از 34 وزیر کابینه در سمت‌های خود ابقا شدند. وزارت توسعه اداری که وزارتخانه‌ای تازه تأسیس است نیز به حسان النوری، نامزد سابق انتخابات ریاست‌جمهوری واگذار شده است. 11 وزیر‌ جدید در مراسم مزبور مقابل رئیس‌جمهور ایستادند و سوگند وفاداری به جمهوری عربی سوریه را ادا کردند.   پس از سخنان بشار اسد، وائل الحلقی، نخست‌وزیر سوریه نیز اعلام کرد دولت جدید وظیفه دارد نیازهای شهروندان و منافع آنها را تامین کند و علاوه بر آن باید همه الزامات مقاومت مردم سوریه از جمله حمایت ارتش و نیروهای مسلح برای مبارزه با تروریسم و بازگشت امنیت به همه اراضی سوریه فراهم شود.  در همین حال دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل اعلام کرد بیش از ۱۹۱ هزار نفر از مردم سوریه در طول بیش از 3 سال درگیری در این کشور جنگ‌زده کشته شده‌اند.  این دفتر احتمال داد آمار اعلام شده «کمتر از شمار واقعی کشته‌شدگان» باشد.


Page Generated in 0/0056 sec