printlogo


کد خبر: 10617تاریخ: 1393/6/11 00:00
چهارگوشه

حماس: برکناری فرمانده اسرائیلی دلیل شکست تل‌آویو است
در پی تغییر فرمانده لشکر غزه به وسیله رژیم صهیونیستی، حماس آن را نشانه شکست این رژیم در جنگ اخیر غزه اعلام کرد. به گزارش فلسطین الان، «سامی ابوزهری» سخنگوی حماس در واکنش به تغییر فرمانده لشکر منطقه غزه وابسته به ارتش اسرائیل گفت: این اقدام نشانه شکست «اسرائیل» در جنگ غزه است. وی افزود رژیم صهیونیستی شروع به اجرای مجازات علیه ارتشی کرده است که در مقابله با گرو‌ه‌های فلسطینی شکست خورده است. روزنامه‌های اسرائیلی روز دوشنبه نوشتند که رژیم صهیونیستی «میکی ادلیشتاین» فرمانده لشکر غزه را برکنار کرد و به مکان دیگری انتقال داد و «ایتای ویروو» را جایگزین وی کرد.

سنا: اوکراین را تجهیز نظامی کنیم
رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خواهان تجهیز نظامی اوکراین در مقابله با روسیه شد. به گزارش فارس، «رابرت منندز» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «سی‌‌ان‌ان» اعلام داشت نیاز است کی‌یف به تجهیزات نظامی هوشمند‌تر و قوی‌تر مجهز و در ضمن روسیه تحریم‌های شدیدتری شود. او  در این باره گفت:«ما باید اوکراین را با جنگ‌افزارهای دفاعی در برابر پوتین مجهز کنیم.  ما باید فرصت نبرد علیه روسیه و دفاع از خود را برای اوکراینی‌ها ایجاد کنیم».

دستگیری ده‌ها پلیس در ترکیه
صبح دوشنبه ده‌ها نفر از نیروهای پلیس ترکیه از جمله یک فرمانده ارشد نظامی در استانبول به اتهام توطئه‌چینی علیه رژیم حاکم دستگیر شدند. به گزارش رسانه‌های ترکیه، 34 نیروی پلیس ترکیه از جمله یعقوب سیجیلی، مدیر سابق یگان ویژه مبارزه با جرائم مالی که در پشت پرده افشای فساد مالی در دولت عدالت و توسعه ترکیه در دسامبر گذشته بود، دستگیر شدند.

افزایش تنش‌ها در قدس اشغالی
پس از آنکه یک نوجوان 16 ساله فلسطینی به نام محمد عبد المجید سنقرط یکشنبه شب در اثر برخورد گلوله پلاستیکی رژیم صهیونیستی به سرش مجروح شد تنش‌ها در قدس اشغالی شدت گرفت. گلوله‌های پلاستیکی در واقع پوشش پلاستیکی دارند اما هسته آن فلزی است و اصابت این گلوله باعث خونریزی شدید سنقرط از ناحیه جمجمه شد و حال وی وخیم گزارش شده است. منابع خبری همچنین از زخمی شدن ده‌ها فلسطینی دیگر در منطقه حی المدارس واقع در شهر «جبل المکبر» قدس اشغالی خبر دادند.

5 کشته در سانحه سقوط کلرادو
بر اثر سقوط یک فروند هواپیمای کوچک در کلرادوی آمریکا، 5 تن کشته شدند. در این حادثه که روز یکشنبه رخ داد، یک فروند هواپیمای کوچک نزدیک فرودگاهی در شمال «دنور» مرکز ایالت کلرادو آمریکا سقوط کرد و همگی 5 سرنشین آن کشته شدند. این هواپیمای کوچک، در فاصله چندصدمتری از شمال غرب باند فرودگاه سقوط کرد اما مشخص نیست هنگام حادثه در حال فرود یا برخاستن از روی باند بوده است.

جاسوسی آمریکا بر ضد ترکیه
به نوشته هفته‌نامه اشپیگل، آژانس امنیت ملی آمریکا از طریق دستگاه‌های محرمانه امنیتی در استانبول و آنکارا از مدت‌ها پیش علیه مقامات ارشد دولتی و نظامی ترکیه جاسوسی می‌کرده است. اشپیگل براساس اسناد منتشره سال گذشته از سوی ادوارد اسنودن، کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا نوشت ترکیه عضو و شریک آمریکا در ناتو هدف اصلی تهاجمات امنیتی سازمان جاسوسی آمریکا قرار گرفته است. در بخشی از گزارش اشپیگل درباره اقدامات جاسوسی آمریکا از ترکیه آمده است درحالی که آژانس امنیت ملی آمریکا در راستای مبارزه با تروریسم و کاهش خطرات و تهدیدات منطقه‌ای با دستگاه امنیتی ترکیه همکاری می‌کرده اما این آژانس به طور‌ همزمان نیز سرگرم فعالیت‌های جاسوسی از مقامات سیاسی، رهبری، نظامی و شرکت‌های انرژی این کشور بوده است.

بحرینی‌ها باز هم شعار سرنگونی آل‌خلیفه سر دادند
معترضان بحرینی بار دیگر با آمدن به خیابان‌ها سرنگونی رژیم آل‌خلیفه را خواستار شدند. جدیدترین تظاهرات روز یکشنبه  به مناسبت اولین سالگرد شهادت  یک نوجوان انقلابی بحرینی به ضرب گلوله نیروهای رژیم منامه برگزار شد. علی جواد الشیخ، نوجوان ۱۴ ساله بحرینی سال گذشته هنگام شرکت در مراسم مذهبی عید فطر در مسجد کشته شد. تظاهرکنندگان همچنین از مقام‌های دولتی بحرین خواستند تمام زندانیانی را که به دلیل شرکت در تظاهرات ضد رژیم در زندان‌های آل‌خلیفه هستند، آزاد کنند. این در حالی است که هفته گذشته رژیم آل‌خلیفه برای یکی از زندانیان سیاسی حکم اعدام صادر کرد.
 


Page Generated in 0/0058 sec