گروه اجتماعی: پس از انتشار گزارشی با موضوع تبلیغات زننده غربی در ژورنالهای مد و لباس ایرانی- اسلامی در روزنامه «وطن امروز» با عنوان چشمک ژورنالهای مثلا اسلامی به خریداران لباس، رسانههای دیگر هم به بررسی این آسیب در حوزه مد و لباس پرداختند و فارس در یک گزارش میدانی با عنوان حراج لباس در ژورنالهای نیمه عریان بازار، این موضوع را دنبال کرده است. در این گزارش آمده است: فروشنده، ژورنال لباسهای مغازهاش را برایت ورق میزند و جلوی مردمک چشمانت، صفی از دخترانی رژه میروند که هر چند تلاش کردهاند رنگ و لعاب و ژستهایشان، غربی بزند اما عمق نگاهشان هنوز عفاف ایرانیبودنشان را فریاد میزند. براساس گزارش این خبرگزاری، امروز در کوچهپسکوچههای شهر تهران، دیگر شمال و جنوب هم ندارد، پا در یک مغازه کوچک لباسفروشی هم که بگذارید قبل از آنکه لباسی را انتخاب کنید و با خود به اتاق پرو ببرید، فروشنده پیشنهاد میکند ژورنال مغازه را ورقی بزنید، ژورنالهایی که زیرزمینی بودنشان از نداشتن حتی یک خط توضیح درباره لباسها خودنمایی میکند. همچنین درباره این ژورنالها عشرت شایق، نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی و پژوهشگر مسائل اجتماعی گفت: متاسفانه کمترین نظارت را در صنف پوشاک و لباس داریم و مشکلات فرهنگی در این صنف، تنها مجلههای نیمهعریان از زنان نیست بلکه حریمها در مغازههای پوشاک شکسته شده است و مدیران نظارتی باید مراقبت کنند تا مرزها شکسته نشود، مرز که فقط مرز جغرافیایی نباید باشد. بعضی حرکتها روابط اجتماعی را به هم میزند.